Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

31 minutes ago, Zork said:

At noen har et så lavt selvbilde at de stolt innrømmer at de støtter en patetisk klovn som trump er fryktelig trist.

Du bekrefter bare hva jeg akkurat sa. Gå en runde i deg selv.

Hva i all verden har det med selvbilde å gjøre hvilken kandidat man støtter?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (7 minutter siden):

Du bekrefter bare hva jeg akkurat sa. Gå en runde i deg selv.

Hva i all verden har det med selvbilde å gjøre hvilken kandidat man støtter?

Folk som respekterer dem selv krever mer fra andre som skal lede dem.

Skal Kamal som VP benekter stemmene hun ikke liker på 6 Januar denne gangen,  eller gjør hun som Pence gjorde siste gangen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, Tåkefyrste said:

Du bekrefter bare hva jeg akkurat sa. Gå en runde i deg selv.

Jeg har hverken ønske eller behov for å forsøke å "forstå" mennesker som støtter en nedrig kriminell taper som personifiserer alt normale mennesker tar avstand fra, så nei... jeg tar ingen runder med meg selv rundt det. Og om jeg gjorde det så ville det, som runder flest, endt opp nøyaktig der jeg startet.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kamala Harris og Gretchen Whitmer  drikker øl på en restaurant som ligger i en by som heter Kalamazoo,  en by som jeg bodde i 10 år. En del Harris støttere kaller byen  Kamala Zoo pga Harris.    Kamala på finsk betyr  fryktelig

 

“It’s an Oberon, and it’s made right here in Kalamazoo, which many are calling Kamala-zoo,” Whitmer replied. The two then cheersed their beers and each took a sip while also cheersing with others in the restaurant.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 timer siden):

Kamala Harris og Gretchen Whitmer  drikker øl på en restaurant som ligger i en by som heter Kalamazoo,  en by som jeg bodde i 10 år. En del Harris støttere kaller byen  Kamala Zoo pga Harris.    Kamala på finsk betyr  fryktelig

 

“It’s an Oberon, and it’s made right here in Kalamazoo, which many are calling Kamala-zoo,” Whitmer replied. The two then cheersed their beers and each took a sip while also cheersing with others in the restaurant.

 

Gretchen Whitmer ville vært en langt bedre kandidat for Demokratene enn det Kamala Harris er. For en dårligere presidentkandidat enn Kamala må man virkelig gå langt tilbake i tid for å kunne finne.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 timer siden):

Cherrypicking når fakta ikke passer deg ja.

Hvis jeg skal fylle bensin i Texas nå ni dager før valget, så koster det litt over 7 kroner literen.  Men i MAGA-hodene så er det "cherrypicking" å bruke den bensinprisen som faktisk gjelder nå og ikke den gamle, for lenge siden og som ikke gjelder.

God bedring.

Endret av uname -i
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 timer siden):

Donald Trump sammen med sin old pal Bill Clinton i juni 2001. 

clinton trump.jpg

Og rett etter, i August 2001, endret Trump tilhørighet til demokratene, som han endret igjen da demokratene fikk en farget president.

Han var ikke med demokratene som politiker, men anså dem som der beste for seg selv økonomisk, selv om han i høyeste grad drev politikk på vegne av Russland og rasister allerede da...

Fra å forsvare det å ikke la fargede betalende leietagere få leie i bygninger fra de statlige støttede boligbyggeprosjektene sine, som han unnskyldte med “You Don’t Want to Live With Them Either”

Til å ønske dødsstraff for fem uskyldig dømte fargede, uskyldig dømte for voldtekt, før deres frifinnelse... Og etter den faktiske gjerningsmannen ble tatt og dømt, og de uskyldig dømte frikjent. Han ønsket dødsstraff for dem etter at de ble frikjent.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2019/06/trump-racism-comments/588067/

...

Tåkefyrste skrev (8 timer siden):

Du bekrefter bare hva jeg akkurat sa. Gå en runde i deg selv.

Hva i all verden har det med selvbilde å gjøre hvilken kandidat man støtter?

Hvilke kilder bruker du til å oppnå din forståelse av situasjonen..?

TikTok..? Eller hvilke aktører på youtube eller Rumble..?

Dette er ekstremt viktig for poenget.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Om forskjellene mellom Trump og Harris alternativene

Økonomien:

Trump vil innføre toll. Han ha skattelettelser. Han står også for en stor nedbygging av statens tjenester.

