Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rhabagatz skrev (3 minutter siden):

Du viser i grunn mangel på grunnleggende lovforståelse.

Hva sier du om sitatet fra lovens støttespiller, gjør hun igså det da? Hvordan kan du forklare at ingen av de barna som ble ansett for levedyktige fikk hjelp, og ingen ble tiltalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (Akkurat nå):

Hvilke barn? Her må du komme med en troverdig kilde.
 

Jvkr mange ganer skal jeg oppgi denne kilden?

https://www.ncregister.com/news/tim-walz-born-alive-abortion

Sitat

Eight other cases were described in vaguer language. For seven of them, the reports say, “comfort care measures were provided as planned.” For a baby born alive in 2017, a state report says, “no specific steps taken to preserve life were reported.” 

Sitat

DFL state Rep. Tina Liebling of Rochester, the bill’s principal sponsor, said during the state House floor debate in April 2023 that “comfort” care is appropriate in many such situations rather than what she called “aggressive care to keep that infant alive whether or not the parents want that.” 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Tussi said:

Jvkr mange ganer skal jeg oppgi denne kilden?

https://www.ncregister.com/news/tim-walz-born-alive-abortion

 

La oss starte med det åpenbare, en hendelse i 2017 skyldes ikke en lovendring fra 2023.

Det er ellers ingen konkrete opplysninger om saken. Men i de andre tilfellene kommer det klart frem av det ikke var levedyktige barn vi snakker om. Og kilden er helsemyndighetene.

Som sagt, å drepe et barn er en alvorlig forbrytelse. Det er ingen sykehus i USA som dreper levedyktige barn. 

Det naturlige spørsmålet du burde stille deg er hvorfor vi ikke har sett slike tiltaler. Det naturlige svaret er at det er fordi dette kke er levedyktige barn, men aborter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (6 minutter siden):

La oss starte med det åpenbare, en hendelse i 2017 skyldes ikke en lovendring fra 2023.

Det er ellers ingen konkrete opplysninger om saken. Men i de andre tilfellene kommer det klart frem av det ikke var levedyktige barn vi snakker om. Og kilden er helsemyndighetene.

Som sagt, å drepe et barn er en alvorlig forbrytelse. Det er ingen sykehus i USA som dreper levedyktige barn. 

Det naturlige spørsmålet du burde stille deg er hvorfor vi ikke har sett slike tiltaler. Det naturlige svaret er at det er fordi dette kke er levedyktige barn, men aborter.

 Nå siterte jeg kun de til de tilfellene som spesifikt ikke var før levedyktighet og ikke var uforenlig med liv. På et tidspunkt der det var pålagt med hjelp. Likevel fikk det ingen konsekvenser. Den lovbeskyttelse de hadde da, er tatt jort. Ikke at det hadde noe å si, men det sier rkoe om Wamz ekstremisme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (30 minutter siden):

Det er her du har blitt grundig lurt.

Lovbeskyttelsen mot å myrdes finnes i straffeloven.

Ja, og de har med vilje unntatt enkelte mennesker fra den loven pga omstendighetene omkring deres fødsel... Å la noen dø av omsorgssvikt bevisst er drap

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Casey said:

Maset fra de konservative om at abortmotstanden har noe som helst med respekt for liv å gjøre er ren løgn. Det har bare med konstroll over kvinners vagina å gjøre.

Lite trolig. Eventuelt er kvinner neste like opptatt av å kontrollere kvinners vaginaer som menn er (33% mot 38%).  

Det har lenge vært en retorisk løgn at abortsaken er en kamp mellom kvinner og menn, men det er en løgn som ikke egner seg til å overtale abortmotstandere, for de har sett vedlagte graf, og de aller, aller fleste av dem vet med seg selv at det ikke har noe med "kvinne-kontroll" å gjøre. De tror/mener at et befruktet egg er et levende individ med grunnleggende menneskerettigheter, og at det er galt å avslutte livet til et individ som ikke trenger noe annet for å overleve enn at du lar det være i fred.

Jeg er ikke enig i abortmotstandernes konklusjon, men jeg kan forstå premisset, og resonnementet har sin indre logikk. Du vil ikke overtale noen med å fortelle dem at du vet bedre enn de selv hva som motiverer dem. I beste fall vil du bare oppnå å piske opp en mobb som skremmer dem fra å si høyt hva de mener, noe som er uetisk på mange plan. 

chart-186314.png

Lenke til kommentar
1 minute ago, Lene Stohl PhD said:

 Det har lenge vært en retorisk løgn at abortsaken er en kamp mellom kvinner og menn, men det er en løgn som ikke egner seg til å overtale abortmotstandere, for de har sett vedlagte graf, og de aller, aller fleste av dem vet med seg selv at det ikke har noe med "kvinne-kontroll" å gjøre. De tror/mener at et befruktet egg er et levende individ med grunnleggende menneskerettigheter, og at det er galt å avslutte livet til et individ som ikke trenger noe annet for å overleve enn at du lar det være i fred.

Delvis. Det har ikke direkte noe å gjøre med menn vs kvinner, men det har direkte å gjøre med religion, fordi å sette likhetstegn mellom en zygote og et voksent menneske kommer fra eventyrbøkene. Og religion har ofte mye å gjøre med kvinner vs menn.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Lene Stohl PhD skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke enig i abortmotstandernes konklusjon, men jeg kan forstå premisset, og resonnementet har sin indre logikk. Du vil ikke overtale noen med å fortelle dem at du vet bedre enn de selv hva som motiverer dem.

Det er også grunnen til at jeg blokkerte vedkommende..... Jeg blokkerer ikke meningsmostandere, jeg blokkerer folk som mansplainer og prøver å fortelle meg at man vet bedre enn jeg selv gjør hvorfor jeg mener som jeg gjør. Foreløpig er den 1 person på lista

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (6 minutter siden):

Delvis. Det har ikke direkte noe å gjøre med menn vs kvinner, men det har direkte å gjøre med religion, fordi å sette likhetstegn mellom en zygote og et voksent menneske kommer fra eventyrbøkene. Og religion har ofte mye å gjøre med kvinner vs menn.

Nå er det da ateister som er imot abort, og kristne som er for abort, men tro det eller ei, jeg setter pris på når folk faktisk ser at det ikke handler om kvinnehat, men om hva vi mener er et verdifullt menneske, selv om du tror det er basert på religion. Men vi trenger ikke ta den debatten her. Men fint egentlig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...