Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Og btw. Jeg er fremdeles av den oppfatning at MAGA vil følge mannen i fengsel eller til krig. Men Trump er 100& avhengig av å vinne ett stort flertall av independants og ikke tape noen republikanske stemmer. Han tapte en stor andel av stemmer fra det republikanske partiet til en kandidat i primaries som hadde trukket seg fra valget (Nikky Haley) og mennesker som stemte i primaries stemte da i praksis på en kandidat som aldri kunne vinne fremfor Trump. En ren Antitrump stemme. Og hans retorikk siden den gang har blitt mer og mer ekstrem. Han får ikke tilbake de folka han har mistet på den måten.

Og han har ingen å miste og sentrum er nok de som vil være åpne for informasjon rundt hans handlinger ved forrige valg. Han trengte de aller fleste i midten, han har kun fridd til de mest ekstreme på høyresiden (de han allerede hadde i sin kult). Så jeg har håp om at den mannen snart ikke har betydning lengre. Eneste spørsmål som gjenstår er hvor mange år....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Det amerikanske folket skal avgjøre, slik Vance og Walz var enige om.

Ikke uten unnskyldninger såklart, men det var ihvertfall en liten innrømmelse. Dine psykolog-vurderinger av Vance (sycophant) er ikke mer enn et personangrep uten berettigelse.

Er nok desverre en rimelig korrekt beskrivelse av ham basert på hans egne handlinger og ord.

Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (47 minutter siden):

Problemet med å ta del i ett team med Trump som leder er at du blir i praksis ikke annet enn i nikkedukke til en idiot.

Edit: Hvordan har det gått med de som har vært del av hans team og turd å si han imot?

En bekymring man kan ha ja.

Tussi skrev (17 minutter siden):

Administrasjonen klarte jo ikke å sørge for at han ikke gjorde flere stygge feil (etter mitt syn ihvertfall), han var jo like glad i diktatorer da som han er nå

Tja.. hvor glad han er i de vet jeg ikke. Han ser nok opp til sterke personligheter, men han har aldri hatt problemer med å sette ned foten samme hva (eller hvem) som treffer ham. Det kan slå heldig og uheldig ut, men jeg håper teamet rundt ham får holdt ham litt i tøylene og gir ham gode råd. Jeg har ikke tiltroen min hos Trump, men de rundt ham som går god for ham. Det samme kan jeg ikke si om demokratene.

 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

En bekymring man kan ha ja.

Tja.. hvor glad han er i de vet jeg ikke. Han ser nok opp til sterke personligheter, men han har aldri hatt problemer med å sette ned foten samme hva (eller hvem) som treffer ham. Det kan slå heldig og uheldig ut, men jeg håper teamet rundt ham får holdt ham litt i tøylene og gir ham gode råd. Jeg har ikke tiltroen min hos Trump, men de rundt ham som går god for ham. Det samme kan jeg ikke si om demokratene.

 

Da han dolket kurderne i ryggen var det ikke folk som holdt han i tøylene, men det var gode folk som forlot adminitrasjonen hans

Lenke til kommentar

John Kerry says First Amendment is the enemy, as elites try to stamp out free speech

If you want to know how hostile the global elite are to free speech, look no further than John Kerry’s recent speech to the World Economic Forum.

Rather than extol the benefits of democratic liberty versus dictatorships and oligarchs, Kerry called the First Amendment a “major block” to keeping people from believing the “wrong” things.

Kerry continued: “Democracies around the world now are struggling with the absence of a sort of truth arbiter, and there’s no one who defines what facts really are.”

Dersom Trump vinner, bør han opprette et Ministry of Truth som definerer hva som er fakta og løgn, slik at man kan bekjempe misinformasjon?
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...