Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HankAmarillo skrev (15 minutter siden):

Var det ikke slik at rase er et sosialt konstrukt?

I så fall: hva betyr det å 'være black'?

Hva betyr det å være norsk?  Gener? Kultur?

Jeg er sikkert de fleste svarte snakker om kultur når det gjelder Kamala fordi hun har hatt en oppvekst ganske annerledes enn typiske afroamerikanere

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Har du et svar?

Du svarte på ditt eget spørsmål.

Men nei, jeg tror ikke grunnen til at de 2 afroamerikanerne mente at hun ikke er black nødvendigivs er fordi hun ikke er 'renraset nok', har en del med kultur, identitet, oppvekst osv å gjøre. IDK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden):

Poenget handler for det første mindre om AI helt konkret enn om manipulasjon helt generelt. AI var ett av flere eksempler, og det kan også være at man bare har endret en bitteliten bit av klippet med AI, mens resten er originalt materiale. Trenger altså ikke være hele klippet som er AI generert. Jeg nevnte også at det kan være tatt utav sammenheng bl.a. Det kan være informasjon som er utelatt, klippet i eller lignende.

Poenget er uansett å oppsøke kilden selv for å forstå hva som ble sagt, og ikke bare gape over alt man blir servert.

Jeg er selv på vakt for slikt, spesielt i disse tider. Her kommer jeg ikke nærmere kildene enn det å finne hele intervjuet tenker jeg, men det er helt riktig ikke Jordan Peterson eller Elon Musk selv som har publisert det. Så jeg var skeptisk da jeg fant intervjuet, men tenkte altså at det var det nærmeste jeg kunne komme nå. Men helt riktig, det kan være manipulert det også, men det fremstår ikke slik for meg, og jeg gjenkjente diverse fra små-klipp jeg nevnte jeg allerede hadde sett. I tillegg har jeg før sett timesvis på timesvis Jordan Peterson, og han fremstår akkurat som seg selv. Både mtp hans idēer, og måten han snakker og fremstår på. AI manipulert Peterson tror jeg at jeg hadde gjennomskuet. Ihvertfall p.t., men de blir bedre og bedre, så hvem vet i fremtiden? Musk? Kanskje, kanskje ikke, men kjenner jo litt til ting han også mener fra før (dog mye mindre). Men jeg tar poenget ditt, jeg kan ikke VITE, men ser at New York Post f.eks skriver det samme jeg så. Så alt i alt, noe jeg finner troverdig, og ihvertfall bedre enn et lite klipp.

Selv tidligere seriøse kilder er ikke alltid til å stole på, og gjengir spesielt ting relatert til eksempelvis woke/anti-woke på en måte hvor informasjon gjerne er utelukket. Har sett det flere ganger. Slik kan de jo slå seg på brøstet og si; ingen faktafeil her (så våre laken er rene), og det er jo på ēn måte sant, men på en annen feil. Man har bare utelukket info som får ting til å fremstå som noe annet enn hva det er snakk om. Ikke noe spesielt bedre enn faktafeil altså. Eller det kan brukes ēn type "ekspert" i reportasjen, intervjuet, eller foredraget, men ikke en annen (meningsmotstander med faglig tyngde) selv om den andre har bedt om å få komme til ordet (og mediehuset også har bedt om den typen kontakt). Det er en annen måte å styre et narrativ i en retning på. Dette siste har bl.a. Marit Johanne Bruset påpekt et par ganger relatert til seg selv.

Dette er en ganske lang og meningsløs rant som unngår det sentrale i diskusjonen; nemlig at Musk dro det private - ungens kjønnsskifte - inn i det offentlige, via dette intervjuet.

Men siden dette handler om presidentvalgkampen, kan vi kanskje legge temaet dødt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (4 minutter siden):

Du svarte på ditt eget spørsmål.

Men nei, jeg tror ikke grunnen til at de 2 afroamerikanerne mente at hun ikke er black nødvendigivs er fordi hun ikke er 'renraset nok', har en del med kultur, identitet, oppvekst osv å gjøre. IDK.

Den «one drop rule» gjør det meget sannsynlig at de snakker om kultur så lenge de kjenner Kamalas far 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (11 timer siden):

Tipper det er mye greier som ikke er kommet til overflaten, og kanskje aldri gjør det, ettersom det nok er veldig personlige og private ting involvert som kanskje ingen av dem ønsker at spres ut i offentligheten. Sikker på at Musk elsker barna sine og vil dem det beste, og at hans barn også elsker sin far, men konflikter oppstår også i nære relasjoner. Tror ikke på alt som skrives, og ihvertfall ikke på at alt kommer til overflaten.

Elons eget barn sa at han ikke bryr seg om barna, og når han er sammen med dem så kjefter ham på dem og snakker nedsettende. Barna blir passet på av andre.

