sedsberg Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) 1 hour ago, Joeal88 said: Jeg synes ærlig talt synd på disse stakkars individene som lider av TDS (Trump Derangement Syndrome). Det kan virkelig ikke være lett, og verst av alt så innser de ikke selv at de trenger profesjonell hjelp. Ja, det er ikke uten grunn at fredens mann og sannhetens vokter, Trump, vil bruke militæret mot dem. https://edition.cnn.com/2024/10/13/politics/trump-military-enemy-from-within-election-day/index.html Edit: Men da vil de jo faktisk få profesjonell hjelp. Endret 30. oktober av sedsberg 4 Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Lite kjent, men særdeles viktig for velgerne å vite, er: -at oligarkmafiaene bak republikanerne og putinenko benytter seg, i tillegg til trollfabrikker, også av kjemivåpen; mot alle demokratiske land, for å øke aggresjon/frykt, splittelse, kaos, og oppslutning for fascismer. Disse ble spesialdesignet til å udetekterbart brukes mot alle NATO-lands sivile, som økonomisk krigføringsvåpen, for å skade folkehelse og demokratiers funksjoner: https://www.amazon.com/Chemical-Warfare-Secrets-Almost-Forgotten/dp/1424300800 https://www.amazon.com/State-Secrets-Insiders-Chronicle-Chemical/dp/1432725661 https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/okonomisk-krigforing-9788202765606 https://deichman.no/utgivelse/p662182104183 Dokumenterte helsekonsekvenser er bare toppen av isfjellet: https://www.peoplesworld.org/article/project-2025-the-republican-blueprint-to-wage-war-on-the-environment https://www.tommys.org/about-us/charity-news/high-levels-air-pollution-linked-miscarriage/ Så, å stemme på de ansvarlige frykt- og aggresjons-giftmorderne, = stockholmsyndrom: https://youtube.com/watch?v=Y8oE51utpeg&t=316s 2 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 11 hours ago, rabler said: Løgner og konspirasjonsteorier gjør det merkelig nok ikke mer forståelig, du… Jeg forstår hva du mener ja, men folk er ikke nødt til å lese det som andre brukere her skriver og angriper meg med. Det er ikke argumenter som kommer fra en del andre her. Mye annet, men ikke argumenter. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Joeal88 skrev (1 time siden): Jeg synes ærlig talt synd på disse stakkars individene som lider av TDS (Trump Derangement Syndrome). Det kan virkelig ikke være lett, og verst av alt så innser de ikke selv at de trenger profesjonell hjelp. Siden Trump satte normen at en VP selv kan endre valgresultater på 6 januar så er jeg sikkert at Kamala forsikrer at hun vinner valget uansett! Så hyggelig at Trump etablerte denne udemokratiske normen! 4 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Selfuniverse skrev (1 time siden): Jeg forstår hva du mener ja, men folk er ikke nødt til å lese det som andre brukere her skriver og angriper meg med. Det er ikke argumenter som kommer fra en del andre her. Mye annet, men ikke argumenter. Å fortelle deg hva som faktisk har skjedd i den virkelige verden, og påpeke at kildene du fremmer stort sett er fiksjon ikke engang verdig å stå i Fantasy-seksjonen av det mørke nettet sitt bibliotek av døde konspirasjonsteorier, er ikke så mye et angrep som en realititetsorientering. Det er et forsøk på å yte deg hjelp, ikke angrep. Helt konkret; Selfuniverse skrev (På 25.10.2024 den 7:09 AM): En mann som ikke gir seg selv om han blir svertet, anklaget for landssvik, og urettmessig sidestilt med folkemordere. En mann som ikke gir seg selv om han blir forfulgt av etterettnings og sikkerhetsinstitusjoner, og usaklig satt for retten. Altså. Konkret her så er det 2 separate konspirasjonsteorier: 1: At han feilaktig er anklaget for kuppforsøk og å ha sviktet landet sitt. 2: At han feilaktig blir straffeforfulgt Han er en landssviker, og han blir straffeforfulgt rettsmessig. Hva er kildene som innbiller deg noe annet? Endret 30. oktober av Red Frostraven 3 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 21 hours ago, Poor Old Gil said: Trump mister de kristnes støtte, meldes det fra sørlandet i et leserinnlegg. https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/kwd1Ok/trump-mister-de-kristnes-stoette Jeg har som udelt Trump-tilhenger nå dessverre måtte snu. Jeg kunne ikke, under noen omstendigheter, ha stemt på Trump som kristen, pga leflingen med abort! Denne kompromiss-løsningen som Trump av valg-hensyn har lagt seg på, dessverre, og som tydeligvis er initiert av Melanie Trump, som også dessverre støtter lbtq-bevegelsen, mener jeg vil føre til at Trump mister støtten fra de kristne velgerne, men vinner støtte fra lbtq-folk dessverre. Trur ikkje det kristne sørlandet påvirker nevneverdig valget i USA... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 30. oktober Populært innlegg Del Skrevet 30. oktober Nå ern for alvor i gang igjen. Tyder på at Trump-kampanjens interne målinger i PA ikke ser så lovende ut for ham. 8 1 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Snikpellik skrev (1 minutt siden): Nå ern for alvor i gang igjen. Tyder på at Trump-kampanjens interne målinger i PA ikke ser så lovende ut for ham. Anbefaler deg til og ta en liten titt på denne artikkelen: https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/25/pennsylvania-investigating-voter-fraud 1 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 16 hours ago, Svein M said: Jeg har også inntrykket av at Trump som president var uheldig for utenrikspolitikken, og kanskje medvirkende til at det ble invasjon av Ukraina. https://edition.cnn.com/2022/03/26/politics/trump-putin-ukraine/index.html Obama og Biden gjorde ikkje noko betre figur når det kjeme til Ukraina. Eskaleringa da Putin gjekk inn i Ukraina kunne Biden stoppa. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Joeal88 skrev (1 minutt siden): Anbefaler deg til og ta en liten titt på denne artikkelen: https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/25/pennsylvania-investigating-voter-fraud Vi vet alle at det ikke er årsaken til Trumps post, men at han poster slikt fordi han ønsker å så tvil om valgresultatet dersom han taper. 8 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Maabren skrev (1 minutt siden): Obama og Biden gjorde ikkje noko betre figur når det kjeme til Ukraina. Eskaleringa da Putin gjekk inn i Ukraina kunne Biden stoppa. Korrekt. Folk har en tendens til å glemme at krigen mellom Russland og Ukraina startet egentlig tilbake i 2014. Konflikten mellom Russland - Ukraina eskalerte kraftig mellom 2014-16, men så ble det til en aveskalering under 2017/18. Trump skapte en forsonende tone med Putin/Russland, samtidig som hadde han hadde en god relasjon med Poroshenko/Ukraina. Trump var også den første presidenten som sendte militært bistand til Ukraina. Etter 2017/18 så var det aldri noen større konflikt mellom Russland og Ukraina under Trump`s presidentskap, men alt endret seg straks etter at Biden & co inntok Det hvite hus. Sannsynligheten er stor for at Russland hadde invadert Ukraina flere år før dersom Hillary hadde vunnet valget i 2016. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Joeal88 skrev (21 minutter siden): Anbefaler deg til og ta en liten titt på denne artikkelen: https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/25/pennsylvania-investigating-voter-fraud Det er ikke valgstemmer, men forsøk på å registrere folk som velgere -- som ikke har lykkes. 5 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Snikpellik skrev (21 minutter siden): Vi vet alle at det ikke er årsaken til Trumps post, men at han poster slikt fordi han ønsker å så tvil om valgresultatet dersom han taper. Vi vet at alle at jorda er flat, og at 9/11 var fake. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 2 hours ago, AveMORphine said: På dette tidspunkt er det for meg klart at dette kan gå i begge retninger. Og da blir det ett spørsmål for de fleste av oss hva en skal gjøre. Jeg for min del har kjøpt noe aksjer ala lotto kuponger for begge utfall. Det aller meste av mine midler er ute av markedene og står nå i variert valuta. Dette har jeg gjort ved de fleste slike skillepunkt oppigjennom. Da jeg i utgangspunktet ikke kan satse fremtiden til familien på noe enkeltutfall. Spesielt ikke når utfallet er såpass kritisk. Lotto kupongen min om DJT vinner er DJT stock. Ble kjøpt på ett tidspunkt hvor denne lå på ca 13 dollar /stk. Og de blir solgt "så snart" Trump eventuelt vinner valget. Da de vil ha svært begrenset verdiøkning (og bli verdiløse som de i utgangspunktet er gitt hvordan selskapet er økonomisk pr nå). Gamlingen i den stock er enkelt og greit at jeg gambler på at DJT vil kreve at amerikanere (og andre) registrerer seg på hans site for å høre hva han har å si. Dermed vil verdien av DJT stock gå through the roof som følge av at de 5 millioner brukerene av plattformen vil eksplodere. Helt i tråd med hans væremåte. På Harris sin side er det investert i klimarelaterte firma som vil ha en fremtidig avkastning. Langt mer langsiktig investering med andre ord. Og jeg satser ikke mye på noen av partene. Men det jeg har mest tro på over tid er klart denne sektoren, som er en langt mindre utviklet og realitetsverdi vil i langt større grad dreie seg om hvem som ender opp med å eie teknologien og patentene som vi fremover må bruke for å ikke røyke planeten i begge ender slik vi har gjort så langt med å gjøre oss så avhengige av fossilt brennstoff og ikke minst plast ol. Og bare slik at det er sagt. Om Trump vinner så er planen enkel for min del når det gjelder økonomiske ting. Hva jeg gjør med mine større verdier går jeg ikke inn på her, men planen er enkel når det gjelder de DJT stock jeg da har "vunnet i lotto med". De blir solgt ca midtveis ut i 2025. Så får tiden vise om de er verd mer da enn da jeg kjøpte de. Og når det gjelder fremtidig verdi på disse så antar jeg at de blir en hot potato. For min del blir det en slags chicken bil mot bil. Og jeg har på forhånd bestemt meg for hvor lenge jeg er villig til å holde på gassen. Smart å selge seg ut der det kan gå galt og kjøpe litt "lottoaksjer" eller eventuellt avvente litt. Syns dog klimarelaterte aksjer er vanskelig å bedømme. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Joeal88 skrev (18 minutter siden): Sannsynligheten er stor for at Russland hadde invadert Ukraina flere år før dersom Hillary hadde vunnet valget i 2016. Hvorfor tror du det? Trump truet jo Zelenskyj selv. 3 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Snikpellik skrev (17 timer siden): At du forsøker å forsvare sånne mennesker synes jeg er litt rart. Jeg forsvarer hva han skrev, ikke hvem han er. Skjønte du ikke svaret mitt? 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Comma Chameleon skrev (17 timer siden): men kun basert på å høre det Trump selv sier så er han jo helt kokt i hodet. Vis til noen eksempler da, siden hele innlegget ditt jo var kjemisk fritt for noe konkret som Trump skal ha sagt som du syns er så utrolig ille. 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Red Frostraven skrev (2 timer siden): Washington Post har vært kritiske til demokratiske politikere siden 70-tallet også: det er slik journalistikk fungerer. Hvis du derimot mener at de har vært mer kritiske til republikanerene siden 70-tallet så savner jeg kilde til hva du påstår er en analyse av deres dekning av politikk, for det er en påstand du MÅ ha gode kilder på. For jeg har kilder på det stikk motsatte, som inkluderer Washington Post: Complaints about press bias are as old as the press itself, but in recent decades, conservatives have pushed one complaint above all other: The media is biased against them because it is overwhelmingly staffed by liberal journalists. A new study, forthcoming in Science Advances, provides the strongest evidence ever that they’re half-right — but only the least important half: Yes, reporters overall are significantly more liberal than the general population. In fact, almost one in six are more liberal than Rep. Alexandra Ocasio-Cortez, based on who they follow on Twitter. But no, that doesn’t matter — even for the most liberal cohort of them. The title of the study says it all: “There is No Liberal Media Bias in the News Political Journalists Choose to Cover.” https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems# Journalister for seriøse aviser har en etisk standard som ikke matches av høyresidens propagandanettverk, selv om de fleste journalister, forståelig nok, er til venstre i amerikansk politikk. Fordi de ikke er idioter. Videre, så er det jo likevel åpenbart at det er mulig å være både svært objektiv, så nøytral det er mulig å være, og likevel være mer kritisk til republikanerene de siste 50 år enn demokratene: Det er partiet som var for åpenbar og åpen rasisme frem til 00-tallet, gjennom blant annet the Southern Strategy: https://en.wikipedia.org/wiki/Southern_strategy Og partiet som har forlatt det å drive seriøs politikk gjennom politisk samarbeid, for å drive et kynisk politisk spill med mål om enderesultatet vi ser i dag, like lenge: https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2018/11/newt-gingrich-says-youre-welcome/570832/ Washington Post har vært veldig kritiske til GOP siden Watergate. For å gi deg et aldri så lite eksempel, så har WaPo nominert Demokratenes presidentkandidat i hvert valg mellom 1976 og 2020 (Bortsett fra 1988, hvor de ikke støttet noen kandidat). Du ser, saken er nemlig den at WaPo har gjennom flere tiår nå vært den mest pro-Democrats nyhetskilden i statene. __ __ __ Og Southern Strategy hadde i realiteten ikke noe som helst med rasisme å gjøre, selv om mange lunatics liker å fremstille det på den måten. Og denne splittelsen som vi er vitne til i dagens Amerika startet for alvor under presidentskapet til Obama. Demokratene styrte mer og mer mot venstre, samtidig som Republikanerne gikk mer og mer mot høyre mellom 09 og 2017 - Trump hadde blitt president hvis det ikke var for Obama. Historisk så har både GOP og Dems vært mer sentrumspartier. 1 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 2 minutes ago, Palladio said: Vis til noen eksempler da, siden hele innlegget ditt jo var kjemisk fritt for noe konkret som Trump skal ha sagt som du syns er så utrolig ille. Om du faktiskt trenger eksempel nu så är det uppenbart att du inte kommer akseptera eksemplene du eventuellt får så jag tvivlar på att noen gidder. Trump har sagt väldigt mycket som mange syns er utrolig ille. 3 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 21 minutes ago, Joeal88 said: Korrekt. Folk har en tendens til å glemme at krigen mellom Russland og Ukraina startet egentlig tilbake i 2014. Konflikten mellom Russland - Ukraina eskalerte kraftig mellom 2014-16, men så ble det til en aveskalering under 2017/18. Trump skapte en forsonende tone med Putin/Russland, samtidig som hadde han hadde en god relasjon med Poroshenko/Ukraina. Trump var også den første presidenten som sendte militært bistand til Ukraina. Etter 2017/18 så var det aldri noen større konflikt mellom Russland og Ukraina under Trump`s presidentskap, men alt endret seg straks etter at Biden & co inntok Det hvite hus. Sannsynligheten er stor for at Russland hadde invadert Ukraina flere år før dersom Hillary hadde vunnet valget i 2016. Vel, til Hillary sitt forsvar så ville hu ta opp kampen mot Putin og få krim tilbake til Ukraina. Sannsynligvis ville aldri Putin fått innvadere Ukraina og måtte gitt fra seg krim og stoppa Donbass aktiviteten. Når det kommer til Trump og hans lefling med alskens diktatorer vil ikkje mine tanker om Trump falle i god jord. Ein diktator har ikkje rett på respekt på noko nivå da alt ein slik person står for er uforenelig med respekt for menneskeheten. Kva vei Trump sjølv ender opp på får vi svar på viss han vinner valget. Overfor Putin og den slags diktatorer funker bare ein ting og det er å sette foten ned, forsoning medfører bare problemer lenger fram. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå