Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Rhabagatz skrev (22 minutter siden):

Dette er en oppspinn.

Trump avtalte at siste fase av tilbaketrekkingen skulle skje i innen 1. mai 2021 (altså i Bidens presidentperiode). Frem til innsettelsen i januar 2021, ble avtalen fult, og 80 % av de amerikanske soldatene var trukket ut.

Det eneste Biden gjorde var å utsette siste rest av tilbaketrekkingen til slutten av august. Ellers ble Trumps avtale stort sett overholdt fra USAs side.

Slettest ikke.

Trump inngikk avtalen, stengte baser, trakk gradvis ut tropper, tok ut utstyr, satte en dato. Men alt dette skjedde i henhold til avtalen som var inngått med talibanerne, Biden fulgte ikke denne avtalen.

Endret av Joeal88
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (18 timer siden):

Hun beskriver forøvrig synspunktet til personer hun er uenig med, jeg synes hun beskriver det fint til å være uenig, noe hun fortjener honnør for. 

noe du overhodet ikke synes istand til, i denne saken, så jeg synes ikke du skal kritisere....

ikke er biologikunnskapene dine på topp heller

Nei, "hun" legger det frem som fakta, som faktisk er feil.

Og det er ikke noe galt med biologikunnskapene mine i denne sammenheng.

Men man trenger ikke engang noe særlig med biologikunnskaper for å påpeke at "en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil" ikke har noe forbehold, og alt multicellulært liv er "en klump med celler", som da betyr at hvis "en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil" er definisjonen på et menneske så er alt multicellulært liv et menneske.

Jeg slang dermed på at hvis "hun" mente menneskelig DNA, så påpekte jeg at kreftsvulster faller inn under denne definisjonen.

Du har totalt feilet i å begrunne og dokumentere noen mangel i mine biologikunnskaper her. Prøv igjen, eller innrøm at du har tapt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
jallajall skrev (18 timer siden):

Det gjør det jo bare enda verre når han er på så god fot med diktaturer verden over?

Om under to mnder skal velgerne stemme over om USA fortsatt skal være et demokrati eller om de skal innføre diktatur.
Trump er den største eksistensielle trusselen mot USA. Han har allerede prøvd å begå statskupp, han kommer til å gi bort Ukraina til Russland om han vinner.

Hvorfor er det egentlig så åpenbart at det er en fin ting, og strekke ut en hånd og slik, og posere med merchs fra an slik kandidat? Bør Biden posere med Putincaps for å strekke ut en hånd til det russiske folk?

(evt. selvsagt at venstresiden selv ikke helt tror på verken dommedagsprofetiene eller fiendebildet de prøver å male av Trump, men det er nok ikke et spesielt sannsynlig)

Trump må beseires, men det betyr ikke at man ikke kan prøve å "redde" Trump-tilhengere og vinne dem over så det er mindre sannsynlig at Trump vinner.

Men det du har oppnådd igjen er å lage en helt banal diskusjon der du hakker og flikker på tulleting som ikke har noe med noe som helst å gjøre. Du prøver desperat å kverulere over noe som ikke har noe substans i det hele tatt. Du prøver å vende og vri en positiv situasjon til noe ekstremt ille, og du bruker aktivt uredelige argumenter for å overbevise folk om at det er forferdelig at Biden kunne finne på å vise menneskelighet og humor overfor en meningsmotstander.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Joeal88 said:

Slettest ikke.

Trump inngikk avtalen, stengte baser, trakk gradvis ut tropper, tok ut utstyr, satte en dato. Men alt dette skjedde i henhold til avtalen som var inngått med talibanerne, Biden fulgte ikke denne avtalen.

Han fulgte ikke tidsplanen, som jeg bemerket. Men for øvrig ble avtalen fulgt.

Du må nesten være konkret på hvilke punkter i avtalen det var Biden ikke fulgte, i stedet fro å bre gjenta den udokumenterte påstanden din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (51 minutter siden):

Slettest ikke.

Trump inngikk avtalen, stengte baser, trakk gradvis ut tropper, tok ut utstyr, satte en dato. Men alt dette skjedde i henhold til avtalen som var inngått med talibanerne, Biden fulgte ikke denne avtalen.

Igjen.

Hva var Trump sin plan for å evakuere sivile afghanere som måtte evakueres før Taliban fikk makten..?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (4 timer siden):

Nei, "hun" legger det frem som fakta, som faktisk er feil.

Og det er ikke noe galt med biologikunnskapene mine i denne sammenheng.

Men man trenger ikke engang noe særlig med biologikunnskaper for å påpeke at "en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil" ikke har noe forbehold, og alt multicellulært liv er "en klump med celler", som da betyr at hvis "en klump med celler som har sin helt egen unike DNA-profil" er definisjonen på et menneske så er alt multicellulært liv et menneske.

Jeg slang dermed på at hvis "hun" mente menneskelig DNA, så påpekte jeg at kreftsvulster faller inn under denne definisjonen.

Du har totalt feilet i å begrunne og dokumentere noen mangel i mine biologikunnskaper her. Prøv igjen, eller innrøm at du har tapt.

Du nevnte reker og kreftsvulster, reker et rekeindivid,.en kreftsvulst er personens eget DNA,  et foster er et menneskeindivid med eget DNA, vi er forøvrig alle celleklumper, du også. Et menneskeindivids liv starter ved befruktningen fysisk sett, og er et genetisk distinkt individi, forskjellig fra både mor ( som kan ha en kreftsvulst med sitt eget DNA) og far, genetisk er et individ av arten menneske, i motsetning til et individ av arten reke. 

Og hvis du sier men det lever ikke uavhengig av mor? Det lever, og avhengighet er det som preger alle små, umodne individer, det er slik mennesket er i starten  av livet.

Veldig trist dog, at du ikke klarer å se hvordan andre klarer å se motstanderes poeng uten å være enig. Jeg tviler sterkt på om du hadde klart å beskrive mitt syn på samme måte som hun gjorde. Det huser vel egentlig at du ikke engang gidder å sette deg inn I motstanderens syn og hvorfor vi mener som vi gjør

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"This has to stop, what he’s doing. It has to stop," 

Disse hysteriske påstandene om at migranter spiser kjæredyr og tilfeldige dyr i parkområder som Trump har kommet med, er nå gått utenfor all kontroll og blitt meget livsfarlig. Så farlig at BARN utsettes for bombetrusler som sett da flere skoler måtte stenges i en by, Springfield i delstaten Colorado pga. bombetrusler! Det har blitt en RASISTISK KAMPANJE som må få meget alvorlige følger for Trump og hans tilhengere, det har dukket opp reklameskilter som vist mørkhudede menn fremstilt som monstrøse barbarer som forfølge en hvit mann som holde kjæredyr i hender. 

Trump vows mass deportations from Ohio town rocked by 'pet-eating' lies (bbc.com)

Trump sier åpent at han vil bryte amerikansk og internasjonal lov for å deportere de haitiske migrantene i Springfield som er der under statlig beskyttelse som ledd i et føderalt migrasjonssystem for å "naturalisere" dem inn i det amerikanske samfunnet. 

'Hell Isn’t Hot Enough': Fury at Trump as More School Evacuations Follow 'Pet-Eating' Lies (thenewcivilrightsmovement.com)

Dette må stanses. Trump rett og slett åpner for forfølgelse av migranter i rasistiskmotiverte pogromer! Helt siden Roberts sier at en president har absolutt immunitet - som ingen republikk noensinne i historien har - har det vært sett at Trump mer og mer synlig forbryte seg mot amerikansk lov med større hyppighet enn tidlig, uten at Biden-administrasjonen eller domstolene våget å gripe inn av frykt for Trumps steingærne tilhengerne. 

Nå er det snart fritt fram for at svarte barn skal angripes bare fordi de er migrantsbarn!

“Donald Trump and JD Vance are terrorizing schoolchildren. They are unfit for any public office, let alone the highest,”

Er det dette halvparten av det amerikanske folket vil ha?!! 

Da ønsker jeg dem en blodig ydmykelse for de vil forkaste alt akkurat som det tyske folket hadde gjort i fortiden! 

Dette kan ikke fortsette. 

Endret av JK22
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Joeal88 said:

Korrekt. Afghanske myndigheter ønsket ikke å bli med i forhandlingene, sannsynligvis fordi de ville at amerikanske styrker skulle bli værende i Afghanistan.

Avtalen som var mellom USA og Taliban var, for USAs del, veldig solid. Men Biden adm skrotet den.

For det første, så ville afghanske myndigheter være med på forhandlingene som US hadde ekslusivt med Taliban, men ble holdt utenfor av Trump sitt team.

For det andre, så og holdt Biden sin administrasjon seg til avtalen som var forhandlet, og fullførte den. 

Dette her er brainrot.

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, Joeal88 said:

(Beklager, men jeg biter ikke på dine falske påstander og personangrep)

Jeg var veldig usikker lenge, på om folk på forum virkelig bevisst prøvde å skape (sterke) reaksjoner i sine meningsmotstandere. Kanskje bare naivt av meg, men jeg trodde at målet i den mest idealistiske formen var å presentere våre beste argumenter slik at vi indirekte samarbeidet på en måte for en bedre forståelse av verden. Men jeg er jo alt annet enn perfekt selv, og har jo sett ganske tydelig at andre ser ut til å prøve å irritere mest mulig. Uansett har jeg ihvertfall prøvd å se det beste i folk og at vi kan forsøke å samarbeide og hele tiden se fremover til ett idealistisk mål som vil være til gode for alle, når vi er så mange smarte folk samlet på en plass.

