Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

32 minutes ago, jallajall said:

Verken Lauren Chen eller ektemannen er siktet.
..men dukker sikkert opp en siktelse etterhvert (FARA og kanskje medvirkning til hvitvasking).

Beklager, de har blitt arrestert.

32 minutes ago, jallajall said:

Hvorfor skulle de risikere å bli (FARA) siktet? Ifølge DOJ er de ofre.
Iflg siktelsen så etterspurte til og med noen av de (Commentator-1) mer informasjon om denne Grigoriann før han "feels comfortable moving forward".

Right-wing influencers were duped to work for covert Russian influence operation, US says
..they worked unknowingly for a company that was a front for a Russian influence operation, U.S. prosecutors say.

The U.S. Justice Department doesn’t allege any wrongdoing by the influencers, some of whom it says were given false information about the source of the company’s funding.

Sorry, dette er bare feil. Du kan lese indictment selv her. Ifølge DOJ er de ikke ofre. Tim Pool (aka commentator 2 i dokumentet), Dave Rubin, og Benny Johnson, er ikke ofre. Dave Rubin kan man lese fra dokumentene, mottok 4 millioner dollar over 10 måneder for propagandavideoer som russerne ville ha. Tim Pool, fikk ca 5 millioner dollar siden han ikke fikk månedlig, men betalt per video. De vil gjerne nå late som om de har blitt lurt, men du må være hjernedød for å ikke forstå sammenhengen mellom penger, hva du spesifikt får betalt for si, og hvem som vil betale for at du skal si det. 

32 minutes ago, jallajall said:

Lauren Chen har vært rimelig anti-Trump i det siste, så tror ikke det er så mange som fortviler over at det (forhåpentligvis) blir stille fra den kanten.

Ville du sagt Tenet er anti-trump? Hva Lauren Chen selv sier er ganske irrelevant, siden hun var den ble brukt til å overføre pengene og ønskene fra russland, til Tim Pool, Dave Rubin, Benny Johnson, og resten av Tenet.

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (45 minutter siden):

Siden dette er nivået hodet ditt fungerer på når det kommer til å dra konklusjoner:

Hva tror du Trump syntes om Epstein og hans fester?

_107810999_trumpandepstein.jpg.webp

_107811002_gettyimages-700334384.jpg.webp

1800.webp

113066866.webp

Jeg stilte bare et simpelt spørsmål. Og når du velger å gå over til personangrep, så er det bare tegn på at du ikke har noe saklig/relevant svar og komme med.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Joeal88 said:

Jeg stilte bare et simpelt spørsmål. Og når du velger å gå over til personangrep, så er det bare tegn på at du ikke har noe saklig/relevant svar og komme med.

Jeg stilte bare et simpelt spørsmål jeg også. Det at du ikke har et svar på et spørsmål som ble stilt på et identisk bevisgrunnlag som ditt eget, er bare et tegn på at du ikke har noe saklig/relevant og komme med.

Endret av shockorshot
  • Liker 9
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (7 minutter siden):

Jeg stilte bare et simpelt spørsmål jeg også. Det at du ikke har et svar på et spørsmål som ble stilt på et identisk bevisgrunnlag som ditt eget, er bare et tegn på at du ikke har noe saklig/relevant og komme med.

Jeg stilte mitt spm først, og dermed så er det ditt ansvar og svare på en voksen, relevant og saklig måte.

Men du har jo helt åpenbart ikke noe saklig/relevant svar og komme med.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Joeal88 said:

Jeg stilte mitt spm først, og dermed så er det ditt ansvar og svare på en voksen, relevant og saklig måte.

Men du har jo helt åpenbart ikke noe saklig/relevant svar og komme med.

Svaret mitt er nei, Reagan sto for alt Trump ikke står for. Reagan ville bli kalt en RINO av dagens magakult.

Nå er det din tur til å svare.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (1 time siden):

Nei, ikke i det hele tatt. At presidentkandidater (og poltikere forøvrig) angriper motstandere er alt annet enn nytt, ei heller omfanget i det. F.eks så kalte John Quincy Adams kona til Andrew Jackson for stygg tilbake i 1828, og nærmere 100 år senere - i 1924 så stemplet demokratenes presidentkandidat John W. Davis motkandidaten Calvin Coolidge som en "less intelligent italian" (uttrykket "italian" var nærmest og betrakte som rasisme på den tiden). Forskjellen med Trump er bare at han er mer impulsiv og verbal.

Endelig noen eksempler!

Bortsett fra at det ikke virker som om eksemplene dine stemmer? Jeg har lest en god del president-historie og kan ikke huske å ha kommet over dette før, og når jeg googler det finner jeg ingenting. Har du noen kilder?

Sitat

Når man går ut og advarer mot at en viss person skal bli presidentkandidat til partiet som en selv representerer, så må man også regne med mothugg som svenskene så fint kaller det. Trump vet hvordan man utnytter media, og i startfasen av kampanjen hans for 2016 så var han avhengig av å få så mye mediaoppmerksomhet og blest rundt seg selv som overhodet mulig - og han brukte dette til sin fordel på en briljant måte.

Jeg synes ikke det er briljant å sverte en patriot som bokstavelig talt ofret flere år av sitt liv og sin egen fysiske og psykiske helse for landet og medsoldatene sine. Jeg synes det er nedrig og forkastelig. Det gjør de fleste med et moralsk kompass. 

Sitat

 

Logikken i det som jeg forsøker og poengtere for deg er nok så simpel: 

Det eneste som Biden gjorde med grensepolitikken på 3 år i Det hvite hus var at han åpnet grensa på vid for illegale innvandrere, i tillegg så kalte uttalte han i 2020 at Trumps grensepolitikk var "umenneskelig og rasistisk". Men så skulle han i januar liksom vise det amerikanske folket at grensepolitikk er et viktig tema for ham? Alltså, enhver amerikaner visste på det tidspunktet hvor Biden adm står når det kommer til grensepolitikk og immigrasjon. Samtidig så visste alle og enhver at eneste årsaken til at hvorfor Biden kom med en ny grensereform var for og ta fokus vekk Trump, og grunnen til at hvorfor GOP ikke ville godkjenne dette var for at det kunne ev skade Trumps valgkampanje og partiet ellers, samt at reformen til Biden var svak.

 

Aha, så du innrømmer at republikanerne ofret en sikrere grense for å styrke Trumps valgkampanje. Flott.

Sitat

Her finner du/dere målingene som Gallup utførte foran presidentvalget i 2020: https://news.gallup.com/poll/267905/gallup-election2020-center.aspx 

Du har misforstått. Det der er ikke en nasjonal måling av presidentvalget. Det er en "approval rating" av Trumps presidentskap rett før valget. Det er ikke det samme, selv om den til slutt korrelerte godt med andelen stemmer han fikk (og med snittet av andre approval-målinger).

Såvidt jeg kan se har Gallup sluttet med nasjonale valgmålinger. 

Sitat

Hva tror dere at Reagan hadde synes om Trump som president?

Ronald Reagan ville skammet seg over at Trump var republikaner. Det er mye jeg var politisk uenig med Reagan i, men han var i bunn og grunn en anstendig mann som ville det beste for USA og verden. Han ville aldri tilgitt Trump for forræderiet 6. januar, eller kommentarene om John McCain, eller ryggslikkingen av Putin og andre diktatorer, eller nepotismen. Han ville nok grått om han så tilstanden til partiet han en gang ledet. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Svaret mitt er nei, Reagan sto for alt Trump ikke står for. Reagan ville bli kalt en RINO av dagens magakult.

Nå er det din tur til å svare.

Jaha..? Det er faktisk svært mange likheter i politikken til Reagn og Trump, derimot så var/er de svært ulike personligheter, men de førte begge en mer neokonservativ form av politikk. I tillegg så prioriterte både Reagan og Trump til enhver tid Amerika og amerikanske interesser først - uavhengig av hva. Ellers så er det vel neppe tilfeldig at Reagans slogan var "Make America Great", mens Trumps er "Make America Great Again" ;)

Hva Trump synes om Epstein? Vel, de hang tidvis sammen via felles bekjente også videre for en god del år siden. Men det samme gjorde også Bill Clinton.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

WASHINGTON, June 16 (Reuters) - Former President Donald Trump pressured his vice president, Mike Pence, to overturn his 2020 election defeat despite being told repeatedly it was illegal to do so, aides to Pence told the congressional committee investigating the Jan. 6, 2021, attack on the U.S. Capitol on Thursday.
 

Harris er VP.  Pence var VP og Trump mente Pence kunne avvise valgresultatene.   Hvis Pence hadde den makten så kan Harris gjør det samme. 
 

Ingenting farlig med det?

Er det du spør om relatert til det eg skreiv:

"Grensepolitikken som Biden og Harris har stått for kan være det som ødelegger for Harris i valget. Skjønt både Harris og Trump har gode muligheter til å skyte seg sjølv i foten framover. Nærmer seg debatt..."

Eller spør du generellt?

Eg har ikkje tru på at VP kan avvise valgresultatet i presidentvalget. Skjønner dog ikkje relevansen til det eg skriver...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, shockorshot said:

Beklager, de har blitt arrestert.

Har heller ikke sett noe sted at de er arrestert..
(Dette er nok heller ikke noe som har kommet overraskende på de her og nå)
 

1 hour ago, shockorshot said:

Sorry, dette er bare feil. Du kan lese indictment selv her. Ifølge DOJ er de ikke ofre.

Satser på AP-artikkelen blir faktasjekket og rettet.
 

1 hour ago, shockorshot said:

Dave Rubin kan man lese fra dokumentene, mottok 4 millioner dollar over 10 måneder for propagandavideoer som russerne ville ha.

Som dette? Dave Rubin playlist.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, jallajall said:

Satser på AP-artikkelen blir faktasjekket og rettet.

Det håper jeg også, men media pleier å være dårlige på å lese rettsdokumenter o.l. DoJ ser ikke på dem som ofre i indictment dokumentet, det eneste de mangler er å direkte anklage dem for kriminelle handlinger, utifra hva som blir dokumentert. Slik som f.eks. at Lauren Southern, Tim Pool, Dave Rubin, Benny Johnson, Lauren Chen+ektemann, hadde lagd en privat discord server som de alle brukte for å kommunisere med sine venner fra RT som ga dem penger. Hvor meldinger slik fra Lauren Chen hvor hun f.eks. beklager for at hun prøvde å få tak i dem på hva som måtte være midten på natten for dem. DoJ skriver i dokumentet at hun med en gang etterpå søkte på Google hva klokken var i Moskva.

13 hours ago, jallajall said:

Som dette? Dave Rubin playlist.

Kjenner du til twitterkontoen blacktivist?

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi vet at Putin ba Rubin om å lage videoer hvor de kommenterer dumme klipp fra nettet, klipp som neppe har noe med verken Russland og Ukraina å gjøre. Vi vet ikke hvorfor Putin ønsket akkuratt slike videoer, men vi vet likevel at det er åpenbar sliking av pissoarene i Kreml og at disse videoene samsvarer 100% prosent med russisk propaganda.
Spesielt videoen om Mr Beast eller Man Sees Color for the First Time mangler bare russisk komentator for å være fullbyrdet.

Men at det skal være åpenbart at fundingen til slike videoer kommer fra Russland og ikke typ en businessmann i Frankrike..vel,vel.

 

Endret av jallajall
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Snikpellik said:

Ideen om at Tim Pool, Dave Rubin og disse andre pro-russiske anti-"woke"

Putin har gjort narr av vesten med sine nye 'informerte' verdier som ikke er kompatible med eksempelvis kjønnsroller og verdier fra før i tiden.

Nå mener du og noen andre her at disse omtalte personene har fått i oppdrag å angripe disse nye 'informerte' verdiene i vesten som Putin og russland har gjort narr av og snakket ned om.

