Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, SilverShaded said:

Ser dere ikke at denne "diskusjonen" er fullstendig uproduktiv ? Fyren (eller hva han nå er) er bare her for å trolle, og samtalen går rundt og rundt i ring. Når han føler at ting er ved å stoppe opp, slenger han inn et nytt element, og så begynner det hele forfra igjen. Å skille mellom virkelighet og løgn/konspirasjonsteori med denne personen nytter ikke, siden h*n ikke godtar annet enn egne argumenter og egne "bevis". Dere kan holde på og la ham styre hele dette forumet i ti sider til, og nærmest blokkere annen mer fruktbar diskusjon....eller slutte å mate trollet. 

Jeg syns denne tråden er veldig nyttig for å få et litt annet bilde av valget enn det jeg får av algoritmene så det veldig kjedelig når så mye tid går med på å mate et åpenbart troll. Men hele poenget med kontoen må nettopp være å hindre all produktiv diskusjon og "tvinge" oss til å bry oss om meningsløst piss.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AlpakkaMafakka skrev (5 minutter siden):

Men det er jo en ganske sterk mening du har om det, man skulle tro du husket noen av disse videoene? Da ville jo søket vært lettere.

Det er greit om du ikke har kildene nå altså, men jeg har funnet flere kilder og andre brukere her har funnet flere kilder på at Walz ikke har lyvet på seg tjeneste i Afghanistan eller Irak, og er heller ikke skyldig i stolen valor for den saks skyld.

Jeg hadde forventet noe motbevis bare.

Har sett 2 videoer, en der han snakker om våpnene han bar i en krig han aldri har vært i, den andre der han antyder han var deployert i afganistan/irak. Så ja .. man kan lede hesten til vannet men ikke få den til å drikke..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor er han egentlig tidigere Command Sgt. Major dersom han ikke har fullført alle kvalifikasjonskravene?

Det er ikke uvanlig at et opprykk er todelt, noe av tiden som kreves for graden er kurs og noe av tiden er befalstjeneste hvor man tjenestegjør som graden man skal ha.

Han ble forfremmet før han skulle gå gjennom kurset. Han utøvde sin rolle som Command Sgt. Major men ja, for at rangen skulle være benefits-verdig måtte han ha fullført kurset. Men han hadde rangen, han hadde emblemet for rangen og han ble omtalt som "Command Sgt. Major Walz". 
 

Sitat

The dispute about Walz's rank is, at its core, a semantic one. When Walz was promoted to command sergeant major on Sept. 17, 2004, his promotion was conditional on his completing certain training. It is not uncommon for such promotions to precede the required training. He began, but did not complete, training for this role at that time, as described by the military-focused media outlet Task and Purpose:

The course Walz failed to complete was a 750-hour course in the Army's Sergeants Major Academy, which would have included 86 hours in residence at Ft. Bliss, Texas. Completing the course is mandatory for E-9s, though completing the training after being promoted is not uncommon.

https://www.snopes.com/news/2024/08/12/walz-military-service/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Battaman skrev (6 minutter siden):

Jeg syns denne tråden er veldig nyttig for å få et litt annet bilde av valget enn det jeg får av algoritmene så det veldig kjedelig når så mye tid går med på å mate et åpenbart troll. Men hele poenget med kontoen må nettopp være å hindre all produktiv diskusjon og "tvinge" oss til å bry oss om meningsløst piss.

Blir litt sånn det blir i et ekkokammer. Når noen kommer inn med litt andre perspektiver og meninger må man rykke ut mannsterke for å vise hvor skapet skal stå.

Er vel en form for puritanisme kan man si.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Battaman skrev (1 minutt siden):

Jeg syns denne tråden er veldig nyttig for å få et litt annet bilde av valget enn det jeg får av algoritmene så det veldig kjedelig når så mye tid går med på å mate et åpenbart troll. Men hele poenget med kontoen må nettopp være å hindre all produktiv diskusjon og "tvinge" oss til å bry oss om meningsløst piss.

Jepp, dette er en fin tråd på mange måter, så det er litt trist å se den utvikle seg slik. Jeg forstår at mange reagerer på hans innspill, men nå har kontoen en historie her, og den viser klart nok hvorfor personen er her. Dette er et fenomen som går igjen i de fleste diskusjonsfora, og det eneste som hjelper er å ikke gi vedkommende det h*n vil ha.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (3 minutter siden):

Jepp, dette er en fin tråd på mange måter, så det er litt trist å se den utvikle seg slik. Jeg forstår at mange reagerer på hans innspill, men nå har kontoen en historie her, og den viser klart nok hvorfor personen er her. Dette er et fenomen som går igjen i de fleste diskusjonsfora, og det eneste som hjelper er å ikke gi vedkommende det h*n vil ha.

Og slike innlegg bekrefter at denne tråden har sektmentalitet. No offense altså.

Dere kan la andre ha andre meninger og tolkninger på ting og la det være med det, men det er visst ikke bra nok. Det må være vinn eller forsvinn.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (9 minutter siden):

Det er fascinerende hvor besatte enkelte er av hudfargen til Kamala eller detaljene i militær-CV-en til Walz, men har null problemer med at en egens presidentkandidat forsøkte å begå et statskupp på direktesendt TV. 

Jeg vil aldri forstå MAGA-hjernen. 

Presis....forsøk på statskupp pluss en endeløs rekke av løgner og konspirasjonsteorier. Det henger ikke på greip.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

La oss gå videre i tråden.

