Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Senate Passes Laken Riley Act After Trump’s Inauguration

The U.S. Senate voted Monday to pass the Laken Riley Act, just hours after President Donald Trump was sworn in.

The bill would require federal immigration authorities to detain illegal migrants who commit theft-related crimes in the U.S. The legislation would also allow states to sue the Department of Homeland Security for harm caused to their residents because of illegal immigration.

Laken Riley act ble stemt gjennom senatet 64-35 i går, men ikke alle demokrater er fornøyd med at de ikke fikk tid til å diskutere og komme med endringsforslag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (51 minutter siden):

j

Hvilken rett har vi å (for)dømme de som stemte på Trump? Hadde ikke tiden vært moden for Trump, ville han ikke vunnet flertallet.

VifteKopp skrev (37 minutter siden):

På samme måte som (for)dømmer de som stemte på nazistene. Det er (enn så lenge) et fritt land, så vi kan (for)dømme hvem vi vil. 

men er jo en fare for at vi fremstår som besserwissere og at folk ikke vet sitt eget beste osv.?

jeg må innrømme å ha hatt samme "nedlatende" holdning til MAGA velgerne, ofte vist fram på tv som uflidde typer som bor i trailerpark, tapere, osv. men har innsett etterhvert at velgergrunnlaget til Trump er langt bredere enn det, faktisk mange tilsynelatende oppegående mennesker, både kvinner og menn.

det har fått meg til å lure på om det er noe jeg ikke har skjønt med det hele, og jeg har blitt litt mer ydmyk overfor fenomenet Trump og bevegelsen rundt. Fra deres ståsted borte i USA (77 millioner stemmer) er åpenbart Trump det riktige valget for fedrelandet og de burde jo vite det bedre enn deg og meg?

• Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 minutter siden):

Jeg står for påstanden om at når man sitter bak en skjerm og slenger dritt om en som beviselig er rikest i verden og har 180% høyere net worth enn nr 2, bør man vurdere hvem man er.

For å sette tall på det. Det er snakk om en mann som er god for det dobbelte av Norges driftskostnader for et helt år. Hvis gjennomsnittsbrukeren her er god for 4 millioner kroner, er Musk over en million ganger rikere.

Så håper jeg at jeg ikke har rotet med tallene, for da blir jeg antakelig plassert i gapestokk på torget.

Mener du å at denne Musk er så mye smartere enn alle andre som ikke er så rike som han? Han økonomisk suksess er ensbetydende med IQ?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, shockorshot said:

Man gjør ikke nazi hilsen flere ganger fordi man har dårlig kroppskordinasjon.

Du gjør antagelsen at det var ment som en nazi-hilsen. Jeg ser lite bevis for at det var hva Musk tenkte på, siden han sier "My heart goes out to you" og hilsenen var gjort feil om det skulle være en nazi-hilsen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Wheeljack said:

Så man kan ikke kritisere ekstreme holdninger man er uenig i... fordi han er rik? Hva slags forskrudd logikk er det? 

Støre både tjener mer og har (sikkert) mer penger på bok enn meg. Får jeg lov å kritisere han? 

Ja. Det er opp til deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
59 minutes ago, AtterEnBruker said:

Tid er aldri moden for slike individer, kapitalistiske interesser og deres massive propagandamaskineri er!

Hva kan venstresiden stille opp mot slike krefter? Hvordan overbeviser man dem som man ofte omtaler som idioter? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Republicans kick off race to confirm Trump nominees

But any plans by the GOP to move quickly could get gummed up if Democrats work to slow the nominations, potentially giving Trump and his team an early headache as they push to get his top national security officials in place sooner rather than later.

However, Republicans are vowing to use every tool in the box, including threatening weekend work in order to get the Cabinet in place.

Ohshit, republikanerne truer med helgejobbing for senatet! Fakkeltog nå!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, sedsberg said:

Tek.no har reprodusert disse søkeordene og kan bekrefte at man ikke får opp søk på de demokratiske søkeordene, samt bekrefte at de republikanske dukker opp.

Hvorvidt dette er en feil i systemet, eller en bevisst handling er foreløpig ikke addressert av Meta.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/KMkWx5/sosiale-medier-hevder-meta-har-kjoept-tiktok

Jeg prøvde selv på Instagram og alle søkeordene fungerer for meg.

Det ville også vært en veldig ineffektiv måte å sensurere.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (46 minutter siden):

Jeg står for påstanden om at når man sitter bak en skjerm og slenger dritt om en som beviselig er rikest i verden og har 180% høyere net worth enn nr 2, bør man vurdere hvem man er.

For å sette tall på det. Det er snakk om en mann som er god for det dobbelte av Norges driftskostnader for et helt år. Hvis gjennomsnittsbrukeren her er god for 4 millioner kroner, er Musk over en million ganger rikere.

Så håper jeg at jeg ikke har rotet med tallene, for da blir jeg antakelig plassert i gapestokk på torget.

Hva slags tull er dette ? At f.eks Musk er rik og derfor har en viss makt (og nå politisk makt), så blir da ikke "vanlige" mennesker mindre eller mindre verdt eller utelukket fra å ha meninger om ham/dem ? Kanskje de burde kritiseres mere når det trengs, og at det heller burde settes strengere krav til deres menneskelighet nettopp fordi de har makt over andre menneskers skjebne ? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Zork said:

Tore Tvedt m.fl. av samme ulla (hardbarka nazister) hyller musk for å vise hva han egentlig mener og støtte dem, men for all del - la oss heller diskutere hvorvidt gradene i vinkelen på armen, og de konkrete bevegelsene, til musk oppfyller de rigide kravene nazister har for slik hilsener...

Selvfølgelig tolker hardbarka nazister dette som støtte for dem. De er desperate etter annarkjennelse.

Hvis du har sett en nazi-hilsen, så er de rett frem, ikke til siden. Man skal også ikke ta på hjertet før man tar ut armen, den skal gå rett opp fra siden. Ta en titt på Breiviks nazi-hilsen

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...