Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

158 demokrater stemte imot "Violence Against Women by Illegal Aliens Act".

H.R. 7909 would make an alien (a non-U.S. national) inadmissible to or deportable from the United States if that person admitted to or was convicted of sex offenses or other crimes involving domestic violence, stalking, and child abuse or neglect.


image.png.16835dbd58a9668291bf3a38b5fd5e00.png

 

Endret av jallajall
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

How the Trump Campaign Ran With Rumors About Pet-Eating Migrants - After Being Told They Weren’t True
https://www.wsj.com/us-news/springfield-ohio-pet-eating-claims-haitian-migrants-04598d48

Springfield, Ohio, city officials were contacted by Vance’s team and said the claims were baseless. It didn’t matter and now the town is in chaos.

Ohio-City Manager Bryan Heck fielded an unusual question at City Hall on the morning of Sept. 9, from a staff member of Republican vice presidential nominee JD Vance. The staffer called to ask if there was any truth to bizarre rumors about Haitian immigrants and pets in Springfield.

“He asked point-blank, ‘Are the rumors true of pets being taken and eaten?’” recalled Heck. “I told him no. There was no verifiable evidence or reports to show this was true. I told them these claims were baseless.”

By then, Vance had already posted about the rumors to his 1.9 million followers on X. Yet he kept the post up, and repeated an even more insistent version of the claim the next morning.

That night, former President Donald Trump stood on a Philadelphia debate stage and shot the rumor into the stratosphere. "In Springfield, they're eating the dogs," he said to 67 million viewers. "The people that came in, they're eating the cats. They're eating, they're eating, the pets of the people that live there. And this is what's happening in this country."

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Såå... I følge "sannhetens mann" (Donald Trump) så har Harris og Iran samarbeidet om å spionere på Trump-kampanjen?

Nei. Trump skal ha meldt fra at Iran hacket en av hans wbsites tidligere, uten å få ut noe annet enn offentlig tilgjengelig informasjon. FBI har fulgt med på aggressiv aktivitet fra Iran, og FBI har anklagd Iran for å drive cyber-operations mot kampanjene til både Trump og Harris. Men selvsagt blåser Trump dette opp til å være Harris/Iran som spionerer på ham. Han har jo et noe mangelfullt forhold til virekeligheter og fakta.

Endret av SilverShaded
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

@sedsberg Ser at det egentlig ble feil å svare nei på spørsmålet ditt. For det er vel egentlig det trump sier, at Harris har spionert på ham gjennom Iran.

Virkeligheten er at Iran angriper kampanjene til begge to, med det formål å så ytterligere splittelse i USA. Men Trump tror visst han har lagt gullegget her og håper på et slags nytt Watergate.

Trump Asks If Kamala Harris Will 'Resign In Disgrace' Over Iran Spying

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, SilverShaded said:

@sedsberg Ser at det egentlig ble feil å svare nei på spørsmålet ditt. For det er vel egentlig det trump sier, at Harris har spionert på ham gjennom Iran.

Virkeligheten er at Iran angriper kampanjene til begge to, med det formål å så ytterligere splittelse i USA. Men Trump tror visst han har lagt gullegget her og håper på et slags nytt Watergate.

Trump Asks If Kamala Harris Will 'Resign In Disgrace' Over Iran Spying

Lmao

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RFK Jr.’s Masterpiece of Political Oratory

In his speech announcing the suspension of his presidential campaign in swing states and his support for Donald Trump, Kennedy delivered one of the best pieces of political rhetoric in years, a rhetorical gem combining fiery passion with cool logic.

You may reject nearly all of Kennedy’s political positions, as I do, but when he speaks on issues of censorship and corruption in the corridors of government, media, and corporations he offers solutions that should unite rather than divide Americans.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 14.9.2024 den 12:01 PM):

Du nevnte reker og kreftsvulster, reker et rekeindivid,.en kreftsvulst er personens eget DNA,  et foster er et menneskeindivid med eget DNA, vi er forøvrig alle celleklumper, du også. Et menneskeindivids liv starter ved befruktningen fysisk sett, og er et genetisk distinkt individi, forskjellig fra både mor ( som kan ha en kreftsvulst med sitt eget DNA) og far, genetisk er et individ av arten menneske, i motsetning til et individ av arten reke. 

Og hvis du sier men det lever ikke uavhengig av mor? Det lever, og avhengighet er det som preger alle små, umodne individer, det er slik mennesket er i starten  av livet.

Veldig trist dog, at du ikke klarer å se hvordan andre klarer å se motstanderes poeng uten å være enig. Jeg tviler sterkt på om du hadde klart å beskrive mitt syn på samme måte som hun gjorde. Det huser vel egentlig at du ikke engang gidder å sette deg inn I motstanderens syn og hvorfor vi mener som vi gjør

Nei, en kreftsvulst kan ha eget/unikt DNA.

En zygote er ikke et menneske. Det er en encellet organisme. Hvis en encellet organisme er et fullverdig menneske så er en kreftcelle et fullverdig menneske.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 14.9.2024 den 12:51 PM):

Jeg var veldig usikker lenge, på om folk på forum virkelig bevisst prøvde å skape (sterke) reaksjoner i sine meningsmotstandere. Kanskje bare naivt av meg, men jeg trodde at målet i den mest idealistiske formen var å presentere våre beste argumenter slik at vi indirekte samarbeidet på en måte for en bedre forståelse av verden. Men jeg er jo alt annet enn perfekt selv, og har jo sett ganske tydelig at andre ser ut til å prøve å irritere mest mulig. Uansett har jeg ihvertfall prøvd å se det beste i folk og at vi kan forsøke å samarbeide og hele tiden se fremover til ett idealistisk mål som vil være til gode for alle, når vi er så mange smarte folk samlet på en plass.

Men så fikk jeg se hva noen mente om Kamala sin opptreden mot Trump, og da ble en del av naiviteten min knust. Fordi ifølge dem så var det fantastisk at Kamala "greide å trigge Trump så til de grader!" og "han ble jo som en tordensky. Dette kunne Kamala virkelig!" og "Hun manipulerte ham til å ikke snakke om andre temaer som han ville!"

Javel, så Kamala er veldig god til å manipulere og få reaksjoner ut av andre mennesker... Har dere tenkt over hvem andre hun kommer til å bruke disse evnene på etter valget hvis hun vinner? Kanskje du tror andre statsledere, og at det er bra? Jeg ville ikke trodd at det å være uærlig med andre statsledere er en god ide, men nei, jeg snakker hovedsaklig om vanlige folk. Hun kommer til å bruke slike evner på oss vanlige folk. Er det bra for oss? Har det ikke hele tiden vært så galt at Trump skal ha 'løyet' så mye? Men Hvis Kamala gjør det så er det greit?

Det at en del her hyller det Kamala 'fikk til' i debatten kan jo bare være ett symptom på at de behandler alt dette som en krig, og at i krig så må man bruke alle midler man har... Men kan de også ha noe samme oppfatning om det som skjer i dette forumet forøvrig, at det er om å gjøre å trigge og irritere motstandere her også? Ikke nødvendigvis bare prøve å ha gode argumenter. Igjen, jeg er ingen engel i denne sammenhengen. Tenkte bare å fortelle om det jeg har observert til nå. Jeg har ett ønske om å forstå folk bedre fordi jeg tror det kan gjøre det enklere å samarbeide f.eks og også eventuelt forandre meg selv for å bedre kommunikasjonen, men jeg vet ikke hvor realistisk noen av disse tankene og idealene er.

Det er ikke nødvendigvis at Harris er så veldig flink til å trigge Trump, men at det er så enkelt å gjøre det. Det er skremmende. Fiendtlige stater vet hvilke knapper de skal trykke på for å manipulere lettmanipulerte Trump.

Når vi hyller det Harris fikk til i debatten så er det fordi vi gleder oss over at strategien hennes med å avkle og avsløre Trump fungerte.

Og apropos... som vi vet, den viktigste "politikken" til MAGA-gjengen er å "trigger the libs". Alt handler om å "trigge the libs". Så her er det nok litt dobbeltmoral ute og går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 minutter siden):

Nei, en kreftsvulst kan ha eget/unikt DNA.

En zygote er ikke et menneske. Det er en encellet organisme. Hvis en encellet organisme er et fullverdig menneske så er en kreftcelle et fullverdig menneske.

Så ditt liv kan ha startet som en kreftsvulst og ikke en zygote, da vet vi det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...