Tussi Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Har Trump noengang brukt rettssystemet mot poliske motstandere? Kamala har... 1 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden 10 minutes ago, jallajall said: Hvem kjemper i denne borgerkrigen da? De som helhjertet er overbevist om at valget er rigget og at landet er "stjålet" fra dem på den ene siden og myndighetene (de av de som ikke er i MAGA kulten) på den andre siden. Jeg tenker ikke klassisk borgerkrig med generaler og armere på hver side, men mer en moderne geriljakrig/opprørskrig der grupper av privatpersoner prøver å ta over makten i byer/delstater med våpen i hånd. MAGA finnes i alle lag også innen politi, nasjonalgarden, militæret, styrende myndigheter,++ Det er litt vanskelig å helt tro på at det er mulig, men 5.januar hadde jeg hatt like vanskelig å tro på det som skjedde 6.januar også. 6 2 Lenke til kommentar
lømmel Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Tussi skrev (9 minutter siden): Har Trump noengang brukt rettssystemet mot poliske motstandere? Kamala har... Har du noen linker til disse sakene Kamela har kjørt mot DT i rettsystemet? 7 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) lømmel skrev (46 minutter siden): Har du noen linker til disse sakene Kamela har kjørt mot DT i rettsystemet? sa jeg det? jeg sa politiske motstandere... Jeg er ikke interessert i en diskusjon om hvorvidt videoene er ekte eller ikke, eller om de skjuler informasjon. Men Kamala, som statsadvokat som hadde fått massiv støtte av Planned Parenthood valgte å tiltale de som tok opp videoene, og overhodet ikke etterforske det videoene faktisk viste. Det saier meg at for politiske motstandere, med kontroll over justisvesenet, kommer hun til å bli en svært farlig president, ikke bare for abortmotstandere. Hun har vist evne til å gå etter de som er imot hennes sponsorer. https://nypost.com/2024/08/02/us-news/kamala-harris-accused-of-weaponizing-calif-ags-office-against-activist/ Merk, de er anklaget for å ha filmet i skjul, ikke for å ha endret på videoene Sitat However, his one-bedroom home in Orange County, Calif. was raided days after the video was posted, by 11 state Department of Justice agents armed with rifles and K-9 dogs. Planned Parenthood executives in California had arranged for in-person meetings with Harris about the videos, letters obtained from court documents show. In Oct. 2015, a staffer in the AG’s office emailed his colleagues about Harris’ desire to move forward “sooner rather than later” with a case against Daleiden. Harris was running for Senate in 2016 and was endorsed by Planned Parenthood while overseeing the investigation against Daleiden which included authorizing the raid on his home. Once she was elected, Harris hired Lily Adams, the daughter of Cecile Richards, the CEO of Planned Parenthood, to be one of her top aides. Daleiden and a colleague, Sandra Merritt, were initially charged with 15 felonies in 2017 – including one count of conspiracy to invade privacy and 14 counts of filming people without permission. Det jeg er ute etter å poengtere, er at alle de som mener Trump og Vance er farllige, det er Kamaløa også, hvis man er uenig med henne og legger krefter i å avsløre noe hun ikke vil ha frem Endret 4 timer siden av Tussi 1 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden 14 minutes ago, WiiBoy said: De som helhjertet er overbevist om at valget er rigget og at landet er "stjålet" fra dem på den ene siden og myndighetene (de av de som ikke er i MAGA kulten) på den andre siden. Jeg tenker ikke klassisk borgerkrig med generaler og armere på hver side, men mer en moderne geriljakrig/opprørskrig der grupper av privatpersoner prøver å ta over makten i byer/delstater med våpen i hånd. MAGA finnes i alle lag også innen politi, nasjonalgarden, militæret, styrende myndigheter,++ Det er litt vanskelig å helt tro på at det er mulig, men 5.januar hadde jeg hatt like vanskelig å tro på det som skjedde 6.januar også. Men var det ikke slik at Trump kalte de mest radikale tilhengere til kamp 6. januar for å storme kongressen, og folk møtte opp med pinner og stein? Ikke akkuratt borgerkriglignende tilstander. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Simen1 skrev (På 3.11.2024 den 9:07 AM): Hvis du med rettferdig mener saklig så er jeg enig, men personlig ville jeg valgt ordet saklig framfor rettferdig. En del nordmenn har dessverre en trang til å balansere ting som er helt ute av balanse i utgangspunktet. F.eks Russlands brutale invasjon av Ukraina. Det trenger ingen balansert dekning. Det trenger saklig dekning. Det samme gjelder Israel vs muslimske land eller Trump vs Harris. Det må ikke nødvendigvis balanseres for å være rettferdig. https://www.nrk.no/norge/choi-etterlyser-meir-balansert-trump-dekking-i-norske-medium-1.17110620 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, jallajall said: Men var det ikke slik at Trump kalte de mest radikale tilhengere til kamp 6. januar for å storme kongressen, og folk møtte opp med pinner og stein? Ikke akkuratt borgerkriglignende tilstander. Mitt syn er at massene, MAGA, DT,++ ble overrasket over hvordan 6. januar utspant seg. Planen, om det var en plan, virker mer som å fjerne Pence fra bygningen. Prosessen kunne ikke fortsatt etter at Pence var vekk, og de hadde hatt tid til å skape mer uorden/utsette opptellinger, som igjen ville gitt MAGA tilhengerne i senatet mulighet til å finne nye grunner for å stoppe prosessen. Pence nektet å sette seg inn i bilen, og kunne derfor ikke bli kjørt bort. Det var dessuten mange som møtte opp med langt mer enn pinner og steiner. Nå er mitt inntrykk at det er langt mer ampert, massene er langt mer forberedt på å kjempe og gruppene rundt er langt bedre forberedt. 5 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden jallajall skrev (34 minutter siden): folk møtte opp med pinner og stein Var de ikke turister likevel, altså? 3 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden VifteKopp skrev (2 timer siden): MAGA elsker å spille offerrollen. Hvilken offerrolle er det du snakker om? Å bli satt i bås med fascister og nazi-rallies ala 1939? 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden): Hvilken offerrolle er det du snakker om? Å bli satt i bås med fascister og nazi-rallies ala 1939? Personen du siterer sier det er verre å komme ut som Trump-velger enn lesbisk. Snakk om å male seg selv som offer. 5 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden VifteKopp skrev (3 minutter siden): Personen du siterer sier det er verre å komme ut som Trump-velger enn lesbisk. Snakk om å male seg selv som offer. Tja, nå er ikke dette et urealistisk scenario, det er langt mer akseptert å komme ut som LGBTQ enn som Trump-velger i mange kretser, også her i landet. 3 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden 5 hours ago, SilverShaded said: Er ikke snakk om redsel, bekymring er et mer dekkende ord. 5 hours ago, frohmage said: En intelligent person kan potensielt gjøre mye større skade enn Trump. 4 hours ago, Lemongrass said: Helt enig. Jeg har hørt fyren tale. Han er uten tvil et stort politisk talent. 4 hours ago, WiiBoy said: Det er mitt inntrykk også. Jeg tror faktisk at om DT taper og MAGA faller, så vil JD snu og late som han tilpasset seg DT kun for at det skulle være en "voksen i rommet" om DT og MAGA vant. Dere ser ut til å være veldig samkjørte her. JD Vance vil altså være 'verre' for dere enn Trump. Kanskje mange andre også føler slik. For eksempel folk i USA som vil stemme på demokratene, eller har politisk arbeid for demokratene. Trump valgte JD Vance bare noen få dager etter at han hadde blitt skutt i ansiktet. Bare hell gjorde at Trump ikke ble drept. Nå mener dere, og kanskje mange demokrater at JD Vance vil bli 'verre' enn Trump som president. Da vil jeg mene at det er ganske genialt av Trump å velge ham som visepresident. Fordi kanskje de kontrollerte media der vil vegre seg litt for å spre like mye aggressiv og hatefull retorikk mot Trump etter at han blir president, hvis de 'vet' at det vil bli enda verre hvis noen prøver å ta saken i egne hender for å ta Trump ut av spill, og JD Vance tar over. Trump har altså sikret livet sitt med en slags attentatforsikringstrussel, slik at han kanskje kan leve i fred litt mer som president. Og dere mener vel fremdeles at Trump er 'dum'?... Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Når kommer resultatet egentlig? Imorgen eller onsdag? Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Personen du siterer sier det er verre å komme ut som Trump-velger enn lesbisk. Snakk om å male seg selv som offer. Ja, for hvor enn ubehagelig det var å komme ut som lesbisk, så var det nok mye verre det enn å bli malt opp som en slags nazi. Nazistene var jo koselige de iforhold til det å få en moralsk pekefinger her og der. 1 Lenke til kommentar
lømmel Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (47 minutter siden): sa jeg det? jeg sa politiske motstandere... Jeg er ikke interessert i en diskusjon om hvorvidt videoene er ekte eller ikke, eller om de skjuler informasjon. Men Kamala, som statsadvokat som hadde fått massiv støtte av Planned Parenthood valgte å tiltale de som tok opp videoene, og overhodet ikke etterforske det videoene faktisk viste. Det saier meg at for politiske motstandere, med kontroll over justisvesenet, kommer hun til å bli en svært farlig president, ikke bare for abortmotstandere. Hun har vist evne til å gå etter de som er imot hennes sponsorer. https://nypost.com/2024/08/02/us-news/kamala-harris-accused-of-weaponizing-calif-ags-office-against-activist/ Merk, de er anklaget for å ha filmet i skjul, ikke for å ha endret på videoene Det jeg er ute etter å poengtere, er at alle de som mener Trump og Vance er farllige, det er Kamaløa også, hvis man er uenig med henne og legger krefter i å avsløre noe hun ikke vil ha frem Beklager, leste feil. Men, nå er vel ikke de som ble tiltalt politiske motstandere i den forstand som er ment her? Hun var heller ikke statsadvokat da tiltalen ble tatt ut, men hun var med når de begynte på den. Jeg synes helt klart det er i grenseland, men så har de som tok opp videoen også brutt loven med måten de gjorde det på. Anklagene i videoen ble etterforsket i flere stater, så det stemmer ikke at det ikke ble sett på. De som har sett hele videoen har også sagt at det som kom fram i den, også er helt innenfor loven. De tjener ikke penger, men tilbyr tjenester til forskning som dekker utgiftene de har. Jeg er enig at det er veldig uheldig med donasjoner til politikere i det store å hele, og spesielt når det oppstår slike bindinger som dette. USA ser ut til å ha tillat korrupsjon i systemet slik jeg ser det. Det er vel en av grunnene til at USA i dag sliter med folkets tro på systemet fordi det er kuppet av de som har penger til å påvirke/kjøpe innflytelse. Det gjelder vel strengt tatt begge sider. 3 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå): Ja, for hvor enn ubehagelig det var å komme ut som lesbisk, så var det nok mye verre det enn å bli malt opp som en slags nazi. Nazistene var jo koselige de iforhold til det å få en moralsk pekefinger her og der. De færreste Trump-tilhengere blir kalt nazister. Men hvis man støtter en kandidat som nektet å forplikte seg til en fredelig maktoverføring og forsøkte å overstyre det amerikanske demokratiet, så støtter man en proto-fascist. Å være ansvarlig for valgene man tar er ikke det samme som å være et offer. Jeg savner den gamle amerikanske høyresiden som visste forskjellen. 8 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (6 minutter siden): Når kommer resultatet egentlig? Imorgen eller onsdag? Natt til Onsdag Kl 02:00 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden (endret) lømmel skrev (12 minutter siden): Beklager, leste feil. Men, nå er vel ikke de som ble tiltalt politiske motstandere i den forstand som er ment her? Hun var heller ikke statsadvokat da tiltalen ble tatt ut, men hun var med når de begynte på den. Jeg synes helt klart det er i grenseland, men så har de som tok opp videoen også brutt loven med måten de gjorde det på. Anklagene i videoen ble etterforsket i flere stater, så det stemmer ikke at det ikke ble sett på. De som har sett hele videoen har også sagt at det som kom fram i den, også er helt innenfor loven. De tjener ikke penger, men tilbyr tjenester til forskning som dekker utgiftene de har. Jeg er enig at det er veldig uheldig med donasjoner til politikere i det store å hele, og spesielt når det oppstår slike bindinger som dette. USA ser ut til å ha tillat korrupsjon i systemet slik jeg ser det. Det er vel en av grunnene til at USA i dag sliter med folkets tro på systemet fordi det er kuppet av de som har penger til å påvirke/kjøpe innflytelse. Det gjelder vel strengt tatt begge sider. Ja, det gir svært uheldige signaler etter mitt syn, og det får en til å tenke, når hun så åpenbart er villig til å beskytte egne donorer, uavhengig av om det var en sak her eller ikke (california etterforsket det aldri) og gå etter de som er imot hennes donorer (hun var statsadvokat da 11 bevæpnet politi med hunder ransaket en ettromsleilighet pga skjulte opptak av hennes donorer), hvordan vil hun potensielt bruke makten over amerikas justisvesen? For det er jo det som er interessant her, ikke hva videoene viser eller ei, og om det er lovlig. Hun var forøvrig definitivt involvert, da hun hadde møter med PP, altså egne sponsorer, i forbindelse med nettopp denne saken Endret 3 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): De færreste Trump-tilhengere blir kalt nazister. Men hvis man støtter en kandidat som nektet å forplikte seg til en fredelig maktoverføring og forsøkte å overstyre det amerikanske demokratiet, så støtter man en proto-fascist. Å være ansvarlig for valgene man tar er ikke det samme som å være et offer. Jeg savner den gamle amerikanske høyresiden som visste forskjellen. Trump gav fra seg makten fredelig. At du ikke har akseptert det har ingenting å bety. At de færreste er nazister må du fortelle til opptil flere brukere her inne (blant annet). 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Aquatic skrev (2 minutter siden): Natt til Onsdag Kl 02:00 Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå