Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
John-B skrev (7 timer siden):

Først må jeg få påpeke at jeg overhode ikke er Trump tilhenger, han fremstår jo som en klovn, og det er mildt sagt pussig at det er mulig å lyve så mye uten at det får konsekvenser.

Når det er sagt. Liker folk virkelig Kamala Harris? Eller støtter folk først og fremst henne for å unngå Trump?

For meg fremstår hun som en utrolig lite "likenes" eller troverdig person.

Din oppfatning stemmer åpenbart ikke overens med flertallet. Det er nok bare at du har bestemt deg for å hate henne.

Jeg har gått fra å mislike henne til å tenke at hun faktisk er en god kandidat. Hun har gjort veldig mange riktige valg, helt ned til visepresidentkandidaten hun plukket ut. Hun fremstår mer offensiv og mindre redd for å "såre". Biden er altfor opptatt av å være så snille og grei og stryke folk med hårene. Harris tør å stå opp mot høyreekstremistene.

Sitat

Når det gjelder rent politisk er det også et par saker som skurrer:

1. Hun har hatt ansvaret for grensekontrollen, som selv de verste Trump motstandere må kunne være enig i at har vært fullstendig mislykket.

Nei. Hun hadde ikke ansvaret for grensekontrollen. Hun reiste ned for å snakke med aktuelle land for å løse de bakenforliggende årsakene.

Sitat

2. Hun har hatt ansvar for $42 mrd. bredbåndsinitiativet som har vært fullstendig mislykket.

Dette er ikke noe hun kan lastes for alene, da det er mange grunner til utsettelsene, som regler som har kommet i veien.

Sitat

Hver av disse sakene alene burde jo være nok til at en politiker må gå av? I stedet skal hun oppgraderes til President?

Trump har hundrevis av slike saker, men det sier du ikke noe om. Dobbeltmoral?

Sitat

"We're not going back" er slagordet. Mitt inntrykk er at amerikanere opplever dagens situasjon til å være verrre enn noen gang. Hennes slagord er jo regelrett at det skal fortsette å være håpløst. Eller tror folk seriøst at det vil bli massive endringer til tross for at hun etter 4 år som visepresident ikke har fått ordnet noe? 

Nei, slagordet er at man ikke skal se tilbake og gå bakover, men å gå fremover. Det får da være måte på å komme med uredelige tolkninger.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (1 time siden):

Men jeg synes at hun på mange måter skyter seg selv i foten når hun ikke gir noe konkret svar på spørsmål om alt fra  økonomi til innvandring, og/eller at hun forsøker og distansere seg mest mulig fra Biden adm, at alt som har gått galt under de siste 3.5 åra er Trumps feil, og fremstille det hele som at Trump er sittende president og at hun representerer noe nytt.

Hun har gitt mange konkrete svar, men det er dessverre ikke slik at vi kan ta skylden for at ikke du har fulgt med.

Alt som har gått galt? Biden har fått til mye, og har ryddet opp i mye av rotet Trump laget. Men det er mer å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (15 minutter siden):

Det er både logisk og vitenskapelig. Fordi jeg har ingen agenda for å kunne drepe noen, slik at jeg ikke må manipulere fakta

Du sier at kriteriet for å være et menneske er unikt menneskelig DNA, noe en kreftsvulst har, eller kan ha. Altså kan en kreftsvulst være et menneske. I følge dine egne kriterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Du sier at kriteriet for å være et menneske er unikt menneskelig DNA, noe en kreftsvulst har, eller kan ha. Altså kan en kreftsvulst være et menneske. I følge dine egne kriterier.

Nei, det har jeg ikke sagt, du kan prøve igjen

Jeg har sagt DNA ulikt mor og far, som starter ved unnfangelsen og utvikler seg som medlem av arten menneske. At en kreftsvulst har endret DNA endrer ikke på at cellen tilhører her mor, og utgår fra hennes eget DNA. 

Jeg lurer bare på, folk er lei av at jeg diskuterer abort, hvorfor tar du dette opp etter flere dager?

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 timer siden):

På hvilken måte var/er Trump en trussel mot det amerikanske demokratiet, NATO og europeiske nasjoners rett til selvbestemmelse også videre?

Mannen forsøkte seg på et statskupp før og under 6. januar. Dette er veldig godt dokumentert. Han har også truet med å melde USA ut av NATO, og det virker som om han planlegger å gi tvinge Ukraina til å gi opp land til Russland, noe som vil true europeisk sikkerhet. 

Sitat

 

Verden var et betydelig tryggere sted under Trump som POTUS enn hva vi har sett under de siste 3.5 åra med Biden.

 

Selv om Trump er glad i diktatorer/fascister, bestemmer han ikke når Putin og Hamas går til angrep. 

Sitat

Og nei, Kamala Harris er langt ut til venstre enn hva den gjennomsnittlige Demokraten er.

Harris har vært VP gjennom en ganske standard demokratisk plattform, og kjører nå en presidentkampanje på en ganske standard demokratisk plattform. Hun er på ingen måte noen venstreradikal politiker, ala Bernie eller AOC. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Dette er omtrent så dypt som høyrevriddes politiske analyser blir.