En ny meningsmåling viser at velgere mener Harris scorer høyere på ærlighet og "committed to democracy" enn Trump (sjokk..!):
 

Sitat

Vice President Kamala Harris has a perceived advantage over former President Donald Trump on several leadership qualities such as honesty, a new poll from The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research finds, although Americans are slightly more likely to trust Trump on the economy and immigration.

Nearly half of Americans say that “committed to democracy” and “disciplined” are attributes that better describe Harris. About 3 in 10 say these qualities better describe Trump.

About 4 in 10 say Harris is someone who “cares about people like you” while about 3 in 10 say that about Trump. About 4 in 10 say “honest” better describes Harris and 24% say that quality better describes Trump.

At det i det hele tatt finnes folk som mener Trump er mer egnet for "disciplined" og "cares about people like you" men 3 av 10 og 4 av 10? Wow, hjerneråten går dypt.

Men det viser hvilken arbeid Harris-kampanjen har nå med å definere Kamala. De vil nok fokusere mye på medietid og rallies etter sommeren for å styrke hennes image.

image.jpeg.d9f3355b4ed8ed837dcc7ad4a3241431.jpeg

https://apnews.com/article/harris-trump-honesty-discipline-immigration-ap-poll-f025463df08beacbaa0c51e7bbb7eda7

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (1 time siden):

Som tidligere nevnt: jo, det har han.

Vet ikke helt hvorfor du/dere tror det er jeg som sitter med bevisbyrden her.

Det har allerede vært lagt inn videoer som viser han lyve/bløffe om å være combat veteran. Det er ikke slik at jeg lagrer linker til alt jeg kommer over på internettet i et kartotek på datamaskinen, whatever. Kan sikkert linke inn om jeg kommer over flere av de videoene, siden det var så stor etterspørsel.

Det er du som kommer med påstanden, ergo du som sitter på bevisbyrden. Elementær debattskikk.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vil tru at mykje står på Harris og om hu leverer i intervju og på debatter framover. Trump er Trump og forandrer seg lite slik at di som forsatt er i tvil kva for president di vil ha er avhengig av at Harris leverer betre enn alternativet. På veien dit vil nok pirk i begge VP kandidater kunne være med å vippe vektskåla. Å tru at Walz ikkje har sine svin på skogen blir litt som religiøse som er høge på seg sjølv. Begge som er på valg med sine VP har mykje rusk og rask som vil komme fram samt enda meir i form av det som vil komme. At Harris vil vinne er dog ikkje gitt, sjølv om svært mange her i tråden ser på hu som det beste alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (39 minutter siden):

Har sett 2 videoer, en der han snakker om våpnene han bar i en krig han aldri har vært i, den andre der han antyder han var deployert i afganistan/irak. Så ja .. man kan lede hesten til vannet men ikke få den til å drikke..

Post videoene, ellers regnes du som tatt i løgn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Casey skrev (5 minutter siden):

Det er du som kommer med påstanden, ergo du som sitter på bevisbyrden. Elementær debattskikk.

Ja, bortsett fra at det var ikke jeg som kom med påstanden. Jeg svarte på en påstand. Men det er jeg som blir krevd kilder av. #ekkokammer.

Ja, hva ble det til, vet du i det hele tatt hva du mener jeg lyver om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (9 minutter siden):

Har jeg ikke svart på dette allerede??

Men her har du i hvertfall en video hvor han lyver på seg å ha vært i krig, aka stolen valor. Vel bekomme.

 

Synes ikke denne var så overbevisende heller. Jeg fikk ikke inntrykk av at han sa at han bar våpen under en konflikt, men at han har bært samme våpen som har vært brukt i en konflikt. Her er det mer åpent for tolkning - og er man på Trump siden så velger man å lage sin egen tolkning. Litt merkelig, men kanskje typisk, av Trump sympatisører og snakke ned en person som har arbeidet for landet. Det viktige for Trump er jo ikke å arbeide for landet, men arbeide for seg selv og prate dritt om alle andre.

Endret av FriskLuft
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (2 minutter siden):

Synes ikke denne var så overbevisende heller. Jeg fikk ikke inntrykk av at han sa at han bar våpen under en konflikt, men at han har bært samme våpen som har vært brukt i en konflikt. Her er det mer åpent for tolkning -

Er man myk nok kommer man seg så langt ned i spagaten man ønsker.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (10 minutter siden):

Er man myk nok kommer man seg så langt ned i spagaten man ønsker.

Sikkert rett det - kan ikke du gå inn å forsøke å forklare en del av utspillene til Trump. F.eks hvordan Trump roter med navn og lager sine egne minner om ting som aldri har skjedd :

 

WASHINGTON -- Former President Donald Trump mixed up two prominent politicians from California when he told a harrowing tale of almost crashing in a helicopter.

During a meandering press conference Thursday riddled with false and misleading statements, Trump recalled riding as a passenger in the chopper with former San Francisco Mayor Willie Brown when it was forced to make an emergency landing. The comments were in response to a question about a relationship between Brown and Vice President Kamala Harris three decades ago.

But Brown has never shared a helicopter with Trump, the former mayor said. Instead, it was former California Gov. Jerry Brown who rode with Trump in a helicopter in 2018 to survey wildfire damage, and no emergency landing was reported.

On Friday night, Politico reported that Nate Holden, a former Los Angeles city councilman and state senator, said he had once ridden with Trump in a helicopter heading to New Jersey that almost crashed.

“Willie is the short Black guy living in San Francisco,” Holden told Politico. “I’m a tall Black guy living in Los Angeles."

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...