Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (11 minutter siden):

Hvis du ser hva jeg svarte på, så ser du det, han sa at republikanerne var imot civil rights act, det bildet viste at det i hovedsak var demokratene som var imot.

Nytter ikke å kritisere når du ikke har lest sammenhengen

Det er jo du som ikke ser sammenhengen, for du googlet fakta for 5 min siden...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (17 minutter siden):


Hvorfor ville det være umulig å vinne med en ukjent VP kandidat? VP-kandidaten har generelt mindre å si for general election enn det kanskje folk tror.

Det finnes nok en ørliten mulighet for at kampanjestrategene har bittelitt mer kunnskap om dette enn deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Det er jo du som ikke ser sammenhengen, for du googlet fakta for 5 min siden...

Du påsto at republikanerne var de som var imot de to lovene, det er feil, jeg fatter ikke at du kan påstå noe annet. 

Det var demokratene,  begge gangene, om De hadde støtte av enkeltreublikanere endrer ikke det faktum 

. At jeg Google meg til det viser bare hvor ufattelig innlysende det er. Da er det enda mer ufattelig at du kan påstå det du gjør

Jeg har gitt kilder, du bare påstår, kom med kilder som beviser det du sier istederfor å bare påstå uten dokumentasjon. KILDER 

Endret av Tussi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, AL123 said:

Det finnes nok en ørliten mulighet for at kampanjestrategene har bittelitt mer kunnskap om dette enn deg.

Så når disse kampanjestrategene har fortalt deg at hun var det beste valget, så er det bare sånn det er og det er ikke noe grunn til å tvile på det (eller hva kompetansekravene var)..?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Tussi said:

Du påsto at republikanerne var de som var imot de to lovene, det er feil, jeg fatter ikke at du kan påstå noe annet. 

Det var demokratene,  begge gangene, om De hadde støtte av enkeltreublikanere endrer ikke det faktum 

. At jeg Google meg til det viser bare hvor ufattelig innlysende det er. Da er det enda mer ufattelig at du kan påstå det du gjør

Jeg har gitt kilder, du bare påstår, kom med kilder som beviser det du sier istederfor å bare påstå uten dokumentasjon. KILDER 

Men hva har dette med at Republikanerne aldri har vært "fargeblinde" å gjøre? Nixons "tough on crime" var kode for å putte svarte menn i fengsel og Reagans "welfare queens" var en referanse til enslige svarte mødre. Rasisme var kjernen i det republikanske parti i nesten hele det tyvende århundre og har eksplodert de siste tyve årene.

Ikke fordi republikanerne egentlig bryr seg, men fordi de har en politikk som kun er til fordel for en ørliten del av det amerikanske samfunnet og dermed har vært avhengig av stemmene de får ved å føre akkurat en slik identitetspolitikk som trekker til seg rasister og andre utskudd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Kanskje republikanerne har litt andre kompetansekrav enn demokratene.

De har ikke noen kompetansekrav. Enhver som følger en leder i en kult/sekt tror på lederens ufeilbarhet. Derfor vurderer de fleste republikanere ikke Trumps kompetanse. De tror på ham, som en slags messias.

Dette er forresten de dummeste folkene i hele USA. Trumps prestasjon ligger i å forstå og tilpasse seg det skremmende lave nivået deres.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (16 minutter siden):

De har ikke noen kompetansekrav. Enhver som følger en leder i en kult/sekt tror på lederens ufeilbarhet. Derfor vurderer de fleste republikanere ikke Trumps kompetanse. De tror på ham, som en slags messias.

Dette er forresten de dummeste folkene i hele USA. Trumps prestasjon ligger i å forstå og tilpasse seg det skremmende lave nivået deres.

Elon Musk, aka den smarteste mannen i USA, stemmer Trump.

Just sayin' :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, HankAmarillo said:

Flinke med innovasjon og alt sånn der til å være så dumme amerikanerne da :)

 

1 hour ago, rabler said:

Ikke fordi republikanerne egentlig bryr seg, men fordi de har en politikk som kun er til fordel for en ørliten del av det amerikanske samfunnet.

Musk tilhører den ørlille delen av idioter som tror at så lenge de kan karre til seg mes mulig vil alt gå bra 🙄

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (15 minutter siden):

Elon Musk, aka den smarteste mannen i USA, stemmer Trump.

Just sayin' :)

Smart på forretningsliv, idiot på politikk. Litt som Stray Spektakkel, Jon Fredriksen og mange andre.

Endret av Folkflesk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (13 minutter siden):

Ok, så de som stemmer Trump er den kognitive eliten rent generelt sett, men akkurat på politikk har de et blindpunkt.

Nei, nå snakket jeg om forretningsfolk som Musk, som er gode på forretninger og helt idiot på politikk. Den vanlige Trump-velgeren er fullstendig blåst på alle områder.

Endret av Folkflesk
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (10 minutter siden):

Nei, nå snakket jeg om forretningsfolk som Musk, som er gode på forretninger og helt idiot på politikk. Den vanlige Trump-velgeren er fullstendig blåst på alle områder.

Men den smarteste av dem alle stemmer Trump:)

Let that sink in;)

Out of every 100 men,

10 shouldnt even be there,

80 are just targets,

nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle.

Ah, but the one,

one is a warrior

and he will bring the others back.

Endret av HankAmarillo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (4 minutter siden):

Men den smarteste av dem alle stemmer Trump:)

Let that sink in;)

Out of every 100 men,

10 shouldnt even be there,

80 are just targets,

nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle.

Ah, but the one,

one is a warrior

and he will bring the others back.

Hvem har sagt dette? Høres ut som en fyr som har lagt masterplaner på gutterommet. Ev. kanskje det er sakset fra introteksten til en b-film med Chuck Norris eller Steven Seagal.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Hvem har sagt dette? Høres ut som en fyr som har lagt masterplaner på gutterommet. Ev. kanskje det er sakset fra introteksten til en b-film med Chuck Norris eller Steven Seagal.

Sagt hva? Let that sink in var det Elon selv som sa. Når han tok over twitter.

Spoiler

 

Det lengre er fra Heraklit. Filosofen. Også fra den kognitive eliten. Om han skal stemme Trump vet jeg ikke da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (40 minutter siden):

Sagt hva? Let that sink in var det Elon selv som sa.

Musk er jo, i likhet med Trump, en person som kan tillate seg å slenge ut hva det skulle være. Tilhengerne deres vil gå rundt og tro på det, selv om det skulle idiot-forklare dem selv aldri då mye.

Endret av Folkflesk
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...