Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Lite kreativt navn said:

Noen som har satt seg inn i hvordan et så velfungerende land er (tilsynelatende) blitt så splittet på veldig kort tid?

En liten brannfart: den enorme størrelsen (mangelen på fellesskapsfølelse), lobbyisme og topartisystemet, kanskje?

Enkleste forklaring er sosiale medier og clickbait fokus i det som er igjen i pressen. Tidligere hadde man papiraviser. Nå har man gamification.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (3 minutter siden):

Ja, men altså en spøk til studentene? Jeg vet jo ikke, men hadde definitivt tatt det som humor om jeg fikk en sånn mail på universitetet.

Nei, jeg tror faktisk ikke det er en spøk, slik jeg har sett utviklingen på amerikanske universiteter.... Men det blir nok kun om Trump vinner

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (8 minutter siden):

Da kommer de sikkert til å få tyn dersom det er noen som møter til melk og kake i morgen og ikke får det.

Hehe ja det kan hende. Nå lo jeg på ordentlig her, takk! Lurer på om de må ha med egen lego, eller om de får bruke av universitetet sin.

Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Der begynner løgneren å berede grunnen igjen, ja.

Trump hevder det snakkes om massivt valgjuks i Philadelphia

https://www.tv2.no/direkte/516oo/usa-valget/672a951ce116b7781b024e26/trump-hevder-det-pagar-massivt-valgjuks-i-pennsylvania

Han begynner vel der, for det er nok den staten han er mest redd for å tape. Men dette er nok bare starten på hans opplegg for kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, SilverShaded said:

Han begynner vel der, for det er nok den staten han er mest redd for å tape. Men dette er nok bare starten på hans opplegg for kvelden.

Både han og Kamala vinne denne. Ikke uten grunn de mer eller mindre har flyttet inn der de siste dagene.

Dette er den "sjokkerende" posten.

image.png.14ea6901a6d5fe27023185c07107750d.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, ps5 said:

Både han og Kamala vinne denne. Ikke uten grunn de mer eller mindre har flyttet inn der de siste dagene.

Dette er den "sjokkerende" posten.

image.png.14ea6901a6d5fe27023185c07107750d.png

Var det ikke sånn at KH hadde noen veier uten (selv om det blir vanskelig), men DT er avhengig av den?

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Lite kreativt navn said:

Noen som har satt seg inn i hvordan et så velfungerende land er (tilsynelatende) blitt så splittet på veldig kort tid?

En liten brainfart: den enorme størrelsen (mangelen på fellesskapsfølelse), lobbyisme og topartisystemet, kanskje?

Kina og Russland har i flere tiår brukt enorme summer på å støtte og spre desinformasjon, med det mål om å undergrave det amerikanske demokratiet. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette blir min siste kommentar her før valgresultatene, men debatten her har virkelig vært.. noe. 

Jeg forstår at det er en del Trump supportere i Norge, noe som personlig skremmer meg litt, ikke fordi dere ikke har rett til deres mening, men fordi dere klarer så lett å lukke øynene og stenge ørene for hva Trump både sier og gjør som er helt hinsides galskap og drøyt upassende for en leder av en nasjon.

Det viser bare hvor lett det er for alle, uansett hvor en befinner seg i verden, å bli utsatt for misinformasjon og falle utenfor den virkelige verden, der fakta har noe å si.

Og fakta har jeg sett lite av her fra denne fløyen. Mange sterke meninger, lite fakta.

Bare ut fra hva jeg så i 2020 alene vet jeg at jeg aldri ville ønsket en leder som Trump i mitt land, men det er faktisk en del nordmenn som jubler denne personen frem. Helt vilt.

Trump kan ikke lovlig ha en bartenderjobb i Florida men han kan faktisk bli sjefen av verdens mektigste nasjon i verden igjen. Det er historisk, det.

Uansett, dette blir en spennende natt. 

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...