shockorshot Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 4 minutes ago, Delvis said: Det kan gå an tror jeg. Ikke ukontrollert i den forstand, men de med asperger kan være klossete, og tenker ikke alltid etter/legger det samme i det de sier og gjør som andre. Asperger kan også gi utslag av schizotype tendeser. Men dette skal eventuelt Musk kunne( og burde) redegjøre for selv. Om det ikke alt har blitt gjort. Nei. Man gjør ikke nazi hilsen flere ganger fordi man har dårlig kroppskordinasjon. Når du sier at folk med asperger tenker ikke alltid/ tenker ikke alltid etter/legger det samme i det de sier og gjør som andre, så går dette på sematikk, pragmatikk, og mangel på filter. Ingenting av en nazi hilsen har noe som helst å gjøre med semantikk eller pragmatikk. Hvis det er filter er det enda verre fordi da er han faktisk nazi. Endret 3 timer siden av shockorshot 6 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Mr.M skrev (44 minutter siden): kanskje de hadde trengt det, uten å føle skam for det? det er nesten trist å se hvordan demoniseringen av Tyskland i etterkrigstiden har fått et helt folk til å hate sitt eget opphav og nedlesset de med traume og skyldfølelse. Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Noen? Jeg kan også finne noe positivt ed nazismen, de hadde gode dyrevernlover. Men det er en fis i en storm ift alt dritten de stod for Endret 3 timer siden av Tussi 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tussi skrev (3 minutter siden): Jeg kan også finne noe positivt øed nazismen, de hadde blant annet gode dyrevernlover. Men det er en fis i en storm ift alt dritten de stod for jeg har ikke sagt noe positivt om nazismen som sådan, bare bemerket at folket åpenbart så Hitler/nazismen som positivt. Akkurat som 77 millioner amerikanere (antall stemmer i valget) nå anser Donald Trump sin politikk som positiv. Hvilken rett har vi å (for)dømme de som stemte på Trump? Hadde ikke tiden vært moden for Trump, ville han ikke vunnet flertallet. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden shockorshot skrev (12 minutter siden): Man gjør ikke nazi hilsen flere ganger fordi man har dårlig kroppskordinasjon. Når du sier at folk med asperger tenker ikke alltid/ tenker ikke alltid etter/legger det samme i det de sier og gjør som andre, så går dette på sematikk, pragmatikk, og mangel på filter. Ingenting av en nazi hilsen har noe som helst å gjøre med semantikk eller pragmatikk. Hvis det er filter er det enda verre fordi da er han faktisk nazi. Tror ikke du skjønte det helt, og gjør en altfor enkel konstatering. Det er har godt mulig, og kan sannsynligvis vært en nazi-hilsen, men sannsynligvis ikke med en mening bak som man kanskje tror. Det har ikke noe med mangel på kroppskordinasjon, det har med et litt annet slags verdensbilde. Les gjerne mer om asperger, eller snakk med noen som har det, så forstår du bedre 🙂 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 1 minute ago, Delvis said: Tror ikke du skjønte det helt, og gjør en altfor enkel konstatering. Det er har godt mulig, og kan sannsynligvis vært en nazi-hilsen, men sannsynligvis ikke med en mening bak som man kanskje tror. Det har ikke noe med mangel på kroppskordinasjon, det har med et litt annet slags verdensbilde. Les gjerne mer om asperger, eller snakk med noen som har det, så forstår du bedre 🙂 Jeg har asperger. Men takk for forslaget ditt om at jeg burde prate med noen som har det slik at jeg kunne lære mer om det. Endret 3 timer siden av shockorshot 6 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden shockorshot skrev (11 minutter siden): Jeg har asperger. Jeg også ( har opplyst om det før på forumet) Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Mr.M skrev (13 minutter siden): jeg har ikke sagt noe positivt om nazismen som sådan, bare bemerket at folket åpenbart så Hitler/nazismen som positivt. Akkurat som 77 millioner amerikanere (antall stemmer i valget) nå anser Donald Trump sin politikk som positiv. Hvilken rett har vi å (for)dømme de som stemte på Trump? Hadde ikke tiden vært moden for Trump, ville han ikke vunnet flertallet. På samme måte som (for)dømmer de som stemte på nazistene. Det er (enn så lenge) et fritt land, så vi kan (for)dømme hvem vi vil. 3 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Mr.M skrev (16 minutter siden): Hadde ikke tiden vært moden for Trump... Tid er aldri moden for slike individer, kapitalistiske interesser og deres massive propagandamaskineri er! Endret 3 timer siden av AtterEnBruker 2 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden shockorshot skrev (7 minutter siden): Jeg har asperger. Men takk for forslaget ditt om at jeg burde prate med noen som har det slik at jeg kunne lære mer om det. Sikkert mye en kan lære,spesielt om egne sykdommer. Lurer mer på hva som feiler Trump..Musk vet vi endel om...Dette med å bytte navn på Mexicogolfen til Amerikagolfen fremstår jo som helt meningsløst tullete..Det må være noe mindreverdighetskompleks eller noe i den gata som slår inn her. Hva er poenget med dette? Har vi noen historiske paralleller til andre vestlige land som har gjort slike grep på så innarbeidede navn? Lærebøker i USA må jo endres nå..er det bare første skritt på en ny form for hjernevask slik putin driver med? 2 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden prøver NRK å assosiere til sove-voldtekt? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden freedomseeker skrev (9 timer siden): Tar man hensyn til befolkningstallet så er den lovlige innvandringen til Norge dobbelt så høy som den lovlige og ulovlige innvandringen til USA kombinert, antallet som får statsborgerskap er hele 7-8 ganger høyere. Antall ulovlige er det ingen som vet, da vi ikke registrerer hvem som kommer hit landeveien. I Danmark så gir de bort 2000-4000 statsborgerskap i året, Norge 38 000-45 000 i året. Det er også langt viktigere for et lite land som Norge med en velferdsstat å føre en ansvarlig innvandringspolitikk. Så er det et land som faktisk trenger en Trump figur så er det Norge, ikke USA. Syns det er greit å følge opp med link om denne påstanden om statsborgerskap. Jeg sier ikke at du tar feil, men det er greit å vite hva som ligger bak. Ser at antall statsborgerskap skjøt i været når vi gikk fra at man måtte si fra seg sitt opprinnelige statsborgerskap til at det var mulig å ha dobbelt statsborgerskap. https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/artikler/overgang-til-norsk-statsborgerskap-1977-2023 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Et føderalt amerikansk helsenettsted som tilbyr prevensjon og veiledning om nødabort, har tilsynelatende blitt deaktivert etter at Donald Trump ble tatt i ed. Finnes det noen sider hvor man kan sjekke status på et domene og se når det sist ble endret? Spør for en journalist i NTB. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden AtterEnBruker skrev (8 minutter siden): Tid er aldri moden for slike individer uenig, er nettopp tiden som avgjør hvorvidt en skikkelse, bevegelse, osv. er liv laga. Når Jesus Kristus ruslet rundt for drøye 2000 år siden og vant gehør, kunne det kun skje for tiden var moden for det. 200 år tidligere eller 200 år senere ville det kanskje ikke vært gehør for tankegodset hans. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mr.M skrev (18 minutter siden): prøver NRK å assosiere til sove-voldtekt? Merkelig tankerekke. Hvordan klarte du å koble dette sammen? 4 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden jallajall skrev (9 minutter siden): Et føderalt amerikansk helsenettsted som tilbyr prevensjon og veiledning om nødabort, har tilsynelatende blitt deaktivert etter at Donald Trump ble tatt i ed. Finnes det noen sider hvor man kan sjekke status på et domene og se når det sist ble endret? Spør for en journalist i NTB. waybackmachine tar kontinuerlig snapshots, men de har ikke server logs. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kanskje fordi det høres verre ut at han ødela verden mens du sov? Alle nyhetssaker er kraftig vinklet. Uten Parisavtalen kan amerikanske sykehus bygges med nok parkeringsplasser for ansatte og pasienter, i motsetning til det nye sykehuset i Stavanger, som skulle tvinge folk til å reise kollektivt. 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) jallajall skrev (32 minutter siden): Et føderalt amerikansk helsenettsted som tilbyr prevensjon og veiledning om nødabort, har tilsynelatende blitt deaktivert etter at Donald Trump ble tatt i ed. Finnes det noen sider hvor man kan sjekke status på et domene og se når det sist ble endret? Spør for en journalist i NTB. CBS News melder at nettstedet var aktivt 15. januar. Sitat It was not clear exactly when the site went down but it had been active as recently as Jan. 15. CBS News has reached out to the Trump administration for clarification on why the site was down, but has not heard back. Endret 2 timer siden av xRun Korreksjon. 2 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 4 hours ago, Zork said: Dette er så ufattelig servilt og kleint at jeg hadde skammet meg over å skrive det. Har du sjekket at alle du krangler med i denne tråden ikke er rikere og/eller mektigere enn du er? Jeg står for påstanden om at når man sitter bak en skjerm og slenger dritt om en som beviselig er rikest i verden og har 180% høyere net worth enn nr 2, bør man vurdere hvem man er. For å sette tall på det. Det er snakk om en mann som er god for det dobbelte av Norges driftskostnader for et helt år. Hvis gjennomsnittsbrukeren her er god for 4 millioner kroner, er Musk over en million ganger rikere. Så håper jeg at jeg ikke har rotet med tallene, for da blir jeg antakelig plassert i gapestokk på torget. Endret 2 timer siden av BadCat Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) xRun skrev (9 minutter siden): Det ser ut til at de publiserte en uttalelse om Trumps nært forestående innsettelse for ca. 23 timer siden. Basert på en notis fra CBS News ser det ut til å være det siste fra dem. Det er forskjell på .org og .gov, det er to ulike sider. Center for RR er en aktivistisk gruppe, ikke en føderal Endret 2 timer siden av Tussi Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (1 minutt siden): Det er forskjell på .org og .gov, det er to ulike sider. Bra catcha, jeg må ha blingsa på resultatene. Da er siste bekreftede aktivitet fra dem 15. januar ifølge CBS News sin sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå