Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (3 timer siden):

Nei, han vil ikke spre disse private tingene i offentligheten.

Bortsett fra i et stort intervju med Jordan Peterson, så klart... 

Mistenker du uttaler deg uten å ha sett intervjuet. Det hadde ikke jeg heller, bortsett fra enkelte små-klipp. Jeg lette etter det, men fant det ikke. Jeg fant det derimot nå og har sett hele. Det er et godt intervju som stort sett handler om AI, religion, filosofi, politikk, politisk korrekthet og woke. Peterson er intens til tider, men som alltid dypt innsiktsfull. Musk synes ikke bare å være smart, men har også masser av kunnskap, visdom, samt et godt kalibrert hjerte, men ingen er perfekt. Det vet han og innrømmer selv også i intervjuet. Som i seg selv er et tegn på visdom. Omstendigheter rundt hans eget barn snakkes det bare såvidt om et par få minutter i et nesten 2 timer langt intervju. I forbindelse med woke kjønnsideologi og dets innflytelse på barn generelt. Musk har åpenbart hodet skrudd riktig sammen relatert til det temaet også, og elsker helt tydelig sitt barn. Ikke noe sted utleverer Musk for private detaljer rundt hverken seg selv eller barnet sitt, men det går helt åpenbart dypt inn på ham hva som enn har hendt. Peterson er også klok nok til å se når han bør skifte tema (det rører ham tydelig også). Jeg har ikke råd til Tesla, men blir nok kjøp av Starlink etterhvert. Så takk for kommentaren som fikk meg til å finne og se intervjuet 👍 Det kan anbefales.

 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (7 minutter siden):

Mistenker du uttaler deg uten å ha sett intervjuet.

Jeg har sett klippet. Hadde Musk ønsket at det var et privat anliggende, ville han ikke nevnt det. I stedet erklærer han krig mot "the woke mind virus" som drepte sønnen hans. 

Fyren er ikke helt god i hodet. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett klippet. Hadde Musk ønsket at det var et privat anliggende, ville han ikke nevnt det. I stedet erklærer han krig mot "the woke mind virus" som drepte sønnen hans. 

Fyren er ikke helt god i hodet. 

Nettopp. Du har ikke sett intervjuet. Det kom ikke som en bombe.

Og hva mener han med det?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (7 timer siden):

Du har på flott vis klart å avspore debatten, sabotere den, og late som du sa noe annet enn du opprinnelig ble tatt på.

Her er hva du opprinnelig sa: "Har Trump holdt egne rally for svarte for Trump? osv"

Jeg spurte så: "Har Harris?"

Du begynte så å snakke om et av disse Zoom-møtene, altså at disse var arrangert direkte av Harris-kampanjen.

Plutselig er vi over på at "de i det minste har koordinert"? Fra å faktisk holde slike møter til å "avklare"?

I forhold til det vi snakker om så er det trivielt om de er direkte arrangert, eller "bare" avklart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 timer siden):

Det er ikke min mening, det er et faktum at mannen er idiot.

Et faktum de fleste rundt ham med evne til å evaluere hvorvidt folk rundt seg oppfører seg som voksne eller utviklingshemmet har gjort seg.

https://www.politico.com/story/2018/09/04/trumps-insults-idiot-woodward-806455

Det er som keiseren sine nye klær -- man må være irrasjonell for å tro at mannen ikke har falt ned fra stellebordet, eller blitt kastet i gulvet med hodet først, som baby, eller har andre alvorlige problemer som har heftet ved utviklingen hans.

Man fornedrer seg selv grusomt ved å tro at han har klær på, fordi han eller andre sier det.

---

Er det noe bevis for at han måtte gå? Nei? Da må du nok finne bevis for at han måtte gå.

Grunnen er demonstrert; han lyger.

Videre kan jeg lett substansiere at han valgte å gå, gjennom måten det er åpenbart at han ville blitt uansett tidspress for senere avtaler om han følte intervjuet gikk bra.

Han er en narsissist uten impulskontroll, som går om han føler for det, og blir om han har lyst.

Man husker gjerne sist han avbrøt, men da var det ingen som hjalp ham ut av situasjonen, slik at tantrumet hans ble fanget opp k intervjuet.

https://www.cbsnews.com/news/president-trump-60-minutes-interview-lesley-stahl/

Å avbryte og lyge mer var en bedre løsning, som demonstrert gjennom hvordan folk tror på løgnene hans.

Jeg oppgir som premiss i spørsmålet at det du synes Trump er en dumming ikke er et relevant argument. Likevel skriver du en A4 uten annen substans enn raljering over hvor dumming Trump er.

#TrumpDerangementSyndrome

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

(AA+BB):2 = AB.

Hun er halv jamaicansk og halvt indisk.

...

Det er dog litt rart å fokusere så mye på rase som Trump og republikanerene gjør.

 

Det er ikke så rart hvis målet er å overbevise svarte stemmere at hun ikke er som dem , særlig når forholdet mellom asiatere og mange svarte har vært problematisk.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (2 timer siden):

Har lest det samme som deg. Er mest av alt forundra over at det demokratiske partiet ikkje har avklart dette på ein betre måte for at det ikkje skal bli noko for Trump å pirke i. Med tanke på at Harris er sjekka ut og inn av det demokratiske partiet, har di nok lagt seg på samme linje som Harris. Det kan slå tilbake viss Trump vinner fram med pirket sitt. 

Alle svarte kjenner den «one drop rule» 

The one-drop rule was a legal principle of racial classification that was prominent in the 20th-century United States. It asserted that any person with even one ancestor of black ancestry ("one drop" of "black blood") is considered black (Negro or colored in historical terms).

Det gjorde Harris og Obama svarte først og fremst og de ble behandlet/diskriminert ganske lik andre svarte.  Det kjønner de fleste svarte stemmere.  Hun gikk på Howard University, for eksempel.  Det blir umulig å gå på Howard uten å bli kjent med svart kultur og problemer 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Jeg håper du forstår at White Dudes for Harris' navn er parodi, noe annet ville vært ufattelig latterlig ironisk.

Parodi på hva?

De gjennomfører rase og kjønnssegrerte valgkampanjearrangement med 1000vis av deltakere, inkludert kjendiser og politikere for å trolle replubikanerne?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Hvem var første gjest?

Hadde de kalt konferansen White russians for Harris så kunne det vært litt morsomt. Evt dudes for Harris.

Svarer fortsatt ikke så mye på hvorfor de segrerer de konferansene. At man segrerer konferanser med 1000vis av deltakere for et ordspill på en film en av deltakere spilte i for 25 år siden høres litt overkill ut.

Endret av HankAmarillo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å sette seg inn i de konspiratoriske rablingene til en styrtrik narsissist, men hvis du vet hva han prater om må du gjerne dele det med tråden. 

Hvis du ikke har evner til å sette deg inn i noe foreslår jeg at du lar være å uttale deg. I det aller minste uten å komme med bombastiske personangrep om at noen ikke er gode i hodet fordi du ikke forstår hva som menes. Prikken over I'en er at du ikke har sett intervjuet engang. Dobbel facepalm!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (15 minutter siden):

Hadde de kalt konferansen White russians for Harris så kunne det vært litt morsomt. Evt dudes for Harris.

Svarer fortsatt ikke så mye på hvorfor de segrerer de konferansene. At man segrerer konferanser med 1000vis av deltakere for et ordspill på en film en av deltakere spilte i for 25 år siden høres litt overkill ut.

...

Bare vent til de ansetter en hvit mann som visepresident som DEI-hire.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

...

Bare vent til de ansetter en hvit mann som visepresident som DEI-hire.

Ja, det er godt mulig de har stilt den kandidaten lagelig til for hugg med manisk og cringe opptatthet av rase og kjønn flere uker før han lanseres. Spesielt hvis han begynner med sånn as a white man-retorikk.

Endret av HankAmarillo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (13 minutter siden):

Hvis du ikke har evner til å sette deg inn i noe foreslår jeg at du lar være å uttale deg. I det aller minste uten å komme med bombastiske personangrep om at noen ikke er gode i hodet fordi du ikke forstår hva som menes. Prikken over I'en er at du ikke har sett intervjuet engang. Dobbel facepalm!

Jeg har sett klippet som var relevant for diskusjonen - nemlig hvor Musk henger ut barnet sitt foran hele verden. 

Hva annet er det jeg skal forstå ut av det, enn at han er en dårlig far? 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (24 minutter siden):

Jeg har sett klippet som var relevant for diskusjonen - nemlig hvor Musk henger ut barnet sitt foran hele verden. 

Hva annet er det jeg skal forstå ut av det, enn at han er en dårlig far? 

 

Har du hørt om klipp tatt utav sammenheng? AI genererte klipp? Manipulerte videoer? Det slo deg aldri at du kunne ha sett noe sånn, og at du burde finne kilden og sette deg nærmere inn i noe før du klasket til? For han henger overhodet ikke ut barnet sitt. Han sier han ble lurt til å skrive under noen papirer under trusselen om at hans barn kunne begå selvmord dersom barnet ikke fikk pubertetsblokkere, og han ble ikke informert om at det var steriliseringsmedikamenter. Så de han "henger ut" er de som lurte ham. Ikke hans eget barn. Det hele går tydelig inn på ham om du ser intervjuet, og det er jo helt forståelig. I tillegg klager han på woke-ideologer og aktivister som har forårsaket hele greia i første omgang. Dvs tydeligvis lurt hans eget barn til å tro noe om seg selv som ikke er tilfellet. En ideologi han lover å ødelegge.

Men trodde du var litt mer oppegående enn å bare svelge unna når du får noe servert, konkludere, og spy det ut på diskusjon.no. Vel, noen ganger tar man feil.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...