Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (15 minutter siden):

Vg: De foreløpige resultatene fra Kentucky og Indiana viser en klar ledelse for Donald Trump. I 2020 vant han begge disse delstatene, nå ligger han an til å gjøre det enda bedre.

NRK sier akkurat nå at det ser veldig likt ut som 2020? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
afterall skrev (3 minutter siden):

NRK sier akkurat nå at det ser veldig likt ut som 2020? 

Samme sier CNN...veldig likt både 2020 og 2016. Ingen forventer noe annet enn at Trump vinner de små bondebygdene det er snakk om her, og sannsynligvis begge statene (som har vært røde i mange år). Og foreløpig er et forsvinnende lite antall stemmer opptalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Spurte en kompis hva han tenker om valget. Fikk til svar at han bryr seg ikke om hvem som vinner. Hvordan kan man ikke bry sæi om sin egen sikkerhet?

Jeg forstår det godt. Jeg har et klart standpunkt, fordi Trump er en dømt kriminell, overgriper og et lav IQ individ, men samtidig så legger jeg ikke mye energi i det. Det har litt med å fokusere på hva man kan gjøre noe med. Å fokusere for mye på valget i USA er ikke positivt for folk her til lands, foruten om å bruke det som et faresignal og hint om at vi burde unngå det samme. Vi kan ikke påvirke valget i USA, og vi opplever kun indirekte konsekvenser av valget. Å bruke masse energi på det er bortkastet og bør heller brukes på å påvirke folk rundt vår egen politikk. Jeg blir ikke sur eller lei meg hvis Trump vinner. Jeg blir oppgitt, men resten av livet mitt går videre som om ingenting har skjedd.

Det mest negative for meg om Trump vinner er 4 nye år der media ikke klarer å skrive om noe annet. Det beste med Biden-perioden var hvor lite man hørte om Trump.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår det godt. Jeg har et klart standpunkt, fordi Trump er en dømt kriminell, overgriper og et lav IQ individ, men samtidig så legger jeg ikke mye energi i det. Det har litt med å fokusere på hva man kan gjøre noe med. Å fokusere for mye på valget i USA er ikke positivt for folk her til lands, foruten om å bruke det som et faresignal og hint om at vi burde unngå det samme. Vi kan ikke påvirke valget i USA, og vi opplever kun indirekte konsekvenser av valget. Å bruke masse energi på det er bortkastet og bør heller brukes på å påvirke folk rundt vår egen politikk. Jeg blir ikke sur eller lei meg hvis Trump vinner. Jeg blir oppgitt, men resten av livet mitt går videre som om ingenting har skjedd.

Det mest negative for meg om Trump vinner er 4 nye år der media ikke klarer å skrive om noe annet. Det beste med Biden-perioden var hvor lite man hørte om Trump.

Forskjellen er at dette valget har med sikkerheten i EU og NATO å gjøre. Trumph vil trekke seg ut a NATO. Han bryr seg ikke om Russland tar resten av EU.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Forskjellen er at dette valget har med sikkerheten i EU og NATO å gjøre. Trumph vil trekke seg ut a NATO. Han bryr seg ikke om Russland tar resten av EU.

Er enig i at det er en dum innstilling, men poenget mitt er at det har ikke noe å si om han bryr seg eller ikke i dette valget 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Martelè skrev (7 minutter siden):

På dette punktet er man ganske dum om en ikke tror Trump kommer til å vinne. Det er bare å innstille seg på det

Kanskje det er en god ting visst han melder USA ut av NATO. Da kan EU endelig bestemme selv på hvilken våpen som kan brukes hvor.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (8 minutter siden):

Kanskje det er en god ting visst han melder USA ut av NATO. Da kan EU endelig bestemme selv på hvilken våpen som kan brukes hvor.

Trump har sagt at han kommer til å lage fred i verden, så da trenger vi jo ikke våpen lenger. Amerikanerne trenger det fortsatt såklart, for å beskytte seg mot hverandre, men ikke resten av verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (24 minutter siden):

På dette punktet er man ganske dum om en ikke tror Trump kommer til å vinne. Det er bare å innstille seg på det

Valget er alt annet enn avgjort. 

Dessverre så minner dette valget på mange måter om 2020. Hvor Trump startet bra, men ved 03-04 tiden, så passerer motstanderen ham i antall valgmenn og beholder ledelsen til denne har passert 270 EV.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Martelè said:

Alt tyder på at Harris vinner Pennsylvania hvis man ser på counties som har mange stemmer igjen å telle og hvor mange som har stemt på harris vs trump (av stemmene som er telt så langt). Michigan og Wisconsin er sterkt korrelert med Pennsylvania, så hvis hun vinner PA så er det stor sannsynlighet for at hun vinner de to statene. Hvis hun vinner de to statene sammen med PA så har hun vunnet presidentskapet. Du kan allerede se at bettingmarkedet beveger seg mot Harris nå fra å ha vært sterkt pro-trump.

Så nei, du tar ganske feil.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...