Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (7 minutter siden):

Hva er poenget med å klippe bort det jeg skrev?

Jeg påpekte at du vet veldig godt at de ikke ønsker å forby satire. De ønsker å forby innhold som lurer folk til å for eksempel tro at noen sa noe de ikke sa.

Igjen, hva er poenget med å lyve? Det at du klipper vekk det jeg skrev indikerer jo at du bare prøver å sabotere her, og at du ikke bryr deg om at du selv slenger ut påstander du vet er falske.

Hensikten med å klippe bort det du skriver er at du messer i vei på en bombastisk måte om noe som allerede er gjennomdiskutert og forbidiskutert - uten å tilføre noe annet enn blind påståelighet og hysteriske påstander om løgn.

Det er ikke noe jeg gidder å bruke så mye tid på - anser det som dårlig debattstil og "uhøflig opptreden".

Viser til ørt og fjørti tidligere innlegg på denne tråden om du vil sette deg inn i hvorfor jeg kaller det å forby politisk satire.

Takk for oppmerksomheten.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

31. juli 2024 kl. 21:50

Trump gjorde narr av Harris: – Er hun indisk eller er hun svart?

Sitat

 

– Er hun indisk eller er hun svart? Hun har vært indisk hele tiden, og plutselig gjorde hun helomvending og ble en svart person, sa Trump da han besøkte organisasjonen National Association of Black Journalists i Chicago.

Under seansen i Chicago skjelte også Trump ut en journalist fra ABC, som spurte hvorfor svarte amerikanere burde stemme på ham, til tross for at han tidligere har kommet med flere «rasistiske kommentarer».

Trump kalte spørsmålet «forferdelig, fiendtlig og skammelig».

– Jeg har vært den beste presidenten for den svarte befolkningen siden Abraham Lincoln, påsto Trump foran forsamlingen av rundt 1000 journalister.

(NTB)

 

 

  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Quote

Renowned Los Angeles Judge Joe Brown decimated presumptive Democrat presidential nominee Kamala Harris during a recent sit-down interview, calling out her incompetence and her past as a promiscuous harlot intent on ascending the political ladder.

“My thing about it is, if I’m crude about it, in this city years ago I used to represent a whole bunch of pimps and hoes – and I know a hoe when I see one,” Brown says when asked his thoughts on Harris, who previously served as California attorney general."

 

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 30.7.2024 at 2:19 PM, jallajall said:

Da vet man at man har valgt rett.

Kjenner igjen dette i en del sammenhenger.

F.eks, når Elon Musk ga ett tilbud for å kjøpe X, så syntes jeg det var litt spennende.

Når jeg etterhvert fikk se mange hatefulle mennesker og medier vie veldig mye energi på å hate Elon så og si over natten... Da begynte jeg virkelig å forstå hvor helt eksepsjonelt kraftig og frigjørende det oppkjøpet var for folkets ve og vel.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (8 timer siden):

Kjenner igjen dette i en del sammenhenger.

F.eks, når Elon Musk ga ett tilbud for å kjøpe X, så syntes jeg det var litt spennende.

Når jeg etterhvert fikk se mange hatefulle mennesker og medier vie veldig mye energi på å hate Elon så og si over natten... Da begynte jeg virkelig å forstå hvor helt eksepsjonelt kraftig og frigjørende det oppkjøpet var for folkets ve og vel.

Og motsatt, når konspirasjonsteoretikere, hvite supremasister og høyreekstreme flokker seg rundt mannen på grunn av løgner og desinformasjon som i the Twitter Files, så forstår folk som er kildekritiske hvor sinnsyk mannen og dem han har rundt seg faktisk er -- i det han ikke klarer å la være å dra eller presentere forestillinger som bekrefter hva han allerede tror, ut fra beviser for det motsatte.

"In each Twitter Files thread, we see unfounded assumptions, insinuations and personal interpretations given equal weight as facts, more or less establishing these as opinion pieces rather than factual reporting. That alone will have spiked a great deal of coverage, as however salacious the theory, little of what is actually provided satisfies editorial standards in many a newsroom.

It must also be obvious by now that this ostensible act of transparency was conducted with a definite goal: to discredit the previous moderation and management teams, and advance a narrative of systematic anti-conservative activity at Twitter. This has resulted, both deliberately and by neglect of basic best practices, in harassment and targeting of individuals."

https://techcrunch.com/2023/01/13/deconstructing-the-twitter-files/?guccounter=1

Det var maskefallet hans.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (21 timer siden):

Hot take: Gav Trump hele den "you don't have to vote anymore"-talen rett og slett for å erte sine politiske motstandere?

Altså, og nå henger jeg meg bare på her fordi dette er siste posten som nevner valgfiksing, dette er ikke rettet mot deg...

Hva handlet telefonene til Georgia om, dersom det ikke var forsøk på valgfiksing?

Hva handlet plottet om å få stater til å sende falske valgmenn, om ikke valgfiksing..?

Hva handlet plottet som gikk ut på å sabotere poststemmer og forsøke å nekte å telle forsinkede poststemmer, med tilhørende forsøk på å forsinke gjennom å starte rettssaker om, hvis ikke forsøk på valgfiksing..?

Hva handlet forsøkene på rettssaker angående falske anklager om valgfusk og uregelmessigheter om -- der hvor det er åpenbart at anklagene var falske, som er i hvert større tilfelle -- om ikke forsøk på valgfiksing gjennom sletting av hele distrikter sine stemmer..?

Hva handler gerrymandering om, foruten valgfiksing..?

...

Det er som om en vipps-raner som ikke besitter en krone eller eget bankkort snakker om at han skal skaffe noen raske penger via minibanken i kveld til folk han skylder penger.

Man kan anta at han mener at han skal skaffe seg et bankkort og klippe noen plener. Som er idiotisk naivt.

Eller tro at han lyger, i og med at han umulig selv kan tro at han kan innfri forventningene. Som er greit.

Men å klage på at folk som vet hvem han er og vet det siste han gjorde i går kveld var å forsøke å rane et dusin folk, uten å lykkes, tror at han snakker om ran blir i overkant ukritisk kritikk.

Det er grunn til å tro at det blir startet anlegg for fremtidig valgfiksing umiddelbart, om Trump blir president. Uavhengig av uttalelsene hans.

Som av en eller annen grunn ikke diskuteres i den alvorlighet problemet faktisk er.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

Jo bedre Kamala gjør det, jo mer mister Trump det. Det er helt utrolig å tenke på at dette forferdelige, ustabile mennesket faktisk var president i 4 år. Skal bli noen morsomme måneder fremover ja. 

Trump er jo dum som et brød, og har ingen intelligente argumenter. Då blir det berre dritt til slutt. Slik som dette.

Eg synest Harris's svar var spot on.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Subara skrev (12 timer siden):

Det er i slike omstendigheter vi undervurderer Trump. På samme måte som han fikk oss alle til å snakke om fødested for Obama i 2016 så deflekterer han med slike fjollete utspill - og slipper å svare på et eneste politisk spørsmål som faktisk betyr noe... Hvorvidt det holder i november vil tiden vise, men det er skremmende at en straffedømt 78 åring med dertilhørende manglende kognitive evner kan være presidentkandidat i verdens mektigste land basert på drittslenging - ikke politikk...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (Akkurat nå):

Det er i slike omstendigheter vi undervurderer Trump. På samme måte som han fikk oss alle til å snakke om fødested for Obama i 2016 så deflekterer han med slike fjollete utspill - og slipper å svare på et eneste politisk spørsmål som faktisk betyr noe...

Nei, Trump burde snakke om politikk. Han burde snakke om immigrasjon, om inflasjon, kriminalitet, det er det de uavhengige og ubestemte velgerne bryr seg om.

I stedet fremstår han som en rablende gærning, og graver langsomt sin egen grav med slike håpløse utspill. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 minutter siden):

Nei, Trump burde snakke om politikk. Han burde snakke om immigrasjon, om inflasjon, kriminalitet, det er det de uavhengige og ubestemte velgerne bryr seg om.

I stedet fremstår han som en rablende gærning, og graver langsomt sin egen grav med slike håpløse utspill. 

Nettopp - det var vel omtrent det jeg sa ;) Han slipper unna med galskapen sin igjen og igjen og snor seg vekk i fra det som faktisk er viktig. Hver eneste mediakanal til venstre for midten bærer seg over hva han sa i går mens de andre ikke nevner det med ett ord (Fox har en notis om at han klagde på dårlig teknisk utstyr)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (10 minutter siden):

Det er i slike omstendigheter vi undervurderer Trump. På samme måte som han fikk oss alle til å snakke om fødested for Obama i 2016 så deflekterer han med slike fjollete utspill - og slipper å svare på et eneste politisk spørsmål som faktisk betyr noe... Hvorvidt det holder i november vil tiden vise, men det er skremmende at en straffedømt 78 åring med dertilhørende manglende kognitive evner kan være presidentkandidat i verdens mektigste land basert på drittslenging - ikke politikk...

... og han har selv hevdet forskjellige opphav, bla. svensk.

Donald Trump Even Lies About Being Swedish (He’s Actually German)
https://www.thedailybeast.com/donald-trump-even-lies-about-being-swedish-hes-actually-german
https://www.axios.com/2017/12/15/trump-faked-his-heritage-just-like-hes-accusing-warren-of-doing-1513307200

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 31.7.2024 den 9:54 AM):

Si at du ikke vet hva identitetspolitikk er, uten å si at du ikke vet hva identitetspolitikk er. Det er identitetspolitikk per definisjon, og det er pinlig åpenbart.

"White identity politics drives Trump, and the Republican Party under him"

https://www.washingtonpost.com/politics/white-identity-politics-drives-trump-and-the-republican-party-under-him/2019/07/16/a5ff5710-a733-11e9-a3a6-ab670962db05_story.html

Det eneste ordet jeg glemte var 'velstående', men selv om det er en del av politikken så later de som om politikken også søker å gagne hvite mannlige arbeidere.

Han driver identitetspolitikk på vegne av velstående hvite nasjonalistiske kristne anti-vitenskapelige menn

Det er visst enkelte som tror at det må dreie seg om minoriteter for at det skal kunne kalles identitetspolitikk.

Endret av Folkflesk
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (14 minutter siden):

Nettopp - det var vel omtrent det jeg sa ;) Han slipper unna med galskapen sin igjen og igjen og snor seg vekk i fra det som faktisk er viktig. Hver eneste mediakanal til venstre for midten bærer seg over hva han sa i går mens de andre ikke nevner det med ett ord (Fox har en notis om at han klagde på dårlig teknisk utstyr)

Han slipper ikke unna med galskapen sin.

Flere og flere ubestemte/uavhengige får nok en gang bekreftet at mannen er ustabil, og at Kamala fremstår som det modne, seriøse alternativet. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Han slipper ikke unna med galskapen sin.

Flere og flere ubestemte/uavhengige får nok en gang bekreftet at mannen er ustabil, og at Kamala fremstår som det modne, seriøse alternativet. 

Jeg deler ditt håp om at det er slik - men frykter at det blir close call - igjen - og at han kan forsette å trolle halve USA med oppgulpet sitt.... :( 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...