Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

HankAmarillo skrev (15 minutter siden):

Walkover? Med mindre han trekker seg/blir trukket så varer nå uansett valgkampen til siste blånek.

Som en gammel mann som husker 2016 føler jeg for å advare mot å avskrive Trump. Man husker når Ann Coulter ble gapskrattutledd hos Bill Maher for å si at Trump hadde best sjanse for å vinne. Man husker Planet Hollywood-tapen som alle trodde var nådestøtet men som snudde og hjalp han vinne osv. Er jo der Trump er i sitt, underdogen som kjemper for sin eksistens.

Synes egentlig mest MAGA-toget virker å ha mistet piffen. Er ikke helt den samme energien som i gamle dager i 2016. Men mulig det tar seg opp, de gamle er eldst så må ha litt tid på å varme opp. IDK.

Hvis du leser utdraget jeg postet lenger opp fra North Carolina så tenker jeg at så lenge han prater uten telepromter så trenger han bare fortsette med det - til og med hans egne stiller på rad og rekke og sier offentlig at hvis han snart ikke klarer å fokusere på sak og politikk - og ikke crowd size, person og andre idiotier så kommer han heller ikke til å vinne...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sofiemyr skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser utdraget jeg postet lenger opp fra North Carolina så tenker jeg at så lenge han prater uten telepromter så trenger han bare fortsette med det - til og med hans egne stiller på rad og rekke og sier offentlig at hvis han snart ikke klarer å fokusere på sak og politikk - og ikke crowd size, person og andre idiotier så kommer han heller ikke til å vinne...

Det er ett utdrag fra en lengre tale. Han preiker vel vanligvis i over en time. Han snakker ikke om sak og politikk i resten av talen altså?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (6 minutter siden):

Det er ett utdrag fra en lengre tale. Han preiker vel vanligvis i over en time. Han snakker ikke om sak og politikk i resten av talen altså?

Jeg utfordrer deg til å gjøre det jeg gjorde - høre alt - og prøve å skrive ned noe av det han holder på med. Ordsalat er pent sagt. Han tviholder fortsatt på mange av de samme tesene fra 2016 og 2020 og sliter med å komme på noe annet å si om Harris enn at hun er "not so smart", "crazy" eller ett eller annet om navnet hennes. Fint lite politikk, og han går seg fast i sine egne setninger som de var en hengemyr. Dette handler egentlig mest om hvorvidt han er skikket til å ha et slikt embete og hadde GOP fått inn en mer skikket kandidat mye tidligere så hadde de hatt en meget god sjanse til å vinne. Nå? Not so much... selv om det er nesten 3 mnd igjen

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (2 minutter siden):

Jeg utfordrer deg til å gjøre det jeg gjorde - høre alt - og prøve å skrive ned noe av det han holder på med. Ordsalat er pent sagt. Han tviholder fortsatt på mange av de samme tesene fra 2016 og 2020 og sliter med å komme på noe annet å si om Harris enn at hun er "not so smart", "crazy" eller ett eller annet om navnet hennes. Fint lite politikk, og han går seg fast i sine egne setninger som de var en hengemyr. Dette handler egentlig mest om hvorvidt han er skikket til å ha et slikt embete og hadde GOP fått inn en mer skikket kandidat mye tidligere så hadde de hatt en meget god sjanse til å vinne. Nå? Not so much... selv om det er nesten 3 mnd igjen

Jeg har ikke over en time å bruke på det. Men hvis du har hørt hele og mener det ikke er noe om sak/politikk så tar jeg deg på ordet.

sofiemyr skrev (4 minutter siden):

sliter med å komme på noe annet å si om Harris enn at hun er "not so smart", "crazy" eller ett eller annet om navnet hennes

Er det så mye å si da? Er vel en grunn til at de skjermer henne. Blir spennende med debatten(normalt skal det være 3, men de tørr visst bare med en, IDK) mulig de greier å preppe henne nok til at hun greier å ikke være seg i en time(eller hvor lenge de varer de debattene)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke over en time å bruke på det. Men hvis du har hørt hele og mener det ikke er noe om sak/politikk så tar jeg deg på ordet.

Er det så mye å si da? Er vel en grunn til at de skjermer henne. Blir spennende med debatten(normalt skal det være 3, men de tørr visst bare med en, IDK) mulig de greier å preppe henne nok til at hun greier å ikke være seg i en time(eller hvor lenge de varer de debattene)

Han prøver til stadighet å komme inn på økonomi og grensen men snakker seg fryktelig fort bort igjen. Jeg er ikke superfan av Harris men jeg liker den optimismen som rører seg rundt henne - USA har vært i skyggenes dal lenge nok, og hvis det kunne bli et soleklart valgresultat så kunne man kanskje få litt ro til å utføre noe der borte...

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (8 minutter siden):

Dette handler egentlig mest om hvorvidt han er skikket til å ha et slikt embete og hadde GOP fått inn en mer skikket kandidat mye tidligere så hadde de hatt en meget god sjanse til å vinne. Nå? Not so much... selv om det er nesten 3 mnd igjen

Når man hører på 'talene' til Trump, er det egentlig helt greit å beskylde ham for akkurat de samme tingene som han beskyldte Biden for...for gammel, usammenhengende, senil osv. Men siden Trump har påstått gjentatte ganger at Demokratenes kandidat-bytte er ukonstitusjonelt, blir det et problem å bytte ham ut på dette tidspunket. Selv om det kanskje hadde vært det beste for GOPs sjanser i valget, nå når fler og fler begynner å reagere på hans fremtoning. GOP og Trump har jo et bra lager av fanboys i form av alternative president-kandidater. Men det spørs om noen har baller til å bringe noe sånt på banen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Maabren said:

Blir spennande når september byr på debatt osv. Vil Trump stå løpet ut eller må han og byttast ut? Vi bør få svar på om Harris snakker seg inn eller ut av valgkampen. Kanskje velgere i USA får svar på kva politikk Harris/Walz står for og...

Tja han begynner jo å bli litt gammel, har problemer med å sette sammen setninger som gir mening. Tydelig mental decline, har sett det selv da det skjedde med egne besteforeldre.

Håper vi en dag får en politikkplattform fra han så vi vet hvilken politikk han vil gjennomføre.

Har forresten innsett en ting. Det er mange republikanere som mener at January 6th ikke var et insurrection attempt fordi det ikke var suksessfullt, så det betyr jo at skuddet mot Trump ikke var et assassination attempt. Litt feigt av han å ligge på bakken over et minutt og lete etter skoene sine da secret service sa at han måtte gå, det må jeg jo bare si

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (2 minutter siden):

Har forresten innsett en ting. Det er mange republikanere som mener at January 6th ikke var et insurrection attempt fordi det ikke var suksessfullt, så det betyr jo at skuddet mot Trump ikke var et assassination attempt.

Kan det da kalles et jordskjelv hvis ingen bygninger, infrastruktur, mennesker etc. ble skadet? 🤔 

Jeg storkoser meg i grunn når MAGA-gjengens logikk og argumenter kan snus og rettes mot dem selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Enda mer sensurering fra senile Biden og hans DEI hire, nå er det ikke en gang lenger lov til å skrive/kjøpe/selge falske brukeranmeldelser og hindre visibiliteten til dårlige brukeranmeldelser. Hvor skal dette ende?! Nå er det jo snart ikke lov til noenting lenger under disse kommunistene i det hvite hus. Dette er helt klart hva Orwell advarte imot.

Federal Trade Commission Announces Final Rule Banning Fake Reviews and Testimonials

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kamala Harris Would Be Disastrous for the Middle East

As a senator, Harris advocated for rejoining the 2015 Joint Comprehensive Plan of Action, a deal with Iran to ease sanctions in exchange for slowing its nuclear buildup, which Israel’s prime minister vocally opposed, and the Trump administration ended.

And Harris, as Politico notes, “condemned a January 2020 military strike against top Iranian general Qassem Soleimani and co-sponsored unsuccessful legislation to block further military actions against Iranian leaders and targets.”

