Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (4 timer siden):

Og igjen klarte du å ikke svare på det jeg snakket om, men det er greit. 

Walz er ekstremist når det gjelder abort, ingen grenser whatsoever, til og med du burde være imot det


Igjen.

Waltz ønsker ikke å stille helsepersonell eller mor i en posisjon hvor de velger å vente med livsnødvendig operasjon fordi fosteret kan dø og de kan bli saktsøkt og siktet for drap, om mor sin tilstand ikke var livstruende nok -- og ønsker ikke at mødre med døde fostre eller fostre med skader ikke forenelig med liv skal bære dem frem til termin.

Republikanerene sier at de ikke ønsker å være til hinder i slike situasjoner -- men de er åpenbart, demonstrerbart, beviselig og vitterlig i veien og fører til at mennesker dør.

Som nevnt, og postet kilder på.

https://www.nytimes.com/2022/07/20/us/abortion-save-mothers-life.html

Republikanerene er det største hinderet mot en lovgivning som vi har i Norge.
Flere mødre dør som følge av republikansk lovgivning som hindrer abort og hva som kan kalles abort, enn det skjer aborter i tredje trimester totalt i stater som ikke har forbud.

Jeg er dog enig i at det er et problem at lovgivningen ikke blir fastsatt.
Som igjen ikke er et problem hos demokratene, som nevnt før:

Helsepersonell kan ikke la et levedyktig foster dø etter tredje trimester i henhold til sine regelverk, og kan ikke drepe fosteret før inngrep i tredje trimester, uten at det er medisinsk malpraksis.

De kan redde mor sitt liv når det er nødvendig, uten å vente på at tilstanden skal bli livstruende.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (1 time siden):

At det er Trump som "tar den i mot" har lite å si for hvem som er den reelle mottakeren, eller hvordan gaven skal benyttes.
Det kan i også være en gave til Mar-a-lago AS som ikke skal brukes av Trump eller kampenjen i hele tatt, men skal stå utstilt et eller annet sted.

Dette er virkelig en ikke-sak.

Hvem som tar den imot har mye å si, Trump og sin kampenjen  kan ikke ha noe å gjøre med det, ellers bryter de loven.  Det er bare en ikke sak så lenge Trump benekter å ta imot gaven. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

At det er Trump som "tar den i mot" har lite å si for hvem som er den reelle mottakeren, eller hvordan gaven skal benyttes.
Det kan i også være en gave til Mar-a-lago AS som ikke skal brukes av Trump eller kampenjen i hele tatt, men skal stå utstilt et eller annet sted.

Dette er virkelig en ikke-sak.

Det er nok en sak uavhengig av hva du mener:

Sitat

 

“I would expect that once Trump gets off the livestream and talks to his lawyers, he’ll be advised that he can’t accept these gifts and will have to turn them down or give them to charity,” said Brendan Fischer, a campaign finance expert who is deputy executive director at Documented, a watchdog group.

He added: “What other conclusion can you come to other than that this is an illegal and excessive campaign contribution?”

Karoline Leavitt, a Trump spokeswoman, said in a statement that “our campaign will submit an advisory opinion to the FEC to seek guidance on how to handle the gifts,” referring to the Federal Election Commission.

 

Enten vil Trump og hans kampanje avslå gavene hvor da de er trygge mot loven, men FEC vil nok fortsatt se på Adin Ross og hvorvidt han har brutt loven. Hans forsvar kan da være: "Det visste jeg ikke, jeg er jo en idiot som kjent". Vi får se. Men det er en sak.

Adin Ross Gives Trump a Rolex and Wrapped Cybertruck During Kick Livestream - The New York Times (nytimes.com)

Men uansett, den største gaven Ross ga til Trump var tilgangen til de som følger ham.
 

Sitat

Regardless, the more crucial gift the former president got by sitting for the interview may well be access to the millions of young, mostly male and right-leaning potential voters who follow Mr. Ross on social media.

...

 

Mr. Adin proved to be a decidedly nonconfrontational interlocutor for Mr. Trump. Over nearly 90 minutes, he gave Mr. Trump space to repeatedly demean and insult Ms. Harris and Mr. Biden, and to boast or complain however he saw fit.

Mr. Adin also openly entreated his audience to vote for the Republican, an endorsement so enthusiastic that it appeared to surprise even Mr. Trump.

 
 

Mr. Trump said he had been interviewed many times by people “who really do like me,” but “they wouldn’t do what you just did. They wouldn’t say ‘vote for him.’”

 

Så Adin Ross ville bare være en nikkedukke og plattform for Trump mens han sliter med alt annet.

Igjen, gitt hva jeg har sett av ham så overrasker det meg ikke, han er ikke den skarpeste. Han har tidligere kommentert på en stream at han ville ikke stemme på Biden fordi han trodde Biden var ansvarlig for abortforbudene i en del konservative stater.

 

Endret av AvgAug
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, AvgAug said:

Enten vil Trump og hans kampanje avslå gavene hvor da de er trygge mot loven, men FEC vil nok fortsatt se på Adin Ross og hvorvidt han har brutt loven. Hans forsvar kan da være: "Det visste jeg ikke, jeg er jo en idiot som kjent". Vi får se. Men det er en sak.

Dette har nok Team Trump og Team Ross kontroll på.
..hvis gavene i hele tatt er å anse som en gave ifbm med kampanjen (altså som et forsøk i å påvirke valget).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Dette har nok Team Trump og Team Ross kontroll på.
..hvis gavene i hele tatt er å anse som en gave ifbm med kampanjen (altså som et forsøk i å påvirke valget).

Jeg antar ingenting.

Det er ganske vanskelig å argumentere for at disse ikke er gaver, da det er på video en tydelig gave til Trump. Det er en begrensing på gaver, uavhengig av motiv, om det påvirker noe. Det gjør det ikke mindre ulovlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Just now, AvgAug said:

Det er ganske vanskelig å argumentere for at disse ikke er gaver, da det er på video en tydelig gave til Trump. Det er en begrensing på gaver, uavhengig av motiv, om det påvirker noe. Det gjør det ikke mindre ulovlig.

Personlig gaver er lov dersom det ikke er et forsøk på å påvirke valget eller er til kampanjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (33 minutter siden):


Igjen.

Waltz ønsker ikke å stille helsepersonell eller mor i en posisjon hvor de velger å vente med livsnødvendig operasjon fordi fosteret kan dø og de kan bli saktsøkt og siktet for drap, om mor sin tilstand ikke var livstruende nok -- og ønsker ikke at mødre med døde fostre eller fostre med skader ikke forenelig med liv skal bære dem frem til termin.

Republikanerene sier at de ikke ønsker å være til hinder i slike situasjoner -- men de er åpenbart, demonstrerbart, beviselig og vitterlig i veien og fører til at mennesker dør.

Som nevnt, og postet kilder på.

https://www.nytimes.com/2022/07/20/us/abortion-save-mothers-life.html

Republikanerene er det største hinderet mot en lovgivning som vi har i Norge.
Flere mødre dør som følge av republikansk lovgivning som hindrer abort og hva som kan kalles abort, enn det skjer aborter i tredje trimester totalt i stater som ikke har forbud.

Jeg er dog enig i at det er et problem at lovgivningen ikke blir fastsatt.
Som igjen ikke er et problem hos demokratene, som nevnt før:

Helsepersonell kan ikke la et levedyktig foster dø etter tredje trimester i henhold til sine regelverk, og kan ikke drepe fosteret før inngrep i tredje trimester, uten at det er medisinsk malpraksis.

De kan redde mor sitt liv når det er nødvendig, uten å vente på at tilstanden skal bli livstruende.