Men så fikk jeg se hva noen mente om Kamala sin opptreden mot Trump, og da ble en del av naiviteten min knust. Fordi ifølge dem så var det fantastisk at Kamala "greide å trigge Trump så til de grader!" og "han ble jo som en tordensky. Dette kunne Kamala virkelig!" og "Hun manipulerte ham til å ikke snakke om andre temaer som han ville!"

Javel, så Kamala er veldig god til å manipulere og få reaksjoner ut av andre mennesker... Har dere tenkt over hvem andre hun kommer til å bruke disse evnene på etter valget hvis hun vinner? Kanskje du tror andre statsledere, og at det er bra? Jeg ville ikke trodd at det å være uærlig med andre statsledere er en god ide, men nei, jeg snakker hovedsaklig om vanlige folk. Hun kommer til å bruke slike evner på oss vanlige folk. Er det bra for oss? Har det ikke hele tiden vært så galt at Trump skal ha 'løyet' så mye? Men Hvis Kamala gjør det så er det greit?

Det at en del her hyller det Kamala 'fikk til' i debatten kan jo bare være ett symptom på at de behandler alt dette som en krig, og at i krig så må man bruke alle midler man har... Men kan de også ha noe samme oppfatning om det som skjer i dette forumet forøvrig, at det er om å gjøre å trigge og irritere motstandere her også? Ikke nødvendigvis bare prøve å ha gode argumenter. Igjen, jeg er ingen engel i denne sammenhengen. Tenkte bare å fortelle om det jeg har observert til nå. Jeg har ett ønske om å forstå folk bedre fordi jeg tror det kan gjøre det enklere å samarbeide f.eks og også eventuelt forandre meg selv for å bedre kommunikasjonen, men jeg vet ikke hvor realistisk noen av disse tankene og idealene er.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (10 minutter siden):

Javel, så Kamala er veldig god til å manipulere og få reaksjoner ut av andre mennesker... Har dere tenkt over hvem andre hun kommer til å bruke disse evnene på etter valget hvis hun vinner? Kanskje du tror andre statsledere, og at det er bra? 

Å kunne påvirke andre mennesker er en veldig viktig, jeg vil si, helt avgjørende egenskap i en god statsleder.

Det er det Trump har skrytet så mye av opp gjennom årene, blant annet i The Art of the Deal. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (6 minutter siden):

Å kunne påvirke andre mennesker er en veldig viktig, jeg vil si, helt avgjørende egenskap i en god statsleder.

Det er det Trump har skrytet så mye av opp gjennom årene, blant annet i The Art of the Deal. 

Det er hva en LEDER gjør, å være i stand til å påvirke andre mennesker for egne som andres vinning - dette er ABC i enhver politisk aktivitet verden rundt, selv sjimpanseledere gjør likedan - så det betyr at dette er flere millioner år gammelt, hvor en leder vil være i stand til å påvirke, manipulere, forlede, overtale og tilvenne for å demonstrere for de andre at man har lederegenskaper. Dette er enhver helt innforstått med, selv i barnehagenivået er man klart over det. 

Så det meget merkelige innlegget virker på meg å være et rop om hjelp ut av uvitenhetens dal. Mye vrøvl. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Javel, så Kamala er veldig god til å manipulere og få reaksjoner ut av andre mennesker... Har dere tenkt over hvem andre hun kommer til å bruke disse evnene på etter valget hvis hun vinner?

Hun har ikke slike evner, Trump har slike syke svakheter og mentale problemer at han blir vippet totalt av pinnen av å bli utfordret proporsjonalt på løgnene sine.

...


Og apropos problemer, så er påstandene om dyrene i Ohio gått gjennom:

"The woman behind an early Facebook post spreading a harmful and baseless claim about Haitian immigrants eating local pets that helped thrust a small Ohio city into the national spotlight says she had no firsthand knowledge of any such incident and is now filled with regret and fear as a result of the ensuing fallout.

“It just exploded into something I didn’t mean to happen,” Erika Lee, a Springfield resident, told NBC News on Friday.

 

Lee recently posted on Facebook about a neighbor’s cat that went missing, adding that the neighbor told Lee she thought the cat was the victim of an attack by her Haitian neighbors.

Newsguard, a media watchdog that monitors for misinformation online, found that Lee had been among the first people to publish a post to social media about the rumor, screenshots of which circulated online. The neighbor, Kimberly Newton, said she heard about the attack from a third party, NewsGuard reported

Newton told Newsguard that Lee’s Facebook post misstated her story, and that the owner of the missing cat was “an acquaintance of a friend” rather than her daughter’s friend. Newton could not be reached for comment.

Lee said she had no idea the post would become part of a rumor mill that would spiral into the national consciousness. She has since deleted the Facebook post. 

Other posts have also contributed to the false allegations, including a photo of a man holding a dead goose that was taken in Columbus, Ohio, but was spread by some online as evidence of the claims about Springfield. Graphic video of a woman who allegedly killed and tried to eat a cat was also found not to have originated in Springfield but in Canton, Ohio, and does not have any connection to the Haitian community."



https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna171099

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...