Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (1 time siden):

Biden ble ikke angrepet for å være uærlig eller hyklersk. Han ble angrepet for å være for gammel. 

Kanskje først og fremst fra Trump selv da ("crooked Joe"), men det er vel ikke akkurat uinteressant det etterhvert som kandidatene skal debattere og Trump trenger skyts.

 

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HankAmarillo skrev (1 minutt siden):

Tror de fleste vil oppfatte slikt som et åpenbar misbruk av systemet.

Ja, hvis alt de vet om saken er fra korte TikTok-klipp hvor Tulsi ydmyker Kamala, så, ja, da ville de nok feilaktig tro det.

Hvis de faktisk leser seg opp om saken, så ser man at statsadvokatens kontor argumenterte i retten for sitt syn og tapte. 

Jeg tror ikke Trump kommer til å angripe Kamala for dette, og hvis han gjør det, vil hun være langt bedre forberedt enn da hun ble tatt på senga av Tulsi i 2020. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, HankAmarillo said:

Har ikke fulgt så godt med, men. Er feks ikke en anklage at hun skal ha ikke frigitt fanger som ellers kunne/skulle vært frigitt fordi man ville benytte arbeidskraften dems?

Er det det republikenere legger i tøff mot kriminalitet?

Hun kommer nok til å bli kritisert til å være for soft på cirme, blant annet med med at hun har støttet defund the police, støttet bailouts, og sikkert hatt en finger med i spillet i California om denne $900 grensen. Tilstanden i California er nok et tema hun kommer til å bli spurt om.

Så får det bli opp til henne og vise ay hun ikke er soft på crime og heller kontre med at hun holdt folk ikke lenger og slik..

Kamala Harris played a key role in California’s crime catastrophe — voters should be very worried

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Ja, hvis alt de vet om saken er fra korte TikTok-klipp hvor Tulsi ydmyker Kamala, så, ja, da ville de nok feilaktig tro det.

Nei de ville ikke feilaktig tro det. De ville rettmessig tro det.  Det er en grunn til at hun fraskriver seg ethvert ansvar for det.

Hva er greia egentlig, unnskyld at jeg spørm med å gå spagaten for å unnskylde dette, er denne tråden en del av valgkampen liksom? WTF.

Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (Akkurat nå):

Nei de ville ikke feilaktig tro det. De ville rettmessig tro det.  Det er en grunn til at hun fraskriver seg ethvert ansvar for det.

Hva er greia egentlig, unnskyld at jeg spørm med å gå spagaten for å unnskylde dette, er denne tråden en del av valgkampen liksom? WTF.

På hvilken måte har hun misbrukt systemet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 minutter siden):

Ja, hvis alt de vet om saken er fra korte TikTok-klipp hvor Tulsi ydmyker Kamala, så, ja, da ville de nok feilaktig tro det.

Hvis de faktisk leser seg opp om saken, så ser man at statsadvokatens kontor argumenterte i retten for sitt syn og tapte. 

Jeg tror ikke Trump kommer til å angripe Kamala for dette, og hvis han gjør det, vil hun være langt bedre forberedt enn da hun ble tatt på senga av Tulsi i 2020. 

Jeg trodde hun ble tatt på senga av Willie Brown?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Da antar jeg du refererer til denne:

 "Er feks ikke en anklage at hun skal ha ikke frigitt fanger som ellers kunne/skulle vært frigitt fordi man ville benytte arbeidskraften dems?"

Hvis jeg forstår saken riktig, og jeg tar forbehold om at det er detaljer jeg ikke kjenner til, så ville Høyesterett i CA løslate en haug med ikke-voldelige forbrytere fordi fengslene var i ferd med å bli overfylt og at det brøt med grunnloven.

Statsadvokatens kontor argumenterte for at disse fangene ikke burde bli løslatt, fordi de trengte fangene i diverse arbeidsprogram, som blant annet bekjempelse av skogbranner. 

Det var ikke Harris selv som argumenterte dette i retten, men advokater under henne. Harris påstod at hun ikke visste om det før hun leste om det i avisen og var "sjokkert". Hvorvidt hun snakker sant eller ikke, vet jeg ikke, men det var uansett ikke et misbruk av systemet. De argumenterte sin side i retten, og tapte.   

Det var det liberale flertallet i Nasjonal Høyesterett som påla California dette, og det ble trenert i årevis under Kamala, det er helt usannsynlig at hun ikke visste om det

I tillegg er det saken om ham som var uskyldig men ikke anket i tide, som Kamala ville ha sittende inne 

https://prospect.org/justice/how-kamala-harris-fought-to-keep-nonviolent-prisoners-locked-up/

Samt nektet en dødsdømt å få testet DNA som kunne frikjent han https://scheerpost.com/2024/07/22/kamala-harriss-distinguished-career-of-serving-injustice/ noe hun forøvrig har beklaget i ettertid, og DNA viste seg ø bevise mannens skyld, men likevel.. 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (21 timer siden):

Han er jøde, ingen har nevnt sionist her bortsett fra deg, har du link? Det er ikke ben Shapiro vi snakker om

Talk like a duck og alt det der. 

"Some have accused Shapiro of stifling free speech, after he ordered state employees to avoid "scandalous" conduct over pro-Gaza protests.He also quietly revised his administration’s code of conduct, so that "scandalous or disgraceful behaviour" could result in being disciplined or termination, with pro-Palestinian employees thought to be the target of this policy." - Kilde

Kamala Harris’s leading VP candidate choice labelled ‘too pro-Israel’

Hisser på seg hele det muslimske lokalsamfunnet i Pennsylvania fordi han åpenlyst gir blanke faen i at sivile palestinere blir drept.

Har jo tatt til orde for at politiet skal slå ned på enhver for form for pro-palestinske demonstrasjoner/protester på campuser osv også, det pluss at han går etter delstatsansatte som ikke er lojale til den israelske staten har jo ført til at han har fått en del ytringsfrihetsorganisasjoner på nakken også.  Dette hørres jo ut som en sionist, er du ikke enig? Du får jo ikke akkurat Bernie Sanders vibber av den mannen her. Poenget mitt er uansett at mannen er altfor splittende til å bli egna som en god kandidat som visepresident hvis Kamala ønsker å få med de yngre stemmerne. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (35 minutter siden):

Det var det liberale flertallet i Nasjonal Høyesterett som påla California dette, og det ble trenert i årevis under Kamala, det er helt usannsynlig at hun ikke visste om det

I tillegg er det saken om ham som var uskyldig men ikke anket i tide, som Kamala ville ha sittende inne 

https://prospect.org/justice/how-kamala-harris-fought-to-keep-nonviolent-prisoners-locked-up/

Takk for link! Veldig interessant lesning. 

Men det forandrer egentlig ikke argumentet. Kamala brukte de juridiske mulighetene hun hadde (argumentasjon, trenering, et cetera) for å motsette seg ordren fra høyesterett, og etter mye frem og tilbake tapte hun. Det er sånn systemet fungerer. 

Dette så jo selvfølgelig forferdelig ut i den demokratiske nominasjonskampen når hun skulle vinne progressive og liberale stemmer, men i møte med Trump, som skal være tough on crime og som den private fengselsindustrien elsker?

Jeg blir veldig overrasket om at dette blir en stor sak i valgkampen. 

Sitat

??

??

 
Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (5 minutter siden):

Talk like a duck og alt det der. 

"Some have accused Shapiro of stifling free speech, after he ordered state employees to avoid "scandalous" conduct over pro-Gaza protests.He also quietly revised his administration’s code of conduct, so that "scandalous or disgraceful behaviour" could result in being disciplined or termination, with pro-Palestinian employees thought to be the target of this policy." - Kilde

Kamala Harris’s leading VP candidate choice labelled ‘too pro-Israel’

Hisser på seg hele det muslimske lokalsamfunnet i Pennsylvania fordi han åpenlyst gir blanke faen i at sivile palestinere blir drept.

Har jo tatt til orde for at politiet skal slå ned på enhver for form for pro-palestinske demonstrasjoner/protester på campuser osv også, det pluss at han går etter delstatsansatte som ikke er lojale til den israelske staten har jo ført til at han har fått en del ytringsfrihetsorganisasjoner på nakken også.  Dette hørres jo ut som en sionist, er du ikke enig? Du får jo ikke akkurat Bernie Sanders vibber av den mannen her. Poenget mitt er uansett at mannen er altfor splittende til å bli egna som en god kandidat som visepresident hvis Kamala ønsker å få med de yngre stemmerne. 

Gir blanke faen? 5 dager etter i oktober må det da være tillatt å mene Israel har rett til å forsvare seg uten å mene at han Gir blanke faen, uttalelsen fra pressetalsmann viser at han ikke Gir faen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Harris, Kamala" er et anagram for "Harm a liar, ask". Coincidence? I think not. Kamala Harris er sendt av deep state for å skade løgneren Trump ved å stille ham en mengde vanskelige spørsmål han ikke klarer å svare på.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (6 minutter siden):

??

Ja...blir litt vanskelig å føre en samtale om man liksom ikke forstår hvordan å holde noen fengslet for å utnytte arbeidskraften deres er å utnytte systemet. Sorry.

Demokratene virker å teste et narrativ med at Kamela er aktoren som er hard i klypa og hard mot det harde som skal ta den kriminelle bølla Trump fatt.

Hva er MAGA sitt narrativ rundt rettsaken mot Trump? Jo, at det er politisk lawfare for å hindre han i å bli president igjen. Dette er et narrativ som har potensiale utenfor MAGA. En anklage om at hun fengslet folk urettmessig som aktor passer som hånd i hanske i et sånt narrativ.

Ja, dette ble brukt mot henne i naminasjonsvalget sist. En valgkamp hun gjorde det katastrofalt dårlig i(som sikkert har mer å gjøre med at hun er kronisk ukarismatisk enn akkurat denne saken men likevel).  Grunn til å tro at dette blir brukt i denne valgkampen og, spesielt når demokratene bygger henne opp som aktoren.

Lenke til kommentar
1 hour ago, HankAmarillo said:

Vi snakker ikke om dagens system, men et misbruk av dagens system.

Du er klar over at innsatte kan i en rekke statlige fengsler kan bli tvunget til å jobbe uten lønn mens de lever uten makt over egen frihet og under et strengt regime, dvs. de er slaver, er fullstendig lovlig og blir brukt aktivt i 15 stater, hvor California er en av dem?

Nei, tror ikke republikanere kommer til å bry seg så mye om at hun har vært for hard mot fanger og tough on crime. Republikanere heier allerede på sheriffer som bryter loven for å være hard mot kriminelle og ulovlige migranter.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at innsatte kan i en rekke statlige fengsler kan bli tvunget til å jobbe uten lønn mens de lever uten makt over egen frihet og under et strengt regime, dvs. de er slaver, er fullstendig lovlig og blir brukt aktivt i 15 stater, hvor California er en av dem?

Jeg er åpenbart klar over iom at jeg kaller det et misbruk av dagens system.

Lenke til kommentar
1 minute ago, HankAmarillo said:

Jeg er åpenbart klar over iom at jeg kaller det et misbruk av dagens system.

Det er ikke misbruk. Hvis noe er lovlig og nevnt i delstatsloven at det kan bli brukt, noe det er i California, hvorfor er det et misbruk?

Du kan argumentere at det er en jævlig og forferdelig lov, men det er ikke misbruk.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Du er klar over at innsatte kan i en rekke statlige fengsler kan bli tvunget til å jobbe uten lønn mens de lever uten makt over egen frihet og under et strengt regime, dvs. de er slaver, er fullstendig lovlig og blir brukt aktivt i 15 stater, hvor California er en av dem?

Nei, tror ikke republikanere kommer til å bry seg så mye om at hun har vært for hard mot fanger og tough on crime. Republikanere heier allerede på sheriffer som bryter loven for å være hard mot kriminelle og ulovlige migranter.

De kan fort bruke at hun støttet å la en uskyldig sitte fengslet fordi han anket for sent, men at de bruker at hun er tøff mot skyldige kriminelle, det tror jeg ikke

Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (7 minutter siden):

Ja...blir litt vanskelig å føre en samtale om man liksom ikke forstår hvordan å holde noen fengslet for å utnytte arbeidskraften deres er å utnytte systemet. Sorry.

Det er systemet.

Du kan mislike systemet, jeg misliker systemet, men du har enda ikke vist til hvordan hun har misbrukt det. 

Sitat

 

Demokratene virker å teste et narrativ med at Kamela er aktoren som er hard i klypa og hard mot det harde som skal ta den kriminelle bølla Trump fatt.

Hva er MAGA sitt narrativ rundt rettsaken mot Trump? Jo, at det er politisk lawfare for å hindre han i å bli president igjen. Dette er et narrativ som har potensiale utenfor MAGA. En anklage om at hun fengslet folk urettmessig som aktor passer som hånd i hanske i et sånt narrativ.

 

Ok. Når jeg tenker meg om er jeg ikke helt uenig i dette resonnementet. Det kan være en mulig strategi. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...