Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (Akkurat nå):

Nei, i praksis er det ikke snakk om abort i 9. måned. Men for all del, vi er vant til uærlig argumentasjon fra Trump-gjengen.

Det er loven han har signert, at det ikke tilbys er irrelevant ift hva Walz faktisk står for

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (4 minutter siden):

Som sagt, jeg mener lovene ift nødverge er for streng, det burde vært mindre strengt, men en kan lure hvordan en kommer gjennom medisinstudiet hbis en ikke klarer å lese seg til at å fjerne et dødt foster ikke er lov.

Kan de fjerne det mens de mener det er døende? Nei..?
Så. Det må dø først.  Kan de fjerne fosteret når det er dødt?
Nei.

De må vite at det er dødt. Og vite jævlig godt at det er dødt, for hvis ikke så risiker de straffeforfølgelse.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

Kan de fjerne det mens de mener det er døende? Nei..?
Så. Det må dø først.  Kan de fjerne fosteret når det er dødt?
Nei.

De må vite at det er dødt. Og vite jævlig godt at det er dødt, for hvis ikke så risiker de straffeforfølgelse.

Det er vi begge enige om at er feil, eller galt, mors liv må komme først. 

Men jo, de kan fjerne det når det er dødt, og burde kunne når det er døende, og hvis det ikke er døende hvis mors liv er truet

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(Jeg ble opptatt mellom jeg begynte til jeg ble ferdig å skrive (IRL greier) så det ble atskillig med poster mellom. Jeg forstår meg ikke på forum hvor det ikke er lov til å se koden, så jeg aner ikke om det er mulig å lime inn sitat senere.)

Å skrive "kronidioten Trump" er ikke trolling eller forsøk på provokasjon?

De fleste svarene er rene personangrep. Det er ikke noe å forholde seg til eller å svare tilbake på. Det er sjelden at jeg kaller forumbrukere for ukvemsord eller utfører bevisste personangrep. Det kan godt tenkes at noen blir krenket av noe jeg har skrevet, men da har det har neppe vært intensjonen.

Løsninga her er nok den samme som på Facebook. En egen tråd hvor alle poster må være pro Trump og en annen tråd for de som heier på det andre laget. Det er for toxic i dag å blande folk med ulike meninger og standpunkt.

Her er noen eksempler fra fra Facebook. Grupper må homogeniserer med kun folk som ror i samme retning. Ellers går det rett og slett ikke.
image.png.e12204d084b9f24dffa92a1e67204f6e.png
Det er ikke for folk som bruker Logic, Ableton Live, FL Studio, Pro Tools osv, kun Cubase.

image.png.4ec83e9679506494ded57d25f7087f8a.png
Vil du snakke om gitarer? Da har du kommet feil?

image.png.fe05e15041a2c933a622e581b71ed83b.png
Har du tenkt å ytre at Star Wars sequels er helt ok? Da har du sannsynligvis gått deg bort i tåka. Finner du ikke veien ut selv vil du bli hjulpet ut.
image.png.44d44dcc1e80a00e9c6f844e26437416.png
Flatpanelskermer? Det har vi aldri hørt om. Du vil ikke ha en skjerm på over 50 kg?
 

image.png.e93816cabd32e01ce0843fba6301357b.png
image.png.052391fcd847aa7e67af440c55543d76.png
Kjøper du snake oil og tror på myter om lydutstyr som ikke er vitenskapelig bevist. Disse gruppene er ikke for deg.

 

 

Så er det to grupper som ikke fungerer i det hele tatt. Her er det nesten bare Intel vs AMD vs Nvidia og noen ganger Windows vs Linux. Her trengs det å splittes opp akkurat som her. Visse folk funker ikke sammen.

image.png.41cb4d94b350aefaf2b04eedbe5e4d0c.png
image.png.97d1eb68652360d4127921bac0c03c8b.png

Folk er ikke kompatible, slik er det bare. Ikke er det noe å få gjort med det annet enn å holde folk adskilt.
 

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Syns Trump landa ein dårlig VP, men jaggu enda ikkje Harris opp i ein dårlig Walz. Dette valget er forsatt mulig for Trump å vinne pga at Harris med Walz drar seg enda lenger over på venstresida. Fatter ikkje at det er mulig å la Trump komme innatt i valgkampen på denne måten. Vil ikkje det demokratiske partiet vinne valget, eller er Harris med VP kasta til ulvane? 

Leit for USA å ende opp med ytterst venstre eller ytterst høgre. Synd at det ikkje er ein tredje mulighet som kan forsone landet før det går nedas...

Lenke til kommentar
Maabren skrev (2 minutter siden):

Syns Trump landa ein dårlig VP, men jaggu enda ikkje Harris opp i ein dårlig Walz. Dette valget er forsatt mulig for Trump å vinne pga at Harris med Walz drar seg enda lenger over på venstresida. Fatter ikkje at det er mulig å la Trump komme innatt i valgkampen på denne måten. Vil ikkje det demokratiske partiet vinne valget, eller er Harris med VP kasta til ulvane? 

Leit for USA å ende opp med ytterst venstre eller ytterst høgre. Synd at det ikkje er ein tredje mulighet som kan forsone landet før det går nedas...

Se noen innlegg opp. Walz er sentrumspolitiker, og politikken hans er populær blant et flertall av amerikanere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Hahahahahahahahahaha... episk self-own av Trump-klovnekampanjen!

"Unearthed audio: Trump tells Tim Walz in 2020 he is “very happy” with his handling of George Floyd protests: “I fully agree with the way he handled it... [Tim Walz is an] excellent guy”"

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, BadCat said:

Folk er ikke kompatible, slik er det bare. Ikke er det noe å få gjort med det annet enn å holde folk adskilt.

Du har ett poeng for å minimere konflikt, og for å ha ett fredelig avslappende miljø.

Men jeg, (og sikkert mange andre), er her, eller lignende steder fordi jeg ikke vil preke til ett kor, men også fordi jeg vil bli utfordret og lære av andre der det er mulig. Ihvertfall er det ett av målene mine, fordi jeg vet og skjønner meget godt at jeg er feilbar. Jeg har lært mye her. Også fra deg.

Andre brukere her kan ha andre hensikter, og kan også være helt uvillig til å se noe feil med egne vurderinger. Jeg ser på livet og kunnskap som en leirklump som kan og bør formes etterhvert, da jeg har forandret veldig mange meninger og tanker oppigjennom livet. Andre kan kanskje se på livet og kunnskap som ett slott, komplett med murvegger og vollgraver i alle retninger, som må forsvares med de midler som er tilgjengelig. Vi er alle forskjellig.

Jeg merket meg forøvrig at du sa for lenge siden, i enighet med meg at man slutter aldri å lære.

 

Apropos, hvis veldig mange skal gjøre alt de kan for å unngå konflikt, så er det de som er svært villig til å utsette seg for konflikt med andre som vil dominere samfunnet. Eksempler på dette i verden er ikke vanskelig å se.

Men du snakket om den digitale verdenen, som blir litt forskjellig. Du har mange spennende innspill til alt her på forumet, som jeg ikke hadde blitt eksponert for hvis jeg hadde prøvd å unngå konflikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Maabren said:

Syns Trump landa ein dårlig VP

Jeg vurderer det slik at Trump regnet seg frem til at det er 'elementer' i USA som vil ha ham drept. Og hvis noen faktisk greier det, som var veldig nære på allerede, så får de forente statene en president som ligner på ham mest mulig, og kanskje har de samme verdiene og planene. (med forbehold om at jeg ikke vet spesielt mye om J.D Vance.)

Når man har barn, så kan gjerne prioriteringene og valgene man gjør, bli gjort med fokus på fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Jeg vurderer det slik at Trump regnet seg frem til at det er 'elementer' i USA som vil ha ham drept. Og hvis noen faktisk greier det, som var veldig nære på allerede, så får de forente statene en president som ligner på ham mest mulig, og kanskje har de samme verdiene og planene. (med forbehold om at jeg ikke vet spesielt mye om J.D Vance.)

Når man har barn, så kan gjerne prioriteringene og valgene man gjør, bli gjort med fokus på fremtiden.

"Elementene" som forsøkte å få han drept var en registrert republikaner ja. Eller så har vel narsissisten Trump aldri tenkt en tanke som ikke omhandler seg selv, så etterfølgere er nok det siste han bryr seg om. 

Men la oss ta en pause fra konspirasjonsteoriene, og svinge tråden over på litt mer konkrete valgsaker. Det har kommet en ny meningsmåling fra Marquette, som viser Harris +6, og +8 (hvis Kennedy inkluderes).

https://law.marquette.edu/poll/category/poll-release/

Det er bare en enkeltmåling og må således tas med en klype salt, men med slike tall nasjonalt vinner Harris valget. Nå må Trump gjøre noe! (og nei, hudfarge-kortet hjelper ikke). 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (27 minutter siden):

Nå må Trump gjøre noe! (og nei, hudfarge-kortet hjelper ikke). 

Trump gjør jo masse. Han klager og syter som en unge og har fullstendig meltdown på Truth Social 😎

Sitat

 

- Det er urettferdig at jeg slo ham, og nå må jeg slå henne også, sa Trump til en støttespiller i en telefonsamtale i helga, ifølge Washington Post med referanse til Biden og Harris.

Ifølge avisas kilder klager Trump nå endeløst og spør venner hvordan det går med valgkampen hans.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/opprort-urettferdig/81773642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (29 minutter siden):

"Elementene" som forsøkte å få han drept var en registrert republikaner ja. Eller så har vel narsissisten Trump aldri tenkt en tanke som ikke omhandler seg selv, så etterfølgere er nok det siste han bryr seg om. 

 

Er du psykologen hans?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mulig denne har blitt postet tidligere, men det var en mer interessant analyse av trump:

Jeg forstår kultens behov for å velge noe annet enn demokratene, det er helt opp til den enkelte. Men å fordi man ikke vil ha demokrater i ledelsen, å da velge trump... Som jeg har sagt før, hvilken nytte er det i å velge en som heller vil drive drittkasting enn å svare på egentlig ganske åpenbare spørsmål...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Maabren skrev (8 timer siden):

Leit for USA å ende opp med ytterst venstre eller ytterst høgre. Synd at det ikkje er ein tredje mulighet som kan forsone landet før det går nedas...

Harris og Walz er svært langt fra ytterste venstre i både det demokratiske partiet og i amerikansk politikk generelt.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (30 minutter siden):

Harris og Walz er svært langt fra ytterste venstre i både det demokratiske partiet og i amerikansk politikk generelt.

Alltid noen som svelger det som Donald og hans team ytrer. Skulle man lytte til dem så er jo Harris venstre radikal på linje med DDR kommunister.  Det Donald og hans soldater driver med er hat kampanje mot andre amerikanere. De går faktisk til valg med et budskap om hat og splittelse.  Walz talte her om dagen om å ta vare på naboen og respektere hverandres ulikheter og ikke blande seg inn i privatlivet til hverandre. Rebublikanere under Trump fremstår jo som ytterligående religøse som ikke vil ha frihet, men kontrollere hele livet. Hvor blir det av friheten som alle amerikanere i alle år har snakket om opp i alt dette? Det Trump står for er jo akkurat det motsatte av frihet og respekt - det minner mest om Nord Korea - ikke rart Demokratene kaller motstanderen sin rare

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Maabren skrev (9 timer siden):

Syns Trump landa ein dårlig VP, men jaggu enda ikkje Harris opp i ein dårlig Walz. Dette valget er forsatt mulig for Trump å vinne pga at Harris med Walz drar seg enda lenger over på venstresida. Fatter ikkje at det er mulig å la Trump komme innatt i valgkampen på denne måten. Vil ikkje det demokratiske partiet vinne valget, eller er Harris med VP kasta til ulvane? 

Leit for USA å ende opp med ytterst venstre eller ytterst høgre. Synd at det ikkje er ein tredje mulighet som kan forsone landet før det går nedas...

Walz er langt fra ytre venstre. Hvor får du dette fra?

 

Sitat

..Walz also speaks comfortably about issues that matter to voters in the Rust Belt. He’s been a champion of Democratic causes, including union organizing, workers’ rights and a $15-an-hour minimum wage.

Så noen av hans viktigste saker i Minnesota var at arbeidere fikk fagforeninger og høyere grunnlønn. Er dette ytre venstre? 
 

Sitat

In his first term as governor, Walz faced a Legislature split between a Democratic-led House and a Republican-controlled Senate that resisted his proposals to use higher taxes to boost money for schools, health care and roads. But he and lawmakers brokered compromises that made the state’s divided government still seem productive.

Han har demonstrert at han kan samarbeide med Republikanerne og vært med på kompromisser. De fleste i ytrefløyene er ikke villige til dette. 

Men:
 

Sitat

Rejecting Republican pleas that the state budget surplus be used to cut taxes, Democrats funded free school meals for children, free tuition at public colleges for students in families earning under $80,000 a year, a paid family and medical leave program and health insurance coverage regardless of a person’s immigration status.

Noen ganger er det fint å se prinsipper også, og ikke bare jage skattelette.

What to know about Harris' VP pick Tim Walz | AP News

Endret av AvgAug
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Her går det sport i å poste mest mulig i favør sin kandidat og jeg er den eneste som troller eller bruker det som privat blog. De fleste av oss er voksne mennesker. Dette funker ikke samme hvem man heier på.

Litt det samme som evolusjon vs kreasjonisme, så er det vesentlige forskjeller på sidene...

...og det er ekstremt sært å sammenligne det som om det er fotball, gitt situasjonen med 1 kandidat som er mentalt underutviklet, blottet for evne til empati, har narissisme eller mer sammensatt personlighetsforstyrrelse, er ute av stand til å skille forestillinger fra virkelighet, lyger eller sier hva han mener burde være sant som om det var sannheten tusenvis av ganger i offentligheten uten anger eller forsøkmpå å korrigere usannhetene han fremmet, verdsetter korrupsjon over integritet, er fundamentalt munnskapsløs på alle relevante fagfelt for presidentskapet og næringsliv, er mentalt og ideologisk uskikket til å ha sikkerhetsklarering på laveste nivå, og som et en kriminell bedrager som i tillegg har forsøkt kupp sist gang han var president... og hvis illusjon av kompetanse ovenfor offentligheten i hovedsak kommer fra manipulerte klippede opptak fra reality-tv og en bok som utga seg for å fortelle hvordan Trump drev business men som i praksis er fiksjon fordi forfatteren valgte å forsøke å fremstille mannen kompetent fremfor å skrive sannheten...

---

...vs en senator og jurist som ikke har en eneste tilsvarende heftelse.

Den ene siden tror det spilles kinasjakk, den andre forsøker å redde et land fra den første.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...