Harris: Mer skatt for de som tjener over 4 mill. Skattefradrag for små og mellomstore bedrifter.

Utenrikspolitikken:

Her står Trump for en katastrofal politikk der han ikke er på lag med NATO, FN, eller noe samarbeid. For klimapolitikken er han en katastrofe. Her vil mange ting gå i feil retning. Hvordan vil det gå med Ukraina med han som president virker veldig usikkert.

Trump og vil være en katastrofe både innenriks og utenriks.

Det står litt om forskjellene her:

https://www.vg.no/nyheter/i/gw43Lk/trump-vs-harris-dette-skiller-dem

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 timer siden):

Kamala Harris og Gretchen Whitmer  drikker øl på en restaurant som ligger i en by som heter Kalamazoo,  en by som jeg bodde i 10 år. En del Harris støttere kaller byen  Kamala Zoo pga Harris.

The Eletric Lady var vel derfra (død 1995). Ville nok garantert støttet Harris.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/i/alKKOa/unge-norske-menn-derfor-stemmer-de-paa-trump

Ser ut til at det å gi kvinner stemmerett var en ganske smart ting. Hvis ikke ville jeg vært bekymret for hvordan valgresultatene her til lands ville sett ut om noen år (Nei, da tenker jeg ikke på Sylvi Listhaug sin oppslutning, men Hans Lysglimt Johansen).

Hilsen hvit mann 32 år.

Endret av Lemongrass
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (24 minutter siden):

Selv CNN advarerer nå at Trump ligger an til å ta popular vote.

 

Republikanere som ikke vil ha USA sin dårligste president tilbake må også huskes på, og ikke undervurderes.

Det er ikke alle republikanere som er hjernevasket eller hjernedød, bare en majoritet.

Trump og co sin første og fremste strategi er manipulasjon, inkludert av meningsmålinger og tolkning av resultatet, og mulige ekstreme stunt like før valgdagen.

Deres andre strategi vil være forsøk på juks lokalt i republikanske delstater.

Det tredje er å misbruke det juridiske systemet, med erfaringene fra hva som gikk galt da de forsøkte det i 2020.

Det fjerde er en eller annen form for kuppforsøk, som ikke må undervurderes, all den tid de har amerikanske terrororganisasjoner på sin side.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
10 hours ago, Zork said:

Jeg har hverken ønske eller behov for å forsøke å "forstå" mennesker

Bra at du forteller oss dette, slik at vi vet hvor vi har deg. Da blir det enklere å skjønne alt det du skriver.

10 hours ago, Zork said:

en kriminell facist

Det kan se ut som at du vet mye om denne mannen. Men vi vet jo at du ikke har prøvd å "forstå" ham, for det har du ikke ønske eller behov for.

Det virker uansett som at du vet mye om Trump.  Kan jeg få spørre, har han vært 'facist' hele livet, eller hvilket årstall var det han ble 'facist'? Kan du utdype for oss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (15 minutter siden):

Bra at du forteller oss dette, slik at vi vet hvor vi har deg. Da blir det enklere å skjønne alt det du skriver.

Det kan se ut som at du vet mye om denne mannen. Men vi vet jo at du ikke har prøvd å "forstå" ham, for det har du ikke ønske eller behov for.

Hvis du virkelig støtter Trump synes jeg du kan si det rett ut istedenfor dette gjentakende røret om at "vi vet ingenting". Det blir litt som den verste typen beslutningsvegrende agnostiker, som kun gjentar "Ja, det er så mye mellom om himmel og jord som vi mennesker ikke vet"..

På tide at du nå sier rett ut at "ja, jeg støtter Trump! Jeg støtter også hans avvisning av demokratiet og hans trusler om å forfølge politiske motstandere". Dette "vi vet vel egentlig ingen hvordan han er"-pisset er nå utbrukt. Kom til poenget og si hva du støtter!

Endret av Folkflesk
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Trump seier kommer til å bidra til at det blir raskere fred i Ukraina, Ukrainsk seier over russiske styrker er en irrasjonell tankegang. Jo fortere det blir over jo bedre er det.

Han vil også sende ut millioner av innvandrer i USA, noe som bidrar til stor mangel på arbeidskraft med tilhørende økning av produktivitet og høyere lønninger for ufaglærte

Det er dog dårlig nytt for Norge, da det bidrar til lavere oljepris. Samt økt produktiviteten i USA gjør at verdens handelsvaluta USD vil raskt bli langt sterkere mot NOK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...