Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HankAmarillo skrev (6 minutter siden):

Kjenner til folk som har blitt med i scientologikirken og dratt til utlandet. Bryter med foreldre og andre som prøver å kontakte dem og å snakke dem ut av det og prøver å få dem hjem. De ville også kunne fortalt historier om hvor det ikke var måte på hvor dårlige foreldre de var osv osv.

Ofte sånn det er i sekter. Many such cases.

Ja, og her er det Elon Musk som er den destruktive scientologikirken, og datteren fikk nok av destruktiviteten og den psykiske mishandlingen hans.  

HankAmarillo skrev (Akkurat nå):

2 av 3 afroamerikanere er dumme som brød faktisk. Big if true.

Hvor har du det fra? Personene i denne barbersalongen representerer ikke alle svarte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Ja, og her er det Elon Musk som er den destruktive scientologikirken, og datteren fikk nok av destruktiviteten og den psykiske mishandlingen hans. 

Mulig du ikke har helt teken på hvordan analogier funker. IDK.

Markiii skrev (2 minutter siden):

Hvor har du det fra? Personene i denne barbersalongen representerer ikke alle svarte.

De sier 1 ting du ikke er enig, ergo vet du at de er dumme som brød. Blir litt sånn rasistisk kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Markiii said:

Nei, det er jo Trump som stakk av fra debatten de allerede hadde avtalt. 

Trump og Harris har aldri avtalt noen debatt, det var Trump og Biden som har avtalt debatt, men Biden trakk seg..tror jeg? Mulig han fortsatt ønsker å stille for alt jeg vet. Harris ønsket derimot å debatere med Vance og foreslo tre datoer, men de endte vel opp med 12. august tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (5 minutter siden):

Aner ikke, spør de. Bare uvanlig å høre en hvit CBS fyr omtale sorte velgere som "low information voters".

Feil Han sa at noe svarte sa at det finnes noe svarte «low information voters» akkurat som det finnes det samme blant hvite velgere

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (36 minutter siden):

Nei, han ble ikke lurt. Det er nemlig ikke slik det fungerer. Elon lyver. Igjen.

Denne videoen forklarer nærmere hvordan Elon lyver og manipulerer, og i tillegg virker fullstendig kunnskapsløs og frakoblet virkeligheten:

 

ChatGPT-oppsummering:

  Vis skjult innhold

Videoen diskuterer en samtale mellom Elon Musk og Jordan Peterson, som berører ulike temaer, inkludert Musk's datter, Vivian Jenna Wilson, tidligere kjent som Xavier Alexander Musk. Vivian, som er et av Elon Musk's fem barn med hans første kone Justine Wilson, viste sterk kjønnsdysfori fra tidlig alder. Som 18-åring endret hun lovlig navn og kjønn, og distanserte seg offentlig fra sin far. Elon Musk har uttrykt følelser av tap og frustrasjon angående dette, og rammet inn sine opplevelser innenfor den bredere kulturelle debatten om "wokeness."

Videoen kritiserer flere punkter som Elon Musk og Jordan Peterson tar opp angående kjønnsbekreftende behandling for transkjønnede ungdommer. Hovedpunktene inkluderer:

  1. Pubertetsblokkere: Påstanden om at pubertetsblokkere er steriliseringmedisiner utfordres. Selv om disse medisinene påvirker fruktbarhet under bruk, er effektene vanligvis ikke permanente. Sammenligninger gjøres med kroppsbyggere som bruker steroider, kjemoterapipasienter og kvinner som bruker hormonell prevensjon, som vanligvis gjenvinner fruktbarheten etter å ha avsluttet behandlingen.

  2. Top Surgery og Genital Rekonstruksjon: Videoen adresserer misforståelsen om at dobbelt mastektomi og genital rekonstruksjon utføres på barn. Disse prosedyrene er sjeldne, involverer vanligvis foreldres samtykke og grundig psykologisk evaluering. De er generelt forbeholdt voksne som har gjennomgått betydelig hormonterapi.

  3. Selvmordsrisiko: Påstanden om at kjønnsbekreftende behandling ikke reduserer selvmordsrisiko utfordres. Studier viser at transkjønnede ungdommer som mottar pubertetsblokkere har lavere odds for livstids selvmordsforsøk og tanker. Videoen antyder at anerkjennelse og støtte til transkjønnede individer kan redusere deres psykologiske stress og selvmordstanker betydelig.

