Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kultister i Heritage Foundation laget en propaga/introduksjonsvideo til Project 2025 for sine kultister, hvor de forsøker å rasjonalisere hva de driver med, og sprer desinformasjon om demokratene og ikke-republikanere i det de legger ut om hva konservative skal mene og tenke.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
21 hours ago, Poor Old Gil said:

Du må være utrolig lettlurt.

Oi. Da må du forklare nærmere. Jeg gjør veldig mye for å unngå bli lurt i livet. Det har fungert veldig bra i veldig mange år, selv om jeg har jo blitt lurt en del uansett. Men jeg har alltid greid å begrense lureriet utført på meg til å bli noe midlertidig som jeg greide å riste av meg tilslutt.

Nå sier du at jeg må være utrolig lettlurt. Det er jo veldig alvorlig. Jeg for min del vil ikke oppholde meg i samfunnet i en vedvarende tilstand der jeg blir lurt hele tiden. Så da vil jeg gjerne at du korrigerer meg så fort som mulig. Du vil jo vel ikke være slem å la meg fortsette i denne lettlurte tilstanden håper jeg. Tusen takk på forhånd!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 minutter siden):

"We`re fighting for a future where we love the neighbour and the face of a perfect stranger seeing a neighbour" 

Lurer egentlig på hva Kamala mente med dette, åpne grenser?

Du trenger ikke lese så mye inn i det som bare er helt standard politiker-floskler om nestekjærlighet.

Kamala er ikke for åpne grenser, men støttet Bidens ekstensive grensesikkerhets-lovgivning, som republikanerne dessverre stemte ned tidligere i år. 

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 21.8.2024 den 8:23 PM):

Kultister i Heritage Foundation laget en propaga/introduksjonsvideo til Project 2025 for sine kultister, hvor de forsøker å rasjonalisere hva de driver med, og sprer desinformasjon om demokratene og ikke-republikanere i det de legger ut om hva konservative skal mene og tenke.

 

Herregud, hun dama i lilla må ha de mest døde øynene jeg har sett på lenge. Fullstendig avgrunn. Edit: For ikke å snakke om stemme og utsagn. Trodde først dette var en Tim and Eric-sketsj.

 

Det ligger uansett an til å bli en spennende valghøst. Det er en helt annen stemning nå enn i midten av juli, og det virker som det er momentum i Harris/Walz-kampanjen, så får vi håpe det holder gjennom debatter og snakk om faktisk politikk.

Endret av bjokys
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (10 minutter siden):

Spennende og spennende. Trump vil jo vinne en klar seier uten tvil. Det som blir spennende er etterpå. Hvor mye faenskap han klarer å stelle i stand og om han klarer å gjøre seg til livstidsdiktator.

Det stemmer ikke. Det er jevnt, men Harris har akkurat nå overtaket. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har liten tro på at amerikanerne klarer å ta seg sammen, men tar jeg feil er jo det bare positivt. Den gjengse amerikaner er livredd for å miste "friheten" sin, noe de tror "the dems" er ute etter å ta fra dem. Samme med våpnene dems. De er hellige i USA.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (6 minutter siden):

Jeg har liten tro på at amerikanerne klarer å ta seg sammen, men tar jeg feil er jo det bare positivt. Den gjengse amerikaner er livredd for å miste "friheten" sin, noe de tror "the dems" er ute etter å ta fra dem. Samme med våpnene dems. De er hellige i USA.

Den gjengse amerikaner stemmer på Demokratene, og flertallet av befolkningen er faktisk for strengere våpenlovgivning.

Den eneste grunnen til at republikanerne fremdeles har politisk innflytelse i USA, er pga. the electoral college, som gir dem en valgmessig fordel via visse enkeltstater. Trump var den minst populære presidenten i moderne amerikansk historie, så nei, han har ikke folket med seg. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Du trenger ikke lese så mye inn i det som bare er helt standard politiker-floskler om nestekjærlighet.

Kamala er ikke for åpne grenser, men støttet Bidens ekstensive grensesikkerhets-lovgivning, som republikanerne dessverre stemte ned tidligere i år. 

Så du mener at dette sitatet fra Kamala er ikke noe annet enn helt standard politiker-floskler om nestenkjærlighet?