Har du kilder på dette? At det ikke er lov å dreoe et levedyktig foster I 3 trimester i Minnesota? Som motbeviser mine kilder på at det ikke er noen grense for abort?

Det er forøvrig uredelig å argumentere med idiotisk strenge lover som i Texas der man ikke tillater abort før mor er døende (før levedyktighet) i en diskusjon om abort frem til fødsel? Selvsagt dreper man ikke et foster I uke 30 fordi svangerskapet må avbrytes av hensyn til mor, men hvis man ikke vil ha barnet er det en annen sak, og jeg har gitt kilder på det. Du spekulerer i at man ikke dreper fostere ved abort i 3 trimester, men du gir ingen kilder på det

https://dupontclinic.com/

De utfører abort i uke 32, igjen så virker det som at du tror det er en prematur fødsel, abort indikerer fosterdød, hvis du har KILDE til noe annet, så er det fint...

Og igjen, flere har sagt at walz ikke støtter ubegrenset abort frem til fødsel, Mike kilder som jeg har gitt viser at. det er ingen grense. Ser gjerne kilder på at han ikke støtter ubegrenset abort, og hvilke restriksjoner som er i Minnesota...

For alt tyder på at han er en abortekstremist

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):


Helsepersonell kan ikke la et levedyktig foster dø etter tredje trimester i henhold til sine regelverk, og kan ikke drepe fosteret før inngrep i tredje trimester, uten at det er medisinsk malpraksis.

De kan redde mor sitt liv når det er nødvendig, uten å vente på at tilstanden skal bli livstruende.

Hvilket regelverk? Kilder?

Og hvorfor kaller de det abort når en ikke kaller svangerskapsavbrudd i uke 30 pga preeklampsi  abort,mi Norge, men fremkalt prematur fødsel?

Forøvrig, denne kilden igjen, 23-23 prosent av alle saker med feticide skjer etter uke 25, , 45% skjer ved friske foster.  Linken er fra England, men viser at amn, jo dreper fosteret, også i 3 trimester 

Sitat

he remainder occurred at later gestations: 17.5% at 24–29 weeks and 5.9% beyond 29 weeks. During our study period, it was more common for feticides to be carried out as part of a medical termination than a surgical termination and 60.3% occurred in NHS hospitals. Women undergoing feticide were mostly aged 30–34 years (38.3%) and of White ethnicity (78.6%). Feticide is an essential component of comprehensive abortion care for women undergoing late second and third-trimester abortions. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10827943/

 

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Tussi said:

De utfører abort i uke 32, igjen så virker det som at du tror det er en prematur fødsel, abort indikerer fosterdød, hvis du har KILDE til noe annet, så er det fint...

Selv om det er flere klinikker som utfører senabort, så er det ikke alle som annonserer det offentlig..
Her er f.eks. en annen: https://www.drhern.com/third-trimester-abortion/

First day: preoperative care. Fetal demise is induced
Second day: fetal demise is confirmed, and a single laminaria is placed in the cervix.
Third day: The laminaria is removed, and multiple laminaria are placed in the dilated cervix under local anesthesia.
Fourth day: procedure


Grunnen til at noen velger senabort varierer. Noen oppdager hjerneskade sent i svangerskapet, andre vet rett og slett ikke ar de er gravid før det er gått så lenge. I interviewed 28 women who obtained an abortion after the 24th week of pregnancy.. At the time of their abortion, participants' pregnancy duration ranged from 24 to 35 weeks LMP.

Minnesota er en av de som fører god statistikk på det som har med abort å gjøre.
Ifølge det som rapporteres så utføres det bare noen få aborter i uke 25-36, hvertfall i 2021.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Selv om det er flere klinikker som utfører senabort, så er det ikke alle som annonserer det offentlig..
Her er f.eks. en annen: https://www.drhern.com/third-trimester-abortion/

First day: preoperative care. Fetal demise is induced
Second day: fetal demise is confirmed, and a single laminaria is placed in the cervix.
Third day: The laminaria is removed, and multiple laminaria are placed in the dilated cervix under local anesthesia.
Fourth day: procedure


Grunnen til at noen velger senabort varierer. Noen oppdager hjerneskade sent i svangerskapet, andre vet rett og slett ikke ar de er gravid før det er gått så lenge. I interviewed 28 women who obtained an abortion after the 24th week of pregnancy.. At the time of their abortion, participants' pregnancy duration ranged from 24 to 35 weeks LMP.

Minnesota er en av de som fører god statistikk på det som har med abort å gjøre.
Ifølge det som rapporteres så utføres det bare noen få aborter i uke 25-36, hvertfall i 2021.

Takk for info, i utgangspunktet er det skremmende at man kan utføre abort i uke 36 med mindre fosteret overhodet ikke er levedyktig. 

Men selv om antallet aborter er få så sent, er det likevel lov i Minnesota å ta abort dagen før fødsel fordi man ikke visste man var gravid, i den loven som er der idag, som Tim Walz står for. Han er en ekstremist 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Atib Azzad said:

Det virker som kilden din er infowars og madmax, eller bitchute? Alle tre er helt elendige:
Screenshot2024-08-07at13-42-06Infowars-AlexJonesBiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.98537e8d1062cf9bf9396413f57dd40f.png

Screenshot2024-08-07at13-41-35MadMaxWorld.tv-BiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.0a3a96f0596ddba8c66e7cd5668d525d.png

Screenshot2024-08-07at13-51-46BitChute-BiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.c6c7acc356553f24923f2566be52ce97.png

Jeg trenger ingen troverdig kilde for å fleipe om hva som inntreffer først av valget og tredje verdenskrig. Jeg har heller ikke påstått at tredje verdenskrig er startet.

Så du vet ikke at Infowars er underholding og salg av kosttilskudd og du tror at når jeg skriver at det blir spennende å se hva som inntreffer først av valget og tredje verdenskrig er det helt alvorlig ment.

Hvem med over 105 i IQ  tror at dette er noe annet enn useriøst/underholding spunnet ut av nyhetssaker og hendelser og salg av snake-oil-produkter. De har til og med selvironi. "This is not snake oil, it's fish oil."

Quote

Alex Jones’ wildly popular suite of Infowars supplements probably won’t kill you, but extensive tests provided to BuzzFeed News have shown that they’re little more than overpriced and ineffective blends of vitamins and minerals that have been sold in stores for ages.

The independent test results are the work of Labdoor, a San Francisco–based lab that tests and grades dietary supplements. Labdoor ran full tests on six popular Infowars supplements to determine the exact makeup of each supplement and screen for various dangerous and illegal chemicals. It also investigated a few of the products that “claimed incredible benefits for what seemed like could just be simple ingredients.”


Det er ikke mange linjer før det går over i rene produktlenker om snake oil-produkter.

Quote

Now that F-16s have officially arrived from Biden into Ukraine, according to Biden himself, that’s World War III. This is now being used by Dictator Zelensky as new reason to continue the war. Meanwhile, chaos breaks out in England as a clash of civilizations long in the works comes to a head. Democrats reveal their plans post Trump assassination failure to keep him off the ballot. Elon Musk announces success in Nuerolink's second human test subject for brain chips.

Wear a piece of history with the official Infowars ‘Trump Bulletproof Shirt’ that has emablazoned on it the most iconic image of our time! Defy globalist by pre-ordering this comfortable made-in-America shirt TODAY! Our Save Infowars Mega Sale is NOW LIVE! Save up to 60% on our hottest products today!

Boost your vitality overall well-being with our premium supplement line Infowars M.D. now available for 25% OFF exclusively at InfowarsStore.com!

Get 40% OFF our flagship product DNA Force Plus now! Try it today and see why so many listeners have made it an essential part of their daily routine!

Power up with Nitric Boost that’s now 40% OFF! This potent formula gives you the massive edge in strength and superior circulation for that unparalleled performance you've been looking for!

Save 40% on Ultimate Fish Oil today and improve your supplement routine & experience the world-renowned powerhouse formula!

Save 40% on our limited edition Brain Force Ultra that’s loaded with proprietary super ingredients!

URGENT! Keep Alex Jones in the fight against the NWO! Please pray & contribute at DefendJones.com today!

Infowars Platinum is BACK! Save 25% on our latest line of products that promotes a healthy lifestyle globalists DO NOT want you to have!

Ultra 12 is now 40% OFF! Get it today to experience the powerful source of energy and B12 while this deal lasts!



Hvis valgkampen ikke var underholdende hadde jeg ikke orket å følge med i det hele tatt. Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hvem som blir president i USA. Verden gikk videre med pervoen Bill Clinten på det ovale kontor, klovnen Bush Jr,, nitriste Obama som grafset til seg en ufortjent Nobelpris. Jeg vil helst ha en president som er underholdende og ikke bare irriterende. Harris er også underholdende men på en tragisk måte. Hun er ei avskyelig kaklende høne. Det mest underholdende med Trump er alle folkene som er livredde for at han skal bli president. Det er god underholdning for meg.

I gamle dager var det KLM og Monty Pyton. I dag er det nyheter om krig og elendigheter i nyhetene, mas om presidenten i USA år inn og ut, Man må finne sin underholdning der det er mulig.

Konstruerte påstander:
Biden sier at det betyr at tredje verdenskrig er i gang. Kamala Harris er ei kaklende høne. Konstruert, men litt sannhet i det.

CNN og Fox News var tidlig ute med å kommentere flyene og Owen Shroyer med flere spant det videre. Det mainstream media sa var at nå er fly levert og det tok knapt to år for Biden å endre mening fra tidligere. Shroyer sa "Joe Biden claims he started World War 3 in Ukraine. Jeg sa "Det blir spennende å se hva som inntreffer først av valget og tredje verdenskrig." Jeg skrev mitt før jeg hadde lest transkripsjonen til Shroyer. Shroyer er underholdning og spinning av nyheter. Det har ingen behov for å være troverdig.

Du må gjerne få greie ut om hva du mener må være troverdig ikke. Når 5 november kommer skal de som ikke har fohåndsstemt og de som ikke avstår fra å stemme, levere sin stemme basert på subjektive meninger om hva som er godt eller minst dårlig. Hvis noe måtte være troverdig hadde presidenten blitt bestemt av et panel og ikke av det amerikanske folk.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Hvem med over 105 i IQ  tror at dette er noe annet enn useriøst/underholding spunnet ut av nyhetssaker og hendelser og salg av snake-oil-produkter. De har til og med selvironi. "This is not snake oil, it's fish oil."

Jeg er ikke interessert i din rasjonale for å dele slikt søppel.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hm.

Fake military voters remain on Wisconsin voter rolls

“'Holly Adams is one of several fictitious military names the Milwaukee deputy clerk created to send legitimate ballots to my home. To clarify, a Milwaukee clerk used fake identities to send authentic ballots to my address. Eighteen months after discovering this, I am still receiving mail for the fictitious 'Holly Adams,'” Brandtjen said.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 minutter siden):

Hvis Donald jr ønsker å gi sin far en veldig dyr vinflaske som er wrappet med samme bilde i bursdagggave til sin far, så kan han ikke gjøre det....?

Was the gift given in a livestreamed interview event that was  broadcast and copied round the world?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (Akkurat nå):

Jepp. Pga covidrestriksjoner ble bursdagsfeirdingen gjort på zoom hvor hvem helst kunne delta.

A public event (all are invited) with campaign images/slogans is a campaign event.  A private event not intended for public consumption is not a campaign event.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...