Harris’ stance on the use of military force against America’s main adversary in the Middle East marks a stark departure from the pattern of the past five presidents.

Harris was also in favor of disrupting the longstanding relationship with Saudi Arabia. Angered by the Saudi air attacks on Iran-backed Houthi rebels in Yemen, she voted for a resolution to limit arms sales and military assistance to the oil kingdom.

Kanskje Kamalas første utenriksbesøk dersom hun blir Potus går til Iran?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (26 minutter siden):

Harris was also in favor of disrupting the longstanding relationship with Saudi Arabia. Angered by the Saudi air attacks on Iran-backed Houthi rebels in Yemen, she voted for a resolution to limit arms sales and military assistance to the oil kingdom.

Det var jeg ikke klar over. Veldig bra av Kamala. Saudis krigføring i Yemen var grusom og brutal, og er en konflikt som knapt snakkes om. Trump solgte vel våpen for milliarder til sjeikene. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, VifteKopp said:

Det var jeg ikke klar over. Veldig bra av Kamala. Saudis krigføring i Yemen var grusom og brutal, og er en konflikt som knapt snakkes om. Trump solgte vel våpen for milliarder til sjeikene. 

Men hva er egentlig feil med å ville ha tettere samarbeid med diktaturer som dreper amerikanske journalister i deres tyrkiske konsulat?!

Her må du fokusere på hva som er viktig, og det er ka-malla bad. Dette her kommer jo i verste fall til å gå utover nepo-babyen Jared Kushner sine 20 milliarder kroner fra Saudi Arabia

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (4 timer siden):

when Einstein was told of the publication of a book entitled, '100 Authors Against Einstein', he replied: "Why one hundred? If I were wrong, one would have been enough."

Om det ikke er tydelig så bryr jeg meg ikke så mye om hvor mange dere er. Jeg vurderer kvaliteten i argumentasjonen. Kvalitet foran kvantitet, som det heter. Jeg blir ikke mindre ateist om jeg vandrer inn på et pinsevennmøte og 100 pinsevenner forkynner at man må være idiot for ikke å tro på Gud els.

Kvalitet foran kvantitet argumentasjon sier du?

Sitat

Hvis man lot >20 stk som ikke visste hvem han er se det klippet og spør dem hvor de regner med han var utstasjonert med alternativene feks:

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (3 timer siden):

 Blir spennende med debatten(normalt skal det være 3, men de tørr visst bare med en, IDK) mulig de greier å preppe henne nok til at hun greier å ikke være seg i en time(eller hvor lenge de varer de debattene)

Normalt er det bare to, hvorav en allerede er sendt ettersom Biden/Trump fikk en tidlig dato på nummer en.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

...faktasjekkerene har samme mening som oss, og kom til samme konklusjon som oss, uavhengig av propaganda, og uten koordinering eller at vi leste faktasjekker først.

Det er ingen kilder som har gitt oss inntrykket, det er egne vurderinger.

Din konklusjon stammer fra propaganda, som bevist gjennom at kildene til påstandene dine opprinnelig kommer fra  høyreradikale propaganda.

Påstandene mine kommer fra videoene selv.

Jeg trenger ikke en hipster på nettet(eller faktasjekker som dere kaller det) til å fortelle meg hva jeg skal mene. Dere har ikke presentert noe fakta som motstrider det jeg sier. Dere må gjerne tolke de videoene på en annen måte enn meg. "Fakta"-sjekkerne er irrelevante.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (6 minutter siden):

Påstandene mine kommer fra videoene selv.

Jeg trenger ikke en hipster på nettet(eller faktasjekker som dere kaller det) til å fortelle meg hva jeg skal mene. Dere har ikke presentert noe fakta som motstrider det jeg sier. Dere må gjerne tolke de videoene på en annen måte enn meg. "Fakta"-sjekkerne er irrelevante.

Se alle sammen. En ekte follower. "Fakta sjekkerene er irrelevante"..Halleluljah

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...