Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (20 minutter siden):

Det et ganske åpenbart at det kom fra laven, hvis ikke er det en tilfeldighet av enorme dimensjoner. 

Men jeg troe det var et uhell.  Det skremmende er hbis slike uhell skjer med verre virus. Jeg synes derfor det er skremmende at man sluttet med vaksinen mot smallpox,  husker ikke ordet på norsk 

Jeg tror og det var et uhell.

Og ja det er skremmende at det kan skje med verre virus.

Og at Kina sannsynligvis produserer verre virus…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (7 minutter siden):

Det et ganske åpenbart at det kom fra laven, hvis ikke er det en tilfeldighet av enorme dimensjoner. 

Men jeg troe det var et uhell.  Det skremmende er hbis slike uhell skjer med verre virus. Jeg synes derfor det er skremmende at man sluttet med vaksinen mot smallpox,  husker ikke ordet på norsk 

Tror dette var nok et tilfelle av smitte fra ville dyr (f.eks flaggermus) til tamdyr (gris eller fjørfe ) på et av de mange ekle markedene der borte. Derfra har det endret seg noj til å angripe mennesker. Dette har skjedd flere ganger i Afrika og vil fortsette å skje jo mer vi bryter inn i og utrydder skog/jungel. Ville dyr av flere arter er de naturlige reservoirer for slike virus...de lever greit med det. Virusene er ganske stabile i sitt naturlige miljø med sine naturlige verter, men når de flyttes til andre miljøer og møter nye arter blir saken en helt annen. For et virus gir det nye muligheter til spredning og mutasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (51 minutter siden):

En kamerat av meg fortalte meg at han akkurat ble ferdig med å se talen til Trump som ble holdt på RNC møtet.

Han sa at det var 93 minutt med bare babbling og uforståelig vrøvl, og ingen som helst sammenheng i noe som helst. "Helt meningsløs tale!" sa han.

 

Kameraten min forstår Norsk og Spansk.

Jeg visste ikke at Trump snakket norsk og spansk. Det er imponerende. Overraskende at han velger å holde talen på norsk og spansk, istedenfor engelsk. Vil tro det var svært få republikanske velgere som forsto noe av dette. Latinamerikanere er jo som oftest demokrater, og nordmenn har sjelden stemmerett i USA. Men på en annen side så hadde vel få forstått noe uansett hvilket språk han snakket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sir skrev (2 minutter siden):

Jeg visste ikke at Trump snakket norsk og spansk. Det er imponerende. Overraskende at han velger å holde talen på norsk og spansk, istedenfor engelsk. Vil tro det var svært få republikanske velgere som forsto noe av dette. Latinamerikanere er jo som oftest demokrater, og nordmenn har sjelden stemmerett i USA. Men på en annen side så hadde vel få forstått noe uansett hvilket språk han snakket.

Nå er det faktisk en økende andel latinos som stemmer republikansk,  men dette var nok egentlig en spøk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Booom.

Uten nok som tar vaksiner kommer Polio tilbake, kopper vil komme tilbake, og folket kan LETT bli ofre for biologisk krigføring.

Er det verdt det..?

Vi har vaksiner fordi noen sykdommer er så alvorlige at de ikke KAN få lov til å smitte fritt.

Ofte skulle jeg ønske at det fantes et land som var anarkistisk/ anarko-kapitalistisk bare for å slippe sånt misforstått gnål som dette, problemet er bare at ingen liberalister utenom et par milliardærer ville ønsker å bo der.

https://en.wikipedia.org/wiki/Southeast_Asian_Massif

Her bor det ca. 100 mill. Så det finnes steder der ingen vil tvinge deg til å ta vaksiner. Men jeg tror ikke det er så mange som vil flytte dit, heller ikke milliardærer.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (6 minutter siden):

Nå er det faktisk en økende andel latinos som stemmer republikansk,  men dette var nok egentlig en spøk...

Da har endelig spray tan-strategien til Trump begynt å fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (4 timer siden):

En kamerat av meg fortalte meg at han akkurat ble ferdig med å se talen til Trump som ble holdt på RNC møtet.

Han sa at det var 93 minutt med bare babbling og uforståelig vrøvl, og ingen som helst sammenheng i noe som helst. "Helt meningsløs tale!" sa han.

 

Kameraten min forstår Norsk og Spansk.

Nå har ikke jeg sett den nevnte talen.

Men at Donald Trump er en narsissist er det ingen som helst tvil om. Derimot så viser forskning at en stor majoritet av alle suksessrike idrettsutøvere, forretningsfolk, musikere og politikere har (i ulik grad) en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Så Trump er slettest ikke unik her.

En studie for noen år tilbake viste at innen idretten, så kunne narsissisme fort være forskjellen på om en idrettsutøvere er best eller "bare" god. Og at de aller beste utøverne (uavhengig av hvilken sport/idrett det ev gjelder) hadde uendelige høye tanker om seg selv og egne ferdigheter, samt at de delvis hadde en overdreven høy selvtillit og var i full beundring av seg selv. Men studien viste også at det særlig var mannlige idrettsutøvere som falt under denne kategorien, kvinnelige idrettsutøvere var i mindre sannsynlige til å vise tegn til narsissisme - isteden så hadde kvinnelige utøvere som oftest et mer realistisk syn om seg selv.

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Joeal88 said:

En studie for noen år tilbake viste at innen idretten, så kunne narsissisme fort være forskjellen på om en idrettsutøvere er best eller "bare" god.

Har du en link til denne studien?

 

Lenke til kommentar
Zork skrev (1 time siden):

Har du en link til denne studien?

 

Skal se om jeg ikke finner den i morgen (Lørdag). Men det var en svært interessant studie.

Studien konkluderte ikke direkte at samtlige idrettsutøvere er narsissister. Men at de beste idrettsutøverne viser tydelige tegn på narsissisme, at de har veldig høye tanker om seg selv og egne ferdigheter, en veldig høy selvtillit, at de som oftest er svært selvopptatte som kun fokuserer på seg selv, og at de er svært egoistiske av seg. At de beste idrettsutøverne har veldig høy konkurranseinstinkt (både på og utenfor idretten) at dem er svært dårlige tapere, og når de taper så er det aldri deres egen skyld. At de ser på selv som nærmest uovervinnelige, og at de vanligvis har heller små tanker om de som dem konkurrerer mot.

Men det var i hovedsak hos mannlige idrettsutøvere hvor de kunne se disse mønstrene. Studien konkluderte med at de beste kvinnelige idrettsutøvere også hadde høy selvtillit, men at de ikke var like selvopptatte som det mannlige utøvere er - og at det var langt mindre sannsynlig at kvinnelige idrettsutøvere har narsissistiske tegn. Isteden så konkluderte studien med at kvinnelige utøvere har som regel en mer ydmyk og realistisk holdning i fht hvem de er og egne ferdigheter, dvs at de ikke har fullt så høye tanker om seg selv som det mannlige utøvere har.

Endret av Joeal88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (12 timer siden):

Litt artig at Maga-huene nekta å gå med munnbind under covid for at de ikke var sauer. Men se hvem som hermer etter Trumper'n som en gjeng sauer når Trump enten driter på seg eller bandasjerer øret.

  Vis skjult innhold

trump-diapers-2024-05-0cbed19e78c13c2de04d9ad93b50c6c7.jpg.9822576605e7ca5bf313c03f04b0348d.jpg

RNC-Ear-Bandages-Donald-Trump.jpg.840ccee5858b7fdceb1307e445342565.jpg

 

Det er ikke spesielt vanskelig å finne hverken demokrater eller republikanere, med 100 millioner av hver å velge i, som man mener oppfører seg idiotisk. Fint om vi kan ha minst mulig slik støy i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (48 minutter siden):

Den åpne støtten hans til Donald Trump og med det, å gjøre USA til diktatur, vitner om at han hater USA som konsept.

Tviler litt på at flertallet av USAs befolkning "hater landet som konsept".

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (56 minutter siden):

Den åpne støtten hans til Donald Trump og med det, å gjøre USA til diktatur, vitner om at han hater USA som konsept.

Bare hvis han mener det er noe Trump skal gjøre.  De fleste Trump støttere ikke mener Trump ønsker å bli en diktator. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (32 minutter siden):

Bare hvis han mener det er noe Trump skal gjøre.  De fleste Trump støttere ikke mener Trump ønsker å bli en diktator. 

Men Trump har sagt at han vil bore,bore bore etter olje og  elbiler er vel som svik å regne i kretsen til Trump..men på tross av det støtter Elon Trump..Det kan ikke tolkes på annen måte enn at miljø,klima ikke betyr en skit for Elon og at det er andre områder i politikken som betyr mer for Elon...som f.eks skatt?. Uansett,den som trodde Elon hadde et klima motiv i bunn må nok tenke nytt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, Joeal88 said:

En studie for noen år tilbake viste at innen idretten, så kunne narsissisme fort være forskjellen på om en idrettsutøvere er best eller "bare" god. Og at de aller beste utøverne (uavhengig av hvilken sport/idrett det ev gjelder) hadde uendelige høye tanker om seg selv og egne ferdigheter, samt at de delvis hadde en overdreven høy selvtillit og var i full beundring av seg selv.

 

Det vil jo være en soleklar fordel under individuell idrett. En politiker, og særlig øverste politiske leder, så vil det være svært negativt.

Er du sprinter, så handler 100% om hvordan DU skal komme først i mål, hvordan DU skal vinne.

Er du president, så handler det om overhode ikke om DEG, og hvordan DU skal få det bedre/få mer.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Bare hvis han mener det er noe Trump skal gjøre.  De fleste Trump støttere ikke mener Trump ønsker å bli en diktator. 

Og om noen ikke forstår tegningen på denne siden av 2020, så sier det jo uendelig mye mer om deres kunnskap og karakter enn om de støtter Trump i 2016.

Det er og burde være regnet som en intellektuell fallitterklæring.

Det er like beskrivende på en person som å tro på julenissen, som voksen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aiven skrev (3 timer siden):

Tviler litt på at flertallet av USAs befolkning "hater landet som konsept".

Flertallet støtter ikke Trump.

Og hvis du går konkret inn i enkeltsaker så er politikken hans svært upopulær. Men mange tenker ikke på selve politikken, og er ganske dumme og lar seg forføre av det overfladiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...