Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Top Dems threatened to forcibly remove Biden from office unless he resigned

Operatives at the very highest levels of the Democratic Party threatened Joe Biden with forcibly removing him from office unless he stepped down, sources told The Post.

The well-orchestrated “palace coup” to stop the faltering president seeking re-election has been in place for weeks, but stubborn Biden fought against it every step of the way, a source close to the Biden family told The Post Monday.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AtterEnBruker skrev (51 minutter siden):

alltid kontre med spørsmålet om skattepenger angående våpenstøtte til Netanyahu-regimet

Ingen amerikanske (eller norske) skattepenger burde sløses bort i korrupte Ukraina eller et moderne og rikt land som Israel. La dem betale for sine egne utgifter.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (55 minutter siden):

det ser mer ut som en slags performativ straff, er det hensikten med slike høringer?

Det er mitt inntrykk. Det, og at politikerne prøver å se sterke og handlekraftige ut.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (6 minutter siden):

Ingen amerikanske (eller norske) skattepenger burde sløses bort i korrupte Ukraina eller et moderne og rikt land som Israel. La dem betale for sine egne utgifter.

Det kan greit argumenteres at det er våres utgifter. Hva skjer om Ukraina og Israel faller? Det stopper ikke der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal hun dama her liksom være bedre enn Trump? Faktum er at makt og politikk tiltrekker seg usympatiske folk med et maktbehov. Derfor stemmer jeg på den av rævhølene som vil ha minst offentlig innblanding i mine affærer. Det er uansett et drittvalg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (14 timer siden):

Da bør han slutte å sitere hitler.

Tror du at ting må være helt likt for å sammenlignes? Ordtaket sier at man ikke kan sammenligne epler og pærer, men dette er egentlig et feilaktig ordtak. De er begge frukter, gror på trær, har en rund form og en søtlig smak, her er det mye som kan sammenlignes. 

Alt kan sammenlignes men hvor redelig det blir vil jo variere, et eple er fremdeles ikke en pære. Kom heller tilbake til meg når Trump har starta WW3 og fått noen millioner liv på samvittigheten

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er kanskje naiv nå og kanskje er det noe jeg ikke har fått med meg, men hvorfor er det ikke mer fokus rundt Michelle Obama som president kandidat? Hun virker som ei dame med ben i nesa, svært intelligent med god utdannelse og flink å prate for seg. Ikke minst et godt hjerte og ei som virkelig bryr seg om sine medmennesker. 

Hadde M.Obama vunnet er det mulig jeg ville begynt å få troen på USA igjen (på samme måte som jeg tenkte da Barack Obama vant).

Hva tenker dere om Michelle Obama? Helt umulig? 

Endret av Aninia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aninia skrev (3 minutter siden):

Jeg er kanskje naiv nå og kanskje er det noe jeg ikke har fått med meg, men hvorfor er det ikke mer fokus rundt Michelle Obama som president kandidat? Hun virker som ei dame med ben i nesa, svært intelligent med god utdannelse og flink å prate for seg. Ikke minst et godt hjerte og ei som virkelig bryr seg om sine medmennesker. 

Hadde M.Obama vunnet er det mulig jeg ville begynt å få troen på USA igjen (på samme måte som jeg tenkte da Barack Obama vant).

Hva tenker dere om Michelle Obama? Helt umulig? 

Michelle Obama har allerede uttalt at hun ikke er interessert i en karriere i politikken, så hun er det bare å glemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (15 minutter siden):

Ingen amerikanske (eller norske) skattepenger burde sløses bort i korrupte Ukraina eller et moderne og rikt land som Israel. La dem betale for sine egne utgifter.

Et kaldt guffs fra Neville Chamberlain`s "appeasement policy", det fungerte ikke i 1930-åra og blir ikke å fungere nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Crooked Cracker said:

Alt kan sammenlignes men hvor redelig det blir vil jo variere, et eple er fremdeles ikke en pære. Kom heller tilbake til meg når Trump har starta WW3 og fått noen millioner liv på samvittigheten

Jeg vil sammenligne en pære som roper sitater fra Hitler med Hitler.

Hvis du synes den sammenligningen er usmakelig, få pæren din til å slutte å sitere Hitler og forsøke statskupp.

Btw, det er ganske kjedelig å sammenligne et eple med et eple, de er jo så og si helt like. Ingenting betydelig å sammenligne som gir deg større forståelse om hele bildet.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

Alt kan sammenlignes men hvor redelig det blir vil jo variere, et eple er fremdeles ikke en pære. Kom heller tilbake til meg når Trump har starta WW3 og fått noen millioner liv på samvittigheten

Det er klokt å vise når en politiker bruker språk som Hitler brukte slik at vi kan hindre noe som ligner til Hitlers handlinger selv om i verste fall det motiverer noe KKK medlemmer  i Charlottesville

  • Liker 8
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 timer siden):

I don't judge an entire person solely on one unintentional lapse of judgement nor does any journalist or scholar know "hva som kom til å skje" with absolute certainty.  Also- once you have lost all trust in "serious journalism" and academics then what is rational and best for the country is very different from those that have not lost trust.

 

I mean, if they only voted for Trump once, its forgivable, sure -- if they have a good reason to not be interested in important facts about society and politics.

Even if they were trying to be informed, a blunder can be forgiven, for as long as they've learned.

Knowing you've made a mistake and not repeating that mistake is an essential foundation for being a moral person.

---

Losing faith in serious journalism and academia is also not easily forgivable, as its an irrational prejudice, comparable to racism:

Falling for anti-academic anti-journalistic propaganda is exactly like believing a group of people have lower IQ because of their skin color or that jews, as a group, are greedy and prone to scheming, or that your muslim neighbours wants sharia law instituted.

The belief that objective journalistic and scientistic institutions are unfair, their standards not high enough, or biased, is easily disproved for the most part:

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

Its also obviously an irrational fear: You dont presume your dentist will do a worse job if hes a republican, and you're a democrat.

The trust issues are founded in extremely immoral, unfounded prejudice, as evident by the lack of trust in the most serious journalistic institutions:

RDT_20220408_2106207459447707217642847.thumb.jpg.65e8d613774efe97be2b2bc4bece305f.jpg

 

Two wrongs doesn't make one right, thus having prejudice against journalism and/or academia makes the person even less moral, than, for instance, an uninformed person without prejudices against those institutions would be, when voting Trump, for the first time due to a lack of insight.

---

Repentance starts with admitting ones mistakes, forgiveness starts with correcting them.

 Trump voters have to do both to be back to 0.

Anti-journalism anti-academia Trump-voters need to crawl and repent even harder to be back to 0.

I'm not seeing the tens of millions of people repenting and apologizing to journalism, science and academia -- while trying to make up for the damage their unfounded prejudices, that I need to see to stop judging the republican party Trump voters.

---

You could argue they're victims of disinformation. That puts part of the blame on someone else, but infantalizes the personal responsibilitiy and moral integrity of those people.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Siste:
Harris trenger 1976 delegater for å bli demokratenes nominerte kandidat, og det meldes nå i flere medier at hun har passert det antallet mandag kveld.

Et lite knippe:

 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Mange MAGA-kontoer, deriblant Libs of TikTok, en av de store ekstremistiske hatkontoene på X, angriper Kamala Harris for å... le..?

Å være menneskelig, folkelig og normal er visst blitt en negativ ting nå ifølge disse gærningene.

 

Å le er skummelt og betyr at hun er gal, men når Trump snakker om at verden må frykte USA og at han skal være bestevenn med Kim Jong-un etc etc klapper hele gjengen begeistret...

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...