Den aktuelle personen er en uavhengig velger, som frem til 2012 var registrert demokrat.

Markiii skrev (1 time siden):

Hun har gitt mange konkrete svar, men det er dessverre ikke slik at vi kan ta skylden for at ikke du har fulgt med.

Alt som har gått galt? Biden har fått til mye, og har ryddet opp i mye av rotet Trump laget. Men det er mer å gjøre.

Hvilke konkrete svar har hun egentlig kommet med angående økonomien og grensekontroll, Huh?

Og hva mener du at Biden har ryddet opp i etter Trump? Biden har kjørt samme økonomiske plan som den Trump adm satte opp.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Tussi said:

Crazy cat lady skal sove inatt... Men vi får vel sett resultatene imorgen...

Flaks! For det viser seg at jeg glemte at kvelden på 1. oktober i USA er jo natt til 2. oktober i norge, litt rask i svingene her. Søren, hadde gleda meg til hva jeg mistenker kommer til å være en ganske rar debatt.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (42 minutter siden):

Mannen forsøkte seg på et statskupp før og under 6. januar. Dette er veldig godt dokumentert. Han har også truet med å melde USA ut av NATO, og det virker som om han planlegger å gi tvinge Ukraina til å gi opp land til Russland, noe som vil true europeisk sikkerhet. 

Selv om Trump er glad i diktatorer/fascister, bestemmer han ikke når Putin og Hamas går til angrep. 

Harris har vært VP gjennom en ganske standard demokratisk plattform, og kjører nå en presidentkampanje på en ganske standard demokratisk plattform. Hun er på ingen måte noen venstreradikal politiker, ala Bernie eller AOC. 

1. Trump har aldri forsøkt seg på noe statskupp, hverken før eller etter stormingen av kongressen. Trump har heller aldri truet med og trekke USA utav NATO, derimot så har han bestandig vært tydelig på at NATO-landene må betale sin prosentandel, og behandle USA rettferdig. Og hva er det egentlig, utfra et faktabasert svar, som tilsier at Trump planlegger å tvinge Ukraina til å gi fra seg land til Russland?

2. Ja, det var jo (i følge media og sosialistene) bare et tidsspørsmål før den "nye Hitler" skulle starte 3. verdenskrig etter at vant presidentvalget 2016. Men til de sin store skuffelse, så var Trumps presidentperiode den fredeligste tiden for USA og resten av verden under det 21. århundre. Han skapte et forsonende forhold til nasjoner som Russland, Saudi-Arabia, Tyrkia og Nord-Korea, også skapte han på mange områder fred i Midtøsten. Sannsynligheten er stor for at det ikke ville ha brutt ut noen krig mellom Russland og Ukraina i 2022 dersom Trump fortsatt var president.

3. Kamala har vært den mest anonyme Visepresidenten i manns minne, og hun var inntil nylig den minst populære VP i historien. Og hun er langt til venstre for hva demokrater vanligvis er, politikken som hun førte mens hun var senator i California viser dette. Derimot så forsøker hun nå og stille seg selv mer mot sentrum.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (8 minutter siden):

1. Trump har aldri forsøkt seg på noe statskupp, hverken før eller etter stormingen av kongressen. Trump har heller aldri truet med og trekke USA utav NATO, derimot så har han bestandig vært tydelig på at NATO-landene må betale sin prosentandel, og behandle USA rettferdig. Og hva er det egentlig, utfra et faktabasert svar, som tilsier at Trump planlegger å tvinge Ukraina til å gi fra seg land til Russland?

2. Ja, det var jo (i følge media og sosialistene) bare et tidsspørsmål før den "nye Hitler" skulle starte 3. verdenskrig etter at vant presidentvalget 2016. Men til de sin store skuffelse, så var Trumps presidentperiode den fredeligste tiden for USA og resten av verden under det 21. århundre. Han skapte et forsonende forhold til nasjoner som Russland, Saudi-Arabia, Tyrkia og Nord-Korea, også skapte han på mange områder fred i Midtøsten. Sannsynligheten er stor for at det ikke ville ha brutt ut noen krig mellom Russland og Ukraina i 2022 dersom Trump fortsatt var president.

3. Kamala har vært den mest anonyme Visepresidenten i manns minne, og hun var inntil nylig den minst populære VP i historien. Og hun er langt til venstre for hva demokrater vanligvis er, politikken som hun førte mens hun var senator i California viser dette. Derimot så forsøker hun nå og stille seg selv mer mot sentrum.

Altså, det er  ingen tvil om at Trump har prøvd å undergrave resultatet av et demokratisk valg, ingen tvil. Og det sier jeg som en som ikke vil ha noen av kandidatene som president 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 minutter siden):

Altså, det er  ingen tvil om at Trump har prøvd å undergrave resultatet av et demokratisk valg, ingen tvil. Og det sier jeg som en som ikke vil ha noen av kandidatene som president 

Korrekt. Han godtok ikke valgresultatet i 2020, men det gjorde ikke heller Hillary / DNC i 2016.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...