jjkoggan Skrevet onsdag kl 21:53 Del Skrevet onsdag kl 21:53 Mr.M skrev (7 minutter siden): har Biden & Co. ingen grunn til å sette seg på den moralsk høye hest. Hvis Joe Biden var et anstendig menneske/far, burde han ikke sagt at sønnen burde stå til ansvar for lovbruddene han var dømt for? Men nei, i stedet henfalt han til å beskylde etablissementet, dvs. domstoler og påtalemyndighet, for å ha drevet urettmessig klappjakt på sønnen. Det har i alle fall gitt Trump mulighet til å benåde i hytt & pine fremover. Uenig. Trump er amoralsk mens Biden er en moralsk menneske men også et feilete menneske som resten av oss. Det er grunnen til at han hadde mange republikanske venner som respekterte ham i lang tid i kongressen selv om de slåss om politiske saker Trump, på andre hånd egentlig har ingen ekte venner. Spør de som jobbet med han 6 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet onsdag kl 21:58 Del Skrevet onsdag kl 21:58 (endret) Flashback til fjolsene i Hollywood, og resten av røkla i den demokratiske fløyen som utfordret Trump og nærmest oppfordret Trump på det sterkeste til å forsøke å bli President i 2015. Klassisk. De nyliberale aristokratene skapte Trump, de har kun seg selv å takke for det som kommer. TRUMP WILL NEVER BE PRESIDENT! - Alle demokrater. Ikke rart de har vært/og er villig til å ødelegge landet for å hindre denne mannen, når han motbeviste og latterliggjorde hele den demokratiske/venstre fløyene på denne måten. TAKE IT TO THE BANK! He will never become president 😂😂😂😂😂😂😂😂 HE WILL NEVER EVER BE PRESIDENT OF THE UNITED STATES! Kan du se for deg ydmykelsen etter slike uttalelser? Endret onsdag kl 22:27 av Godjul 5 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet onsdag kl 22:26 Del Skrevet onsdag kl 22:26 Steve Bannon i 100% nazi-modus: Å tenke at det er folk her i Norge som støtter dette diktaturet... 2 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet onsdag kl 23:01 Del Skrevet onsdag kl 23:01 Godjul skrev (26 minutter siden): Hvilket diktatur? Hvor var dette diktaturet i 2016? Du er en dramaqueen og en løgner De eneste statene som ikke krever ID for valg er demokratiske stater, den eneste grunnen til at man ønsker dette er så statene kan jukse. Det er diktatur ditt jævla fehue Trump hadde ikke nok støttespillere i 2016 og ga seg med kuppforsøket i 2020. Vi får se hva som skjer i 2028 siden han har flere støttespillere denne gangen. Respekt for demokratiske normer har han ikke 4 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet onsdag kl 23:09 Del Skrevet onsdag kl 23:09 (endret) jjkoggan skrev (8 minutter siden): kuppforsøket i 2020 Hvilket kuppforsøk? Det finnes ingen dom på kuppforsøk eller forsøk på kuppforsøk? En kuppmaker kan ikke bli president ifølge grunnloven i USA. Du er helt på jordet, det er slitsomt å ha en diskusjon med folk som er på en annen planet enn en selv. Hvilken Matrix er du i egentlig? Endret onsdag kl 23:11 av Godjul 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet onsdag kl 23:21 Del Skrevet onsdag kl 23:21 Godjul skrev (9 minutter siden): Hvilket kuppforsøk? Det finnes ingen dom på kuppforsøk eller forsøk på kuppforsøk? En kuppmaker kan ikke bli president ifølge grunnloven i USA. Du er helt på jordet, det er slitsomt å ha en diskusjon med folk som er på en annen planet enn en selv. Hvilken Matrix er du i egentlig? Skal VP Harris benekte å telle stemmene Jan 20,2025 hun ikke liker og gjør henne president slik Trump presset Pence til å gjøre? Det er hvordan et selvkupp ofte skjer slik som Trump prøvde å gjøre 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet onsdag kl 23:30 Del Skrevet onsdag kl 23:30 jjkoggan skrev (5 minutter siden): Skal VP Harris benekte å telle stemmene Jan 20,2025 hun ikke liker og gjør henne president slik Trump presset Pence til å gjøre? Det er hvordan et selvkupp ofte skjer slik som Trump prøvde å gjøre Ingen vil tro at Harris vant valget, mens det var mange som trodde og fortsatt tror at Trump også egentlig vant i 2020 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet onsdag kl 23:33 Del Skrevet onsdag kl 23:33 Mr.M skrev (2 minutter siden): Ingen vil tro at Harris vant valget, mens det var mange som trodde og fortsatt tror at Trump også egentlig vant i 2020 Kanskje fordi Harris ikke løy til sine støttere? 4 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet onsdag kl 23:38 Del Skrevet onsdag kl 23:38 jjkoggan skrev (3 minutter siden): Han presset Pence til å nekte å telle stemmene, Hva snakker du om??? Stemmene var talt for lenge siden. Du har jo ikke fulgt med i det hele tatt. Han ba Pence om å ikke GODTA en del av stemmene. Han stilte altså spørsmål ved en del av stemmene som er lov. Å stille spørsmål ved valg er HELT innafor i et demokratisk land. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet onsdag kl 23:39 Del Skrevet onsdag kl 23:39 (endret) jjkoggan skrev (8 minutter siden): Han presset Pence til å nekte å telle stemmene, det er veldokumentert, særlig igjennom den Eastman memo Mike Pence didn't have the courage to do what should have been done to protect our Country and our Constitution! det stemmer, men siden konstitusjonen åpenbart gir en vise-president fullmakten til å godkjenne valget eller ei, så må jo grunnlov-forfedrene hatt i tankene at tvil-situasjoner kunne oppstå? (altså slik som i 2020) at sedvane og praksis gjør at muligheten aldri har vært benyttet tidligere av noen vice-president, betyr ikke at Trump tok feil. Endret onsdag kl 23:40 av Mr.M 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet onsdag kl 23:46 Del Skrevet onsdag kl 23:46 En god ting med at Trump blir immun som president er at han ikke trenger å ta med seg topp hemmelige dokumenter og lagre de på dassen og kopirommet i Maralago. Nå kan han kopiere og selge direkte fra jobben i Det Hvite Hus. Så det ikke blir noen dokumenter på avveie. Vinn-vinn! 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 23:46 Del Skrevet onsdag kl 23:46 Kanskje en ide å sette fra seg flaska før man "diskuterer"?🙂 Hvor mange personangrep kan dere telle på den siste siden alene? 😁 1 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet torsdag kl 00:02 Del Skrevet torsdag kl 00:02 sedsberg skrev (12 minutter siden): topp hemmelige dokumenter Obama tok med seg 33 millioner dokumenter etter sin presidentperiode i 2015, tipper du ikke har hørt om det engang. Årsak? Propaganda mediene mente det ikke var viktig for deg. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet torsdag kl 00:08 Del Skrevet torsdag kl 00:08 Biden is considering preemptive pardons for officials and allies before Trump takes office https://apnews.com/article/biden-pardons-trump-f36ead0eb92ea30e47cbfddfaf326f20 det har aldri skjedd før i USA sin historie, og Biden åpner nærmest padoras box for hva som også andre presidenter kan gjøre senere. altså, benåde "på forskudd" personer som verken er etterforsket, tiltalt, eller dømt. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet torsdag kl 00:11 Del Skrevet torsdag kl 00:11 Mr.M skrev (28 minutter siden): det stemmer, men siden konstitusjonen åpenbart gir en vise-president fullmakten til å godkjenne valget eller ei, så må jo grunnlov-forfedrene hatt i tankene at tvil-situasjoner kunne oppstå? (altså slik som i 2020) at sedvane og praksis gjør at muligheten aldri har vært benyttet tidligere av noen vice-president, betyr ikke at Trump tok feil. Feil- de ga kongressen denne retten, ikke Vpen. Det er grunnen til Electoral Count Reform Act ble godkjent 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet torsdag kl 00:13 Del Skrevet torsdag kl 00:13 Godjul skrev (33 minutter siden): Hva snakker du om??? Stemmene var talt for lenge siden. Du har jo ikke fulgt med i det hele tatt. Han ba Pence om å ikke GODTA en del av stemmene. Han stilte altså spørsmål ved en del av stemmene som er lov. Å stille spørsmål ved valg er HELT innafor i et demokratisk land. Han ba Pence å ikke telle stemmene han ikke likte slik at kunne endre valgresultatet med sine «fake electors» 5 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet torsdag kl 00:14 Del Skrevet torsdag kl 00:14 (endret) Mr.M skrev (6 minutter siden): det har aldri skjedd før i USA sin historie Biden har gitt paradons til mer enn 18000 mennesker, noe som er mer enn Obama, Bush, Clintons, Carter, Ford Regan og Trump til sammen. Du har bare ikke hørt om det i mediene Fordi de ikke vil du skal vite hvor FAKE de er Endret torsdag kl 00:14 av Godjul 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet torsdag kl 00:15 Del Skrevet torsdag kl 00:15 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Feil- de ga kongressen denne retten, ikke Vpen. Det er grunnen til Electoral Count Reform Act ble godkjent ok, men i så tilfelle, hva hadde skjedd hvis Mike Pence rent faktisk hadde nektet å telle opp valgmann resultatet? 