Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (På 30.9.2024 den 9:30 PM):

Nei, det har jeg ikke sagt, du kan prøve igjen

Jeg har sagt DNA ulikt mor og far, som starter ved unnfangelsen og utvikler seg som medlem av arten menneske. At en kreftsvulst har endret DNA endrer ikke på at cellen tilhører her mor, og utgår fra hennes eget DNA. 

Jeg lurer bare på, folk er lei av at jeg diskuterer abort, hvorfor tar du dette opp etter flere dager?

Jeg gjør det fordi du ikke klarer å argumentere faktabasert og konsekvent. Eller dere.

Minner om den opprinnelige definisjonen dere kom med:

"en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil, og er som sådan, høyst vitenskapelig sett, et individ"

Denne definisjonen stemmer overens på en reke. Eller en kreftsvulst for den saks skyld, hvis dere skal "move the goalposts" og ta med menneskelig DNA.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (På 30.9.2024 den 10:26 PM):

Den aktuelle personen er en uavhengig velger, som frem til 2012 var registrert demokrat.

Det stemmer åpenbart ikke.

Sitat

Hvilke konkrete svar har hun egentlig kommet med angående økonomien og grensekontroll, Huh?

Hvorfor skal du avspore? Du stiller ikke et ærlig spørsmål her (fordi det vil ta deg maks 30 sekunder å finne det ut selv), men prøver bare å avspore hele greia igjen.

Sitat

Og hva mener du at Biden har ryddet opp i etter Trump? Biden har kjørt samme økonomiske plan som den Trump adm satte opp.

Biden fikk Trumps inflasjon under kontroll, og brakte tilbake hundretusener av industriarbeidsplasser som Trump sendte ut av landet. Men igjen, dette er ting du enkelt kan finne ut a hvis du ærlig og redelig lurer på det. Men hvis du virkelig vet så lite i utgangspunktet så kan man jo spørre seg hvorfor du deltar i diskusjonen?  

Joeal88 skrev (På 30.9.2024 den 11:18 PM):

Korrekt. Han godtok ikke valgresultatet i 2020, men det gjorde ikke heller Hillary / DNC i 2016.

Jo det gjorde hun:

https://www.politico.com/story/2016/11/clinton-concedes-to-trump-we-owe-him-an-open-mind-231118

Trump har fortsatt ikke godtatt valgresultatet.

Igjen, har du fulgt med i timen her?

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør det fordi du ikke klarer å argumentere faktabasert og konsekvent. Eller dere.

Minner om den opprinnelige definisjonen dere kom med:

"en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil, og er som sådan, høyst vitenskapelig sett, et individ"

Denne definisjonen stemmer overens på en reke. Eller en kreftsvulst for den saks skyld, hvis dere skal "move the goalposts" og ta med menneskelig DNA.

Det er ikke jeg som har kommet med den definisjonen, og den passer like så godt på en svulst som oppstår etter en feil i befruktningen, så ikke tillegg meg det der. Jeg har sagt at menneskets fysiske eksistens starter ved befruktningen 

Kan vi avslutte dette i denne tråden nå?

Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 minutter siden):

Nei jeg overser den ikke, argumentet ditt henger bare ikke på greip.

Republikanere tror demokratene jukset, fundert på at de er dels misinformerte og dels fascistiske/pro-autoritære.

Republikanere er misinformerte til å sitte med en følelse av at deres politiske motstandere jukser, og lengter etter hevn og deres forkvaklede versjon av rettferdighet.

Derfor støtter de i større og større grad å ty til ekstreme midler for å få viljen sin.

---

Fundamentet for dette er bygget over lang tid, med mistillit mot medier, akademia og den seriøse delen av politikken.

---

Er det noen av disse setningene du ikke forstår? Hvilken.

