obygda Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Crooked Cracker skrev (Akkurat nå): En kraftig nazihilsen ville jo være en stø hånd rett frem etterfulgt av et høylytt Heil Hitler, om vi forholder oss til hva ord betyr. La oss kalle det hva det faktisk er, 100% spekulasjon. Jeg spekulerer ikke..jeg observerer. Mannen er neo nazi..Null tvil 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden obygda skrev (1 minutt siden): Jeg spekulerer ikke..jeg observerer. Mannen er neo nazi..Null tvil Lykke til med det. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Norske politikere har vært stille så langt, inntil nå. – Det er skremmende at Musk gjør det som ser ut som en fascistisk hilsen på et arrangement samme dag som Trump ble innsatt som ny president, skriver MDG-leder Arild Hermstad i en epost til TV 2. Han mener pengene til den norske stat ikke lenger kan investeres i Musks selskaper. – Nå er det på tide at oljefondet og regjeringen våkner opp. Når Musk blander seg inn i valg i andre land og støtter fascistiske bevegelser, er det fare på ferde. Det bør være totalt uakseptabelt for Norge å være økonomisk involvert med hans selskaper. Derfor må vi trekke oljefondet ut av Tesla. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/678f5180b70295be4644f061/mdg-reagerer-pa-musks-armbevegelse-vil-trekke-oljefondet-ut-av-tesla Jeg er enig med Hermstad. Så lenge Musk er eier, CEO og en så tydelig frontfigur for dette selskapet bør vi vurdere å selge oss ut av prinsipp. Hans antisemittisme, støtte til Russland, løgner om Ukraina, transhat og nå nazihilsen er ikke forenlig med verdigrunnlaget for oljefondets investeringer. 6 1 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Snikpellik skrev (1 minutt siden): Norske politikere har vært stille så langt, inntil nå. – Det er skremmende at Musk gjør det som ser ut som en fascistisk hilsen på et arrangement samme dag som Trump ble innsatt som ny president, skriver MDG-leder Arild Hermstad i en epost til TV 2. Han mener pengene til den norske stat ikke lenger kan investeres i Musks selskaper. – Nå er det på tide at oljefondet og regjeringen våkner opp. Når Musk blander seg inn i valg i andre land og støtter fascistiske bevegelser, er det fare på ferde. Det bør være totalt uakseptabelt for Norge å være økonomisk involvert med hans selskaper. Derfor må vi trekke oljefondet ut av Tesla. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/678f5180b70295be4644f061/mdg-reagerer-pa-musks-armbevegelse-vil-trekke-oljefondet-ut-av-tesla Jeg er enig med Hermstad. Så lenge Musk er eier, CEO og en så tydelig frontfigur for dette selskapet bør vi vurdere å selge oss ut av prinsipp. Hans antisemittisme, støtte til Russland, løgner om Ukraina, transhat og nå nazihilsen er ikke forenlig med verdigrunnlaget for oljefondets investeringer. Elon snakker som en nazist,handler som en nazist og hilser som en nazist..han er en nazist. Slutt å tvil 1 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Mr.M skrev (6 minutter siden): kanskje de hadde trengt det, uten å føle skam for det? det er nesten trist å se hvordan demoniseringen av Tyskland i etterkrigstiden har fått et helt folk til å hate sitt eget opphav og nedlesset de med traume og skyldfølelse. Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Wow! 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 4 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 4 timer siden Mr.M skrev (7 minutter siden): kanskje de hadde trengt det, uten å føle skam for det? det er nesten trist å se hvordan demoniseringen av Tyskland i etterkrigstiden har fått et helt folk til å hate sitt eget opphav og nedlesset de med traume og skyldfølelse. Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Jøss. Er dette noe du virkelig står inne for? 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg VifteKopp Skrevet 4 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 4 timer siden (endret) Mr.M skrev (8 minutter siden): Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Du mener å starte en verdenskrig og den industrielle utryddelsen av millioner av mennesker? Ja, nazismen var litt småstygt ja... Edit: nå var vi tre som svarte på samme innlegg, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle se ren nazi-apologisme på diskusjon.no Endret 4 timer siden av VifteKopp 5 8 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Mr.M skrev (10 minutter siden): kanskje de hadde trengt det, uten å føle skam for det? det er nesten trist å se hvordan demoniseringen av Tyskland i etterkrigstiden har fått et helt folk til å hate sitt eget opphav og nedlesset de med traume og skyldfølelse. Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Nei Dette med at alle trenger litt Trump/Musk/Hitler/nazisme er jeg imot. 7 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) https://www.voanews.com/a/trump-issues-sweeping-pardon-of-1-500-jan-6-defendants/7944356.html Og opprustningen av brunskjortehæren har begynt. Bli ikke for overrassket om noen av disse dukker opp i en eller annen kjent podcast i nærmeste fremtid... EDIT: jeg ser at diskursjen er i en forvandlingsfase fra "usj og uff, det er så urimelig å polarisere debatten med slike merkelapper som nazist" til "vel, faktisk så hadde nazismen noe positive sider". Always "not happening" until it's already happened. Endret 4 timer siden av AtterEnBruker 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 10 minutes ago, Mr.M said: Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Å si at nazismen hadde noen gode punkter, ikke alle var dårlige, er omtrent som å skyte 100 mennesker for sannsynligvis har en av dem tatt livet av noen, voldtatt, skadet andre, jukset på skatten, snappet noen varer fra butikken osv. "Nazismen fikk arbeidsledigheten i tyskland fra 30% til 1%"? Jeg vil påstå at de positive tingene som skjedde i Tyskland før ww2 ikke kom på grunn av NSDAP men på tross av det. 2 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Snikpellik skrev (3 minutter siden): Jøss. Er dette noe du virkelig står inne for? hvorfor skulle jeg ikke det? Er det ikke en kjensgjerning at tyskerne i stor grad sluttet opp om Hitler? De trodde på visjonene, politikken, at han skulle løfte de opp/ut av arbeidsledighet osv. Er det noe de skal skamme seg for? Historien bak hendelser er gjerne mer nyansert enn at "folk er onde" var det jeg ville belyse. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Mr.M skrev (Akkurat nå): hvorfor skulle jeg ikke det? Er det ikke en kjensgjerning at tyskerne i stor grad sluttet opp om Hitler? De trodde på visjonene, politikken, at han skulle løfte de opp/ut av arbeidsledighet osv. Er det noe de skal skamme seg for? Historien bak hendelser er gjerne mer nyansert enn at "folk er onde" var det jeg ville belyse. Ja,de som trodde på Hitler/Musk burde/bør skamme seg 3 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Folk støtter en som ser ut til å skulle redde dem og forbedre livet deres. Så fort redderen begynner å ta livet av alle han ikke liker, synker støtten raskt, men da er det som regel for sent å angre støtten. For da blir du en av dem han ikke liker. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden obygda skrev (2 minutter siden): Ja,de som trodde på Hitler/Musk burde/bør skamme seg så vi er der alt Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Nazi-Per, er det deg? 4 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 11 minutes ago, VifteKopp said: Edit: nå var vi tre som svarte på samme innlegg, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle se ren nazi-apologisme på diskusjon.no Har du ikke sett hva Trump supportere har gjort de siste 10 årene? Man kan finne på en unnskyldning for alt. "Han bare trollet" er jo en klassiker som visstnok skal unnskylde at en drittsekk oppfører seg som en drittsekk. 3 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden shockorshot skrev (10 timer siden): Nei, asperger får deg ikke til å ukontrollert gjøre Nazi hilsen. Det kan gå an tror jeg. Ikke ukontrollert i den forstand, men de med asperger kan være klossete, og tenker ikke alltid etter/legger det samme i det de sier og gjør som andre. Asperger kan også gi utslag av schizotype tendeser. Men dette skal eventuelt Musk kunne( og burde) redegjøre for selv. Om det ikke alt har blitt gjort. 1 Lenke til kommentar
disk Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Selv om musk skulle gjort en aspergers blunder, så er han vel ikke typen til å legge seg langflat. Har han noen gang lagt seg flat for noe som helst før? For enkelte, så er det å legge seg langflat og unnskylde oppførselen helt uaktuelt. Det er visst slike sterke figurer de ønsker der borte. Høgresiden i USA har vært flinke til å hamstre og overbevise velgere. Hva kan venstresiden i norge begynne å gjøre for å ruste seg mot slike tilstander her? De har en tendens til å komme sigende inn fra usa. Eg tror ikke det å kalle potensielle velgere for idioter er veien 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Reg2000 skrev (8 minutter siden): Har du ikke sett hva Trump supportere har gjort de siste 10 årene? Man kan finne på en unnskyldning for alt. "Han bare trollet" er jo en klassiker som visstnok skal unnskylde at en drittsekk oppfører seg som en drittsekk. Trump-supportere her inne har i lang tid tatt avstand fra nazismen/fascismen, men dette er første gang jeg har sett noen redusere utryddelsen av millioner av jøder/sigøynere/slavere, et cetera. til noen stygge sider som det er synd de huskes for. Men masken faller allerede på første dag. Det var dette noen av oss prøvde å advare mot... Endret 3 timer siden av VifteKopp 3 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå