Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (27 minutter siden):

Det var nok ikke helt slik det var. Musk stakk av fra faren som tenåring, og moren måtte selge eiendeler for å få råd til flybilletten til Canada. De var slett ikke rike.

Ja, skikkelig lutfattig. Når han var student så ga han et smykke til sin kjæreste med en smaragd fra farens diamantgruve og som senere ble solgt på auksjon for 2 millioner kroner. Vanlig atferd hos fattigpakk det der.

Musk og mora hans prøver å lage et narrativ om en utrolig smart fyr som jobbet seg opp fra intet. Det funker for deg og de som febrilsk ønsker å tro det. For de som bryr seg om fakta så viser de noe helt annet.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (26 minutter siden):

Du svarte ikke spørsmålet.   Mener du det er irrasjonellt å mene at Trump er en rasist?

Jeg gidder ikke svare på spørsmål når du ikke forholder deg til det som blir sagt.

At jeg skulle mene at det er irrasjonelt å mene at Trump er rasist - er helt god dag mann økseskaft ifht det jeg sier.

Hvis du leser innleggene mm jeg svarer på ser du at viben og tonen osv er i helt motsatt ende av feks "Ja, vet ikke med dere, men jeg mener nå Trump er en rasist":

TDS er altså nettopp den motsatte enden av skalaen enn saklig og edruelig kritikk av Trump.

Feks når man snakker om intelligensen til Trump - det er selvfølgelig ikke irrasjonelt å mene at han feks "åpenbart ikke er så smart som han tror selv", mene at han ikke matcher andre presidenter, osv osv.

Der det blir irrasjonelt og TDS er når man trykker gasspedalen ned i gulvet og dundrer blindt i motsatt retning - hvor Trump åpenbart bokstavelig talt er psykisk utviklingshemmet og alle som ikke forstår at han er bokstavelig talt psykisk utviklingshemmet er idioter osv osv - det er ikke måte på.

 

Endret av HankAmarillo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (1 time siden):

Jeg gidder ikke svare på spørsmål når du ikke forholder deg til det som blir sagt.

At jeg skulle mene at det er irrasjonelt å mene at Trump er rasist - er helt god dag mann økseskaft ifht det jeg sier.

Hvis du leser innleggene mm jeg svarer på ser du at viben og tonen osv er i helt motsatt ende av feks "Ja, vet ikke med dere, men jeg mener nå Trump er en rasist":

TDS er altså nettopp den motsatte enden av skalaen enn saklig og edruelig kritikk av Trump.

Feks når man snakker om intelligensen til Trump - det er selvfølgelig ikke irrasjonelt å mene at han feks "åpenbart ikke er så smart som han tror selv", mene at han ikke matcher andre presidenter, osv osv.

Der det blir irrasjonelt og TDS er når man trykker gasspedalen ned i gulvet og dundrer blindt i motsatt retning - hvor Trump åpenbart bokstavelig talt er psykisk utviklingshemmet og alle som ikke forstår at han er bokstavelig talt psykisk utviklingshemmet er idioter osv osv - det er ikke måte på.

 

Jeg mener argumentene for og mot en sak er mye viktigere enn merkelappene som folk bruker til å fornærme den andre siden.  Du har TDS!!  MAGA folk er idioter!!

Hva med å debattere sakene som -Er Trump en rasist?  
 

Nei-  da får man ikke et svar, TDS og MAGA IQer er viktigere 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Jeg mener argumentene for og mot en sak er mye viktigere enn merkelappene som folk bruker til å fornærme den andre siden.  Du har TDS!!  MAGA folk er idioter!!

Hva med å debattere sakene som -Er Trump en rasist?  
 

Nei-  da får man ikke et svar, TDS og MAGA IQer er viktigere 

 

Det er vel det som er hele poenget mitt. TDS er ikke å debattere sakene. Det er nettopp en nogenlunde saklig og edruelig debatt jeg etterlyser.

Nå er forsåvidt TDS et tema i seg selv. TDS var mye av grunnen til at Trump kunne vinne valget 2016. Det har vært mye av bensinen der siden. Og nå er det tydeligvis TDS 3.0 i emning. Usikker på strategisk klokt det er.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (1 minutt siden):

Det er vel det som er hele poenget mitt. TDS er ikke å debattere sakene. Det er nettopp en nogenlunde saklig og edruelig debatt jeg etterlyser.

Nå er forsåvidt TDS et tema i seg selv. TDS var mye av grunnen til at Trump kunne vinne valget 2016. Det har vært mye av bensinen der siden. Og nå er det tydeligvis TDS 3.0 i emning. Usikker på strategisk klokt det er.

Jeg er uenig, du bruker TDS som en merkelapp.  Istedenfor bare å vise at noens argument er feil skriver du at det er et eksempel på TDS.  TDS er ikke et motargument, det er en måte å insinuere at motdebattanten er irrasjonelt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (22 minutter siden):

Jeg er uenig, du bruker TDS som en merkelapp.  Istedenfor bare å vise at noens argument er feil skriver du at det er et eksempel på TDS.  TDS er ikke et motargument, det er en måte å insinuere at motdebattanten er irrasjonelt

For å kunne ha et motargument må det først være et argument. Om hver gang man prøver å si noe som har et poeng og nyanse utenfor orange man bad så kommer det bare flere A4 sider med hysteriske og raljerende ordsalater som ikke gir inntrykk av at man i det hele tatt har lest det man svarer på.

Hvis noen kommer med et argument så presenterer jeg gjerne motargument om jeg har. Lange monologer om hvor idiot man må være for å støtte Trump. Som fremstår ekstra irrasjonelt iom at jeg aldri har skrevet noe som indikerer at jeg støtter Trump.

Endret av HankAmarillo
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (2 minutter siden):

For å kunne ha et motargument må det først være et argument. Om hver gang man prøver å si noe som har et poeng og nyanse utenfor orange man bad så kommer det bare flere A4 sider med hysteriske og raljerende ordsalater som ikke gir inntrykk av at man i det hele tatt har lest det man svarer på.

Nei, du kom med et motargument men du måtte også komme med TDS fornærmelsen.  Det er mulig å ignore 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Markiii said:

Ja, så republikanere som ikke er en del av Trump-kulten er smartere, og Trump-kulten er stokk, stein idioter.

Da har jeg fremlagt vitenskap, og litt analyser av studien som ble lenket til, for å prøve å få deg på ett bedre spor. Det har ikke fungert på deg. Men det har bygget kunnskap hos alle som leser. Og det er viktig.

Ha en fin tid i tråden videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (12 minutter siden):

Fornærmelser?

TDS er en del av Trump-fenomenet. Når det er så tydelig tilstede på denne tråden påpeker jeg det.

Du har TDS er en fornærmelse, ikke et argument 

Sitat

Og her ser man TDS i full sving. Du er så i febertåke av Trump at du greier ikke å lese noe annet enn Trump, Trump, Trump

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Du har TDS er en fornærmelse, ikke et argument 

Det er ingen av delene, det er en observasjon.

Hva er greia her? Skal du liksom ta meg fatt for å være fornærmende? Tenker du du fremstår troverdig i et sånt prosjekt - sett i lys av tonen i innleggene jeg svarer på?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (3 minutter siden):

Det er ingen av delene, det er en observasjon.

Hva er greia her? Skal du liksom ta meg fatt for å være fornærmende? Tenker du du fremstår troverdig i et sånt prosjekt - sett i lys av tonen i innleggene jeg svarer på?

You are deranged er en fornærmelse på engelsk.  Det er også ingen argument 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

You are deranged er en fornærmelse på engelsk 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Hva er greia her? Skal du liksom ta meg fatt for å være fornærmende? Tenker du du fremstår troverdig i et sånt prosjekt - sett i lys av tonen i innleggene jeg svarer på?

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (3 minutter siden):

 

Jeg peker på hvor usaklig det er å drive med personangrep.  Argumenter burde stå først og fremst. 
Du er ikke alene i slike usakligheter men jeg mener det er ingen unnskyldning at noen reagerer fordi andre gjør det.  Det ville ikke skje hvis vi alle ignorerte slike innlegg.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Jeg peker på hvor usaklig det er å drive med personangrep.  Argumenter burde stå først og fremst. 
Du er ikke alene i slike usakligheter men jeg mener det er ingen unnskyldning at noen reagerer fordi andre gjør det.  Det ville ikke skje hvis vi alle ignorerte slike innlegg.  

Spar meg. Det er meg du prøver å ta fatt. Ikke de som skriver lange A4-siders innlegg med aggressiv og bøllete fremtoning.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 minutter siden):

Jeg har gjort det samme med RF.  Det er mulig å ignore

Ikke nå nei.

Kanskje ta fatt de som prøver å dominere debatten med å høvle over alt som er ueing istedetfor meg som var uheldig å svare de.

Hvis du hadde startet denne seansen med å bare be meg ignore de så hadde det vært en ting - men det er ikke det du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pelosi says US should add Biden to Mount Rushmore: ‘Such a consequential president’

Former House Speaker Nancy Pelosi says the country should honor President Biden by adding him to Mount Rushmore.

“You have Teddy Roosevelt up there. And he’s wonderful. I don’t say take him down. But you can add Biden,” she insisted when pressed about whether the incumbent president is really worthy of the honor of getting his massive mug engraved in rock at the iconic South Dakota national monument alongside former Presidents George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln and Roosevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (31 minutter siden):

Pelosi says US should add Biden to Mount Rushmore: ‘Such a consequential president’

Former House Speaker Nancy Pelosi says the country should honor President Biden by adding him to Mount Rushmore.

“You have Teddy Roosevelt up there. And he’s wonderful. I don’t say take him down. But you can add Biden,” she insisted when pressed about whether the incumbent president is really worthy of the honor of getting his massive mug engraved in rock at the iconic South Dakota national monument alongside former Presidents George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln and Roosevel

Vel, Biden har vel vært en helt alminnelig president, ser ikke helt at han har gjort noe så veldig stort... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...