Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, shockorshot said:

Godt gjort å si at hitler ikke gjør nazi hilsen

Du har delevis rett. Det er to ulike hilsen, "lederhilsen" og "følgerhilsen". Det jeg beskrev var følgerhilsen, den vanlige hilsen folk bruker når de støtter Hitler. Hvis han brukte lederhilsen så betyr det at Elon ser på seg selv som Hitler og de som ser på han skal gi han følgerhilsen.

Men det er fortsatt ikke riktig, fordi Hitler brukte en knytteneve, og så rakk hånden ut og så rett fram. Det er ikke hva Elon gjør her, han tar på hjertet og ser mot sin egen hånd.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
51 minutes ago, SilverShaded said:

Hva slags tull er dette ? At f.eks Musk er rik og derfor har en viss makt (og nå politisk makt), så blir da ikke "vanlige" mennesker mindre eller mindre verdt eller utelukket fra å ha meninger om ham/dem ? Kanskje de burde kritiseres mere når det trengs, og at det heller burde settes strengere krav til deres menneskelighet nettopp fordi de har makt over andre menneskers skjebne ? 

Bet var bedre før da rettigheter, stemmerett og ytringsfrihet var forbeholdt de få.

Det gjelder å få reversert mye av samfunnsutviklinga som har skjedd etter 1850.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

men er jo en fare for at vi fremstår som besserwissere og at folk ikke vet sitt eget beste osv.?

jeg må innrømme å ha hatt samme "nedlatende" holdning til MAGA velgerne, ofte vist fram på tv som uflidde typer som bor i trailerpark, tapere, osv. men har innsett etterhvert at velgergrunnlaget til Trump er langt bredere enn det, faktisk mange tilsynelatende oppegående mennesker, både kvinner og menn.

det har fått meg til å lure på om det er noe jeg ikke har skjønt med det hele, og jeg har blitt litt mer ydmyk overfor fenomenet Trump og bevegelsen rundt. Fra deres ståsted borte i USA (77 millioner stemmer) er åpenbart Trump det riktige valget for fedrelandet og de burde jo vite det bedre enn deg og meg?

Folk vet ikke alltid sitt eget beste nei. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, jallajall said:

Senate Passes Laken Riley Act After Trump’s Inauguration

The U.S. Senate voted Monday to pass the Laken Riley Act, just hours after President Donald Trump was sworn in.

The bill would require federal immigration authorities to detain illegal migrants who commit theft-related crimes in the U.S. The legislation would also allow states to sue the Department of Homeland Security for harm caused to their residents because of illegal immigration.

Laken Riley act ble stemt gjennom senatet 64-35 i går, men ikke alle demokrater er fornøyd med at de ikke fikk tid til å diskutere og komme med endringsforslag.

Stemte virkelig 35 demokrater imot Laken Riley Act?

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Maabren said:

Stemte virkelig 35 demokrater imot Laken Riley Act?

Sånn har det blitt.

I forrige uke var det 145 demokrater i Rep.hus som stemte mot "Preventing Violence Against Women by Illegal Aliens Act" om å utvise non-citizens som begår vold- eller seksualforbrytelser.

the bill establishes that a non-U.S. national is inadmissible if the individual has admitted to or is convicted of acts constituting the essential elements of stalking, child abuse, child neglect, child abandonment, a sex offense, conspiracy to commit a sex offense, a violation of certain protection orders, or domestic violence (including physical or sexual abuse or a pattern of coercive behavior when it occurs within certain close relationships). 

Under current law, a non-U.S. national is deportable for certain criminal convictions, including domestic violence, stalking, and child abuse. The bill makes any sex offense (including crimes against minors) or conspiracy to commit a sex offense a basis for deportation. The bill also expands the domestic violence crimes that make a non-U.S. national deportable to include physical or sexual abuse or a pattern of coercive behavior when it occurs within certain close relationships.

Endret av jallajall
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jippi, fire nye år med hundre saker om Trump i mediene hver dag hvor absolutt alt skal flisespikkes og alt han gjør er feil. Og ingen sak er liten nok. Så fort han slipper en fis så er Dagbladet på plass med en AKKURAT NÅ-sak. Dette blir et helvete.

Endret av Skrotleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrotleif skrev (9 minutter siden):

Jippi, fire nye år med hundre saker om Trump i mediene hver dag hvor absolutt alt skal flisespikkes og alt han gjør er feil. Og ingen sak er liten nok. Så fort han slipper en fis så er Dagbladet på plass med en AKKURAT NÅ-sak. Dette blir et helvete.

Han fiser ganske mye sies det, feis mye i retten

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, shockorshot said:

Jeg har ikke ord for hva folk kan bortforklare.

Apropos det uthevede, jeg liker at du synes det er latterlig at verdens rikeste person, som ser på seg selv som verdens viktigste person for verdens mektigste mann, ser på seg selv som en leder i bevegelsen.

Nå driver du med hersketeknikker. Jeg kan være uenig med deg uten å drive med bortforklaringer.

Og hvis Elon Musk brukte håndsignalet som var en modifisert versjon av hva Hitler gjorde for å vise at han er leder, så er det ikke lenger en hylles til Hitler, men til han selv.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Snikpellik said:

Spania i BRICS ja... Når man har så lite kunnskap bør man heller holde kjeft.

Han må ha demens.

Så da er spørsmålet, hvem er det som står bak Trump og gjør hans forvirrende uttalelser til faktisk politikk.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Han må ha demens.

Så da er spørsmålet, hvem er det som står bak Trump og gjør hans forvirrende uttalelser til faktisk politikk.

Nei, han må ikke ha demens.

Det er et av hovedproblemene - mannen er ved sine fulle fem, og er sånn som han er likevel.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...