Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Maabren skrev (12 timer siden):

Di som stemmer på Trump håper eg virkelig blir litt meir opplyste til neste valg i 2028, spesiellt viss Trump sender USA og resten av verden den veien høna sparker. Det må få konsekvenser for republikanerene om Trump går bananas samt di fleste blir klokere av skade...

Nei nei, da har woke skylden.

image.jpeg.1f97de20a363ac6281ff07db360554cc.jpeg

Deep state, og alle bedrifter som driver med hva ytre høyre kaller woke må da ryddes av banen -- eller kanskje de finner på et nytt ord for fiendene som har skylden for at alt går galt etter 2025.

...

Se på høyrepopulismen i Norge.

Regjeringen får skylden for økonomisk trend som er 11 år gammel, for økonomiske konsekvenser av covid-19 og den høye renten, og for inflasjonen.

De får skylden for at skatteletter spises opp av at dagligvaren maksimerer profitt, på tross av at de gir bøter for å hindre prissamarbeid og bransjevid profittmaksimering, og får skylden for økte kommunale avgifter.

...

Og sist denne uken får vi høre at politiske venstre støter fra seg ungdom som er misinformert om hva ord og politiske begreper betyr, og at det er politiske venstre som har skylden for at ungdom er så misinformert om begreper fra samfunnsvitenskapen at de flykter når noen snakker om fakta.

Folk kaller Erna Solberg venstreeksrem fordi hun vet om strukturell rasisme.

Og Erna Solberg vegrer seg for å bruke faguttrykk fordi hun vet hun blir misforstått av folk som er misinformerte.

"Jeg har forsøkt å si at vi ikke skal bruke ordet strukturell rasisme fordi folk ikke skjønner hva det er, sier Erna"

https://www.nettavisen.no/nyheter/erna-solberg-om-strukturell-rasisme-det-finnes-i-samfunnet-vart/s/12-95-3424126919

---

Vi lever dypt inne i desinformasjonsalderen, og akkurat nå er det populistiske høyre som legger føringer for hva som er lov å mene og hva faguttrykk og andre ord betyr, på grastotnivå.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Krig og fred said:

Trump sider med Putin.

Trump har sagt at krigen må ende, han sier ukrainerne har vært gjennom et helvette, og at han vil prøve å få slutt på det.

Hvordan det blir støtte til Putin må man langt inni et venstrevridd hode for å finne.

Blir dere ikke lei av å spre slike skitne løgner? Hva tjener dere på det? Det er ingen her inne som har stemmerett i valget uansett.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (30 minutter siden):

Trump har sagt at krigen må ende, han sier ukrainerne har vært gjennom et helvette, og at han vil prøve å få slutt på det.

Hvordan det blir støtte til Putin må man langt inni et venstrevridd hode for å finne.

Blir dere ikke lei av å spre slike skitne løgner? Hva tjener dere på det? Det er ingen her inne som har stemmerett i valget uansett.

Trump har vært klar på at krigen i Ukraina må ta slutt, og at Putin ikke får vinne. Derimot så er Trump kritisk til at Biden adm gir billioner av USD i støtte til Ukraina, særlig siden at det ikke bidrar til å løse konflikten.

Og alle som faktisk har en viss innsyn i utenrikspolitikken som Trump førte mellom januar 2017 og januar 2021, vet at han slettest ikke var så Russland-vennlig som det mange vil ha det til. Selv om han hadde et forsonende forhold til Putin / Russland.

Men som jeg også har poengtert tidligere, så følger jeg denne siden her hovedsakelig p g a humoren. Det er unektelig mye god underholdning å finne her 😂

Endret av Joeal88
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (43 minutter siden):

De får skylden for at skatteletter spises opp av at dagligvaren maksimerer profitt, på tross av at de gir bøter for å hindre prissamarbeid og bransjevid profittmaksimering, og får skylden for økte kommunale avgifter.

Vel, hvem er det som øker tollvernet som hindrer import av mat til lavere priser, og etablering av utenlandske kjeder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Selfuniverse said:

Blackrock har en avtale om å gjennoppbygge Ukraina.

"The President said that the creation and launch of the fund would make it possible to attract capital and start the active reconstruction of the country's economy and the creation of new enterprises immediately after the cessation of active hostilities."

I øynene på kaldblodige megainvestorer, så er det bedre hvis Ukraina blir redusert til en steinhaug, slik at de kan gjøre hva de vil med landet etterpå.

Kamala kommer til å adlyde Blackrock sine lobbyister garantert.

Det betyr enkelt sett at med Kamala som president, at krigen kommer til å fortsette i lang tid ennå, til at så mye som mulig har blitt ødelagt i Ukraina. Det fører til enorme sivile og militære tap og en ubegrenset maktkamp mellom alle land som er involvert, som kan føre til noe mye verre.

Altså mer konflikt, og mange flere menneskeliv som går tapt.

På en måte kan man si at det er i Blackrock sin interesse å la Putin få bombe som han vil i Ukraina.

Det har vært minst en fredsforhandling om å avslutte krigen i 2022, som nesten ble fullbyrdet. Men Boris Johnson ble hasteflydd inn for å sette en stopper for det. Kanskje på oppdrag fra Blackrock, hvem vet.

Det som er helt sikkert er at Kamala vil la krigens lengde bli avgjort av de som har investert i den. Jeg kunne altså sagt at de som støtter Harris, støtter død og lidelse i lang tid fremover for Ukrainere og Ukrainske barn. Men jeg vil heller avstå fra meningsløse og forraktende konklusjoner om de jeg diskuterer med.

 

Du er jo helt på jordet. Mener du det samme om Polen i 1939? Kom deg ut av det giftige kaninhullet ditt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tåkefyrste said:

Trump har sagt at krigen må ende, han sier ukrainerne har vært gjennom et helvette, og at han vil prøve å få slutt på det.

Hvordan det blir støtte til Putin må man langt inni et venstrevridd hode for å finne.

Blir dere ikke lei av å spre slike skitne løgner? Hva tjener dere på det? Det er ingen her inne som har stemmerett i valget uansett.

Trump er en russisk agent, og dere Trump supportere er femtekolonnister. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Team Biden’s economic reformers deserve another four years – no matter who wins

A dogged group within the administration has built support for a manufacturing revival in the US – and won support from the populist right.

Four figures in particular – trade representative Katherine Tai, the anti-trust crusaders Lina Khan and Jonathan Kanter, and consumer-protection czar Rohit Chopra – have earned laurels for their work on these issues. And they deserve to keep their current jobs, even if Democrats lose the White House. While they would never describe themselves as Maga, all four have fans among the populist right.

Vet ikke om de får fortsette under Trump, men er vel også tvilsomt om Lina Khan får fortsette under Harris selv om flere forsøker å pushe det. Hjelper ikke at Harris de siste par mndene har prøvd å fremstille seg selv som selve establishment kandidaten, og nå dukker jo også plutselig også navn som Jamie Dimon (JPMorgan) som et aktuelt navn i en Harris administrasjon..
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, frohmage said:

Det er ikke lenge siden du trodde innvandrere til USA fra Haiti spiste folk sine kjæledyr. Står du fortsatt på det, eller kan du ha falt for propaganda?

Det som er mer bekymringsverdig er at du nå står på en konstruert moralsk høygrunn og insinuerer at du vet alt om det. Og prøver å utfordre meg fra dette fiktive ståstedet.

Jeg falt ikke for propagandaen nei. Jeg hørte på folk som bor der istedet, og tok med meg den informasjonen videre. Vet jeg alt om katter og kjæledyr i Springfield Ohio?... Nei. Gjør du?

All honnør til NRK som også dro dit for å høre med folk. De sa generelt at de sliter mye med situasjonen.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (35 minutter siden):

Er det ulovlig å samarbeide med et annet land? Biden og familien hans har samarbeidet masse med Ukraina.

Snakker om konspirasjonsteorier.

At du i det hele tatt stiller det spørsmålet tyder sterkt på at du ikke vet hva denne saken handler om. Samarbeid med andre land i en offentlig tjenesteperson-kapasitet er ikke noe problem om din rolle er godkjent til den type samarbeid, som f.eks en utenriksminister.

En privatperson som går til kampanje for å bli landets president, samarbeider villig eller uvillig med et annet land, kjent for å være fiendtlig innstilt til dette landet, for å vinne valget.. Ja, det er veldig ulovlig.

Og om du synes sånt er greit, det gjør deg til en motstander av den demokratiske ideologien vi har i vårt land også, og i alle land hvor man holder frie valg.

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...