Er det noen av disse setningene du er uenig i? Hvorfor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
John-B skrev (På 1.10.2024 den 12:28 PM):

At flertallet sier at de vil stemme på henne, betyr jo ikke at noen av de liker henne. Det var jo det som var hele spørsmålet mitt. Jeg ville jo også stemt på henne, men kun fordi Trump er en klovn, og det i realiteten ikke er alternativer.

Basert på den lave populariteten før hun ble presidentkandidat er det jo en ganske god indikasjon på at det er flere som deler oppfatning med meg - at folk stemmer på hun for å unngå Trump, ikke fordi hun er en god kandidat.

Hun har ikke lav popularitet.

Sitat

Jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn Trump, jeg snakker om Harris. Har hun "free pass" til å gjøre grove feil fordi konkurrenten har gjort flere?

Hun har ikke gjort grove feil. Og ja, man må sammenligne med Trump.

Sitat

 Når man er på feil spor, så må man stoppe opp og gå tilbake.

Man er ikke på feil spor.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (På 1.10.2024 den 12:50 PM):

Trump har vært i studio og spilt inn sang.

 

Med tanke på at Trump har truet med blodbad flere ganger dersom han ikke vinner, og har sagt at han vil kansellere grunnloven, så er det ikke akkurat så veldig morsomt å prøve å gjøre en gøyal greie av ham. Han er en blodtørstig wannabe-diktator som lover blodbad hvis han taper.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Tåkefyrste said:

Svært få av disse påstandene ser ut til å kunne bekreftes.
Utrolig rart at Fox publiserer slikt uten å granske det i tilstrekkelig grad.. utrolig rart...
Ånei, stemmer det, de lyver jo hele tiden..
Screenshot2024-10-02at18-06-56FoxNews(foxnews.com)-BiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.c367b4b84d3825c1beadf5db12eba349.png

Dailyinterlake: Zinke seeks evidence for his own claims about arrival of immigrant family

Despite raising the specter that a nonprofit worked with the Biden administration to relocate immigrants in the country illegally to Kalispell earlier this month, U.S. Rep. Ryan Zinke has yet to produce evidence for the claim

THE DETAILS about the immigrants and their arrival in the Flathead Valley began to unravel after the Flathead County Sheriff’s Office offered differing accounts of its interaction with the family to state media outlets.

Gianforte’s campaign posted an ad last week on the social media platform X accusing the president of “secretly flying illegal immigrants in Montana and dropping them off in the Flathead Valley.” When the Daily Inter Lake asked for evidence to support the claim, a campaign spokesperson said the ad had been taken down. 

Officials with Valley Neighbors deny arranging the immigrant family’s travel and dispute the claim that it works with the White House. 

..Og bare for ordens skyld:
Screenshot2024-10-02at18-06-05DailyInterLake-BiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.053ff0ebabd7c9ddfc482102bd67d059.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Markiii said:

Med tanke på at Trump har truet med blodbad flere ganger dersom han ikke vinner, og har sagt at han vil kansellere grunnloven, så er det ikke akkurat så veldig morsomt å prøve å gjøre en gøyal greie av ham. Han er en blodtørstig wannabe-diktator som lover blodbad hvis han taper.

Men det er en gøyal greie når Biden ikler seg merchs fra en blodtørstig wannabe-diktator som som truer med blodbad?

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (18 timer siden):

Som basically vil si at systemet fungerte som det skulle, og dermed endte det med at Trump gav fra seg makten. Du kan si nøyaktig det samme om de nevnte demokratene som forsøkte seg. De ble fratatt muligheten fordi de ikke fikk nok støtte, så igjen går det på den samme hyklerske "mitt vs ditt lag"-dynamikken.

Han ga ikke fra seg makten. Han ble hindret fra å beholde makten, men siden den gang har han prøvd å kjempe seg tilbake. Den eneste grunnen til at han ikke beholdt makten var at han ble hindret fra det flere ganger. Hadde han ikke blitt hindret, så hadde han beholdt makten, og han hadde også tilranet seg makten igjen ved mulighet. Så nei, han har ikke gitt fra seg makten.

Det blir som å si at hvis en tyv stjeler noe fra deg og du legger ham i bakken, nøytraliserer ham og tar det tilbake, så har han gitt deg det tilbake. Han har ikke det. Du tok det fra ham. Han ga deg det ikke.  

Fustasjeopphengsforkobling skrev (17 timer siden):

Javel, men så gav han jo fra seg makten. Uavhengig av hva han selv mente om resultatet. Poenget er at dere kun er interessert i hvordan Trump bedriver anti-demokratisk spill, men nekter å forholde dere til tilsvarende på den andre siden (om dere i det hele tatt har fått det med dere - for jeg har jo registrert at flere kun forholder seg til egne ekko-kamre).

Det er ikke noe tilsvarende på den andre siden.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 timer siden):

Trump rejects calls for another debate with Harris after VP showdown

Harris and her campaign have for weeks pushed for a second debate with Trump, and they did so again immediately after the vice presidential debate between Minnesota Gov. Tim Walz (D) and Sen. JD Vance (R-Ohio).

Hun burde nok ha takket ja da hun hadde muligheten, i stedet for å komme tryglende i ettertid om å få en ny debatt på en kanal hun har valgt, på hennes premisser.

Trump ble maltraktert av Harris under debatten deres, og er nå livredd for en ny debatt mot henne. Harris ønsker ny debatt. Feigingen Trump gjør det ikke.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (7 minutter siden):

Men det er en gøyal greie når Biden ikler seg merchs fra en blodtørstig wannabe-diktator som som truer med blodbad?

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Biden har ikke truet med blodbad.

Du prøver bare å avspore, og komme vekk fra det faktum at Trump har truet med blodbad flere ganger.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Markiii said:

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Biden har ikke truet med blodbad.

Du prøver bare å avspore, og komme vekk fra det faktum at Trump har truet med blodbad flere ganger.

Biden har ikke truet med blodbad, men du syntes jo det var gøy at han ikledde seg effekter med Trump sitt navn. Det er jo rart at det skal være så koslig å ikle seg effekter med navnet på en wannabe-diktator som truer med blodbad, de fleste skyr jo slike folk som ilden og ønsker hvertfall ikke å ikle seg merchs fra de.

Lenke til kommentar
Dragavon skrev (9 timer siden):

Svaret til Trump er jo berre meiningslaust babbel. Eg kan ikkje med min beste vilje forstå at nokon meiner han bør bli president igjen.

Jeg lurer på hvilken diagnose man skal sette på det?

Jeg lurer på hvor langt det må gå før diagnosen offisielt settes?

Det er noe alvorlig galt med måten han prater på. Som om et langt liv av innøvde floskler og hersketeknikker har overtatt alt resonnement og fornuft. Plukker man bort disse to fenomenene så har fyren i praksis vært stum lenge. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk klarer å heie på noe så hjernedødt.

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (37 minutter siden):

Biden har ikke truet med blodbad, men du syntes jo det var gøy at han ikledde seg effekter med Trump sitt navn. Det er jo rart at det skal være så koslig å ikle seg effekter med navnet på en wannabe-diktator som truer med blodbad, de fleste skyr jo slike folk som ilden og ønsker hvertfall ikke å ikle seg merchs fra de.

Tror det er forklart for deg sånn cirka 50 ganger hvorfor det å ta på seg den hatten ikke er noe problem, men så er det vel en kjensgjerning at læringskurven til MAGA-folk har et stigningstall <=0.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, uname -i said:

Tror det er forklart for deg sånn cirka 50 ganger hvorfor det å ta på seg den hatten ikke er noe problem, men så er det vel en kjensgjerning at læringskurven til MAGA-folk har et stigningstall <=0.

En dude på internet som mixer en sang om Trump = ikke en gøyal greie.
En kjent dude på en brannstasjon som tar på seg Trmp caps = gøyal greie.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...