  4. Foreldres Samtykke og Medisinske Råd: Kritikken om at foreldre blir lurt til å samtykke til kjønnsbekreftende behandling under trussel om at deres barn skal begå selvmord adresseres. Kliniske eksperter gir vanligvis omfattende informasjon og diskuterer potensielle bivirkninger og fordeler ved behandlinger.

  5. Empati og Aksept: Videoen argumenterer for at mangel på empati og aksept fra foreldre kan forverre psykologisk stress hos transkjønnede ungdommer. Den sammenligner dagens situasjon med den historiske behandlingen av homofile individer, og understreker viktigheten av støttende miljøer.

Videoen konkluderer med at anti-vitenskapelig retorikk har påvirket Elon Musk, og forvandlet ham fra en potensiell empatisk far til noen som motsetter seg kjønnsbekreftende behandling. Den kritiserer Jordan Peterson for å utnytte en families krise for å styrke sin anti-woke status og ignorere bevis som støtter kjønnsbekreftende behandling.

  

Påstår du at klippet er falskt? Hvis ikke, hva er poenget ditt nå? Det virker som du desperat prøver å spore over på noe annet for å slippe å forholde deg til Elon Musks åpenbare ondskap i videoen.

Ah.. Det er selveste rasjonalitetens ruler som skal belære oss om privatlivet til familien Musk. I see.. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (16 minutter siden):

Trump og Harris har aldri avtalt noen debatt, det var Trump og Biden som har avtalt debatt, men Biden trakk seg..tror jeg? Mulig han fortsatt ønsker å stille for alt jeg vet. Harris ønsket derimot å debatere med Vance og foreslo tre datoer, men de endte vel opp med 12. august tror jeg.

Trump was just  pretending to be a strongman when he boasted to debate anytime, any place..

Classic bully behavior 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Markiii said:

Nei, jeg siterte konklusjonene til forfatteren av studien.

Du siterer funn og trender som studiene belyser. Ikke noe om republikanere skulle være mindre intelligente som helhet enn demokrater.

Jeg skjønner at du vil at republikanere på ett eller annet vis skulle være mindre intelligente enn demokrater. Fordi du og mange andre holder hardt på dette dogmet. Men vitenskap viser altså at republikanere generelt har litt mer verbal intelligens og kognitive evner enn demokrater.

Du mener i ganske mange poster at det er viktig med fakta. Jeg prøver å hjelpe deg med å se på det her nå, (hvis denne studien er legitim). Det er selvfølgelig opp til deg hva du vil gjøre med denne kunnskapen.

15 hours ago, Markiii said:

Dette er forfatterens ord. Han forklarer hva studien hans viser.

Ja, at republikanere generelt har litt mer verbal intelligens og kognitive evner, enn demokrater. Men du siterer ikke tilstrekkelig for å få dette klart frem.

15 hours ago, Markiii said:

Han viser også til at forskning konsekvent viser at intelligens korrelerer positivt med liberale sosiale holdninger, og negativt med religiøs tro:

Ja. Visste du at det er en ganske stor andel religiøse blandt demokratene? Det kan hende at det er greit for deg å moderere meninger du har som også uforvarende kan treffe en stor andel demokrater i samme slengen. Bare ett lite råd fra meg, men du gjør som du vil.

15 hours ago, Markiii said:

det gjør han ved å påpeke at noen repugnikanere, det vil si den type repubnikanere, er så jævla stokk stein dumme og idioter at idiotien deres må oppveies av mer liberale folk.

Hvis vi skal ta din påstand her til etteretning, og når vi vet at republikanere samlet sett har litt mer verbal intelligens og kognitive evner enn demokrater, så må 'liberale' republikanere ha svært høy intelligens i forhold til disse 'ikke liberale' republikanerne som du vil sette svært nedsettende merkelapper på.

Men vi kan se litt nærmere på sitatet du har valgt å fokusere på:

"My findings suggest that higher intelligence among classically liberal Republicans compensates for lower intelligence among socially conservative Republicans."

Han sier bare høyere intelligens, ikke svært høyere intelligens. Så da er det en mulighet for at resultatene mellom 'liberale' og 'ikke liberale' er mer utjevnet/balansert enn det du antyder.

For enkelhets skyld kan vi f.eks foreslå at -1 intelligens kan være tilfellet for 'ikke liberale', mens det er +3 for 'liberale' republikanere. Da kan vi ende opp, enkelt sett, på at vi får minst +2 intelligens for republikanere samlet sett. Som studien viser. (Dette er bare ett eksempel som helt sikkert er feil, fordi jeg f.eks ikke vet hvor stor andel som er 'ikke liberale')

  • Liker 3
Lenke til kommentar
40 minutes ago, jjkoggan said:

Trump was just  pretending to be a strongman when he boasted to debate anytime, any place..

