Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0laf skrev (3 minutter siden):


Nær sagt hvem som helst er bedre enn Trump.

En president som oppfordrer til statskupp og sier han skal gjøre verre ting neste gang, bør jo aldri bli president igjen.
Om Joe Biden så lå i koma, så ville han gjort en bedre jobb enn Trump.

Aller helst ville jeg hatt noen yngre og mer oppegående enn disse to gamlingene, men Trump er mentalt ustabil og en fare for hele verden.

Men nå er det disse to det står mellom.

Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (3 timer siden):

Jeg har 100% mer tro på at Trump klarer å få en slutt på Ukraina krigen enn Biden og de ubrukelige demokratene.

En slutt på krigen for Trump innebærer fortsatt russisk okkupasjon.

Ukraina, Biden og de fleste oppegående europeiske landene vil heller ha ekte fred, altså en slutt på krigen først når russerne er ute av hele Ukraina.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, _R2D2_ said:

Vil du heller ha creepy-senile-joe? :)

Jeg vil heller ha en gulrot enn Trump.

I verste fall så surrer Biden rundt og skjønner ingenting mens hans rådgivere er de som egentlig bestemmer hva som skjer.

Det er uendelig mye bedre enn en å ha en tulling som selv er overbevist om at han er verdensmester i alt og har alle svar når vi alle kan se at han ikke engang er i stand til å styre et borettslag.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (2 minutter siden):

Men nå er det disse to det står mellom.


Og igjen, jeg ville valgt Biden over Trump, ettersom sistnevnte hører hjemme på institusjon.

Biden er gammel, og ser stadig mer senil ut, men Trump er en løgnhals og vordende diktator som ødelegger alt han tar i.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

Jeg vil heller ha en gulrot enn Trump.

I verste fall så surrer Biden rundt og skjønner ingenting mens hans rådgivere er de som egentlig bestemmer hva som skjer.

Det er uendelig mye bedre enn en å ha en tulling som selv er overbevist om at han er verdensmester i alt og har alle svar når vi alle kan se at han ikke engang er i stand til å styre et borettslag.

Ikke sant. Men nå er jo selv en gulrot bedre enn Biden, som for alt vi det, selv tror han er en gulrot :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Og igjen, jeg ville valgt Biden over Trump, ettersom sistnevnte hører hjemme på institusjon.

Biden er gammel, og ser stadig mer senil ut, men Trump er en løgnhals og vordende diktator som ødelegger alt han tar i.

Ok, da får vi være uenige. :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

Og igjen, jeg ville valgt Biden over Trump...


Det tredje alternativet er jo å stemme Kennedy, som har ormer i hjernen og er enda galere enn Trump, men som ville vært bedre enn Trump likevel, ettersom han ikke har de samme ideene om hvordan verden fungerer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (2 timer siden):

Den som lever får se.

Biden klarer det jo ikke, Trump er direkte nok til å kunne dra i land noe.

USA alene kan maltraktere Russland om de vil, sammen med EU enda mer, det gjelder å vise muskler, å vise at man er villig til å bruke de, vil tro Trump er direkte nok i sin væremåte til å kunne komme Putin i møte med et eller annet.

Jeg kan ta feil, men om jeg skulle valgt demens-joe eller Trump ved forhandlingsbordet så hadde jeg valgt sistnevnte.

Trump kommer til å la ruzzerne gjøre som de vil i Ukraina. Det er velkjent.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Casey skrev (24 minutter siden):

Trump kommer til å la ruzzerne gjøre som de vil i Ukraina. Det er velkjent.

Er det ikke slik at det er kongressen i USA som styrer mye av politikken, også ift. støtte til Ukraina osv?

Trump kan jo ralje som han vil men det er vell ikke han som bestemmer. 

Hvilket av partiene er mest støttende til FN og Ukraina? Det er vell det som betyr noe, eller missforstår jeg?

 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, OddZen said:

Er det ikke slik at det er kongressen i USA som styrer mye av politikken, også ift. støtte til Ukraina osv?

Trump kan jo ralje som han vil men det er vell ikke han som bestemmer. 

Hvilket av partiene er mest støttende til FN og Ukraina? Det er vell det som betyr noe, eller missforstår jeg?

 

Kongressen styrer pengesekken, men det republikanske partiet, med noen veldig få unntak, har blitt totalt hijacket av MAGA folka og gjør alt hva Trump sier. Dette er til forskjell fra første 2016, da de hadde folk som McCain som sto imot og opprettholdt ACA.

Når det kommer til hvem som er sjef over militære (det inkluderer militært materiell) og har ansvaret for utøvende makt, så er det presidenten. Vi vet allerede at republikanerne ikke vil ta riksrett mot Trump hvis han ikke utfører det de har vedtatt og bryter med oppgaven til presidenten. Dette så vi f.eks. når han tilbakeholdt penger til Ukraina for personlig politisk gevinst, selv om det var vedtatt av kongressen.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, _R2D2_ said:

Av kurdere 😛 

Fantastisk.

Si meg, hva skjedde med kurderne under Trump? Vi vet jo at de var essensielle for USA når det kom til å sloss mot ISIS på bakken.

Hva skjedde med dem under Trump?

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...