Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Joeal88 skrev (6 minutter siden):

Kamala og Newsom var Teamet fra starten av 00-tallet frem til 2021. De hadde begge sentrale roller i den negative utviklingen av San Francisco Bay Area i flere år før de ble henholdsvis senator og guvernør for California.

Først snakker du om Kamala som senator fra California og boligprisene, og nå skifter du til San Francisco og da hun var statsadvokat og den "negative utviklingen". Nå må du bestemme deg for hva du vil diskutere. 

Sitat

Og tar du feil om du tror at senatoren har minimal innflytelse på statsøkonomien for delstaten de representerer, på mange områder så har de større økonomisk påvirkning enn hva guvernøren eller noen andre politikere har.

På hvilken måte kan en enkelt senator påvirke boligprisene i California?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Markiii said:

2022 var mellomvalget, ikke presidentvalget.

Typisk sutrete guttunge som ikke tåler å bli motsagt. Så hans strategi er å støtte de som undetrykker de han ikke liker. Patetisk.

"Buhuuuu, de sa imot meg! TA DEM!"

Det finnes ingen som er er krenkbare enn Trump og supporterne hans. Trump har jo saksøkt for utallige ganger for å kritisere ham eller gjøre narr av ham. Tynneste huden i verden.

Jeg er helt enig, men 47% av dagen unge Norske menn ville stempt på Trump.
Dette er menn fra den woke Generasjon Z hva har hent med dem som får så mange av dem til å støtte Trump?

Fra NRK: Trump-støtte overrasker: – Mange unge er forbanna på systemet

Høyrevinden over Europa setter demokratiske prinsipper og menneskerettigheter til side på en måte vi ikke har sett de siste hundre årene. Dette er en skremmende utvikling og jeg er redd hva fremtiden kan bringe.

Lenke til kommentar
Sitat

Hvem hadde trodd? Konservativ er blitt «great again»

Den unge høyrebølgen er for mange vanskelig å forstå. Men hvorfor så mange unge, norske menn sier de vil stemme på Trump, er neppe et stort mysterium.

Sitat

Selv om unge menn åpenbart er blitt mer konservative, handler dette neppe om politikk eller skjulte Trump-sympatier alene.

Sannsynligvis finnes det et bedre svar i barnebokforfatter Torbjørn Egners univers. For å sitere de to ikke spesielt anerkjente influenserne Karius og Baktus: Ikke gjør som mora di sier, Jens.

https://www.nrk.no/ytring/hvem-hadde-trodd_-konservativ-er-blitt-_great-again_-1.17107958

Ein god kommentar. Sjølv om eg har store vanskar med å forstå at nokon vil stemme på Donald Trump er det slik at når folk føler at ting går for langt i den eine retninga vil det før eller sidan komme ein motreaksjon. Den beste medisinen er då at den andre sida får sleppe til ei stund, slik at folk får opp augo og ser kva det fører til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir bra for amerikanerene veit dere.

Sitat

I et ferskt intervju med NBC News søndag åpner han i tillegg for å foreta grep som kan ha dramatiske konsekvenser for folkehelsa. Blant annet gir han en foreløpig støtte til forslaget fra støttespilleren Robert F. Kennedy jr. om å fjerne fluor fra drikkevannskilder.

- Jeg har ikke snakket med ham om det ennå, men det høres OK ut for meg, sier Trump til TV-kanalen.

Trump har tidligere varslet at Kennedy, som opprinnelig stilte som uavhengig presidentkandidat, skal få en stor rolle innen helse i en eventuell ny Trump-administrasjon.

https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-dramatisk-vaksinegrep/82178575

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (51 minutter siden):

Når Donald sier det som der er, så ler fansen hans av ham og tror han tuller.

Når han lyger så jubler de i enighet.

Ja, det er så åpenbart at Donald gir fullstendig F i tilhengerne sier. De er kun stemmemaskiner hvis eneste oppgave er å holde han ute av fengsel. Men kulten i salen - og her inne - fortsetter å støtte han. 

Skal bli godt å bli kvitt dyret om noen dager. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (9 timer siden):

Ein god kommentar. Sjølv om eg har store vanskar med å forstå at nokon vil stemme på Donald Trump er det slik at når folk føler at ting går for langt i den eine retninga vil det før eller sidan komme ein motreaksjon. Den beste medisinen er då at den andre sida får sleppe til ei stund, slik at folk får opp augo og ser kva det fører til.

Utfordringen her, og dette er jo kjernen til den vanskelige debatten i dagens politiske klima, er at det mange føler ikke står i tråd med realiteten og her har misinformasjon og propaganda vært særdeles effektivt i å nå de som har vært usikre.

Da teller jeg ikke med hardcore MAGA konspirasjonsteoretikere, de er en studie i seg selv.

• Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Det er ikke humor. Det er de desperate uttalelsene fra en gammel, utslitt mann som innser at han muligens snart må betale prisen for alt det forferdelige han har gjort. 

Som vanlig på Trumpetistene desperat prøve å bortforklare uttalelser han kommer med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Som vanlig på Trumpetistene desperat prøve å bortforklare uttalelser han kommer med.

Jeg vet ikke hvor utbredt det er men på David Pakman sitt show, så viste de klipp av MAGA grasroten hvor flere forklarte "Puerto Rico island of garbage" vitsen med at Puerto Rico har veldig mange søppelfyllinger der det hoper seg opp med søppel fordi Biden har gjort det forbudt med forbrenningsanlegg. 

Så det å kalle Puerto Rico en øy av søppel var faktisk kritikk av Biden administrasjon og ment som hjelp/støtte til Puerto Rico 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

Humor forståelse er en fin sofa.

Noen av oss har betydelig erfaring med folk med personlighetsforstyrrelser.

En av de tingene som er vanlig er nettopp at tok tror de tuller noe de sier noe i ramme alvor, fordi det de sier fremstår absurd.

Så.

Nei.

Humorforståelse er en fin bil.

Trump skulle genuint ønske han kunne ligge på sofaen og sett TV, men han må vinne valget for å korruptere rettsvesenet nok til å slippe fengsel.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...