Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

FriskLuft skrev (3 minutter siden):

Se alle sammen. En ekte follower. "Fakta sjekkerene er irrelevante"..Halleluljah

I gamle dager kalte vi det journalistikk.

Folk som kaller seg faktasjekkere er mer hipstere enn journalister.

Og gratulerer med å svare før du oppfatter hva jeg sier. Faktasjekkingen her er irrelevant fordi det er ingen av disse faktaene som er relevant eller ikke kjent fra før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktasjekkere er folk som sjekker om noe som har blitt sagt/skrevet, stemmer, det ligger i navnet. De sjekker om påstander stemmer eller om de er feilaktige eller i verste fall rene løgner.

Hva slags utdanning de har og hvilken politisk side de stemmer, har jeg ingen formening om, men jeg vil anta at det er et visst nivå av krav til at de skal være unbiased, i hvertfall hva angår "offisielle"/politiske faktasjekkere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (8 minutter siden):

Faktasjekkere er folk som sjekker om noe som har blitt sagt/skrevet, stemmer, det ligger i navnet. De sjekker om påstander stemmer eller om de er feilaktige eller i verste fall rene løgner.

Hva slags utdanning de har og hvilken politisk side de stemmer, har jeg ingen formening om, men jeg vil anta at det er et visst nivå av krav til at de skal være unbiased, i hvertfall hva angår "offisielle"/politiske faktasjekkere.

Den demokratiske folkerepublikken Korea er demokraktisk. Det ligger i navnet.

Det er ikke noen fakta som er presentert som motstrider det jeg sier. Er derfor faktasjekking blir irrelevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du nekter altså å tro på offisielle utsagn som korrigerer det Walz feilaktig har sagt? Skal man ikke få lov til å rette på noe man selv har sagt feil? Skal man automatisk kalles en løgner fordi man sa noe feil en eller flere ganger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Hvordan setter man folk på ignore? Jeg har en kandidat fra en annen tråd.

Trykk på profilnavnet ditt øverst til høyre, der får du opp en liste og "Ignorerte brukere" ligger nederst over "Logg ut", der kan du skrive inn brukernavn du vil ignorere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 timer siden):

Kamala Harris Would Be Disastrous for the Middle East

As a senator, Harris advocated for rejoining the 2015 Joint Comprehensive Plan of Action, a deal with Iran to ease sanctions in exchange for slowing its nuclear buildup, which Israel’s prime minister vocally opposed, and the Trump administration ended.

And Harris, as Politico notes, “condemned a January 2020 military strike against top Iranian general Qassem Soleimani and co-sponsored unsuccessful legislation to block further military actions against Iranian leaders and targets.”

Harris’ stance on the use of military force against America’s main adversary in the Middle East marks a stark departure from the pattern of the past five presidents.

Harris was also in favor of disrupting the longstanding relationship with Saudi Arabia. Angered by the Saudi air attacks on Iran-backed Houthi rebels in Yemen, she voted for a resolution to limit arms sales and military assistance to the oil kingdom.

Kanskje Kamalas første utenriksbesøk dersom hun blir Potus går til Iran?

Så Harris ønsker å begrense det militære samarbeidet med det morderiske saudiske islamist-diktaturet, ønsker å føre en tøffere linje mot det korrupte og høyreekstreme Netanyahu-regimet i Israel og var imot Trumps idiotiske og reaksjonære politikk opp mot det iranske terrorveldet, som ikke akkurat har ført noe godt med seg hverken for Midtøsten, USA eller vesten?

Jeg synes det høres ganske bra ut.

Endret av Snikpellik
  • Liker 9
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Han har ikke lengre energien til det, virker det som. 

Tiden renner ut for Trump også..

Denne referansen til dette reality showet the apprentice er det vel flere som ikke skjønner bæret av..

Nei,tiden jobber ikke for Trump

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Trump solgte vel våpen for milliarder til sjeikene. 

Men...men..men...Trump starta jo ingen kriger. Dette samsvarer jo ikke med den sannheten jeg har blitt fortalt hele tiden. Nemlig at Trump ikke var med på eller startet noen kriger.

 

Spøk til noe delvis lattermild alvor: Må le litt av den talen Trump holdt i Montana ang. bokseren Iman Khelif. De klarer rett og slett ikke å ta det i seg at de dreit seg loddrett ut med denne "transpersoner i kvinnesport"-fryktpropagandaen de har satset så mye på. Det er liksom den store veddeløpshesten de reaksjonære har fødd på i en ganske stor stund nå. Vil Khelif-tilfellet få flere folk til å få et "They Live"-øyeblikk og se denne fryktpropagandaen for hva den egentlig er? Får håpe det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (21 minutter siden):

Tiden renner ut for Trump også..

Denne referansen til dette reality showet the apprentice er det vel flere som ikke skjønner bæret av..

Nei,tiden jobber ikke for Trump

Mange vet lite om Harris.  Det gjør spådommer om valgresultater meget usikre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, N-4K0 said:

Trykk på profilnavnet ditt øverst til høyre, der får du opp en liste og "Ignorerte brukere" ligger nederst over "Logg ut", der kan du skrive inn brukernavn du vil ignorere.

Evt bare ta muspekeren over brukernavnet til den du vil ignorere og velg 'ignore' nederst til høyre i popupen som dukker opp.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

https://emersoncollegepolling.com/august-2024-national-poll-harris-50-trump-46/

Det begynner å bli veldig mange polls nå som viser Harris i +3-5 rangen nå, og da vinner hun valget. Trenden er klar og Donald må gjøre noe. Intervjuer med Musk over en skurrete smarttelefon er ikke nok! 

Screenshot 2024-08-15 at 16.03.55.png

Ledet ikke Hillary med mer enn dette på meningsmålene før 2016 valget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poor Old Gil skrev (8 minutter siden):

Ledet ikke Hillary med mer enn dette på meningsmålene før 2016 valget?

Riktig. På valgdagen ledet hun med 4.7%, tror jeg. Det som er interessant å se på er trenden

Det vil også alltid være grupper som blir feilmålt, men man aner ikke på forhånd hvilke. Noen ganger går den til republikanerne, andre ganger til demokratene. Med en margin of error på 3% er ledelsen til Kamala alt fra 0.1 til 6.1 
 

Screenshot 2024-08-13 at 21.56.54.png

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Harris vil ikke ha noen Fox-debatt før forhåndsstemmingen begynner.

GVCYRENXgAAXKiC?format=png&name=large

Det er nok smart av henne. Slik jeg har forstått det vil Fox-debatten foregå foran et publikum, som man kan vedde på vil være fylt med MAGA. Det er bare Trump som vil tjene på et slikt sirkus. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...