Hvorfor skulle Putin angripe nye 'informerte' normer i vesten som han mener gjør vesten svakere og mer ustabilt?

Kan noen forklare meg logikken i dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (14 minutter siden):

Putin har gjort narr av vesten med sine nye 'informerte' verdier som ikke er kompatible med eksempelvis kjønnsroller og verdier fra før i tiden.

Nå mener du og noen andre her at disse omtalte personene har fått i oppdrag å angripe disse nye 'informerte' verdiene i vesten som Putin og russland har gjort narr av og snakket ned om.

Hvorfor skulle Putin angripe nye 'informerte' normer i vesten som han mener gjør vesten svakere og mer ustabilt?

Kan noen forklare meg logikken i dette?

Putin og hans regime trekker ofte frem vesten og det han mener er dets forfall i sin retorikk. Han peker på Europas og USAs liberale holdninger til kjønnsroller, abort, homofili, transseksualitet, "woke" og annen utvikling som de fleste av oss her i vesten ser på som god og nødvendig. Russland skal være fremste forsvarer mot denne usømmelige utviklingen ifølge Putin.

Logikken er temmelig enkel – Putin og Russland snakker om og løfter frem aktører som er sterke stemmer omkring saker som polariserer mye i USA og Europa fordi målet er å så og forsterke splittelse, kaos og å forringe demokratiet. 

Putin brukte mye tid på å snakke om hvor ille transpersoner og homofile liksom skal være i den store talen sin på Lushniki Stadion i Moskva da han annonserte massemobiliseringen i september 2022, en tale det var knyttet stor spenning til i vesten.

Han, og russisk propaganda, bruker denne tematikken aktivt som en inngang til å positivt påvirke de som måtte dele syn med ham omkring disse temaene, og vi har sett over mange år at denne hatefulle politikken dessverre gir gjenklang hos meningsfeller i vestlige land, som for eksempel på det alternative/ytre høyre i USA (f.eks. MAGA-republikanere, konservative medier, CPAC) og Europa (eks. Le Pen, Salvini, Orban, Duda, Fico, Farage), og kan være en inngang for de som er mottakelige til å være mer positivt innstilt til Putin generelt, dermed mindre negative til krigen, mer negative til å støtte Ukraina, og mer mottakelige også for andre deler av deres retorikk og desinformasjon.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar

Forventningene til Trump er ikke så høye når et sånt svar får passere.

 

 

Dn.no sin kommentar 

Sitat

I en tale til New York Economic Club la ekspresidenten fram en rekke planer – til dels drastiske – for USAs økonomi dersom han lykkes med å innta Det hvite hus igjen etter valget i november.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, jallajall said:

Vi vet at Putin ba Rubin om å lage videoer hvor de kommenterer dumme klipp fra nettet, klipp som neppe har noe med verken Russland og Ukraina å gjøre. Vi vet ikke hvorfor Putin ønsket akkuratt slike videoer, men vi vet likevel at det er åpenbar sliking av pissoarene i Kreml og at disse videoene samsvarer 100% prosent med russisk propaganda.
Spesielt videoen om Mr Beast eller Man Sees Color for the First Time mangler bare russisk komentator for å være fullbyrdet.

Du vet hvis du bare hadde googlet blacktivist  etter jeg spurte deg om du kjente til kontoen, eller åpna Mueller rapporten, så hadde du sluppet denne posten hvor hånligheten oppleves som en parodi på hvor uniformerte magavelgere og tenet seere er.

5 hours ago, jallajall said:

Men at det skal være åpenbart at fundingen til slike videoer kommer fra Russland og ikke typ en businessmann i Frankrike..vel,vel.

Vel det var åpenbart for andre fremtredende influensere på høyresiden som har stått fram med at de ble kontaktet og tilbudt den samme fundingen fra de to russerne, og at de avslo det nettopp fordi det var åpenbart ulovlig og at tilbudet kom fra den russiske stat via RT.

Hvor mange franske businessmenn bruker tidsonen Til Moskva?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...