Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USAs høyesterett avviser krav om å utsette straffeutmålingen av Trump i hysjpengesaken

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/08/05/196020397/usas-hoyesterett-avviser-krav-om-a-utsette-straffeutmalingen-av-trump-i-hysjpengesaken

USAs høyestrett sier nei til å utsette straffeutmålingen av ekspresident Donald Trump i den såkalte hysjpengesaken til etter valget 5. november.

 

Det ser ut til at straffeutmålingen som ble utsatt i juli, vil skje ved fastsatt dato som er 18. september.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Sitat

 

NEW YORK (Dagbladet): - En hovedarkitekt bak Project 2025 er klar til å ryste Washington dersom Trump vinner en andre presidentperiode, skriver AP.

Vought har inntil nylig vært en av hovedarkitektene bak det svært kontroversielle Project 2025. Det er en radikal plan for Amerika utarbeidet av tidligere Trump-medarbeidere i tenketanken Heritage Foundation.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-hemmelig-plan/81764093

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (2 timer siden):

Det er dette mange Trump-fans ikke forstår; Det er ikke det at vi synes Trump er en særlig trussel eller kan gjøre noe vanvittig skummelt alene. Alle disse folkene som han har rundt seg og som lager sine egne slagplaner for hvordan de skal styre om de får makten, de er de er som er trusselen. Men jeg orker ikke akkurat ramse opp 20-40 navn hver gang jeg skal uttalle meg om Trump og hans stab, så det blir Trump. 

Denne taktikken er også en klassiker: 

Sitat

Alt snakket om Project 2025 er det dummeste jeg har sett. Dette er en utenforstående gruppe. Utenforstående grupper kommer med sine ønskelister hele tida. Se på hva George Soros trykket at han ønsket. Dere må ta det med ro med det der. Dere ser dumme ut når dere fortsetter å hamre løs om dette, sa Grenell til Dagbladet under Republikanernes landsmøte.

Spill ned trusselen, bagatelliser det og kall de som faktisk har lest innholdet i Project 2025 dumme.

"Ignorer hva vi ønsker, det er ingenting, du er faktisk ganske dum som tror på at vi vil innføre det vi ønsker. Vi skrev det bare.. du vet.. i tilfelle".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (1 time siden):

Det er dette mange Trump-fans ikke forstår; Det er ikke det at vi synes Trump er en særlig trussel eller kan gjøre noe vanvittig skummelt alene. Alle disse folkene som han har rundt seg og som lager sine egne slagplaner for hvordan de skal styre om de får makten, de er de er som er trusselen. Men jeg orker ikke akkurat ramse opp 20-40 navn hver gang jeg skal uttalle meg om Trump og hans stab, så det blir Trump. 

Denne taktikken er også en klassiker: 

Spill ned trusselen, bagatelliser det og kall de som faktisk har lest innholdet i Project 2025 dumme.

"Ignorer hva vi ønsker, det er ingenting, du er faktisk ganske dum som tror på at vi vil innføre det vi ønsker. Vi skrev det bare.. du vet.. i tilfelle".

Eg trur faktisk det er veldig mange Trump-fans som ikkje skjønner kva dei konservative kristne galningane bak Trump vil gjere med det amerikanske samfunnet om dei kjem til makta igjen.

Dei trur at Trump sin politikk er bra for vanlige folk, sjølv om republikansk økonomisk politikk siden Reagan kun går ut på skattelette med mest til dei rikaste.

Alle amerikanske statistikker viser at folk flest får det bedre når demokratene har styrt, ikkje når republikanarane styrer. Likevel insisterer mange på at republikanarane har best økonomisk politikk.

Endret av Dragavon
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Chuck Schumer eyes opportunities to pass deepfake and AI bills as 2024 elections near

In an interview with NBC News, Schumer suggested deepfake election bills could hitch a ride on a funding bill, while AI national security bills could be linked to a big defense policy package.

Schumer hinted to NBC News that two deepfake election bills could be attached to the must-pass funding bill needed to avert a government shutdown at the end of September — roughly a month before Election Day.

The only legislative vehicle moving during that narrow window is a stopgap funding bill to keep the government open past the Sept. 30 deadline and through Election Day.


Of course. Aldri noen rene stopgap/CR bills uten å putte inn masse annet i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
CNN m.fl. melder at Harris nå skal ha valgt sin visepresidentkandidat. Det sies at hun skal ha valgt guvernør Tim Walz i Minnesota.
Det skal ha kommet bekreftelse på dette ila. de siste minuttene fra flere kilder i kampanjen, med forbehold da den offisielle kunngjøringen ikke har funnet sted ennå. Den andre finalisten til stillingen skal ha vært guvernør Josh Shapiro i Pennsylvania.

Harris picks Minnesota Governor Tim Walz as running mate, CNN reports
https://www.reuters.com/world/us/harris-picks-minnesota-governor-tim-walz-running-mate-cnn-reports-2024-08-06/

Harris picks Walz for VP
https://thehill.com/homenews/campaign/4789021-kamala-harris-vp-tim-walz-minnesota/

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...