1 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet torsdag kl 00:18 Del Skrevet torsdag kl 00:18 jjkoggan skrev (2 minutter siden): Han ba Pence å ikke telle stemmene han ikke likte slik at kunne endre valgresultatet med sine «fake electors» Dette er løgn, og du mister all troverdighet. Han ba Pence om å IKKE godta stemmene. Stemmene var allerede talt, og det visste Trump. Du er på bærtur 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet torsdag kl 00:26 Del Skrevet torsdag kl 00:26 5 hours ago, jjkoggan said: Det er klart at du ikke forstår artikkelen skrevet av en pollster som jobber på Fox News. Meningene til denne pollsteren du snakker om stråler ut av den artikkelen. Jeg har flere ganger uttrykt min skepsis ovenfor Fox News, så om det er en person derifra er likegyldig. 5 hours ago, jjkoggan said: Meningsmålingene viste hva folk mener om valget, ikke forfatterne. Hvis jeg lager en artikkel, der jeg viser frem noen egenlagde studier, eller spesifikt søker opp studier om konkrete temaer, så vil dette også gi klart uttrykk for hvor jeg står, og vil at leserne skal bli påvirket av. f.eks: (fiktive tall og studier under) --- 88% av hundeeiere sier at de hater når hunden deres bjeffer om natten. 65% av hundeeiere mener at de bruker for mye penger på mat til hunden sin. Bare 23% av hundeeiere vil si at de elsker sin hund over alt annet. 87% av katteeiere er enig i at de har mye mer ekstra tid fordi de har katt istedet for 'andre' kjæledyr. 6% av katteeiere synes de har mye problemer med katten sin. Mens 34% mener det samme om sine hunder. 7 av 10 (nesten 69%) føler at fordi hunder er egnet til å sjenere naboer, at det blir vanskeligere å ha ett balansert syn på det å ha kjæledyr for økt livskvalitet. Bare 45% har tillit til at folk som har kjæledyr har gjort det rette valget for å styrke relasjoner i nabolaget. Mens 76 prosent av kjæledyrhavere under 30 år har hund, eller har vurdert å ha en hund i livet sitt, så foretrekker 84 prosent av den eldre garden å ha katt, med bare litt over en fjerdedel av den eldre garden (27 prosent) som har hund, eller vært eier av en hund tidligere i livet. (Jeg prøvde å legge til hvordan folks fraksjonerte valg av kjæledyr, satt sammen med livskvalitet, viser at det blir utfordrende å fikse det som ser ut til å være ett endemisk problem... Men det blir så absurd og ulogisk, akkurat som i artikkelen, at jeg ga opp. Hjernen min greide ikke å bli vrengt nok til å simulere noe av det samme som var i artikkelen.) --- Mange av studiene fra artikkelen er ganske utydelige/meningsløse studier som det er enkelt å svare enten eller på, utifra personlige overbevisninger. Andre problemer med slike studier er at ordene ikke blir definert, så f.eks det som er fornuft for meg, kan muligens være hardbarka desinformasjon for en annen person. Dette gjør studier som ikke er tydelige ganske unyttig. 5 hours ago, jjkoggan said: De har lite tillit i staten og media (noe som er nødvendig i et demokrati) Liten tillit til staten løses ved valg, som ble løst nå 5. november i USA. Liten tillit til media løses ved at vi folket snakker om det, og velger andre medier som vekker mere tillit. Dette er egentlig enkelt. Det er ikke ett EndEmisK ProBlem som vi mÅ fIksE. 6 hours ago, jjkoggan said: og mener valgresultatene gir dem enda mindre tillit i staten og media Jeg ville trodd at den valgte staten får vise folket hva den gjør, og så kan folket kommentere om de har tillit i staten litt senere? Høres ikke det bedre ut? Når det gjelder 'media'. Hva legger de i ordet 'media' her? Hvis de mener gamle televiserte kanaler der, så ja, folket viser klart og tydelig at de ikke har tillit i dem lenger. Hvis de mener media på SoMe eller internett forøvrig, så gir det ikke mening. Fordi folket har vist klart og tydelig at de stoler mer på dem enn på de gamle kanalene som prøver å skremme dem hele tiden. Men når de sier 'media' så mener de nok de gamle traverne som skremmer folk hele tiden. Og legg også merke til at de kontnuerlig separerer media < fra > SoMe og internett. De terper i artikkelen på at disse ikke er det samme. Slikt kan lett tolkes som propaganda. Internett og SoMe er selvfølgelig også media, men artikkelen vil aldeles ikke akseptere noe slikt virker det som, fordi den gjør ett poeng av å separarere dem hele tiden. 6 hours ago, jjkoggan said: Hvis man skal løse problemet (mistillit i staten og media) Dette er ikke problemer fordi det løser seg selv i land der folk har frihet til å velge stat/regjeringer/storting, og medier selv. (ref over) 6 hours ago, jjkoggan said: så må man bli oppmerksom på faktumet at folk får deres informasjon fra flere forskjellige kilder slik at de kommunisere på alle mulige kanaler. De mener at de må finne måter å skremme folk gjennom alle kilder, for da skal alt bli bedre? 6 hours ago, jjkoggan said: To that end, trying to address the declining lack of trust in either the government or the media is made more difficult by our extremely fragmented media environment, and therefore the need to communicate through an ever-increasing number of outlets. Å... dakkars dem. Det er for mange kilder der ute, som ikke har de 'tillitsplasterne' som folk trenger. Og de har vel ikke tilfeldigvis en aning om hvilke kilder som er best egnet for å distribuere slike 'tillitsplaster' til alle de andre kildene vel?... Er det Joe Rogan som skal levere 'tillitsplaster' til alle andre kilder?... Nei?... Hvem da? 6 hours ago, jjkoggan said: Fox News forfatteren mener det er mistillit i staten og media som må fikses fordi det er nødvendig i demokratier. Det har allerede blitt fikset. Folk valgte andre medier, og en ny regjering. Artikkelen vil ikke akseptere noe så enkelt. Ja, det er ett poeng at folk i USA har lite tillit til staten sin. Men de våknet for alvor opp rundt 2015 og har begynt å gjøre noe med det. 6 hours ago, jjkoggan said: Hovedpoenget til artikkelen er at folk valgte Trump fordi de mente han ville blitt mer effektivt selv om det gir dem større mistillit i staten Jeg skjønner ikke setningen over. Den gir ikke mening for meg. Kanskje artikkelen lever i en annen verden som jeg ikke skjønner. Beklager isåfall om jeg ikke skjønner deres forestillinger om hvordan verden er. 6 hours ago, jjkoggan said: ikke at noe mediakanaler burde stenges eller reguleres. Hvis du ser på eksempelet mitt lenger opp som omtaler katter og hunder. Så ser du også der at jeg ikke sier noe om å forby eller regulere folks valg til å velge seg kjæledyr. Men... det er rimelig tydelig i hvilken retning jeg ønsket å påvirke samfunnet. Hvis noen kilder skal fungere som 'tillitsplaster' gjennom alle andre kilder som folk ser på, så må det en eller annen form for regulering til, som vil hindre fritt utløp i alle andre medier som ikke får være en 'tillitsplaster' distributør. 7 hours ago, jjkoggan said: Han sier absolutt ingenting om hvordan mistilliten burde fikses Det å si at noe må 'fikses' er å forstå at noe skal forandres ved en eller annen form for makt. 7 hours ago, jjkoggan said: At du kan lage en konspirasjonteori ut av en meningsmåling fordi pollsteren peker på resultatene forstår jeg ikke. Takk for at du igjen viser at du føler du må sette meg i en bås, slik at du kan angripe meg enklere. 'Pollsteren' har ikke bare pekt på resultater. "Det blir utfordrende å fikse" sto det. Altså -> 'Noe' må fikses. Altså -> 'Noe' må bli forandret med makt. 8 hours ago, jjkoggan said: Hvis du mener stor mistillit i staten og media ikke er et problem Her kommer begrepet 'media' igjen. Mener du Candace Owens? Hun er en del av media også. Veldig mange som har tillit til henne forresten. Svært mange Amerikanere hadde lite tillit til en del TV kanaler der, så de sluttet å se på dem. Nå konsumerer de media som de har tillit til. Ergo finnes det egentlig ikke noe mistillit til media, fordi folk følger generelt ikke media som de ikke har tillit til. Svært mange Amerikanere hadde lite tillit til regjeringen, så de valgte en ny en. De valgte en ny regjering som de har tillit til. Jeg ser ikke problemer i dette. 8 hours ago, jjkoggan said: som burde fikses så har du ikke forstått hvordan et demokrati fungerer. Det har blitt fortløpende fikset av folk. --- Folk velger medier selv, og regjeringer selv. --- Det er ingen behov for at dette må bli eksternt 'fikset' av noen, eller noe annet. Og det er slik demokratiet skal fungere. Frie valg av medier og regjeringer. Hvis du fremdeles mener at demokratiet må bli 'fikset ved makt', så vil jeg mene at det er du (og artikkelen) som ikke har demokrati i tankene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå