Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (16 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sagt Trump er Hitler, jeg ser på Putin som Hitler, og Trump som en kanskje naiv og ikke minst feilvurderende Chamberlain 

Ok, det er ihvertfall en bedre vurdering selv om jeg ikke tror det selv. Som nevnt før vil han ha gode folk i administrasjonen som rådgir ham.

Men du svarte egentlig ikke på spørsmålet. Du er for en fredsløsning, men hvordan ser du for deg at det skulle kunne skje?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (58 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sagt Trump er Hitler, jeg ser på Putin som Hitler, og Trump som en kanskje naiv og ikke minst feilvurderende Chamberlain 

Då trur du alt for godt om Trump. Han er slett ikkje naiv og velmenende, han er ondskapsful, grådig og egoistisk.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (40 minutter siden):

Den største forskjellen mellom Hitler og Trump er at Trump ikke tror på noe, annet enn seg selv. Det gjør han mindre farlig enn Hitler, som var en idealist med et klart mål om hvor han ville. 

Nettopp  Trump har ingen plan annet enn å bli sett hele tiden.  Han tenker bare... hva kan jeg gjøre og si slik at internettet og TV snakker om meg hele tiden....?  

Vance, på andre hånd som er mer koherent og flink er kanskje mye farligere hvis han utvikler seg bedre politiske evner.  Jeg tror vi må forberede oss for Vance 2028

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (På 19.10.2024 den 5:27 PM):

Jeg tror ikke du helt skjønte poenget.

Hvorfor tror du utsatte D-kandidater velger å kjøre tv-reklamer med at de samarbeider så godt med Trump, fremfor reklamer hvor de heller backer opp Harrris?

De kjører TV-reklamer med at de klarte å manipulere/overbevise fascistpsykopatbabyen. Han er, som vi nå vet, ekstremt lettmanipulerbar.

 

  

Tussi skrev (På 19.10.2024 den 7:27 PM):

Hva er en dårlig konspirasjonsteori? At demokratene truet med det 25 tillegget? Jeg vet ikke hva som skjedde der? Eller at ham ble skvist ut? Vel https://www.nbcnews.com/politics/joe-biden/biden-left-feeling-angry-betrayed-top-democratic-leaders-wavering-camp-rcna162635

Det er ikke vanskelig å finne kilder på dette, så å kalle det konspi, javel..

Trumps motpart nå er ikke Biden. Cope. Dere får ikke Biden tilbake. Nytter ikke å syte om det til evig tid.

Endret av Markiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 20.10.2024 den 2:18 AM):

Harris trigger Trump -> "Wow, Harris er sååå flink og vet akkurat hvordan hun skal håndtere ham! Haha!"

Trump trigger effektivt cirka hele den vestlige verden -> "Å fy og fy for en ulidelig type! Vi har nesten ingen flere negative ord igjen vi kan bruke på ham!"

Trump trigger bare brekningsrefleksen hos anstendige folk. Desperat forsøk på deg på å fjerne fokus fra det faktum at Trump er en psykopatfascistbaby som er veldig lett å manipulere.

Men for å oppsummere: Dere Trump-tilhengere støtter altså

- at Trump vil kansellere grunnloven, og særlig ytringsfriheten,

- at Trump vil bruke militæret mot politiske motstandere,

- at Trump vil gå til krig mot Iran,

- at Trump vil bombe Mexico,

- at Trump aktivt bruker konspirasjonsteorier fra nazigrupper,

- at Trump vil gi diktatoren Putin det han vil ha...

...og så videre.

Joda. Fine folk.

Endret av Markiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (På 20.10.2024 den 3:14 PM):

Det skal bli godt å få avsluttet Russland-Ukraina krigen, selv om norske copy paste journalister tror at Ukraina kan slå Russland uten direkte involvering fra Vesten. Vi få som støtter Trump får bare stå i det og høre hvor dum og fanatisk vi er, men når Trump vinner og krigen avsluttes skal vi ikke være hånlig mot majoriteten.

Du vil altså blidgjøre Hitler og gi ham det han vil ha.

Ukraina holdt på å slå Russland i 2022, men fikk ikke nok våpen til å fullføre jobben. Etter dette har de sulteforet Ukraina konstant.

Dere som støtter Trump ønsker at diktaturer skal få herje som de vil, og dermed vil USAs innflytelse i verden gå rett i bakken. Trump er America Last.

Og dere støtter en person som vil kansellere grunnloven, bruke militæret mot politiske motstandere, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adolf går aldri av moten, men det er en sammenligning som demokratene har litt copyright på. Når republikanerne bruker den bare rister lib media på hodet. Må være forsiktig med at det ikke går inflasjon i den vesh.

Flashback til march 2014.

John McCain sees another Hitler, again

John McCain is drawing a parallel between Putin and Hitler.

In December 2013, McCain compared Fidel Castro to Hitler.
In September 2013, McCain compared Bashar Assad to Hitler.
In March 2011, McCain compared Muammar Gadhafi to Hitler.
In October 2002, McCain compared Saddam Hussein to Hitler.

Maybe it's time for a different historical point of comparison?



Dems:
00:40 - Democrats call Donald Trump Hitler, a Nazi and a fascist
04:15 - Democrats call Barry Goldwater Hitler, a Nazi and a fascist
05:19 - Democrats call Richard Nixon Hitler, a Nazi and a fascist
07:00 - Democrats call Ronald Reagan Hitler, a Nazi and a fascist
08:54 - Democrats call George H.W. Bush Hitler, a Nazi and a fascist
10:31 - Democrats call George W. Bush Hitler, a Nazi and a fascist
14:47 - Democrats call John McCain Hitler, a Nazi and a fascist
16:04 - Democrats call Mitt Romney Hitler, a Nazi and a fascist
18:05 - Democrats call Ted Cruz, Ron DeSantis, Nikki Haley Hitler, a Nazi and a fascist
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 20.10.2024 at 2:42 PM, Fustasjeopphengsforkobling said:

There's hope in a hanging snore!

So-youre-telling-me-theres-a-chance GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Det er humor å lese kommentarer iblant - og se hvordan biasen lyser som et neonskilt.

Såvidt jeg vet har republikanere en vane for å stemme republikansk, samt stemme på selve valgdagen. Noen skifter riktignok mening en sjelden gang, men det går nok begge veier.

Når til og med Liz Cheney støtter Harris er det nok en god del flere republikanere som vil stemme demokraitks i akkurat dette valget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Nettopp  Trump har ingen plan annet enn å bli sett hele tiden.  Han tenker bare... hva kan jeg gjøre og si slik at internettet og TV snakker om meg hele tiden....?  

Vance, på andre hånd som er mer koherent og flink er kanskje mye farligere hvis han utvikler seg bedre politiske evner.  Jeg tror vi må forberede oss for Vance 2028

Ja, Vance er åpenbart en langt smartere fyr enn Trump og langt farligere hvis han noensinne skulle få presidentiell makt. Han virker også mer ideologisk drevet, spesielt i forhold til project 25. Men han besitter ikke den kultlignende karismaen til Trump. 

Men sammen kan de gjøre ekstremt mye skade på det amerikanske demokratiet. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Verden overlevde det siste gangen i hovedsak fordi folk som Pence sto i veien.  Det blir mange fære Pences denne gangen å stanse Trump

USA ble mer splittet under Trump, og har blitt bare mer og mer splittet etter dette. Kanskje dette er begynnelsen på slutten for USA som stormakt, men dette vil verden overleve. Jeg er langt i fra en Trump supporter, men samtidig tviler jeg på dommedag om Trump vinner. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

USA ble mer splittet under Trump, og har blitt bare mer og mer splittet etter dette. Kanskje dette er begynnelsen på slutten for USA som stormakt, men dette vil verden overleve. Jeg er langt i fra en Trump supporter, men samtidig tviler jeg på dommedag om Trump vinner. 

Verden vil overleve så lenge Trump ikke starter WWIII.  Spørsmålet for dere blir hvis europa går tilbake til den tiden når USA ikke var en stormakt og WWI og WWII skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...