Sure, men jeg vet ikke hvorfor Kamala insiterer på en debatt etter forhåndsstemmingen har startet. Jeg synes ikke Trump burde valt Fox, han burde heller valgt noen enda lenger til høyre, Newsmax eller OAN. Evt. en streamet debatt ledet av Tucker og Megyn Kelly.

Hvis Kamala en gang ikke tørr å stille opp med en debatt ledet av Bret Baier fordi hun insinuerer han er, vel Fox, hvordan kan man da forvente at hun skal klare å hamle opp med Putin, Iran og alle andre som er litt kritiske med henne?

I tillegg til alt annet kan vi nå faktisk ende opp med et valg hvor den ene presidentkandiaten heller ikke har deltatt i en debatt. Ballen ligger hos Kamala. Vi har hørt fra Trump. Hvis hun synes velgerne fortjener å høre fra henne før de begynner å stemme så kommer hun sikkert med forslag til dato. Evt. kan hun stille opp i debatt med Vance slik hun selv har foreslått.

 

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 minutter siden):

Sure, men jeg vet hvorfor Kamala insiterer på en debatt etter forhåndsstemmingen har starter. Jeg synes ikke Trump burde valt Fox, han burde heller valgt noen enda lenger til høyre, Newsmax eller OAN. Evt. en streamet debatt ledet av Tucker og Megyn Kelly.

Hvis Kamala en gang ikke tørr å stille opp med en debatt ledet av Bret Baier fordi hun insinuerer han er, vel Fox, hvordan kan man da forvente at hun skal klare å hamle opp med Putin, Iran og alle andre som er litt kritiske med henne?

I tillegg til alt annet kan vi nå faktisk ende opp med et valg hvor den ene presidentkandiaten heller ikke har deltatt i en debatt. Ballen ligger hos Kamala. Vi har hørt fra Trump. Hvis hun synes velgerne fortjener å høre fra henne før de begynner å stemme så kommer hun sikkert med forslag til dato. Evt. kan hun stille opp i debatt med Vance slik hun selv har foreslått.

 

You’re worried about Harris the tough prosecutor being weak versus Trump the fawning sycophant of strongmen?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Screenshot_20240804-010116.thumb.png.67f4b3decedeea30e85a8ba7d31a82d7.pngScreenshot_20240804-010229.thumb.png.fe978fb6250790f7be3a0ae437ee6c5d.pngScreenshot_20240804-010116.thumb.png.67f4b3decedeea30e85a8ba7d31a82d7.png

On 17.6.2023 at 10:14 PM, Inspector said:

Det forestående valget i USA ser ut til å bli en selsom foreteelse:  https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8Jz3aE/finnes-det-en-tredje-mann

Skal vi enda en gang lide oss gjennom et sirkus som setter vår største allierte i et narraktig lys ?

Hvorfor klarer ikke amerikanerne å produsere seriøse og oppegående yngre kandidater, men heller lener seg på gamlinger som hører hjemme på gamlehjem eller på galehus ?

 

On 17.6.2023 at 10:59 PM, sedsberg said:

Jeg synes det er helt utrolig at så mange tar klovnen så seriøst at det er en stor sjanse for at han blir valgt igjen.

sedsberg 

Jeg skjønner ikke at Trump er i søkelyset engang....

Han er indirekte skyldig i at kongressen ble stormet....

Men det ser ut til at det er glemt.

Han skulle hatt oransje overall på seg i dette øyeblikket, og sutte i fengsel.

Men ikke i USA, her er det fremdeles snakk om at Trump fikk for lite tid 4 more years...

Håper Biden trekker seg tilbake pga alderen, og demokratene skulle hatt fru Obama full støtte fra demokratene og, garanterert blitt president istedenfor Donald jailbreak Trump 

Endret av kimja666
Trump
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Sure, men jeg vet ikke hvorfor Kamala insiterer på en debatt etter forhåndsstemmingen har startet. Jeg synes ikke Trump burde valt Fox, han burde heller valgt noen enda lenger til høyre, Newsmax eller OAN. Evt. en streamet debatt ledet av Tucker og Megyn Kelly.

Mulig fordi han vet hun vil nekte. Vipps, så har han snudd narrativet. Han er flink å forhandle.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så en gammel falsk strongman og en veldig rar visepresident, dette lover bra for det republikanske partiet.

Ser fram til debatten med en tom stol, hver eneste gang det har skjedd har det gitt enorm økning i spørreundersøkelsene for den kandidaten som møtte opp.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...