Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

1 hour ago, DukeNukem3d said:

Her er jeg mer enig med Trump enn VG!  

Menn som føler seg som kvinner har bør ikke kunne delta i kvinneidrett. 

Barn bør ikke kunne få kjønnsskifteoperasjon 

VG skriver:

"Trumps har angrepet skeives rettigheter en rekke ganger både som president og i årets valgkamp:

Gjentatte angrep på transkvinner- og jenters plass i idretten.

Trump vil stoppe kjønnsskifteoperasjoner for barn og ungdom.

Han brukte over 200 millioner kroner på en angreps-reklame mot Kamala Harris’ forsvar for kjønnsoperasjoner til fengselsinnsatte. Reklamen hadde slagordet «Kamala er for dem/de. Trump er for deg»."

https://www.vg.no/nyheter/i/KMbRmo/skeive-i-west-virginia-graater-etter-trump-seier-ser-meg-over-skuldra

Men Trump juger jo dersom han mener at dette er en greie. 

Kan du vise til at dette foregår i noen særlig grad?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (26 minutter siden):

Men Trump juger jo dersom han mener at dette er en greie. 

Kan du vise til at dette foregår i noen særlig grad?

Jeg uttaler meg om det VG skriver. Da er det jo isåfall VG som tar feil her.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (7 timer siden):

Cenk Uygur setter den største tullingen av dem alle (Allan Lichtman) på plass hos Piers Morgan. STOR humor! 🤣😂

Tenk at han kalte det blasfemi når han kritiserte han 🤣

Og "how many books have you written?"

Type.

Endret av Mars2029
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Mars2029 said:

Tenk at han kalte det blasfemi når han kritiserte han 🤣

Og "how many books have you written?"

Type.

Nja, det er jo en lang seanse med provokasjon og det er han ikke god på. Han har et poeng at han er langt bedre kvalifisert i temaet.

Han er nok inne på noe med sin metode å spå vinnere på også, men som enkelte påpekte i forkant så var det denne gangen så mange ekstraordinære hendelser at nøklene ikke passet.

Det er derfor, i mine øyne, trist at man går så hardt etter han/systemet, når det egentlig er korrigering og justering som bør diskuteres.

Dessuten er TYT en flau opplevelse når det kommer til "uavhengige nyheter". De er mer en propagandamaskin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Nja, det er jo en lang seanse med provokasjon og det er han ikke god på. Han har et poeng at han er langt bedre kvalifisert i temaet.

Han er nok inne på noe med sin metode å spå vinnere på også, men som enkelte påpekte i forkant så var det denne gangen så mange ekstraordinære hendelser at nøklene ikke passet.

Det er derfor, i mine øyne, trist at man går så hardt etter han/systemet, når det egentlig er korrigering og justering som bør diskuteres.

Dessuten er TYT en flau opplevelse når det kommer til "uavhengige nyheter". De er mer en propagandamaskin.

Cenk var flink til å provosere fram hans ufyselige personlighet.

Hvilken side er de en propagandamaskin for?

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (15 timer siden):

Den var ny

...what?

Det er ingenting nytt med det, det har vært kjent siden minst 2010.

Identity politics is politics based on a particular identity, such as ethnicity, race, nationality, religion, denomination, gender, sexual orientation, social background, caste, and social class. The term encompasses various often-populist political phenomena and rhetoric, such as governmental migration policies that regulate mobility and opportunity based on identities, left-wing agendas involving intersectional politics or class reductionism, and right-wing nationalist agendas of exclusion of national or ethnic "others."

In the United States, mainstream news has identified Donald Trump's presidency as a signal of increasing and widespread utilization of white identity politics within the Republican Party and political landscape. Journalists Michael Scherer and David Smith have reported on its development since the mid-2010s.

https://en.wikipedia.org/wiki/Identity_politics

Definisjonen gjelder definitivt det republikanske partiet.
Det er bare slik at republikanerene har brukt begrepet i misinformasjon, slik de misbrukte politisk korrekt, kansellering, og woke -- i så utstrakt grad og så feil, så mye, at den opprinnelige definisjonen føles galt.

