Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

On 5.8.2024 at 4:43 AM, BadCat said:

Gud bedre hvis dette neket blir president.

Det kan se ut til at mange selv føler at de vil gjøre samme feil igjen. Det virker som de vil bli skremt av kontrollerte media. Frykt er fremdeles ett ekstremt bra folkeopinionsverktøy. Akkurat som de profesjonelt brukte i Frankrike med fryktpropaganda og overdrivelser. Det er veldig mange som er enkle å skremme. Såpass enkelt faktisk at de greide å skremme folk i Frankrike til å stemme på parti og personer de ikke likte.

Vi må se det positive da når det gjelder USA. Vi kan få en president vi kan le av og ha masse morsomme memes om, mens dessverre vanlige folk generelt vil bli kjørt ut i grøfta. De får ihvertfall det de velger. Og de får den lykkerusen etter valget som de blir programmert i forkant til at de skal forvente, bare de stemmer 'rett', altså ikke den ukontrollerbare ekte personen med egne meninger, og faktiske gode planer for landet, og internasjonale løsninger, og med evner for blandt annet diplomati.

Vi kunne le av kontrollerte George Bush også, mens vanlige folk ble dyttet foran bussen. Nå kan det altså bli til at vi skal le av en kontrollert dame, mens vanlige folk lider i 4 år til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe til overs for verken Putin eller Zelenskyy.
I USA fikk de i det minste lurt på mannen en dress, mens da han var her var det en stor skam.
image.png.24a0ce3dc0c9e7f1562aed3267aceb9a.png
image.png.555a8d8f061daee5aaa92ae5a0ef922f.png

Jeg er ikke så begeistret for Trump heller, men han er ikke så ille som de andre. Det har ikke vært noen gode kandidater til å bli å bli president i USA i min levetid og da må man nøye seg med å heie på de som gir minst tilløp til ubehag.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tussi said:

Jeg tror du har rett i at det er negativ identitetspolitikk inne i bildet her. Shapiro hadde vært det naturligste valget, men han ble ikke valgt fordi han var jøde og israelvenn

Jeg tror nok det beste for de ville vært og valgt Shapiro eller Kelly, først og fremst kanskje Kelly. Shapiro ville nok kanske støtt fra seg enkelte av "death to America" velgerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Selfuniverse said:

Det kan se ut til at mange selv føler at de vil gjøre samme feil igjen. Det virker som de vil bli skremt av kontrollerte media. Frykt er fremdeles ett ekstremt bra folkeopinionsverktøy. Akkurat som de profesjonelt brukte i Frankrike med fryktpropaganda og overdrivelser. Det er veldig mange som er enkle å skremme. Såpass enkelt faktisk at de greide å skremme folk i Frankrike til å stemme på parti og personer de ikke likte.

Vi må se det positive da når det gjelder USA. Vi kan få en president vi kan le av og ha masse morsomme memes om, mens dessverre vanlige folk generelt vil bli kjørt ut i grøfta. De får ihvertfall det de velger. Og de får den lykkerusen etter valget som de blir programmert i forkant til at de skal forvente, bare de stemmer 'rett', altså ikke den ukontrollerbare ekte personen med egne meninger, og faktiske gode planer for landet, og internasjonale løsninger, og med evner for blandt annet diplomati.

Vi kunne le av kontrollerte George Bush også, mens vanlige folk ble dyttet foran bussen. Nå kan det altså bli til at vi skal le av en kontrollert dame, mens vanlige folk lider i 4 år til.

Jeg har ikke tro på at Trump er ei løsning for verken USA eller verden, men det blir i det minste 4 mindre ubehagelige år. For meg er selv Biden mer spiselig enn Harris. Jeg er takknemlig for at vi ikke fikk oppleve Hilary Clinton som president.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (18 minutter siden):

Jeg tror du har rett i at det er negativ identitetspolitikk inne i bildet her. Shapiro hadde vært det naturligste valget, men han ble ikke valgt fordi han var jøde og israelvenn

Det er en myte at Shapiro er veldig mye mer Israel-vennlig enn resten av Det Demokratiske Partiet, han har blant annet kalt Netanyahu "one of the worst leaders of all time". 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Det er en myte at Shapiro er veldig mye mer Israel-vennlig enn resten av Det Demokratiske Partiet, han har blant annet kalt Netanyahu "one of the worst leaders of all time". 

Ok, men ble han ikke valgt fordi han var jøde, rett og slett?

Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Ok, men ble han ikke valgt fordi han var jøde, rett og slett?

Nå er det kun Kamala og hennes indre krets som vet nøyaktig hvorfor Walz ble valgt over Shapiro, disse vetting-prosessene er jo ekstremt grundige, men Shapiro hadde en del baggasje og negative sider som Walz ikke hadde. 

Og ja, at han var jøde, hjalp nok ikke, dessverre. Det finnes anti-semittisme på ytre venstre (og ytre høyre, så klart, men de er ikke relevante for Demokratene). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

Det vet vi 100% hva han mener om abort fordi han godkjente abortlovene i Minnesota mens han var guvernor.

Ja, men vi han mene det samme som VP, eller vil han mene det samme som Kamala?

På en annen side, så har jo to rake motsetninger i Vance og Walz. Forbud vs Ingen grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 minutter siden):

Du har sagt at det er russisk propaganda, så da regner jeg med at du har god kjennskap til det og at du ikke skriver tull og tøys som er helt tilfeldig.
 

 

Biden snakker om forsvar av NATO-land. 

Du insinuerer at å sende f-16 til Ukraina som ukrainerne selv bruker kan risikere tredje verdenskrig, som er tatt rett ut fra den putinistiske propagandaboken. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
jallajall skrev (6 minutter siden):

Ja, men vi han mene det samme som VP, eller vil han mene det samme som Kamala?

På en annen side, så har jo to rake motsetninger i Vance og Walz. Forbud vs Ingen grense.

Only one VP candidate has flip flopped on abortion and is untrustworthy on the issue

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var media i USA som sa det i går. De hadde klippet før og etter planes og la fokus på world war 3. Jeg ante ulver i mosen og  sjekket det opprinnelige utsagnet.

Jeg lurer likevel på hva som inntreffer først av storkrig og valget, selv om jeg ikke går like langt som media som sa at dette er starten på tredje verdenskrig. Det var faktisk det de sa i går. De brukte Biden som definisjon på hva tredje verdenskrig var og de hadde redigert budskapet for å passe sin sak. Mye kan skje i løpet av 3 måneder og spesielt siden man har anløp til krig flere steder. Ikke bare i Øst-Europa og Midtøsten. Det er spennende tider nå og utover høsten og dette er mye mer spennende enn OL og fotball.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...