Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

17 hours ago, obygda said:

Jeg har ikke lest hele denne tråden og dere får ha meg unnskyldt om jeg drar opp rare tanker og ideer. Men jeg har lest at Trump ikke ville at FBI skulle drive vetting eller på annen måte drive bakgrunnsjekk av kabinettet/administrasjonen han syr sammen. Videre leser jeg at Trump skal ha stor sans for personer som f.eks Putin og at dette er det flere i hans nære krets som også er. Ukraina er også blitt omtalt som ekstremt korrupt av Trump. Og slike drypp som taler for Putin dukker opp hele tiden..Så til dem kontroversielle tanken. Kan Trump administrasjon ha blitt kuppet helt av Putin? Vil Trump jobbe for å fremme russiske standpunkt?  Vet det fremstår som sprøtt,men er USA i ferd med å "gå til sengs" med Russland? Vil vi se Trump selge inn russiske standpunkt og meninger?

Svært mye av postene fra en del brukere her inne har nevnt dette i en eller annen form.

Trump representerer hovedsaklig folket i USA.

Hvis du mener at Trump administrasjonen har blitt kuppet av Putin, så må du samtidig mene at folket i USA stemte på at de muligens ville bli kuppet av Putin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Selfuniverse said:

Svært mye av postene fra en del brukere her inne har nevnt dette i en eller annen form.

Trump representerer hovedsaklig folket i USA.

Hvis du mener at Trump administrasjonen har blitt kuppet av Putin, så må du samtidig mene at folket i USA stemte på at de muligens ville bli kuppet av Putin.

Trump representerer ca 35% av folket der mesteparten av denne delen er antidemokratiske og anser demokrati som en trussel.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (22 timer siden):

Jeg har ikke lest hele denne tråden og dere får ha meg unnskyldt om jeg drar opp rare tanker og ideer. Men jeg har lest at Trump ikke ville at FBI skulle drive vetting eller på annen måte drive bakgrunnsjekk av kabinettet/administrasjonen han syr sammen. Videre leser jeg at Trump skal ha stor sans for personer som f.eks Putin og at dette er det flere i hans nære krets som også er. Ukraina er også blitt omtalt som ekstremt korrupt av Trump. Og slike drypp som taler for Putin dukker opp hele tiden..Så til dem kontroversielle tanken. Kan Trump administrasjon ha blitt kuppet helt av Putin? Vil Trump jobbe for å fremme russiske standpunkt?  Vet det fremstår som sprøtt,men er USA i ferd med å "gå til sengs" med Russland? Vil vi se Trump selge inn russiske standpunkt og meninger?

Vel,  bare se på Tulsi Gabbard

jjkoggan skrev (21 timer siden):

konservative støtter lovene som forsikrer ulike muligheter for minoriteter

Ok, og da sikter du til lovene som gir like juridiske rettigheter for alle?

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Sovjetunionen er borte og det er jammen KGB også…

Vel - Putin ønsker jo å gå tilbake til gamle tider  - du har vel hørt alt rablet han kommer med om tidligere tiders fortreffelighet? Og KGB - vel de har vel bare byttet navn til FSB.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Jeg sikter til lover som de progressive skattelovene som prøver å gi like muligheter til alle

Nå skjønner jeg ikke helt, nå snakker vi ikke lenger om lover og regler som skiller på etnisitet, men noe annet. Da er vel sjansen større for at vi er enige, uten at jeg kjenner til dette helt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Nå skjønner jeg ikke helt, nå snakker vi ikke lenger om lover og regler som skiller på etnisitet, men noe annet. Da er vel sjansen større for at vi er enige, uten at jeg kjenner til dette helt

De progressive skattelovene forskjellsbehandler rike og fattige for å prøve å gi like muligheter for rike og fattige.  I dine ord har ikke rike og fattige like juridiske rettigheter.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 minutter siden):

De progressive skattelovene forskjellsbehandler rike og fattige for å prøve å gi like muligheter for rike og fattige.  I dine ord har ikke rike og fattige like juridiske rettigheter.

Rik og fattig er ikke en kategori man er dømt til å være en del av, som hudfarge. alle må bidra til samfunnet, og alle må få det de trenger, man kan også bevege seg mellom kategoriene

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (19 minutter siden):

Rik og fattig er ikke en kategori man er dømt til å være en del av, som hudfarge. alle må bidra til samfunnet, og alle må få det de trenger, man kan også bevege seg mellom kategoriene

Så funksjonshemmede folk ikke fortjener forskjellbehandling fordi de er dømt til å være funksjonhemmede og erfarer diskriminering

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Så funksjonshemmede folk ikke fortjener forskjellbehandling fordi de er dømt til å være funksjonhemmede 

Funksjonshemmede forskjellsbehandles enormt, de aborteres langt oftere enn andre, skulle gjerne sett de hadde like rettigheter som andre ja.  men nei, mennesker med sykdom skal legges til rette for. Man fjerner ikke noe fra friske ved å legge til rette for syke. 

Jeg mener simpelthen at egenskaper som kjønn og hudfarge ikke skal gi fordeler ingen andre kan ha, og heller ikke ulemper ingen andre kan ha. Eller religion og legning for den del, man kan strebe etter mangfold, men ikke diskriminere

Med unntalt av soesielle behov, f eks kan man ansette en mindre kvalifisert arabisk pleier hvis en har arabiske pasienter med språkutfordringer f eks, og urfolksrettigheter

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Tussi said:

Funksjonshemmede forskjellsbehandles enormt, de aborteres langt oftere enn andre, skulle gjerne sett de hadde like rettigheter som andre ja.  men nei, mennesker med sykdom skal legges til rette for. Man fjerner ikke noe fra friske ved å legge til rette for syke.

Man fjerner ikke noe fra priviligerte grupper ved å legge til rette for grupper som har vært utnyttet heller…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Jeg mener simpelthen at egenskaper som kjønn og hudfarge ikke skal gi fordeler ingen andre kan ha, og heller ikke ulemper ingen andre kan ha. Eller religion og legning for den del, man kan strebe etter mangfold, men ikke diskriminere

Du støtter ikke insentiver til å ansette funksjonhemmede fordi de erfarer diskriminering?

• Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Man fjerner ikke noe fra priviligerte grupper ved å legge til rette for grupper som har vært utnyttet heller…

Hvis Farmer A er hvit, og selger tomater og holder på å gå konkurs, og de er i direkte konkurranse med Farmer B, som holder på å gp konkurs, men får støtte som gjør at han kan senke prisene i en periode til farmer A har gått konkurs, så skades Farmer A absolutt jo

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Du støtter ikke insentiver til å ansette funksjonhemmede fordi de erfarer diskriminering?

både og, jeg støtter det, men det avhenger av flere faktorer, vil en person med utviklingshemming ansettes på bakgrunn av sin kompetanse? Eller pga sin funksjonshemming? Hva med den enslige 3-barnsmoren som ikke får jobben og er ebdre kavlifisert? Jeg støtter passiv kvotering, ikke aktiv, men jeg støtter ordninger som gjør at arbeidsgivere i større grad tør å ansette mennesker med funksjonshemming, jeg var en av dem selv, som var ufør. Jeg synes det er viktig at funksjonshemmede likestilles, ikke forbehandles og stakkarsliggjøres. Det er viktig for selvtilliten at man føler seg inkludert, ikke valgt inn pga sykdom. Men dette kan nok gjøres på mange måter, lønnstilskudd er utmerket f eks

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Hvis Farmer A er hvit, og selger tomater og holder på å gå konkurs, og de er i direkte konkurranse med Farmer B, som holder på å gp konkurs, men får støtte som gjør at han kan senke prisene i en periode til farmer A har gått konkurs, så skades Farmer A absolutt jo

Men Farmer A hadde mer penger enn Farmer B i utgangspunktet fordi han var hvit.   Støtten Farmer B får gjør dem med mer like muligheter 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...