Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AveMORphine skrev (25 minutter siden):

Mannen kommer til å være ekstrem fremover. Han har ingen politikk å vise til. Ingen planer som kan gjennomføres. Eneste grunn til at han er kandidat er for å redde sitt eget skinn. Mannen er åpenbart en svindler og har vært det hele sitt voksne liv (det finnes få mennesker i historien som har kastet vekk mer midler enn den mannen).

Når han taper valget havner han i fengsel for all sin kriminelle aktivitet både før, under og etter at han var president.

Vi har sett hvem den mannen er gjennom 10 år nå. Amerika lærer ingenting nytt av at han taler. Han har makset ut sin velgermasse for lenge siden. Harris derimot har knapt vist noe som helst, og så langt har hun fremstått langt mer egnet (skal ikke mye til) enn denne kriminelle idioten som GOP har valgt som sin kandidat.

Jeg er ingen liberal. Jeg har relativt konservative holdninger til mye, men om de såkalt konservative i USA hadde hatt noe som helst godt idegrunnlag å komme med, så er det rimelig merkelig at det kun er DEN MANNEN som liksom skal kunne fremme disse løsningene og ideene. Latterlig.

Men men, jo mer Trump taler desto flere velgere går til Harris. Han kunne enkelt ha vunnet om han hadde annerkjent sine feil, tatt lærdom fra det og så dradd mer mot sentrum i sin politikk. Men det eneste mannen gjør er å bli mer egosentrisk og høyreekstrem, og sentrum blir mer og mer lei trynet på fyren.

Jeg tror fort vekk dette valget blir 65% 35%. Da MAGA er vesentlig mindre enn de selv gir inntrykk av. Resten er møkkalei Trump og hans BS om å være ett offer for "den ekstreme venstresiden" som i praksis betyr enhver oppegående som ikke er med på alt BS`et han sier. Og når han er så åpenbar med sin konstante projeksjon så er det nok rimelig få som anser han som noe annet enn hva de har sett med egne øyne. Og btw. de aller fleste så i real time hva som skjedde 6 januar. At GOP var så idioter at de valgte DEN MANNEN som sin kandidat er insane.

Skulle ikke forundre meg om at når Trump taper, så forsøker han ett nytt statskupp og prøver å starte en borgerkrig i USA. Men denne gangen er han ikke ved makta så lykke til med det... Jeg tror ikke Biden er sen med å sende inn "the national guarde" for å si det slik. Og med Immunitetsavgjørelsen som nåværende høyesterett innførte er det rimelig fritt frem for han å beskytte demokratiet slik han ser det som nødvendig.

Og btw. De som taler for Trump her inne i dag etter alt vi har lært de siste 10 årene; lykke til i livet. Jeg har ingenting mer med dere å gjøre. Jeg diskuterer ikke med mennesker som har ett verdensbilde som er så sprøtt at de anser den mannen som noe annet enn den kriminelle mannen han er. MAO dere er ignorert....

Det er ikke bare Trump, vi har f.eks Vance, som åpenlyst har sagt at han er villig til å finne på hva som helst av løgner for å vinne valget. Når det kommer til løgner, konspirasjonsteorier og skitne knep, går de to hverandre en høy gang. De er totalt blottet for integritet, ærlighet og virkelighetsforståelse. Vance ser åpenbart seg selv som arvingen og den "nye" Donald Trump, og han har gått i den verste skolen en presidentkandidat kan gå i, og har 'forbedret' den. Det radarparet fortjener hverandre, desverre for det amerkanske samfunnet.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (8 timer siden):

Her er en ganske mild video av en mann som ser åpenbart ut til å bo i Springfield, .

Vis skjult innhold

Han sier at det for 3 år siden var en stor befolkning av løskatter. Nå ser de ingen katter.

At Haiterne er 'litt' voldelig, og har truet familien hans med macheter.

At de folka som snakker ut om situasjonen i city hall/rådhuset har for det meste rett.

At det definitivt ikke er en plass man vil være.

I tillegg utenfor denne videoen så jeg en kommentar, der ett par bestemte seg for å kjøre til byen for å se med sine egne øyne hvordan det var der. De kjørte gjennom flere ganger. Der det var haitere så det ganske 'deprimerende' ut. De så -ingen- katter noe sted. Men de stoppet ved en 'telefonstolpe' og på den var det tilfeldigvis ett 'missing cat sign'... I hjembyen deres i de 'deprimerte områdene' er det katter overalt. Link til video med denne og flere kommentarer som er opplysende.

Hvilken Springfield …..?

Ohio, Illinois, Florida, Georgia, Arkansas, eller Idaho

• Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Hvilken Springfield …..?

Videoen er jo tagget med Ohio, så da er den vel derfra. Den er også tagget med truth, så da er det vel sant at det er mindre villkatter i strøket enn før også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (4 timer siden):

Mannen kommer til å være ekstrem fremover. Han har ingen politikk å vise til. Ingen planer som kan gjennomføres. Eneste grunn til at han er kandidat er for å redde sitt eget skinn. Mannen er åpenbart en svindler og har vært det hele sitt voksne liv (det finnes få mennesker i historien som har kastet vekk mer midler enn den mannen).

Når han taper valget havner han i fengsel for all sin kriminelle aktivitet både før, under og etter at han var president.

Vi har sett hvem den mannen er gjennom 10 år nå. Amerika lærer ingenting nytt av at han taler. Han har makset ut sin velgermasse for lenge siden. Harris derimot har knapt vist noe som helst, og så langt har hun fremstått langt mer egnet (skal ikke mye til) enn denne kriminelle idioten som GOP har valgt som sin kandidat.

Jeg er ingen liberal. Jeg har relativt konservative holdninger til mye, men om de såkalt konservative i USA hadde hatt noe som helst godt idegrunnlag å komme med, så er det rimelig merkelig at det kun er DEN MANNEN som liksom skal kunne fremme disse løsningene og ideene. Latterlig.

Men men, jo mer Trump taler desto flere velgere går til Harris. Han kunne enkelt ha vunnet om han hadde annerkjent sine feil, tatt lærdom fra det og så dradd mer mot sentrum i sin politikk. Men det eneste mannen gjør er å bli mer egosentrisk og høyreekstrem, og sentrum blir mer og mer lei trynet på fyren.

Jeg tror fort vekk dette valget blir 65% 35%. Da MAGA er vesentlig mindre enn de selv gir inntrykk av. Resten er møkkalei Trump og hans BS om å være ett offer for "den ekstreme venstresiden" som i praksis betyr enhver oppegående som ikke er med på alt BS`et han sier. Og når han er så åpenbar med sin konstante projeksjon så er det nok rimelig få som anser han som noe annet enn hva de har sett med egne øyne. Og btw. de aller fleste så i real time hva som skjedde 6 januar. At GOP var så idioter at de valgte DEN MANNEN som sin kandidat er insane.

Skulle ikke forundre meg om at når Trump taper, så forsøker han ett nytt statskupp og prøver å starte en borgerkrig i USA. Men denne gangen er han ikke ved makta så lykke til med det... Jeg tror ikke Biden er sen med å sende inn "the national guarde" for å si det slik. Og med Immunitetsavgjørelsen som nåværende høyesterett innførte er det rimelig fritt frem for han å beskytte demokratiet slik han ser det som nødvendig.

Og btw. De som taler for Trump her inne i dag etter alt vi har lært de siste 10 årene; lykke til i livet. Jeg har ingenting mer med dere å gjøre. Jeg diskuterer ikke med mennesker som har ett verdensbilde som er så sprøtt at de anser den mannen som noe annet enn den kriminelle mannen han er. MAO dere er ignorert....

Du har åpenbart et veldig skevt bilde av USA, det amerikanske folket, samt GOP og Dems.

Ellers så må jeg bare få poengtere at jeg følger denne siden her hovedsakelig for underholdningen sin skyld. En gjeng med norske AP, SV og Venstre tilhengere som tror at de er eksperter på amerikansk politikk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (36 minutter siden):

Med tanke på at du ikke har peiling på norsk politikk, når du ikke klarer å forstå hvilke partier vi stemmer på eller hvor på det politiske kompasset vi står, så setter jeg ikke mye lit til at du forstår amerikansk politikk

jeg har aldri påstått at jeg er noen ekspert eller lignende, og forsøker definitivt ikke og fremstille meg slik.

Derimot så er jeg halvt amerikaner, og tror nok at jeg har en ganske så god forståelse av amerikansk kultur og amerikansk politikk. Det går ikke og sammenligne norsk med amerikansk politikk, det er nemlig a whole different ballgame.

Du/dere skriver i vei om at dere skjønner ikke hvordan Donald Trump ble valgt til USAs president. Vel, politikere med et lignende syn som f.eks Jonas Gahr Støre, Trine Skei Grande, Audun Lysbakken eller Arild Hermstad hadde aldri kommet til makten i USA - dvs det amerikanske folket skjønner ikke hvorfor nordmenn stemmer sånn som vi gjør.

Endret av Joeal88
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (54 minutter siden):

Du har åpenbart et veldig skevt bilde av USA, det amerikanske folket, samt GOP og Dems.

Ellers så må jeg bare få poengtere at jeg følger denne siden her hovedsakelig for underholdningen sin skyld. En gjeng med norske AP, SV og Venstre tilhengere som tror at de er eksperter på amerikansk politikk.

Som amerikaner som bor ikke så langt fra JD Vances hjem i Ohio så tenker jeg at flere har mer ekspertise om amerikansk politikk enn mange amerikanere.  Det som mangler er lite kontakt med mange slags amerikanere som ikke passer stereotypene og  hvorfor de tror hva de tror.  

Likevel får jeg inntrykket at du har også fått et falskt inntrykket av en eller annen grunn. Det gjelder meg også, fordi jeg treffer amerikanere som overrasker meg ofte, selv om jeg har bodd flere steder i usa hele mitt liv i flere tiår.  Jeg bor i Trump country, det blir ingen sjanse at min stemme for president betyr noe, Trump vinner helt sikkert.  Heldigvis så har Senator Brown en god sjanse, selv om han er en demokrat i en republikansk delstat.   

Split finger, Cutter or slider?

Endret av jjkoggan
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, uname -i said:

Det er en løgn. En farlig og rasistisk løgn helt uavhengig av din kverulering om semantikk.

Så du mener at innbyggerne i Springfield er løgnere?

Jeg vet at demokratmaskineriet og media som blir kontrollert i deres favør prøver å latterligjøre og avvise alt om dette fordi det er så skadelig for Harris sin kampanje.

Men det betyr ikke at det er løgn. Beklager. Her ser det ut til at folk lider i springfield. Har du bevis for at det er løgner de har rapportert om i år og måneder lenge før Trump eller Vance sa noe, så værsegod presentere det du har.

Jeg presenterer alltid bevis, observasjoner og analyser for å kontre narrativer. Nå kan du gjøre det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, jjkoggan said:

Hvilken Springfield …..?

På videoen så ser du at han tar video av vanntårnet i Springfield Ohio, for å bevise at han bor der, før han skifter til andre kameraet på tlf sin.

Vanntårnene på de andre stedene du nevner ser ikke slik ut.

Har du snakket med vennene dine i Springfield Ohio?

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (10 minutter siden):

På videoen så ser du at han tar video av vanntårnet i Springfield Ohio, for å bevise at han bor der, før han skifter til andre kameraet på tlf sin.

Vanntårnene på de andre stedene du nevner ser ikke slik ut.

Har du snakket med vennene dine i Springfield Ohio?

Vi ser ikke vanntårnet og vedkommende samtidig, det gjør klipp og lim mulig

Mine venner motsier dine venner.

Hvem snakker sannt? Guvernøren, borgermesteren og politisjefen som kan tape mye hvis de lyver, eller ukjente folk på gaten som ikke kan se hele bildet og taper ingenting hvis de sprer rykter? 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
21 minutes ago, jjkoggan said:

Vi ser ikke vanntårnet og vedkommende samtidig, det gjør klipp og lim mulig

Jeg setter pris på at du er en smart person som vet hva som kan bli gjort. Men han har flere videoer fra samme gate, der man ser vanntårnet, og han snakker f.eks med noen som angivelig kom med ikke så bra intensjoner. Her er den:

27 minutes ago, jjkoggan said:

Mine venner motsier dine venner.

Hva sa vennene dine?

28 minutes ago, jjkoggan said:

Hvem snakker sannt? Guvernøren, borgermesteren og politisjefen som kan tape mye hvis de lyver

I dagens verden i veldig mange deler av verden så kan man tape veldig mye ved å være ærlig og si det som er sant. Hva som er tilfellet her vet jeg ikke. Det kan hende de sparer seg selv for mye ved å ikke si alt de vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (6 minutter siden):

Jeg setter pris på at du er en smart person som vet hva som kan bli gjort. Men han har flere videoer fra samme gate, der man ser vanntårnet, og han snakker f.eks med noen som angivelig kom med ikke så bra intensjoner. Her er den:

I dagens verden i veldig mange deler av verden så kan man tape veldig mye ved å være ærlig og si det som er sant. Hva som er tilfellet her vet jeg ikke. Det kan hende de sparer seg selv for mye ved å ikke si alt de vet.

Disse republikanske politikerne risikerer mye å motsi Trump.  Det kan være politisk selvmord å gjøre. Sannsynligheten at de lyver er meget, meget lavt når politikere risikerer deres karrierer 

troverdigheten til en ukjent kar i Ohio som har «venner» på stedet kommer ikke noe av nærheten til disse politikere hvis du er en rasjonelt mennesket 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (5 timer siden):

Men det betyr ikke at det er løgn. Beklager. Her ser det ut til at folk lider i springfield. Har du bevis for at det er løgner de har rapportert om i år og måneder lenge før Trump eller Vance sa noe, så værsegod presentere det du har.

Jeg presenterer alltid bevis, observasjoner og analyser for å kontre narrativer. Nå kan du gjøre det samme.

MAGA-folk ikke hørt om hvem som har bevisbyrden når en påstand fremsettes. Overraskende.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (8 timer siden):

Så du mener at innbyggerne i Springfield er løgnere?

Jeg vet at demokratmaskineriet og media som blir kontrollert i deres favør prøver å latterligjøre og avvise alt om dette fordi det er så skadelig for Harris sin kampanje.

Maga-delen som har hørt om konspirasjonsteoriene, som tror på den, etter å ha hørt den..?

Wow. Spør dem om Trump vant valget i 2020 også.

...

Når har politikere utlovet dusør på 5000$ for beviser for at det spises hunder og katter -- så det er bare et tids- og etikkspørsmål før noen beslutter å forsøke å cashe inn den dusøren.

Men ikke på måten du tror.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

I forrige uke var det en undersøkelse fra NAACP som viste at hver fjerde sorte mann under 50 år sier de skal stemme på Trump. DailyMail satte seg ned med noen svarte mennesker fra Georgia og slo av en prat. Det er akkuratt som forventet; det er "far worse" under Biden/Harris enn under Trump, og Harris har ikke akurat overbevist de.

"My thing is her strength. Is she going to be able to take a punch and give one?"

"Everything that glitters ain't gold. [She] looks great on paper. But I'm not sure it could translate to policies"

"If you put her next to Hillary Clinton or Michelle Obama there's no comparison... they would eat her up"

“If you look at the statistics now, we’re far more worse now than we were before. Everything is worse now with Biden and Harris.”

"I feel like she did an appeal to emotion in her debate, which is nice, but that doesn't really answer the facts of what you're about to do

"She kept saying that she's a warrior, she's gonna fight, but I don't know... I mean, I get it, what you feel, but I don't think you are strong"

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...