Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rabler skrev (1 minutt siden):

Jeg er et faktum at abort er lov i Minnesota, det er din mening at dette gjør Walz til en "ekstremist". Jeg er ikke enig. Jeg mener dette er en fornuftig og god lov som legger ansvaret og rettighetene der de hører hjemme.

Det er fødte barn vi snakker om her, i tillegg til at det er fri abort frem til fødsel, det er faktisk ekstremt. Men vi snakker altså om fødte barn her

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (2 minutter siden):

Igjen, det er drap. Det er forbudt i straffeloven. Du har ingen sak.

 

Så hvorfor tror DU loven ble endret bort fra "medical care" til "care", og hvorfor tror du lovens sponsor sa at det skulle gjøre det mulig med comfort care hvis man ikke ønsket barnet???????

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Tussi said:

Du ser ikke problemet med å la et barn som kan overleve med hjelp, dø uten forsøk på å hjelpe dem til å overleve. Da vet vi det

Å tvinge et uønsket barn til verden er uetisk. Det er faktisk ikke grenser for hvor jævlig slike barn kan få det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Å tvinge et uønsket barn til verden er uetisk. Det er faktisk ikke grenser for hvor jævlig slike barn kan få det.

Jeg har allerede fått med meg at du støtter at fødte barn må dø hvis de er uønsket, man kan jo diskutere hva som er mest jævlig....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Tussi said:

Vi snakker om barn født i live etter abort, det er det vi har diskutert i timesvis nå, og det er det Trump snakket om, som er årtsaken til debatten

Det er fremdeles abort. Du kan velge å kalle det andre ting, men det endrer ikke noe. Det er en abort. Det er også påfallende og ikke minst kvalmende hvor fort denne omsorgen for livet forsvinner i det øyeblikket en unge er født.

Det siste er ikke til deg, jeg vet ikke hvor du står i slike spørsmål, men den vanlige abortmotstander i USA er også motstander av de fleste tiltak som kunne hjulpet mange av de mest sårbare ungene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Tussi said:

Så hvorfor tror DU loven ble endret bort fra "medical care" til "care", og hvorfor tror du lovens sponsor sa at det skulle gjøre det mulig med comfort care hvis man ikke ønsket barnet???????

Det er irrelevant. Drap er forbudt i straffeloven. Det er ikke slik at abortloven gjør drap levedyktige barn lovlige. Påstanden henger ikke på grep.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 minutter siden):

Det er fremdeles abort. Du kan velge å kalle det andre ting, men det endrer ikke noe. Det er en abort. Det er også påfallende og ikke minst kvalmende hvor fort denne omsorgen for livet forsvinner i det øyeblikket en unge er født.

Det siste er ikke til deg, jeg vet ikke hvor du står i slike spørsmål, men den vanlige abortmotstander i USA er også motstander av de fleste tiltak som kunne hjulpet mange av de mest sårbare ungene.

Jeg er sjokkert over at du kan mene at å la et barn dø av mangel på hjelp, utenfor mors kropp, er abort og bør være lov. Det er ikke abort, det er en mislykket abort som har resultert i en fødsel av et barn som staten har sagt at ikke fortjener rett til å leve, signert Tim Walz. 

Barnet kunne bli brakt til sykehus og bortadoptert.

Jeg er forøvrig svært for ordninger som gjør det bedre for kvinner og barn, noe mange abortmotstandere er, i USA er det egne grupper der kvinner kan henvende seg for å få hjelp, med økonomi, jobb, bolig etc. At republikanerne er ræva på dette er jeg enig i

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (Akkurat nå):

Det er irrelevant. Drap er forbudt i straffeloven. Det er ikke slik at abortloven gjør drap levedyktige barn lovlige. Påstanden henger ikke på grep.
 

Spiller ingen rolle om du kaller det drap eller dødelig omsorgsvvikt., Jeg skulle ønske du hadde rett, men det er lov i minnesota

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (22 minutter siden):

Ja, det er mildt sagt ufattelig.... Trump er en dum bimbo, han har gjort noe bra, mye dårlig, og er etter mitt syn fullstendig blåst i huet

Blant de som mener staten og samfunnet fungerer mer eller mindre som det burde så er mange enige.  Blant de som  mener staten og samfunnet er nesten ødelagt og beveger seg den gale retningen så gir Trump noe håp at han klarer å snu skipet og gå tilbake til den tiden de mener var bedre.  Ingen andre kandidatene tilbyr noe som ligner Trump og sin antielitisme-offermentalitet politikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er dette en debatt i USA og ikke i Norge?

Fordi abort av levedyktige fostre ikke er lov i Norge. Det var noen slike aborter som ble utført (uke 23 og 24), noe som medførte en konkretisering av senabortgrensen til uke 22. det er ikke lov å abortere levedyktige fostre i Norge, dermed er det heller ikke en aktuell diskusjon. Selv om jeg mener de som var ansvarlige for aborter av levedyktigew fostre burde i det minste mistet jobben. Men vi fikk en lovpresisering som forbyr abort etter uke 22 med mindre fosteret ikke er levedyktig ergo ikke en diskusjon her.

Det er grunnen til at jeg vil kalle Walz en ekstremist, han vil ha fri abort frem til fødsel, og som vi så her, sikrer ikke at de som fødes i live etter denne grensen får livreddende hjelp. men som sagt, dette kan ikke skje i Norge idag, med mindre man feilberegner termin på abortdatoen

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...