Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (6 timer siden):

Vel, det er kun en av kandidatene som har forsøkt å begå statskupp...

Det er et eksempel som jo understreker det jeg skrev. Så spørs det hva som taler for demokratisk død den andre veien. Hadde det bare vært Trump som påstod det så hadde det vært tynn suppe, men nå er det minst to tidligere demokrater som sier tilsvarende om sitt gamle parti. Fra før mangler det ikke på alt fra akademikere til leger og teknologer som har påpekt sensur og kansellering og korrupsjon både her og der. Så spørs det også hvor mange som har sitt å si, men som ikke tør fordi man risikerer å miste jobb, inntekt, navn, rykte, familie og venner. Som jo er fullstendig uhørt i et demokrati.

Dette må jo være det viktigste spørsmålet i hele valget, og definitivt ikke spillopper, glitter og glamour.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Zork said:

Det er på høy tid å ta seg sammen.

Mener du at du kan skrive dette under her og selv være i posisjon til å kritisere uttalelser fra andre?

20 hours ago, Zork said:

rfk er en konspi-tulling som har ingen kontakt med virkeligheten.

Skal vi (du) virkelig late som om han har noe av verdi å komme med?

Han har fokusert på blandt annet at barn der borte har dårlig helse pågrunn av f.eks ultraprossesert mat. Er det ikke noe verdi i det? Du må jo ha satt deg godt inn i hva han står for, så dette visste du allerede.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (10 timer siden):

Mener du at du kan skrive dette under her og selv være i posisjon til å kritisere uttalelser fra andre?

Han har fokusert på blandt annet at barn der borte har dårlig helse pågrunn av f.eks ultraprossesert mat. Er det ikke noe verdi i det? Du må jo ha satt deg godt inn i hva han står for, så dette visste du allerede.

Han er også ansvarlig for slike ting:

Sitat

 

Kennedy’s role in legitimizing anti-vaccine activism has not been limited to the U.S. Perhaps the most well-known example was in 2019 on the Pacific island nation of Samoa.

That year, dozens of children died of measles. Many factors led to the wave of deaths, including medical mistakes and poor decisions by government authorities. But people involved in the response who spoke to AP said Kennedy and the anti-vaccine activists he supported made things worse.
 

A few months later, a measles epidemic broke out in Samoa, killing 83 people, mostly infants and children in a population of about 200,000.

Public health officials said at the time that anti-vaccine misinformation had made the nation vulnerable.

The crisis of low vaccination rates and skepticism created an environment that was “ripe for the picking for someone like RFK to come in and in assist with the promotion of those views,” said Helen Petousis-Harris, a vaccinologist from New Zealand who worked on the effort to build back trust in the measles vaccine in Samoa.

Petousis-Harris recalled that local and regional anti-vaccine activists took their cues from Kennedy, whom she said “sits at the top of the food chain as a disinformation source.”

“They amplified the fear and mistrust, which resulted in the amplification of the epidemic and an increased number of children dying. Children were being brought for care too late,” she said.

 

 

RFK Jr. spent years stoking fear of vaccines. These people were hurt | AP News

  • Liker 9
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (17 timer siden):

Dictators feel emboldened when American democracy is weak and fractured was Obama’s point, not that the USA needs hawkish presidents

USA trenger presidenter som tør å sette ned foten overfor diktaturer. Det vil si ikke feiginger som Obama eller Biden.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (12 timer siden):

Han har fokusert på blandt annet at barn der borte har dårlig helse pågrunn av f.eks ultraprossesert mat.

Dette er ikke akkurat noe det er stor uenighet om. Det blir som å si at "men RFK sier jo at vann er vått, så hvordan kan du ikke støtte ham???"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (4 minutter siden):

USA trenger presidenter som tør å sette ned foten overfor diktaturer. Det vil si ikke feiginger som Obama eller Biden.

Vel,.akkurat her er Biden mye mye bedre enn Trump ihvertfall, overfor tyranner  som erdogan 

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (39 minutter siden):

USA trenger presidenter som tør å sette ned foten overfor diktaturer. Det vil si ikke feiginger som Obama eller Biden.

Du er klar over at selv om Trump sender sine kjærlighetsbrev til både Nord Korea, Ungarn og Russland så betyr ikke det at diktatorene der respekterer han?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (21 minutter siden):

Så Trump er avholdsmann? Det var jeg overrasket over.

Broren til Trump reagerte til farens mishandling av sine barn med alkohol mens Donald ble en patologisk narsissist men en avholdsmann pga sin bror

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (9 timer siden):

Du er klar over at selv om Trump sender sine kjærlighetsbrev til både Nord Korea, Ungarn og Russland så betyr ikke det at diktatorene der respekterer han?

Men det tror jeg ikke Trump forstår.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Delvis said:

Så Trump er avholdsmann? Det var jeg overrasket over.

For å greie alt det han har, og stå imot alle angrepene mot ham, så er det best å være klar i hodet. Alkohol eller substansbruk kan ha store og langdryge negative konsekvenser for livet generelt som kanskje ville gjort det vanskeligere å være på hugget med intervjuer hver dag, rallies, og viktige internasjonale politiske møter som valgt president.

Jeg holder meg også unna alt det som kan påføre meg negative konsekvenser og skader i livet.

Det viktigste Trump gjør i denne forstand er å være veldig klar og tydelig til sine barn om at de må også holde seg unna alt dette. Som vi alle faktisk burde gjøre for deres aller aller eget beste for hele det fremdeles ulevde livet deres.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (46 minutter siden):

For å greie alt det han har, og stå imot alle angrepene mot ham, så er det best å være klar i hodet. Alkohol eller substansbruk kan ha store og langdryge negative konsekvenser for livet generelt som kanskje ville gjort det vanskeligere å være på hugget med intervjuer hver dag, rallies, og viktige internasjonale politiske møter som valgt president.

Jeg holder meg også unna alt det som kan påføre meg negative konsekvenser og skader i livet.

Det viktigste Trump gjør i denne forstand er å være veldig klar og tydelig til sine barn om at de må også holde seg unna alt dette. Som vi alle faktisk burde gjøre for deres aller aller eget beste for hele det fremdeles ulevde livet deres.

Det er uenighet om det er negativt å bruke alkohol, så lenge det skjer med måte. Det gjelder jo alt. Legen min anbefaler ikke å være helt avholds, faktisk to leger har sagt meg det. Tenkte å bli det, men etter at legen sa det han sa, så har jeg gått tilbake til litt bruk igjen.

Men det bare overrasket at en sånn type som Trump er avholdsmann. Og ellers så spiser han bare mc Donalds og sånn fastfood. Det er hverfall ikke noe bedre enn å ta et glass vin eller øll, det er helt sikkert.
Feit og god er han jo også. Støtter helt sikkert kjøttindustrien. Leste nettopp intervju med en musiker, som bruker både alkohol og marijuana, og er godt over 80 år og ikke feit. Men som er veggis og som mener det er selvmord å spise kjøtt og å overspise så man blir feit.
Men hvis man er redd for å bli uklar i hodet sånn, så kan jeg forstå det. Hitler hadde samme frykten for det og var også avholdsmann.
Egentlig tenker jeg de er redd for at en drink kan få dem på bedre tanker, av den sorten tanker de er redde for å få.  
 
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

For å greie alt det han har, og stå imot alle angrepene mot ham, så er det best å være klar i hodet. Alkohol eller substansbruk kan ha store og langdryge negative konsekvenser for livet generelt som kanskje ville gjort det vanskeligere å være på hugget med intervjuer hver dag, rallies, og viktige internasjonale politiske møter som valgt president.

 

Det går visse rykter om bruk av Adderral.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...