Når Elon nå går ut og rakker ned på sitt eget barn i all offentlighet så er det mer sannsynlig at barnets egne avsløringer om hvilken elendig "far" Elon er stemmer, enn at Elons egen hvitmaling av eget farskap stemmer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (20 minutter siden):

Dette er en ganske lang og meningsløs rant som unngår det sentrale i diskusjonen; nemlig at Musk dro det private - ungens kjønnsskifte - inn i det offentlige, via dette intervjuet.

Men siden dette handler om presidentvalgkampen, kan vi kanskje legge temaet dødt.

Det var det du hadde å si etter all galopperingen for å unngå å forholde deg til at du begår personangrep når du ikke forstår hva personen egentlig mener i et intervju, og uten å engang ha sett intervjuet skikkelig. Imponerende 👎 Ja, sikkert best du legger den død.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (10 timer siden):

Caleb Maupin har skrevet bok om Kamala Harris – og den er ikke flatterende.
 

Caleb Maupin er en betalt propagandist for nazidiktaturet Russland. Hva denne løgneren har å si om Kamala Harris er irrelevant.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (Akkurat nå):

Elons eget barn sa at han ikke bryr seg om barna, og når han er sammen med dem så kjefter ham på dem og snakker nedsettende. Barna blir passet på av andre.

Når Elon nå går ut og rakker ned på sitt eget barn i all offentlighet så er det mer sannsynlig at barnets egne avsløringer om hvilken elendig "far" Elon er stemmer, enn at Elons egen hvitmaling av eget farskap stemmer.

Hør ni gjøkorna?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Maabren skrev (10 timer siden):

Nope. Det demokratiske partiet har, med å knytte Harris til den svarte befolkninga i usa for å vinne stemmer, satt Harris i ein situasjon der Trump vil pirke i dette til siste slutt. Tida vil vise om brøleren var stor nok til å velte Harris eller ikkje. Trump er Trump og angriper alt som kan bli ein fordel for han. At Trump vinner med denne framgangsmåten er dog usikkert, det fungerte i 2015-2016...

Hvilken brøler? Kamala Harris er både indisk og svart. Så enkelt er det. Det er ingen brøler her.  

Maabren skrev (10 timer siden):

Det får du vel helst sjekke ut med Georg Gooding. 

George Gooding er fyren som forsvarer Trumps rasistiske angrep på Obama. Nå forsvarer han rasistiske angrep på Harris. Patetisk.

Endret av Markiii
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 minutter siden):

Elons eget barn sa at han ikke bryr seg om barna, og når han er sammen med dem så kjefter ham på dem og snakker nedsettende. Barna blir passet på av andre.

Kjenner til folk som har blitt med i scientologikirken og dratt til utlandet. Bryter med foreldre og andre som prøver å kontakte dem og å snakke dem ut av det og prøver å få dem hjem. De ville også kunne fortalt historier om hvor det ikke var måte på hvor dårlige foreldre de var osv osv.

Ofte sånn det er i sekter. Many such cases.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Jeg har sett klippet som var relevant for diskusjonen - nemlig hvor Musk henger ut barnet sitt foran hele verden. 

Hva annet er det jeg skal forstå ut av det, enn at han er en dårlig far? 

Du skjønner vel at den perfekte og ufeilbarlige guden Elon Musk aldri kan gjøre feil? Alt han sier og gjør er perfekt.

Det er helt umulig at han er et geni når det kommer til teknologi, biler og raketter, men at han er en idiot når det gjelder ting som politikk og mellommenneskelige forhold. Utenkelig. Nei, han må være perfekt, og han kan umulig være en dårlig far.

Amen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 timer siden):

Har du hørt om klipp tatt utav sammenheng? AI genererte klipp? Manipulerte videoer? Det slo deg aldri at du kunne ha sett noe sånn, og at du burde finne kilden og sette deg nærmere inn i noe før du klasket til? For han henger overhodet ikke ut barnet sitt. Han sier han ble lurt til å skrive under noen papirer under trusselen om at hans barn kunne begå selvmord dersom barnet ikke fikk pubertetsblokkere, og han ble ikke informert om at det var steriliseringsmedikamenter. Så de han "henger ut" er de som lurte ham. Ikke hans eget barn. Det hele går tydelig inn på ham om du ser intervjuet, og det er jo helt forståelig. I tillegg klager han på woke-ideologer og aktivister som har forårsaket hele greia i første omgang. Dvs tydeligvis lurt hans eget barn til å tro noe om seg selv som ikke er tilfellet. En ideologi han lover å ødelegge.

Men trodde du var litt mer oppegående enn å bare svelge unna når du får noe servert, konkludere, og spy det ut på diskusjon.no. Vel, noen ganger tar man feil.

Nei, han ble ikke lurt. Det er nemlig ikke slik det fungerer. Elon lyver. Igjen.

Denne videoen forklarer nærmere hvordan Elon lyver og manipulerer, og i tillegg virker fullstendig kunnskapsløs og frakoblet virkeligheten:

 

ChatGPT-oppsummering:

Spoiler

Videoen diskuterer en samtale mellom Elon Musk og Jordan Peterson, som berører ulike temaer, inkludert Musk's datter, Vivian Jenna Wilson, tidligere kjent som Xavier Alexander Musk. Vivian, som er et av Elon Musk's fem barn med hans første kone Justine Wilson, viste sterk kjønnsdysfori fra tidlig alder. Som 18-åring endret hun lovlig navn og kjønn, og distanserte seg offentlig fra sin far. Elon Musk har uttrykt følelser av tap og frustrasjon angående dette, og rammet inn sine opplevelser innenfor den bredere kulturelle debatten om "wokeness."

Videoen kritiserer flere punkter som Elon Musk og Jordan Peterson tar opp angående kjønnsbekreftende behandling for transkjønnede ungdommer. Hovedpunktene inkluderer:

  1. Pubertetsblokkere: Påstanden om at pubertetsblokkere er steriliseringmedisiner utfordres. Selv om disse medisinene påvirker fruktbarhet under bruk, er effektene vanligvis ikke permanente. Sammenligninger gjøres med kroppsbyggere som bruker steroider, kjemoterapipasienter og kvinner som bruker hormonell prevensjon, som vanligvis gjenvinner fruktbarheten etter å ha avsluttet behandlingen.

  2. Top Surgery og Genital Rekonstruksjon: Videoen adresserer misforståelsen om at dobbelt mastektomi og genital rekonstruksjon utføres på barn. Disse prosedyrene er sjeldne, involverer vanligvis foreldres samtykke og grundig psykologisk evaluering. De er generelt forbeholdt voksne som har gjennomgått betydelig hormonterapi.

  3. Selvmordsrisiko: Påstanden om at kjønnsbekreftende behandling ikke reduserer selvmordsrisiko utfordres. Studier viser at transkjønnede ungdommer som mottar pubertetsblokkere har lavere odds for livstids selvmordsforsøk og tanker. Videoen antyder at anerkjennelse og støtte til transkjønnede individer kan redusere deres psykologiske stress og selvmordstanker betydelig.

  4. Foreldres Samtykke og Medisinske Råd: Kritikken om at foreldre blir lurt til å samtykke til kjønnsbekreftende behandling under trussel om at deres barn skal begå selvmord adresseres. Kliniske eksperter gir vanligvis omfattende informasjon og diskuterer potensielle bivirkninger og fordeler ved behandlinger.

  5. Empati og Aksept: Videoen argumenterer for at mangel på empati og aksept fra foreldre kan forverre psykologisk stress hos transkjønnede ungdommer. Den sammenligner dagens situasjon med den historiske behandlingen av homofile individer, og understreker viktigheten av støttende miljøer.

Videoen konkluderer med at anti-vitenskapelig retorikk har påvirket Elon Musk, og forvandlet ham fra en potensiell empatisk far til noen som motsetter seg kjønnsbekreftende behandling. Den kritiserer Jordan Peterson for å utnytte en families krise for å styrke sin anti-woke status og ignorere bevis som støtter kjønnsbekreftende behandling.

  

Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 timer siden):

Hva vet du om det? Du har jo ikke sett intervjuet. Cheezes! Fortsett å rave i vei. Jeg gidder ikke mer av slikt vås. Til info: Det er et eksempel av flere det kunne vært.

Påstår du at klippet er falskt? Hvis ikke, hva er poenget ditt nå? Det virker som du desperat prøver å spore over på noe annet for å slippe å forholde deg til Elon Musks åpenbare ondskap i videoen.

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, jallajall said:

"low information voters, no different than you'd find among whites"

 

Så hva er ditt syn på folk som er mixed-race der ene halvdelen er svart, siden du er opptatt av identitetspolitikk og svarte i USA. Jeg synes det er litt rart, men okey. De får jo ofte høre av afro-amerikanere at de ikke er svarte nok og føler ofte at de i den andre halvdelen ikke forstår hva de går igjennom.

Derfor lurer jeg på hva ditt syn er og hvorfor er du opptatt om folk med en forelder som er svart, er svart nok?

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (5 timer siden):

Harris har takket nei til en Fox-debatt mellom henne og Trump.

Nei, det er jo Trump som stakk av fra debatten de allerede hadde avtalt.  

jallajall skrev (1 time siden):

"low information voters, no different than you'd find among whites"

 

Ja..? De er åpenbart dumme som brød. Hva med det?

Vi husker jo studien du eller en annen la frem, som bekreftet at Trump-tilhengere er de dummeste idiotene bland idioter.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...