jallajall Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 12 hours ago, AveMORphine said: Nå har det seg jo slik at Trump som var snsvarlig for å utstede Nasjonalgarden 6 januar gjorde ikke det. Stikk i strid med hans ED som Amerika sin president. Og faktum er at GOP med sine nikkedukker rundt omkring er avslørt i sin selektive adferd mtp stort sett alt de driver med. Ikke minst det faktum at den som hadde ansvaret for å beskytte kongressen den dagen var den dagens sittende presedent som heller satt på ræva i 3 timer mens han tilhengere stormet kongressen som er en av hans ansvarsområder når det kommer til hva han skal beskytte (ut over hva capitol police kunne takle). Han satt og ringte til sine nikkedukker i kongressen for å få de til å tilsidesette stemmene han ikke var enig i for å sende det tilbake til statene som hadde omgjort valget til sin fordel. Du skal lete lenge etter noe mer diktatorisk enn det der. General Milley mimrer om møtet 3. januar, som kom i stand etter mayor Bowsers forespørsel 31.12 om støtte fra Nasjonalgarden 5. og 6. januar. - The President just says, ‘Hey, look at this. There’s going to be a large amount of protesters here on the 6th, make sure that you have sufficient National Guard or Soldiers to make sure it’s a safe event.’” - [POTUS says,] ‘Hey, I don’t care if you use Guard, or Soldiers, active duty Soldiers, do whatever you have to do. Just make sure it’s safe.’” Christopher Miller: - “There was absolutely -- there is absolutely no way I was putting U.S. military forces at the Capitol, period.” - “The operational plan was this, let’s take the D.C. National Guard, keep them away from the Capitol.” Når mener du forresten Trump burde ha beordet Nasjonalgarden til Kongressen? 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Trump on Liz Cheney: ‘Let’s put her with a rifle standing there with nine barrels shooting at her’ Denne fyren huser en rekke voldelige hevnfantasier i hodet sitt og man kan jo gjette på hva han vil gjøre om han får makt. Han passer bedre i en psykiatrisk institusjon enn som president. 5 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 8 hours ago, shockorshot said: Trump foreslo forbigående i en samtale om å få nasjonalgarden med hensikt (dette er hva Trump sa) for å beskytte Trump supportere som kom for å støtte Trump. Du vet, de han sendte mot kongressen for å hindre sertifikasjonen av stemmene. 8-10.000 soldater var nok til å håndtere en folkemengde på 35.000. Hvem var disse 35.000 som Trump-supporterne trengte beskyttelse fra? 8 hours ago, shockorshot said: Ikke for å beskytte kongressen eller hva som er en av de viktigste demokratiske prosessene i USA, nemlig den fredelige overføringen av makt. Det er ingen maktoverføring som skjer 6. januar. 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 2 hours ago, Joeal88 said: Atlas Intel, instituttet som traff i fht valgresultatet på delstats og nasjonalnivå i de to siste valgene har kommet med deres siste undersøkningen for valget (23 - 31 oktober): Kommer faktisk en poll eller to til fra de før valget.. Lenke til kommentar
AveMORphine Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) 21 minutes ago, jallajall said: General Milley mimrer om møtet 3. januar, som kom i stand etter mayor Bowsers forespørsel 31.12 om støtte fra Nasjonalgarden 5. og 6. januar. - The President just says, ‘Hey, look at this. There’s going to be a large amount of protesters here on the 6th, make sure that you have sufficient National Guard or Soldiers to make sure it’s a safe event.’” - [POTUS says,] ‘Hey, I don’t care if you use Guard, or Soldiers, active duty Soldiers, do whatever you have to do. Just make sure it’s safe.’” Christopher Miller: - “There was absolutely -- there is absolutely no way I was putting U.S. military forces at the Capitol, period.” - “The operational plan was this, let’s take the D.C. National Guard, keep them away from the Capitol.” Når mener du forresten Trump burde ha beordet Nasjonalgarden til Kongressen? Jeg har tillit til mine andre medmennesker evne til å se gjennom dette tullet du forsøker å pushe. Dine utdrag er i god tråd med "fanden siterer Bibelen" (med tilhørende time-travel reasoning). Ikke minst har jeg tillit til det amerikanske folks evne til å se realiteten i det som skjedde da, og ikke minst etter og i hele Chumps kampanje. Endret 2 timer siden av AveMORphine 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, AveMORphine said: Jeg har tillit til mine andre medmennesker evne til å se gjennom dette tullet du forsøker å pushe. Dine utdrag er fanden siterer Bibelen style. Dette "tullet" er dokumentasjon fra bl.a. jan 6 kommisjonen. Du mener Trump på et eller annet tidspunkt burde ha beordet Nasjonalgarden til Kongressen, men har ikke noen tanker om når dette burde vært, om det er noe han burde ha gjort uoppfordret eller på forespørsel? Burde han beordet Nasjonalgarden til å slå jernring rundt kongressen fra morgningen 6. janua, slik at det så ut som han hadde balletak på kongressen og holdt de som gissel - eller som noen fryktet, at det ville se ut som Nasjonalgarden prøve å blande seg inn i prosesse rundt opptellingen av stemmene? Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Dokumentasjon og sitater bør helst følge med kildehenvisning så de som er interesserte i en debatt her kan gå inn i sakene. Uten kilder er det bare personlige kommentarer og synsing. 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden jallajall skrev (38 minutter siden): Dette "tullet" er dokumentasjon fra bl.a. jan 6 kommisjonen. Du mener Trump på et eller annet tidspunkt burde ha beordet Nasjonalgarden til Kongressen, men har ikke noen tanker om når dette burde vært, om det er noe han burde ha gjort uoppfordret eller på forespørsel? Burde han beordet Nasjonalgarden til å slå jernring rundt kongressen fra morgningen 6. janua, slik at det så ut som han hadde balletak på kongressen og holdt de som gissel - eller som noen fryktet, at det ville se ut som Nasjonalgarden prøve å blande seg inn i prosesse rundt opptellingen av stemmene? Ganske latterlig å tro at Trump brydde seg om noe å hindre opptellingen når han beordret Pence å stanse opptellingen 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 1 hour ago, sedsberg said: Tviler. Trump vet han er er gud og at folk vil stemme på ham om han så hadde forgrepet seg på en hel barnehage. Derimot var det veldig mange andre viktige personer som gjerne ville få Epstein til å holde kjeft permanent. Epstein viste nok dette veldig godt selv. Jeg tror det som hadde gjort ugjenopprettelig skade i MAGA leiren var om Epstein filene (eller en evnt. Russer tape) hadde inneholdt homosex med DT. Da hadde de vent han ryggen. Alt annet hadde gått greit. Jeg tror DT er langt mer bekymret for kona når det kommer til Epstein filene. Hun er vel omtrent over bristepunktet, og hun sitter nok på informasjon som vil knuse hans image som forretningsmann. 4 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 41 minutes ago, AlpakkaMafakka said: Dokumentasjon og sitater bør helst følge med kildehenvisning så de som er interesserte i en debatt her kan gå inn i sakene. Uten kilder er det bare personlige kommentarer og synsing. Fortsatt samme som tidligere. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 23 minutes ago, jjkoggan said: Ganske latterlig å tro at Trump brydde seg om noe å hindre opptellingen når han beordret Pence å stanse opptellingen Det hadde ikke noe med Trump å gjøre. Col. Earl Matthews (DC National Guard): “There was concern about being anywhere near the Capitol because of perception that the military would be involved, that there would be militarization of the electoral process.” Det kan jo gi feil inntrykk dersom Trump setter Nasjonalgarden rundt kongressen samtidig som han prøver å hindre opptellingen og begå statskupp. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden jallajall skrev (Akkurat nå): Det hadde ikke noe med Trump å gjøre. Col. Earl Matthews (DC National Guard): “There was concern about being anywhere near the Capitol because of perception that the military would be involved, that there would be militarization of the electoral process.” Det kan jo gi feil inntrykk dersom Trump setter Nasjonalgarden rundt kongressen samtidig som han prøver å hindre opptellingen og begå statskupp. Jeg opplever hele din tilnærming til 6.jan som et forsøk på å omskrive historien. Uavhengig av hvem som gjorde eller ikke gjorde hva så burde aldri 6.jan skjedd. Dette ble også tydelig reflektert av fremtredende figurer i GOP i timene og dagene som fulgte. McConnel, McCarthy - til og med Lindsey Graham - sto på talerstolen og fordømte det som skjedde nord og ned - og de klandret utelukkende Trump... Så etter en stund begynte de med det du gjør her - å omskrive historien til at det var ikke SÅ ille etc etc... (i tillegg mener jo forøvrig Trump at det var Nancy Pelosi som hadde ansvaret - vel og merke når han ikke mener det var Nikki Haley) 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Just now, sofiemyr said: Jeg opplever hele din tilnærming til 6.jan som et forsøk på å omskrive historien. Vi er enig i at jan 6 aldri burde skjedd. Hva ved historien er det jeg prøver å omskrive? Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden jallajall skrev (2 minutter siden): Vi er enig i at jan 6 aldri burde skjedd. Hva ved historien er det jeg prøver å omskrive? Hele tråden rundt nasjonalgarden - det blir for meg å fokusere på noe som beveger seg vekk fra den som ALLE mente hadde ansvaret der og da - Donald J. Trump - ihvertfall i en ukes tid... 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 55 minutter siden Rapporter Del Skrevet 55 minutter siden 1 minute ago, sofiemyr said: Hele tråden rundt nasjonalgarden - det blir for meg å fokusere på noe som beveger seg vekk fra den som ALLE mente hadde ansvaret der og da - Donald J. Trump - ihvertfall i en ukes tid... Har du satt deg inn i tidslinjen? Hvem hva hvor når hva er det du mener burde vært gjort annerledes? Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 44 minutter siden Rapporter Del Skrevet 44 minutter siden Jeg har satt meg svært godt inn i tidslinjen, og jeg er tildels enig med Milley at militære i gatene kunne hatt ytterligere uønskede bi-effekter... Men som jeg skrev - 6.jan burde aldri skjedd! Og der og da var ALLE enige om hvem som var ansvarlig, og hvem som kunne gjort noe men som unnlot å gjøre noe... Men det er som DJT selv har sagt - han kan skyte noen på åpen gate og komme fra det uten å måtte ta ansvar... 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 36 minutter siden Rapporter Del Skrevet 36 minutter siden 2 minutes ago, sofiemyr said: Jeg har satt meg svært godt inn i tidslinjen, og jeg er tildels enig med Milley at militære i gatene kunne hatt ytterligere uønskede bi-effekter... Men som jeg skrev - 6.jan burde aldri skjedd! Og der og da var ALLE enige om hvem som var ansvarlig, og hvem som kunne gjort noe men som unnlot å gjøre noe... Men det er som DJT selv har sagt - han kan skyte noen på åpen gate og komme fra det uten å måtte ta ansvar... ..men unnlot å gjøre noe hva da og når? Hva (og når) burde Trump gjort etter møtet 03.01? Satte Ryan McCarthy for strenge begrensinger på bruken av Nasjonalgarden og at Quick Reaction Force kun ville bli siste utvei? Burde Trump ha erklært unntakstilstand 5. januar? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 34 minutter siden Rapporter Del Skrevet 34 minutter siden jallajall skrev (1 minutt siden): ..men unnlot å gjøre noe hva da og når? Hva (og når) burde Trump gjort etter møtet 03.01? Satte Ryan McCarthy for strenge begrensinger på bruken av Nasjonalgarden og at Quick Reaction Force kun ville bli siste utvei? Burde Trump ha erklært unntakstilstand 5. januar? Hva med å la være å sende supporterne sine til Kongressen? Virker som du prøver å avspore med teknikaliteter. 1 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 32 minutter siden Rapporter Del Skrevet 32 minutter siden 2 minutes ago, uname -i said: Hva med å la være å sende supporterne sine til Kongressen? Virker som du prøver å avspore med teknikaliteter. Vi snakker om Nasjonalgarden, ikke supporterne hans. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29 minutter siden Rapporter Del Skrevet 29 minutter siden jallajall skrev (2 minutter siden): Vi snakker om Nasjonalgarden, ikke supporterne hans. Det er likefullt en avsporing fra den grunnleggende årsaken til at det skjedde. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå