Mag ne Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden I Norge forventer folk å slippe unna med "jeg mente ikke noe med det" eller lignende. Lykke til med å prøve nazi hilsen i offentlig sammenheng i Tyskland eller Østerrike. Lurer på mottakelsen der 5 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Mag ne skrev (2 minutter siden): Norge forventer folk å slippe unna med "jeg mente ikke noe med det" eller lignende. Elon Musk: jeg bare kødda Lenke til kommentar
Subara Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Da jeg først så hilsingen til Musk, la jeg merke til at håndleddet hans ikke var helt utstrakt. Har ikke fulgt med på mannen, men hvorfor i tilfelle lager han to hilsener i en slik sammenheng som ligner på nazihilsener, for at vi skal misforstå. Er han på tenåringsstadiet? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Verdens rikeste mann gjør Sieg Heil i den amerikanske presidentens innsettelsesseromoni og det patetiske forsvaret er enten det historieløse "Ere så nøye a?" eller kverulere på at lillefingeren var litt annerledes og at det dermed ikke var i nærheten av en nazi-hilsen. Mye mask off her. 7 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Han oppfører seg litt som en 13 år gammel edgelord. 5 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden shockorshot skrev (10 minutter siden): Som sagt, du hadde ikke sett det om det så var rett foran nesen din. m2-res_720p (1).mp4 2.85 MB · 0 Nedlastninger Er jo nok av eks med nazihilsener uten å ta på brystet først, dessuten her ser vi jo at mens musk nærmest kaster armen til siden og tilbake så hever nazistene armen rett frem og lar den stå oppreist. Dermed forblir det ren spekulasjon at dette er en tilsiktet nazihilsen, tilslørt eller ei. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 23 minutes ago, uname -i said: Du får en premie for å bidra til å normalisere nazihilsener i offentligheten. Da må jo du få premie for å sjå nazi helsing i alt som slår ut på ditt føleri. Storm i eit vannglass er ganske beskrivande for di som ser nazi i alt di ikkje er enig i. 3 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, Crooked Cracker said: Er jo nok av eks med nazihilsener uten å ta på brystet først, dessuten her ser vi jo at mens musk nærmest kaster armen til siden og tilbake så hever nazistene armen rett frem og lar den stå oppreist. Dermed forblir det ren spekulasjon at dette er en tilsiktet nazihilsen, tilslørt eller ei. Alle de som tok hånden fra brystet i det klippet kan ikke være ekte nazister siden de gjør det feil. Elon musk holdt også hånden bare en kort tid stille, det burde vært minst 3.4 sekunder. 4 1 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Maabren skrev (1 minutt siden): Da må jo du få premie for å sjå nazi helsing i alt som slår ut på ditt føleri. Storm i eit vannglass er ganske beskrivande for di som ser nazi i alt di ikkje er enig i. Dette er dumt inntil det begredelige. Nei, jeg ser ikke nazi i alt mulig, men jeg ser nazi i nazi-hilsener. 6 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden shockorshot skrev (9 minutter siden): Alle de som tok hånden fra brystet i det klippet kan ikke være ekte nazister siden de gjør det feil. Elon musk holdt også hånden bare en kort tid stille, det burde vært minst 3.4 sekunder. De gjør det hvertfall forskjellig enn Elon noe som er helt klart og tydelig, som nevnt ADL melder jo at de ikke se på det som en nazi-hilsen heller. Hvorfor i all verden skulle Elon bevisst gjøre en slik PR-blunder? Det henger ikke på greip. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Sitat Løkke påpeker at når media bruker mye tid på dette, får Musk en type oppmerksomhet som han ønsker. https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/ekspert-minner-sterkt-om-en-nazi-hilsen/17380254/ Noen kommentar fra Trump? 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden uname -i skrev (7 minutter siden): Dette er dumt inntil det begredelige. Nei, jeg ser ikke nazi i alt mulig, men jeg ser nazi i nazi-hilsener. Er ferdig snakka dette. Elon er neo nazi. Og jeg forstår hvorfor en med så underutviklede sosiale antenner og en drøm å få til en mars reise faktisk går mot nazismen. Det er jo store teknologiske fremskritt som gjøres under en slik ideologi..Og det er han avhengig av for å lykkes. Og de må sikkert ha tilgang til mineraler på Grønland osv. Her er det duket for både kaos,opptøyer og kanskje det som verre er..Mulig Elon nesten ønsker en krig i verden som nesten ødelegger menneskeheten.. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) 10 minutes ago, Crooked Cracker said: De gjør det hvertfall forskjellig enn Elon noe som er helt klart og tydelig, som nevnt ADL melder jo at de ikke se på det som en nazi-hilsen heller. ADL sin førsteprioritet er Israel. Dette er hvorfor de er ekstremt lett på triggeren til vanlig, men med en gang det kan føre til mindre politisk støtte til Israel så er de mye mindre hardere. Quote Hvorfor i all verden skulle Elon bevisst gjøre en slik PR-blunder? Det henger ikke på greip. Nei si det, hvorfor skulle noen glemme hva en nazi hilsen er? Hvor mange har gjort en kraftig nazi hilsen flere ganger med en feiltagelse og et uhell? Tror jeg Elon er en neo-nazi? Nei, men jeg tror han er en av de som mener det er egentlig en romerhilsen. Dvs, en oligark som er midt i mellom ytre høyre og neonazisme, hvor utviklingen av menneskeheten står i fokus. Dette forklarer også hans ekstremt dårlige reaksjon til sin datter samt veldig mye av det han har skrevet på x. Endret 4 timer siden av shockorshot 1 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) JK22 skrev (10 timer siden): Det ser ut at det er "bad blood" om en vil det, i Elon Musk. For en slektning av ham, Errol Musk, påsto at Egons besteforfedre hadde støttet et "naziparti" i Canada før de flyttet til Sør-Afrika. Da man gikk kunne nærmere på saken vist det seg at det er en fascinerende historie om en sterk familiær besettelse på det som het futurisme med fokus på teknologi, hans bestefar Joshua Haldeman var en teknokrat som var medlem av en bisarre bevegelse kalt "Technocracy Incorporated" som ønsket seg et totalitært teknokratregime hvor ingeniører og vitenskapsmenn skulle ha all makt. Elon Musk's Grandfather Held Technocratic, Antisemitic Beliefs: Report - Business Insider Denne teknokratismen hadde meget sterke røtter og endog fant vei til uskyldige barneunderholdning som "Det var en gang..." TV-serier fra Frankrike om en futuristisk post-Jorden fremtid og Superman-tegneserien, hvor Supermans hjemplanet Krypton regjeres av et teknokrati, som ifølge historien (pre-1990) regelrett fusket til seg makten under en "guddommelig test", siden 1990 hadde teknokratistyret fått mer usympatiske preg over seg, spesielt fremstilt i Superman-filmene i 2010-årene. Meget mange liker ideen om teknokrati, men i samspill med demokratisk maktutøvelse. Den var meget populært i USA i mellomkrigstiden, som var preget av en futuristisk fascinasjon om teknologi, vitenskap og fremtidige muligheter - som fasciststyret og naziststyret i 1930-tallet var helt oppslukt av. Et viktig kjennetegn over teknokratismen er bruk av X som symbol og tilhørighet - og som var svært hyppig brukt av vitenskaps- og ingeniørmiljø med nær tilknytning til militæret i USA, hvor våpen- og flyprosjekter ofte begynte på "X". Haldeman var dessuten i tillegg en konspirasjonstroende. " - The organization also referred to people as numbers (apparently, Musk's grandfather was 10450-1) and sometimes added Xs to their names. Followers donned identical gray clothing and cars and greeted each other with special salutes, the Atlantic found. A newspaper cited by the magazine said the group gave off "the tone of an incipient Fascist movement." - " Canada forbyr bevegelsen som hadde blitt en partiorganisasjon, for dens motstand mot krigsdeltagelse mot Nazi-Tyskland. Haldeman var arrestert og dømt. Men det bare var en avbrytelse i hans politiske karriere, for han gikk over til et lik uvanlig parti, "Social Credit Party" som vist seg å være dypt antisemittisk - hvor han fremmet absurde erklæringer som minner sterkt om det Musk av og til hadde kommet med. Socreds var et meget merkelig sosialkonservativ-populistisk protestparti fram til 1988, som av og til kom i vippeposisjon. " - He has also named his three children with Grimes — X Æ A-Xii Musk, or X, Exa Dark Sideræl Musk, and Techno Mechanicus — although it isn't clear whether the names of his children had anything to do with the strange, number-filled nicknames Technocrats identified themselves with - " Dette minner meget sterkt om det amerikansk-kanadiske teknokratiske miljøet fra mellomkrigstiden. Haldeman flyttet til Sør-Afrika og var en meget iherdig apartheidstilhenger fram til hans død i 1974. " - The natives are very primitive and must not be taken seriously... Some are quite clever in a routine job, but the best of them cannot assume responsibility and will abuse authority. The present government of South Africa knows how to handle the native question. - " Det var hva han hadde sagt, han var helt til slutten en meget sterk overbevist konspirasjonstroende, som bodd sammen med hans familie, inkludert svigerslektninger etter hans datter Maye giftet seg med Errol Musk og fikk sønnen Elon Musk i 1971. Til tross for at Elon var altfor ung da Haldeman døde, er det rett og slett for mange likhetstegn mellom de to personlighetene til dette kunne være tilfeldig. Errol er en voldelig og usympatisk mann med notoriske tendens for troløshet, og det er velkjent at Elon svært tidlig mislikte hans far, men hindres fra å være med moren - som ikke hadde økonomi for barneoppdragelse. Erroll er en forretningsmann med sans for rikdom og luksus, men hans ferdigheter som entreprenør tyder ikke på noe som helst interesse for teknologi. Så det som lå i Elon kom ikke fra hans far. Etter min mening er det mulig at Elon hadde blitt oppslukt av hans avdøde bestefar på morsiden som reaksjon på den dårlige barndommen han hadde gjennomgått, spesielt da det var realisert at han var betydelig intelligent, mer enn hans foreldrene. Dette kan ha gått over i en besettelse i senere tid. Så denne gesten... er denne hentet fra Haldemans tid? Veldig interessant forhistorie. Jeg føler dette innsiktsfulle innlegget drukner i tull her i tråden. Hadde Musk ikke ment å nazi-hilse så hadde han uten å nøle lagt seg langflat og beklaget det herfra til månen. Det har ikke skjedd. På samme måte som Trump ikke la seg langflat etter stormingen av kongressen i 2021. Dette får jeg samme vibber av som når Putin sa "neida, dette er ingen krig - det er bare en begrenset spesialoperasjon". Endret 4 timer siden av Simen1 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden shockorshot skrev (2 minutter siden): Nei si det, hvorfor skulle noen glemme hva en nazi hilsen er? Hvor mange har gjort en kraftig nazi hilsen flere ganger med en feiltagelse og et uhell? Det er 100% ikke en 'kraftig nazihilsen'. 4 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, Crooked Cracker said: Det er 100% ikke en 'kraftig nazihilsen'. Det 100% er. Jeg liker at i 2025 så må vi diskutere hvor dogmatisk en nazi hilsen må være. 8 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Crooked Cracker skrev (1 minutt siden): Det er 100% ikke en 'kraftig nazihilsen'. Nei,la oss kalle det en umoden nazi hilsen...så da vet vi at det kommer mere når han bare får trent litt mer 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Crooked Cracker skrev (7 minutter siden): Det er 100% ikke en 'kraftig nazihilsen'. Jo. 7 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden shockorshot skrev (5 minutter siden): Det 100% er. Jeg liker at i 2025 så må vi diskutere hvor dogmatisk en nazi hilsen må være. En kraftig nazihilsen ville jo være en stø hånd rett frem etterfulgt av et høylytt Heil Hitler, om vi forholder oss til hva ord betyr. obygda skrev (5 minutter siden): Nei,la oss kalle det en umoden nazi hilsen...så da vet vi at det kommer mere når han bare får trent litt mer La oss kalle det hva det faktisk er, 100% spekulasjon. 3 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Mag ne skrev (35 minutter siden): Lykke til med å prøve nazi hilsen i offentlig sammenheng i Tyskland eller Østerrike. Lurer på mottakelsen der kanskje de hadde trengt det, uten å føle skam for det? det er nesten trist å se hvordan demoniseringen av Tyskland i etterkrigstiden har fått et helt folk til å hate sitt eget opphav og nedlesset de med traume og skyldfølelse. Alt var ikke galt med nazismen akkurat der og da i historiens gang. Folket "trengte" det åpenbart, tatt i betraktningen den massive oppslutning fra gammel til ung. Dessverre hadde bevegelsen noen stygge sider ved seg, og er visst kun det det huskes for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå