Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

jallajall skrev (56 minutter siden):

Ser ikke noen grunn til å bli mer skremt av WW3 truslene til verken den ene eller andre parten.

Du ser ikke noe mer grunn til å bli mer skremt av truslene til den parten som faktisk har invadert og forsøker å annektere flere av sine naboland, ønsker å utslette Ukraina, truer med atomvåpen, dreper kritikere med gift, burer inne homofile og målrettet angriper sivile?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, SilverShaded said:

Det burde han jo tenkt på før han sa til kandidaturet, Slik flere andre gjorde. For meg høres det ut som en ganske tom unskyldning. Mistenker at det ikke var noen god kjemi dem imellom, noe som ville ha vanskeliggjort et utstrakt samarbeid i 4 år. Ikke nødvendigvis noens 'feil'. 

Evt. at han ikke god nok tro på at Kamala vil vinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Du ser ikke noe mer grunn til å bli mer skremt av truslene til den parten som faktisk har invadert og forsøker å annektere flere av sine naboland, ønsker å utslette Ukraina, truer med atomvåpen, dreper kritikere med gift, burer inne homofile og målrettet angriper sivile?

Beklager men mister ikke akkuratt nattesøvnen av atomtruslene til Putin..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (42 minutter siden):

Interesting.

image.png.f7e33c4dc5e432fa11b321fd5fbf9d0d.png

Backer jo opp det mediene rapporterte av rykter i dag da. At Walz gjorde godt inntrykk under intervjuene og at kjemien mellom han, Harris og resten av teamet var veldig god. At han rett og slett ble valgt fordi de kan utgjøre et bra team som sammarbeider bra.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (14 minutter siden):

Beklager men mister ikke akkuratt nattesøvnen av atomtruslene til Putin..

Det er det ingen som gjør. Det er veldig liten sjangs for at Putin bruker atomvåpen, og at han stadig flytter grensene for hva han aksepterer av vestlig "innblanding" i konflikten, viser jo bare at det er ren propaganda. Det hadde neppe blitt noen verdenskrig, aller større angrep på Russland dersom de hadde brukt taktiske atomvåpen inne i Ukraina, men gevinsten ville vært minimal og risikoen for å bli kastet ut av Ukraina etterpå ville vært bortimot 100%.

At du ikke tror på Zelenskyjs frykt for verdenskrig viser imidlertid at du tror mer på egne følelser enn på historiske fakta, forskning og ekspertise. Mao slik MAGA-folket også gjør.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, AL123 said:

At du ikke tror på Zelenskyjs frykt for verdenskrig viser imidlertid at du tror mer på egne følelser enn på historiske fakta, forskning og ekspertise.

Hvilken fakta, forskning og ekspertise er det som tilsier at det er større sjangse for WW3 dersom Putin til slutt klarer å ta Ukraina enn at han i ren desperasjon smeller av en nuke dersom han er i ferd med å tape Krimhalvøya?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

Hvilken fakta, forskning og ekspertise er det som tilsier at det er større sjangse for WW3 dersom Putin til slutt klarer å ta Ukraina enn at han i ren desperasjon smeller av en nuke dersom han er i ferd med å tape Krimhalvøya?

Fakta finner man i Putins egne uttalelser opp gjennom årene, og gjennom russisk historisk presidens. Og du skal slite med å finne en millitær forsker i den vestlige verden som tror Putin vil stoppe ved Ukraina. Det vil ikke skje umiddelbart, men litt og litt over flere tiår, og hele det russiske samfunnet er i ferd med å gires om til å bidra tid det.

Det vil ikke være noe gevinst i å slippe en taktisk bombe noen sted i Ukraina. Mao bare ulemper for Putin, og ingen fordeler.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Just now, AL123 said:

Putin er ikke alene.

Klarer fortsatt ikke la meg skremme over WW3 om noen tiår bare fordi Putin skulle klare å ta Ukraina. Tror nok det isåfall er større sjangse for at han i ren desperasjon smeller av ei lita nuke om han står i fare for å tape Krim, det ikke rasjonelt valg og han har ikke noe å tjene på det annet enn å prøve å skremme motstanderne å ikke angripe, men i desperasjon tar man ikke rasjonelle og kloke valg. ..men det er heller ikke noe jeg mister nattesøvnen av.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Klarer fortsatt ikke la meg skremme over WW3 om noen tiår bare fordi Putin skulle klare å ta Ukraina. Tror nok det isåfall er større sjangse for at han i ren desperasjon smeller av ei lita nuke om han står i fare for å tape Krim, det ikke rasjonelt valg og han har ikke noe å tjene på det annet enn å prøve å skremme motstanderne å ikke angripe, men i desperasjon tar man ikke rasjonelle og kloke valg. ..men det er heller ikke noe jeg mister nattesøvnen av.

Som sagt, du har lov til å tro og mene akkurat det du vil, men det er mer basert på følelser enn på virkelighet. Ellers er WW3 et veldig populistisk begrep, så jeg foretrekker å kalle det en militær storkonflikt, da det først og fremst vil ramme Europa.. Det er også veldig usannsylig at det blir noen storkonflikt selv om Putin skulle smelle av et taktisk atomvåpen i Ukraina. Det er større sjangs for at det vil føre til at Putin taper konflikten og blir satt flere tiår tilbake militært.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Just now, AL123 said:

Som sagt, du har lov til å tro og mene akkurat det du vil, men det er mer basert på følelser enn på virkelighet. Ellers er WW3 et veldig populistisk begrep, så jeg foretrekker å kalle det en militær storkonflikt, da det først og fremst vil ramme Europa.. Det er også veldig usannsylig at det blir noen storkonflikt selv om Putin skulle smelle av et taktisk atomvåpen i Ukraina. Det er større sjangs for at det vil føre til at Putin taper konflikten og blir satt flere tiår tilbake militært.

Jeg tror heller det ikke er spesielt sannsynlig for et storkonflikt..

Ser det ikke som et spesielt sannsynig scenario at etter å ha tapt en million+ soldater, alt av militært utstyur og gjort Russland bankrott, at Putin tenker "jøss så lett dette gikk, nå gyver vi løs på Nato også"..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

Jeg tror heller det ikke er spesielt sannsynlig for et storkonflikt..

Ser det ikke som et spesielt sannsynig scenario at etter å ha tapt en million+ soldater, alt av militært utstyur og gjort Russland bankrott, at Putin tenker "jøss så lett dette gikk, nå gyver vi løs på Nato også"..

Det er ikke slik det kommer til å foregå, det er det ingen som noengang har hevdet og det er en infantil forståelse av konflikten.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, AL123 said:

Det er ikke slik det kommer til å foregå, det er det ingen som noengang har hevdet og det er en infantil forståelse av konflikten.

Hvordan kan noen vite hvordan det kommer til å foregå?
Og hvordan kan du vite at dersom Putin blir presset tilbake nå, at han ikke blir enda mer hevngjerrig og det som følger er WW3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Ja det har vært oppe før, og det er flere spørsmål du ikke har svart på, som jo er tankevekkende. 

Jeg har gitt deg linker til saker om fostre drept i 3 trimester fordi mor ikke visste hin var gravid, så at noe har vært oppe før betyr ikke at du har motbevist det jeg sier, du har latt være å svare på mine spørsmål til syvende og sist. Jeg har dokumentert mine påstander gjentatte ganger.

Er du sikker på at du vil ta den debatten?

Du siterte et tilfelle av uke 26, som er andre trimester.

Den trygge grensen, der vi med god sikkerhet kan si at det ikke finnes sjanse for at anlegget for bevissthet har fått liv, er uke ~32, mens noen vil være så forsiktige og politisk korrekte og forsiktige at de stopper på uke 24.

Jeg er helt sikker på at jeg vil ta denne debatten ja.

Lenken din til fostre drept i 3 trimeseter var LiveAction, som ikke har medisinsk kredibilitet.
https://mediabiasfactcheck.com/live-action/


Hvordan gikk politietterforskningen egentlig? Det var 2022 -- så anti-abort aktivistene har jo fått svaret nå, hvorfor postet de ikke konklusjonen av politiets vurderinger og hvorfor har ikke den fått i nærheten av like mye omtale som anklagene?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det virker som om det går i sport å bagatellisere det faktum at Tsaren i Øst er vår tids kanskje fremste symbol på ABSOLUTT FUCKINGS ONDSKAP!

Vi snakker om en person som:

-manipulerte seg til makten, snikmyrdet sine kritikere og politiske motstandere

-tok fullstendig kontroll over den lovgivende forsamling, og bruker politi/militærmakt til å stilne sin egen befolkning.

- Massakrerte titusener av tsjetsjenere i 1999, og plasserte der etterhvert et sadistisk uhyre som hans marionett.

- arresterer enhver av befolkningen som ikke samsvarer med hans regimes visjon, og deretter utsetter dem for grusomme opphold i fengsler.

- sender KGB-lakeier for å enten drepe, kidnappe eller true motstandere/kritikere med vold mot selve kritikerne eller kritikernes familier (!)

-invaderte Ukraina ved å bombe sivil infrastruktur som sykehus, dagligvarebutikker, kraftverk, skoler, og generellt sivile forsamlinger.

- bombet et sykehus med en gravid kvinne som overlevde med flaks, for deretter kidnappe denne kvinnen og tvine henne til å si på TV at hun ikke befant seg i et sykehus som ble bombet (noen som vet om hun ennå lever?)

-Sender tropper til å drepe, torturere, voldta både sivile menn, kvinner og barn.

-innføre legalisering av konebanking

-gradvis til fullstendig innføre forbud mot skeivhet i det offentlige, og stemple dem som fiender av staen fo rsimpelthen å eksistere.

- innføre overvåking av all media og kommunikasjon og ergo kjøre personvern på dunken.

- Manipulere den politiske diskursjen i vestlige land, som f.eks valget i 2016.

- Trekker i trådene ang. høyresiden i flere vestlige land, som f.eks toryene i England, som har kjørt landet i en grøft som har avlet frem deres egen versjon av MAGA-zombier, som nylig har kuliminert i sjuke nazi-opptøyer i England de siste dagene

- Spredt russisk misinformasjon om mange ting, nylig om at en bokser fra Algerie var trans, når hun ikke var det, og klarte å skape massedistraksjon fordi folk har antiwoke hjernefeber. Dette kalles også en "trojansk hest", og Tsaren i øst har funnet sin: antiwoke!

- trekker i trådene ang. høyresiden i mange land generellt, og dermed skaper mer ustabilitet og utrygghet i samfunnet.

Og mye mer jeg ikke kommer på i farten!

 

Å omtale den mannen som noe annet enn et absolutt monster er ikke bare totalt feil, men det er også farlig, fordi verdenssamfunnet setter en farlig presedens ved å la monstre ture fritt. Denne faren øker ytterligere ved å bevisst bagatellisere monsteret, sluke og spre hans misinformasjon og løgnpropaganda, ignorere/bagatellisere at vestlige politikere omtaler han i et lys som er optisk foretrukken for ham. Amerikanske fascister som Tucker Carlson (ja, den mannen er en fascist) som prøver å vedlikeholde hans legitimitet ved intervjuer, republikanske politikere som viser beundring og gir ham cred for det ene og andre... disse er ikke folk som har noen som helst interesse av sivilbefolkningens vel og ve i noen land, for å gjøre dette innlegget relevant til presidentvalget i statene! Man burde rett og slett ikke anerkjenne slike personer som legitime politikere og statsledere... men, mange folk er desverre enkle mennesker, sukk!

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (19 minutter siden):

Du siterte et tilfelle av uke 26, som er andre trimester.

Den trygge grensen, der vi med god sikkerhet kan si at det ikke finnes sjanse for at anlegget for bevissthet har fått liv, er uke ~32, mens noen vil være så forsiktige og politisk korrekte og forsiktige at de stopper på uke 24.

Jeg er helt sikker på at jeg vil ta denne debatten ja.

Lenken din til fostre drept i 3 trimeseter var LiveAction, som ikke har medisinsk kredibilitet.
https://mediabiasfactcheck.com/live-action/


Hvordan gikk politietterforskningen egentlig? Det var 2022 -- så anti-abort aktivistene har jo fått svaret nå, hvorfor postet de ikke konklusjonen av politiets vurderinger og hvorfor har ikke den fått i nærheten av like mye omtale som anklagene?

Hvilken politietterorskikng? De beholdt fostrene og nektet å undersøke. De har ikke engang fått en verdig begravelse 

Spørsmålene mine er enkle:

1) Tror du et foster som blir abortert etter levedyktighet får leve? Tror du at en kvinne betaler titusenvis av kroner for å fremkalle en prematur fødsel?

2) hvilke begrensinger er det på abort I Minnesota? Siden dere mener det ikke er fritt frem?

Og ikke minst: 3) Hvis en kvinne skulle ønske å ta abort i uke 30 fordi fosteret har feil.kjønn, eller hun ikke visste hun var gravid, hvilke juridiske regler er det i Minnesota, som her er det vi snakker om, som verner;dette fosteret?

For slik det ser ut for meg er det fritt frem.

Og før dere snakker om at ingen kvinne tar abort så sent pga kjønn, det er ikke det som er tema, tema er hva walz faktisk står for

Og selvsagt. Kilder..... 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan noen vite hvordan det kommer til å foregå?
Og hvordan kan du vite at dersom Putin blir presset tilbake nå, at han ikke blir enda mer hevngjerrig og det som følger er WW3?

Hvordan noen kan vite? Helt sikker kan man aldri være, men dette er jo et eget forskningsfelt da, som de NATO og dets medlemsland bruker mye ressurser på å finne ut av. Hvordan? Vel etteretning er et område. Følge den politiske utviklingen et annet. Og faktisk sette seg inn i litt historie er et 3.

Uansett, jeg er ikke noe ekspert på området. men hvis du faktisk er interessert i å lære noe, fremfor å komme med barnslige kommentarer som ikke gjør noe for debatten, så finnes det haugevis av kilder. Hør på feks noen av de podkastene Tormod Heijer og Sverre Diesen har vært på det siste året. Ellers hadde den ikke helt objektive podkasten Ukrainapodden et intressant intervju med forskeren Fabian Hoffman for noen måneder siden. Du får ikke noe nypere forståelse av hverken Ukrainakrigen eller Amerikansk politikk ved å følge høyreradikale eller konservative influensere på Tik Tok...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...