Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Så om jeg har forstått det riktig så er kritikken mot Harris at hun er kvinne, svart og eller indisk og ler rart.

Dette er jo faktisk overraskende patetisk selv for republikanerne.

Jeg vedder på at Det republikanske partiet om kort tid er dødt og at fremtidige valg vil stå mellom fraksjoner fra Demokratene.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (20 minutter siden):

Så om jeg har forstått det riktig så er kritikken mot Harris at hun er kvinne, svart og eller indisk og ler rart.

Dette er jo faktisk overraskende patetisk selv for republikanerne.

Jeg vedder på at Det republikanske partiet om kort tid er dødt og at fremtidige valg vil stå mellom fraksjoner fra Demokratene.

Når/hvor har Trump (eller noen andre) kritisert Kamala Harris p g a at hun er kvinne, svart/indisk og fordi at hun ler rart? Jeg vil mer, enn gjerne, se noen kilder som støtter det du skriver her.

Og om du ikke er klar over det, er GOP større på landsbasis i USA enn hva demokratene er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Joeal88 said:

Når/hvor har Trump (eller noen andre) kritisert Kamala Harris p g a at hun er kvinne, svart/indisk og fordi at hun ler rart? Jeg vil mer, enn gjerne, se noen kilder som støtter det du skriver her.

Og om du ikke er klar over det, er GOP større på landsbasis i USA enn hva demokratene er.

Trump's campaign works to convince voters that Harris is 'crazy' because of her laugh (nbcnews.com)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har fulgt denne tråden en stund nå, og har til og med vært på nippet til å blokke, spesielt en klovn her inne, for å kun spy ut fjas, men klarer å besinne meg siden jeg liker å høre sider av en sak. Særlig der den ene siden ser ut som en togulykke i sakte film.

Må si at hele tråden egentlig er ganske verdiløs, fordi særlig den ene siden kun leverer synspunkter som underbygger dere synspunkter uten særlig grad av kildekritikk og mangel på kritisk tenkning... Om noe så gir tråden et relativt ok innblikk i hvordan de 2 sidene fungerer og ønsker og diskutere, og der vil jeg si den ene siden vinner relativt klart ved å ha en gjennomgående høyere klasse på hva som legges ut og hvordan det diskuteres.

Så har jeg også fått avklart hvilke brukere som jeg synes er verdt å høre på, og ev diskutere med, kontra hvem som helt fint kan ignoreres i fremtiden.

Takk til begge sider for en fin avklaring, selv om kvaliteten innimellom er drøyt dårlig :)

Endret av RookieNO
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Høstblader skrev (2 minutter siden):

Du er dypt i fornektelse...

Overhodet ikke. Derimot så forholder jeg meg til fakta.

Og fakta er at Trump hevdet ikke direkte i det nevnte klippet at Kamala er gal p g a latteren hennes, derimot så hevder han at hun er gal og at man kan si mye via latteren hennes. Dette er typisk Trump, han går alltid til verbalt angrep på motstanderne sine.

Derimot så klarer NBC (og mange andre medier) og vinkle det hele. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, VifteKopp said:

Alt 538 ber om er å avklare relasjonene til visse høyrevridde blekker og publikasjoner, blant annet fordi Rasmussen har en åpenbar høyrevridd vridning på sine målinger. Noe som er helt greit å ha, så lenge metodikken i bunn er god. 

Når de ikke vil avklare metodikken sin, kan heller ikke 538 gå god for dem. Spesielt i ly av svært suspekte hendelser, som da de slapp data om at Kari Lake hadde vunnet Senatorvalget i Arizona, noe som viste seg å være feil, eller hvordan de hele tiden blokkerer folk som kritiserer dem på Twitter. 

(Og Nate Silver, som jeg respekterer for sitt statistiske arbeid, har hatt en torn i siden til 538 helt siden han forlot dem, så jeg ville tatt hans synspunkt med en klype salt) 

Men Rasmussen står frie til å gjøre som de vil. Jeg så de slapp en ny poll nylig, den første på lenge som viste at Trump leder. Det ville vært interessant å vite hva de gjør som fører til at de så ofte ender opp lengre til høyre enn de andre. 

Ikke noe galt med metodikken til Rasmussen, det eneste de har en tendens til å gjøre er å bruke 50-52% kvinner.
De er heller ikke spesielt mye lenger til høyre enn andre er til venstre. De aller fleste polls har en venstrevridning og de fleste gjør større feil som favoriserer demokratene enn feil Rasmussen gjør som favoriserer republikanerne.
Selv på 538s egen ranking er jo Rasmussen #5 i 2020, de ville ikke fått den scoren om de hadde forkastet metodikken.
Nr 2 på 538s ranking i 2020 er Trafalgar, de har også Trump i ledelsen.

Rasmussen har hatt Trump i ledelsen hele tiden.
image.png.fea320091e6b22cbc9fbea12c33e9c89.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Trump i kveld er nok det verste jeg noensinne har sett ham. Ser ikke frisk ut og virker ikke å være helt tilstede. Ikke at han pleier det, men dette var annerledes. Hadde Biden holdt en sånn pressekonferanse ville alle snakket om at nå er det definitivt over.

Det er mulig at helsa har inntatt ham. Han er simpelt for gammel for humørsvingningene, voldsomme stresspåkjenninger og sterkt utkjørt - det burde ikke glemmes at han hadde fått sjokk etter å ha blitt nesten drept 13. juli, det er ikke uvanlig med psykiske senvirkninger flere uker etter slike opplevelser. Hans erklæring om at tredje verdenskrig er lik rundt hjørnet tyder på at han hadde fulgt godt med på det som hendt, og blitt sterkt preget av voksende nervøsitet. Og alle så Trumps besettende selvopptatthet, det var rent ut patetisk å høre ham snakker om "store folkemengder", som gjør at de fleste vil forsto at det Pelosi hadde sagt i nyere tid kan være korrekt; at han er mentalt ubalansert. 

Det er mulig at Trump helt uventet vil falle dø til bakken, slik at det kan kaste republikanerne ut i kaos mens Harris sammen med Waltz vil svette meget voldsomt fordi disse vet at det er Trump selv som er disses seieroppskrift, da flesteparten av velgerne virker helt ignorant omkring den farefulle reaksjonære kraften i republikanerpartiet som Trump bare hadde kapret og gjort til sin. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (22 minutter siden):

Trump i kveld er nok det verste jeg noensinne har sett ham. Ser ikke frisk ut og virker ikke å være helt tilstede. Ikke at han pleier det, men dette var annerledes. Hadde Biden holdt en sånn pressekonferanse ville alle snakket om at nå er det definitivt over.

Dette reagerte jeg også på. Bortsett fra den vanlige bablingen hans...han ser ikke frisk ut. Virker som han har gått ned i vekt, noe som forsåvidt ville vært bra. Men han ser tynn og dratt ut i ansiktet i forhold til tidligere. Blekere enn vanlig også. Påkjenningene har nok vært store for ham og har tappet ham for energi. Slik han virker nå får han vansker med å matche seg mot den yngre, sprudlende og positive kampanjen til Harris & Walz.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...