Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

AL123 skrev (6 timer siden):

No shit Sherlock.. White genoside har aldri handlet om det. Les deg litt opp...

Til din opplysning skrives det ikke med "s". Så mulig du ikke skjønte hva som stod der.

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Elon Musk (som ifølge seg selv er politisk moderat) hevder at Kamala Harris, eller «Shamala» som han kaller henne, ønsker å utrydde menneskeheten.

GThaKhMWoAAnQUI?format=jpg&name=large

Link? Jeg sjekket X. Fant ingen slik post hos Elon Musk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Musk gikk fra å være eksentrisk oppfinner som gjorde spennende ting for menneskeheten, til gal MAGA-konspirasjonsteoretiker skremmende fort.

Er det én ting jeg har lært av alle DC tegneseriene jeg har lest så er det at man skal passe seg for vitenskapsmenn og oppfinnere med rare navn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Musk gikk fra å være eksentrisk oppfinner som gjorde spennende ting for menneskeheten, til gal MAGA-konspirasjonsteoretiker skremmende fort.

Hvilk konspirasjonsteorier forfekter han?

Entern skrev (8 minutter siden):

Er det én ting jeg har lært av alle DC tegneseriene jeg har lest så er det at man skal passe seg for vitenskapsmenn og oppfinnere med rare navn!

Downey oppsøkte visstnok Musk i 2008 for å forberede seg til å spille Tont Stark.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, HankAmarillo said:

Hvilk konspirasjonsteorier forfekter han?

Siden Trump skytingen er relativt nylig, så er det jo passende å dra fram en konspirasjonsteori med angrepet mot Pelosi hvor mannen hennes ble hamret døden nær. En hendelse der fremtredende republikanske profiler slik som dave rubin spammet memer om Mr T og Hammer Time. Men nå vil de jo at den andre siden skal være respektful. Hyklersk.

Men ja, Musk hans Pelosi konspirasjon:

https://web.archive.org/web/20221101151349/https://www.nbcnews.com/news/us-news/elon-musk-new-owner-twitter-tweets-unfounded-conspiracy-theory-paul-pe-rcna54717

  • Liker 5
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (6 minutter siden):

Siden Trump skytingen er relativt nylig, så er det jo passende å dra fram en konspirasjonsteori med angrepet mot Pelosi hvor mannen hennes ble hamret døden nær. En hendelse der fremtredende republikanske profiler slik som dave rubin spammet memer om Mr T og Hammer Time. Men nå vil de jo at den andre siden skal være respektful. Hyklersk.

Men ja, Musk hans Pelosi konspirasjon:

https://web.archive.org/web/20221101151349/https://www.nbcnews.com/news/us-news/elon-musk-new-owner-twitter-tweets-unfounded-conspiracy-theory-paul-pe-rcna54717

Får ikke åpnet linken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (45 minutter siden):

Til din opplysning skrives det ikke med "s". Så mulig du ikke skjønte hva som stod der.

Ok, jeg stavet en bokstav feil, og du skjønner ikke engang at du promoterer høyreekstreme ideer. Ser ut som even-steven....

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Uff, blir smått skremt av at det Trump seie blir teke heilt ut av kontekst og gjort om til at det blir slutt på valg, osv osv. Om det er så vanskelig for mange av dykk å faktisk skjønne at Trump frir til kristlige om at det er viktig å stemme ved dette valget framfor å sitte heime og tvinne tommeltotter, så syns eg oppriktig at det er lite håp for deler av menneskeheten. På mange måter er eg redd for at densalgs evneveik tolkning skaper ei større polarisert kløft mellom folk fordi di ikkje evner å forstå kvarandre. Dumskapen sprer seg liksom utover meir og meir etter kvart som di krakilske klatrer opp på krakken for å skrike litt høgare. Og di krakilske har nå tilgang på internett-krakken der di kan utkjempe sine dyster fritt tolka ut fra sitt eget vaklevorne ståsted. Komisk sett lever vi i ein gull-alder der gullkorn etter gullkorn dukker opp som troll av eske. :) Og ja, flatjord er forsatt ein av di bedre, men di som tolker Trump heilt ut av kontekst er lol så det holder...

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (17 minutter siden):

Ok, jeg stavet en bokstav feil, og du skjønner ikke engang at du promoterer høyreekstreme ideer. Ser ut som even-steven....

Her promoterer NRK kritisk raseteori hvor "eksperten" sier så godt som det samme. Altså; fargeblindhet er en form for rasisme / ikke bra. Altså bort med seg. Så merkelapper du påklistrer ting du uansett ikke ser ut til å forstå har jeg liten interesse av. Det er jo uansett en realitet. Dette har også Espen Goffeng og en rekke andre snakket om.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (6 minutter siden):

Her promoterer NRK kritisk raseteori hvor "eksperten" sier så godt som det samme. Altså; fargeblindhet er en form for rasisme / ikke bra. Altså bort med seg. Så merkelapper du påklistrer ting du uansett ikke ser ut til å forstå har jeg liten interesse av. Det er jo uansett en realitet. Dette har også Espen Goffeng og en rekke andre snakket om.

Jeg snakker om at du bruker høyreekstreme gærninger som som dokumentasjon for at du har rett. Da har du allerede tapt den diskusjonen. Forøvrig veldig symptomatisk for MAGA-folk å henge seg opp i sånt vås. At Trump beviselig har fått USA til å stupe på demokratiindekser, at han skaper utrygghet internasjonalt, at han fører en økonomipolitikk som sakte men sikkert fører det amerikanske folket ned i rennesteinen spiller ingen rolle, så lenge han knebler disse irriterende woke- og blmfolkene..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Her promoterer NRK kritisk raseteori hvor "eksperten" sier så godt som det samme. Altså; fargeblindhet er en form for rasisme / ikke bra. Altså bort med seg. Så merkelapper du påklistrer ting du uansett ikke ser ut til å forstå har jeg liten interesse av. Det er jo uansett en realitet. Dette har også Espen Goffeng og en rekke andre snakket om.

 

EwDHUbqWQAcJ6O9.thumb.png.efb36b91efc110be906d450df69fc136.png

 

 

Det går ikke an å blidgjøre folk uansett hva man gjør, fordi målet ikke er likeverd og like muligheter slik det var i opplysningstidsrevolusjonene og borgerrettsbevegelsen, men å avansere noen mennesker på bekostning av andre.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
AL123 skrev (12 minutter siden):

Jeg snakker om at du bruker høyreekstreme gærninger som som dokumentasjon for at du har rett. Da har du allerede tapt den diskusjonen. Forøvrig veldig symptomatisk for MAGA-folk å henge seg opp i sånt vås. At Trump beviselig har fått USA til å stupe på demokratiindekser, at han skaper utrygghet internasjonalt, at han fører en økonomipolitikk som sakte men sikkert fører det amerikanske folket ned i rennesteinen spiller ingen rolle, så lenge han knebler disse irriterende woke- og blmfolkene..

Lindsay er liberaler. Du vet åpenbart ikke hvem han er eller hva han mener. Når det han sier er nøyaktig det samme som NRK viser, og som den kritiske teoretikeren som er hyret inn som "ekspert" i programmet sier (bare at Lindsay bruker wokeres eget språk) så er alt du kommer med personangrep og en merkelapp, og det er jo gjerne hva man tyr til til når det er alt man har.

So, in Critical Social Justice, a genocide is anything that can wipe out a culture or its knowledges (see also, epistemic violence), which are either traditional or gained primarily through lived experience, especially of oppression

Her trekker han også frem fargeblindhet (som antirasisme) som et eksempel.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 minutter siden):

Lindsay er liberaler. Du vet åpenbart ikke hvem han er eller hva han mener. Når det han sier er nøyaktig det samme som NRK viser, og som den kritiske teoretikeren som er hyret inn som "ekspert" i programmet sier (bare at Lindsay bruker wokeres eget språk) så er alt du kommer med personangrep og en merkelapp, og det er jo gjerne hva man tyr til til når det er alt man har.

So, in Critical Social Justice, a genocide is anything that can wipe out a culture or its knowledges (see also, epistemic violence), which are either traditional or gained primarily through lived experience, especially of oppression

Her trekker han også frem fargeblindhet (som antirasisme) som et eksempel.

Så du mener bestemt at han ikke har promotert LGBTQ-grooming-teori, white genocide-teori eller kulturmarxismekonspirasjon?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Maabren skrev (45 minutter siden):

Uff, blir smått skremt av at det Trump seie blir teke heilt ut av kontekst og gjort om til at det blir slutt på valg, osv osv. Om det er så vanskelig for mange av dykk å faktisk skjønne at Trump frir til kristlige om at det er viktig å stemme ved dette valget framfor å sitte heime og tvinne tommeltotter, så syns eg oppriktig at det er lite håp for deler av menneskeheten. På mange måter er eg redd for at densalgs evneveik tolkning skaper ei større polarisert kløft mellom folk fordi di ikkje evner å forstå kvarandre. Dumskapen sprer seg liksom utover meir og meir etter kvart som di krakilske klatrer opp på krakken for å skrike litt høgare. Og di krakilske har nå tilgang på internett-krakken der di kan utkjempe sine dyster fritt tolka ut fra sitt eget vaklevorne ståsted. Komisk sett lever vi i ein gull-alder der gullkorn etter gullkorn dukker opp som troll av eske. :) Og ja, flatjord er forsatt ein av di bedre, men di som tolker Trump heilt ut av kontekst er lol så det holder...

Kanskje du burde ta en liten titt på ironien i denne posten. Her har du klatret opp på din egen krakk for å snakke ned "mange av dykk" og deler av menneskeheten som kanskje ser ting annerledes enn deg. Syns du virkelig du bidrar til å minske den kløften du snakker om ved å beskylde dem for evneveik tolkning, dumskap, vaklevorent ståsted og krakilskhet ? At mennesker tolker, mener og oppfatter ting ulikt er - vel - menneskelig, og i stor grad hva politikk er basert på. Det vi ser av motsetninger og krangling her inne er ganske enkelt en minispeiling av det som skjer overalt i verden (og særlig i amerikansk politikk for tiden). Menneskeheten blir aldri "ensrettet", so  live and let live.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (6 minutter siden):

Så du mener bestemt at han ikke har promotert LGBTQ-grooming-teori, white genocide-teori eller kulturmarxismekonspirasjon?

Neppe på den måten du ser for deg. Hvis du er istand til det så foreslår jeg at du heller prøver å sette deg inn i det han sier. Det kan være forvirrende ettersom det er rimelig fjernt hele ideologien. Jeg sleit en del med å forstå hva han snakket om både her og der, men det begynner å demre litt etter litt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...