Må hende at Kamala ikke er for åpne grenser, men hennes håndtering av grensene som VP har, mildt sagt, vært en eneste stor fiasko - i tillegg så var hun også veldig vokal mot Trump`s grensepolitikk under tiden da hun var senator i CA.

Følgelig så stemte GOP nei til Biden`s grensereform (som forøvrig var temmelig svak), ettersom at dette var i realiteten ikke noe annet enn et forsøk fra Biden adm på å skifte fokus vekk fra Trump`s kampanje. 

VifteKopp skrev (36 minutter siden):

Meningsmålingene måler folket... 

Slik som de gjorde i 2016, og til en viss grad også i 2020? Peek-A-Boo! 

De eneste målingene som jeg tar på fulleste alvor er de som Gallup kommer med.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (16 minutter siden):

Så du mener at dette sitatet fra Kamala er ikke noe annet enn helt standard politiker-floskler om nestenkjærlighet?

Må hende at Kamala ikke er for åpne grenser, men hennes håndtering av grensene som VP har, mildt sagt, vært en eneste stor fiasko - i tillegg så var hun også veldig vokal mot Trump`s grensepolitikk under tiden da hun var senator i CA.

Følgelig så stemte GOP nei til Biden`s grensereform (som forøvrig var temmelig svak), ettersom at dette var i realiteten ikke noe annet enn et forsøk fra Biden adm på å skifte fokus vekk fra Trump`s kampanje. 

Det er standard politiker-floskler ja. Du vet, det som var vanlig på begge sider før Trump kom på banen og forurenset den politiske debatten med drittslenging, personlige fornærmelser og løgner på en skala vi aldri før har sett i USA.  

Og GOP stemte nei til grensereformen til Biden fordi de vil at immigrasjon skal være sak nummer 1 i det kommende valget.

Sitat

 

Slik som de gjorde i 2016, og til en viss grad også i 2020? Peek-A-Boo! 

De eneste målingene som jeg tar på fulleste alvor er de som Gallup kommer med.

 

Meningsmålinger er ingen eksakt vitenskap, og opererer med feilmarginer. Noen ganger undervurderer målingene høyresiden, andre ganger undervurderer de venstresiden og noen ganger er de spot-on. Frem til stemmene faktisk blir talt, er gode målinger (og spesielt summen av alle målinger) det beste verktøyet vi har til å få en idé om hvordan ståa i valget faktisk er. Det er en grunn til at begge partier bruker millioner av dollars på måle hva elektoratet mener. 

Men @sedsberghar altså ikke noe grunnlag for å si at Trump har folket med seg. Trump har tapt "the popular vote" to ganger, ligger bak på nesten samtlige målinger, og har den laveste "approval ratingen" av en president i moderne historie. Flertallet av amerikanere har aldri likt Trump.  

Endret av VifteKopp
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Joeal88 said:

"We`re fighting for a future where we love the neighbour and the face of a perfect stranger seeing a neighbour" 

Lurer egentlig på hva Kamala mente med dette, åpne grenser?

53 minutes ago, Joeal88 said:

Så du mener at dette sitatet fra Kamala er ikke noe annet enn helt standard politiker-floskler om nestenkjærlighet?

La oss se om du behandler Trump sine uttalelser på samme måte eller om du bare har TDS

Hva mente han her når han ble bedt om å fordømme Proud Boys? - Stand back and stand by

Hvorfor bruker han en av de største slagordene til Hitler? - Nobody has ever seen anything like we’re witnessing right now … It’s poisoning the blood of our country.

Er han mot demokratiet? - That’s why it was one of the great presidencies, they say. Even the opponents sometimes say he did very well … but we’ve been waging an all-out war on American democracy.

53 minutes ago, Joeal88 said:

Må hende at Kamala ikke er for åpne grenser, men hennes håndtering av grensene som VP har, mildt sagt, vært en eneste stor fiasko - i tillegg så var hun også veldig vokal mot Trump`s grensepolitikk under tiden da hun var senator i CA.

Trump bare gjorde det vanskeligere å få greencard, dvs reduserte lovlig immigrasjon. Ulovlig immigrasjon fikk han ikke til noe, det holdt seg høyt, og antallet som ble deportert pga de var ulovlige immigranter kollapset helt under Trump.

53 minutes ago, Joeal88 said:

Følgelig så stemte GOP nei til Biden`s grensereform (som forøvrig var temmelig svak), ettersom at dette var i realiteten ikke noe annet enn et forsøk fra Biden adm på å skifte fokus vekk fra Trump`s kampanje. 

Dette var en bilateralt lovforslag som republikanere hadde vært med å utforme og støttet. Det er ingenting som ville hindret Trump å få igjennom en amendment som strammer enda ytterligere, hvis denne såkalte red wave kommer etter nyttår.

Trump vil heller sette nasjonens sikkerhet på spill for å bli valgt, enn å la republikanerne få sterkt redusert antallet som kommer ulovlig over grensen.

Ikke bare er dette dypt urovekkende for USA, det er også idiotisk hvis man ser på det via game theory. Nå får enten republikanerne det de uansett ville fått, eller så får de et stort tap. Tidligere fikk republikanerne enten det de uansett ville fått, eller et lite win med reduksjon i antallet ulovlige immigranter. Idiotisk. 

Og dette er hvorfor de vil prate om Harris sin tidligere rolle ved grensen. Fordi når det faktisk gjaldt og republikanerne kunne få igjennom noe som ville redusere ulovlig invandring drastisk, samtidig som det ville gitt hjelp til counties langs grensen, så sviktet de for å heller støtte en gammel iliberal taper som er mest opptatt av seg selv.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Joeal88 said:

Slik som de gjorde i 2016, og til en viss grad også i 2020? Peek-A-Boo! 

De eneste målingene som jeg tar på fulleste alvor er de som Gallup kommer med.

Meningsmålingene i 2016 eller 2020 var det ikke noe feil med.

Kanskje du heller tenker på modellene i 2016 eller 2020?

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Det er standard politiker-floskler ja. Du vet, det som var vanlig på begge sider før Trump kom på banen og forurenset den politiske debatten med drittslenging, personlige fornærmelser og løgner på en skala vi aldri før har sett i USA.  

Og GOP stemte nei til grensereformen til Biden fordi de vil at immigrasjon skal være sak nummer 1 i det kommende valget.

Meningsmålinger er ingen eksakt vitenskap, og opererer med feilmarginer. Noen ganger undervurderer målingene høyresiden, andre ganger undervurderer de venstresiden og noen ganger er de spot-on. Frem til stemmene faktisk blir talt, er gode målinger (og spesielt summen av alle målinger) det beste verktøyet vi har til å få en idé om hvordan ståa i valget faktisk er. Det er en grunn til at begge partier bruker millioner av dollars på måle hva elektoratet mener. 

Men @sedsberghar altså ikke noe grunnlag for å si at Trump har folket med seg. Trump har tapt "the popular vote" to ganger, ligger bak på nesten samtlige målinger, og har den laveste "approval ratingen" av en president i moderne historie. Flertallet av amerikanere har aldri likt Trump.  

Så det var altså ikke noe trash talking blant politiske motstandere i USA før Trump kom inn i bildet? 😁

Samtlige amerikanere vet hvor Biden står i fht immigrasjon / grensekontroll. Og eneste årsaken til at hvorfor dems forsøkte seg på en ny grensereform i januar, var fordi de ville ta fokus vekk fra Trump og ev skade hans valgkampanje.

___    ___     ___

Meningsmålinger vil aldri være helt presise, dock så kan de gi en mulig indikasjon på hvordan et valgresultat kommer til å se ut. Men i 2016, såvel som i 2020, så tok nestinntil alle publiserte målinger så totalt feil som det overhodet går an og ta. Derimot så kom Gallup med en veldig detaljert meningsmåling drøyt 2 uker før valgnatten i 2016, hvor de konkluderte med at Trump sannsynligvis ville vinne presidentvalget - og denne målingen fra Gallup viste seg og stemme nesten 100% med det faktiske valgresultatet.

Hvis en politiker ikke har folket bak seg, så ville han/hun aldri ha blitt presidentkandiat - for ikke å snakke om å bli valgt til POTUS. Og årsaken til at hvorfor Trump tapte "the popular vote" til Hillary i 2016, var fordi at en stor majoritet av disse stemmene kom fra New York og California. Ellers så viser en rekke meningsmålinger at Biden er den minst populære presidenten på 70 år, og at Kamala er den minst populære visepresidenten i historien.

Endret av Joeal88
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...