Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (4 timer siden):

Kom igjen. Du er da faen meg ikke så dum at du åpner for at folk av haitisk bakgrunn i USA steker katter i ovnen og serverer puddler på grillen med BBQ-saus?

Det er uteliggere i USA, det er Republikanerne sin feil fordi de er mot velferdssamfunnet.

Vet dere hva? I Halden i Norge en gang før EØS avtalen som åpnet for Østeuropeiske tiggere.

Så så jeg og kameratene mine en lasaron, uteligger elle noe som skjøt måke med luftgevær og tente engangsgrillen rett ved elva i byen og grillet måker.

Om jeg hadde tatt et bilde av det, husker ikke om det var før mobilkamera tid, tror det...

Men la oss leke litt om det var valgår i Norge, og jeg hadde gitt bildet til Frp? Og de hadde brukt saken som at uteliggere og narkomane alkoholikere griller husdyr og måker....

Hvor sant hadde det vært for resten av alkiser og narkomane?

Frp er for en politikk og Republikanerne også som gjør at det blir FLER uteliggere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Gouldfan said:

Så så jeg og kameratene mine en lasaron, uteligger elle noe som skjøt måke med luftgevær og tente engangsgrillen rett ved elva i byen og grillet måker.

Har du egentlig tenkt over hvor mye du kommer til å bli angrepet av visse andre brukere her nå?

Du skjønner vel at de ikke bare kan la en slik uttalelse fra deg stå, når de nesten har forsøkt å få meg lagt inn på psykiatrisk via tråden her...

Lykke til sier jeg bare...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at det er en såpass stor andel unge menn i Norge i dag som ville stemt Trump med grunnlag (iflg journalisten) i at de er misfornøyd med systemet så ville det vel muligens vært det beste for vår egen lærdom om Trump vinner valget med de konsekvenser det ville føre til. Kanskje de evner å lære at disse "enkle løsningene" på komplekse problemer ikke kan løses ved hjelp av å skylde alt på alle andre enn seg selv.

Om Trump vinner valget så blir ingenting faktisk gjort med de reelle problemene landet står overfor. Sannsynligheten for at det blir en rude awakening er rimelig stor. Problemene er ikke hva Trump fremstiller det som. Det er ikke ved å utvise 11 millioner arbeidere at økonomien vil bli bra. Eller inflasjonen. Eller problemene med å finne seg ett sted å bo. Og aller minst vil det løse noe som helst mtp kriminalitet da denne myten om at det er innvandrere som er roten til kriminalitet er helt bizarr at blir trodd på. 20% tariff på alt importert.... lol. DET blir en rude awakening for de idiotene som tror utenlandske firma vil betale den kostnaden (det vil bli amerikanske forbrukere som betaler 20% skatt på alt ala hva vi gjør i Norge med vår MVA). For Nei, ingen selskaper har fortjeneste som kan svelge den utgiften uten å øke prisen på sitt produkt. INGEN.

Har jeg tro på at unge og andre som støtter Trump i dag ville tatt lærdom av at USA da går åt helvete? Nope. Min tro på disse menneskene er rimelig tynnslitt. Og da først og fremst som følge av all erfaring vi har med mannen og ikke minst alt av uttalslser fra mennesker som har kompetanse som forteller oss at dette er svada.

Eneste grunnen til at den mannen stiller for å bli president er for å slippe unna konsekvensen av tideligere handlinger. Han kommer kanskje til å realisere noe av det BS`et han pusher mtp konsentrasjonsleirer, gå etter politiske motstandere osv. Men for det meste kommer han til å la andre Federalist Society folk styre landet mens han spiller golf. Han har listene klar for å sette inn 10000 mennesker som er vetted av the federalist society for de ulike rollene. Disse menneskene har IKKE kompetansen som er nødvendig, men de har ideeologi-innstillingen som MAGA krever. Om Vance har tolmodighet til det så tar det vel noen mnd før Trump blir kastet på dør med article 25. Men skulle ikke furundre meg om det skjer ila første året. Og da er det Project 2025 som blir innført. Og da blir veien tilbake for USA rimelig lang (om i det hele tatt mulig å snu).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Så du er for at Trump fiktivt hadde samarbeidet med Hitlers Nazi Tyskland?

Håper jeg ikke blir anklaget for Hitling nå. Putin er ikke helt på Hitlers nivå i ondskap, men han er jo ikke ferdig med shitfukkinga sin ennå han Putin.

Jeg tror Putin har skikkelig evil asshole potensiale, og at det kun såvidt har begynt.

Jeg synes dette er en god sammenligning. Tar man det i historisk og norsk perspektiv ville jeg sagt at Putin og dagens Russland er lik Hitler og Nazi-Tyskland, deres ideologiske overbevisning, invasjonen av et land de mener er deres og en aggressiv utenrikspolitikk er svært lik. Trump er mer Quisling. Han er et middel for Russland, en måte de kan få større global innflytelse og kontroll over de vestlige nasjonene. Bare få USA til å trekke seg ut av NATO og ikke svare på angrep på andre Europeiske nasjoner så har Russland vunnet.

 

Rart at de som elsker konspirasjonsteorier ikke synes dette er noe troverdig. Det er jo en ordentlig saftig konspirasjon.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Trump ligner vel egentlig mest på Mussolini. Og Putin er en god blanding av alle de værste gjennom historien. Men med intellektet og kompetanse fra tideligere roller i Soviet Union med tanke på å påvirke og manipulere. Og med en salig heftig pengebøsse til å kunne kjøpe ett altså nær sagt hvilket som helst utfall han ønsker. 

Hvor har alle pengene til Russland blitt av?

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, AlpakkaMafakka said:

Han er et middel for Russland

Og hvem er puppet masters bak Kamala og Biden? Hvem trekte i trådene for å få Biden til å trekke seg og sette inn en kandidat som ingen ville ha ved nominasjonsvalget?

Demokratene er så gjennomsyret korrupt og jævlig at om de vinner dette valget så kommer det aldri til å bli et ærlig valg igjen noensinne.

Endret av Tåkefyrste
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (54 minutter siden):

 

 

Rett og slett SJOKKERENDE høye tall. Her er det noe annet enn woke, her er det unge menn som får med seg ALT som legges ut på sosiale medier. Jeg mistenker ydmykelsesran-videor der f.eks pakistanske gjenger finner seg en yngre, enslig hvit gutt og ydmyker han på grovest mulig vis for kamera og legger ut på nettet kan være en forklaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, DukeNukem3d said:

Rett og slett SJOKKERENDE høye tall. Her er det noe annet enn woke, her er det unge menn som får med seg ALT som legges ut på sosiale medier. Jeg mistenker ydmykelsesran-videor der f.eks pakistanske gjenger finner seg en yngre, enslig hvit gutt og ydmyker han på grovest mulig vis for kamera og legger ut på nettet kan være en forklaring. 

Det må være usedvanlige tilbakestående menn som tror at Trump og gateran i Norge har noe med hverandre å gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...