Demokratene sin identitetspolitikk er jo et forsøk på å rette opp i konsekvensene av republikansk identitetspolitikk:
Det er motreaksjonen; det ville ikke eksistert som begrep uten republikansk-ledet systemisk rasisme.

Minner også om at erkjennelsen av systemisk rasisme ikke er politisk -- men faktuell.
Man må være anti-fakta, eller misinformert, for å ikke erkjenne dens realitet i USA.

https://www.pbs.org/newshour/nation/annual-report-shows-systemic-racism-continues-to-bring-down-black-peoples-quality-of-life

Tussi skrev (14 timer siden):

Og fåor å inkludere må man diskriminere åpenbart?

For å bekjempe rasistisk politikk som er integrert i systemet som følge av identitetspolitikk som gagner gruppen Republikanere arbeider for, og sier de arbeider for, så må man korrigere feilen som leder til problemet.

Det er jo åpenbart et problem at republikanerene ikke er ærlige om hva de driver med og står for.
Uærligheten deres er temmelig greit dokumentert -- og lekker stadig ut.

Det ville også vært et problem om demokratene ikke var ærlige om hvordan de forsøker å korrigere problemene republikanerene produserer på løpende bånd.

De kunne gjort som republikanerene, og laget lover standardisert praksiser som gagner målgruppen sin med vikarierende argumenter skreddersydd for å nå målgruppen og ingen andre, som republikanerene dokumenterbart gjør og har vært praksisen deres i over 40 år.

Organisasjoner som Heritage Foundation jobber med å sørge for at republikanere kan gjøre det vanskeligere for minoriteter å få avlevert stemme ved valg og for å spre misinformasjon:

To “create this echo chamber,” as Anderson put it, Heritage is spending $24 million over two years in eight battleground states—Arizona, Michigan, Florida, Georgia, Iowa, Nevada, Texas, and Wisconsin—to pass and defend restrictive voting legislation. Every Tuesday, the group leads a call with right-wing advocacy groups like the Susan B. Anthony List, Tea Party Patriots, and FreedomWorks to coordinate these efforts at the highest levels of the conservative movement. “We literally give marching orders for the week ahead,” Anderson said. “All so we’re singing from the same song sheet of the goals for that week and where the state bills are across the country.”

https://www.motherjones.com/politics/2021/05/heritage-foundation-dark-money-voter-suppression-laws/

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 timer siden):

Hvorfor skulle de ikke få det?

image.png.295fb203972e7564736ddf567a66e6f3.png

97% av kjønnsbekreftende behandling er på CIS-personer.
Som får kjønnsdysfori av mikropenis eller brystvekst hos gutter, eller ekstremt store labia hos jenter.

Contrary to modern conservative propaganda, gender-affirming surgeries for minors are exceptionally rare, and are almost always performed for cisgender — not transgender — youth, according to a new study of U.S. medical data.

Published Thursday in the online Journal of the American Medical Association (JAMA) network, the study took a cross-section of U.S. medical data from 2019 to examine the overall rates of gender-affirming surgeries, both with and without a gender dysphoria diagnosis, during that year. Researchers disqualified intersex individuals receiving surgery, as well as any person who received surgery for another reason, such as an injury or illness. The data, drawn from the research database Inovalon, only included patients who used insurance to pay for their procedures and did not represent those who paid out of pocket.

Researchers found roughly 150 cases in which a minor received gender-affirming surgery in 2019. But of those cases, 146 — about 97% — were chest reduction surgeries performed on cisgender male youth, constituting gender-affirming care for conditions like gynecomastia (which can develop nearly half the time among those undergoing testosterone-dominant puberty). No trans or gender-diverse (TGD) youth under 12 years old received any gender-affirming surgeries, researchers noted, and the rare few that were performed on 13-17-year-olds were almost exclusively chest-related procedures. The numbers demonstrate that “concerns around high rates of gender-affirming surgery use [...] may be unwarranted,” researchers determined.

https://www.them.us/story/gender-affirming-surgery-vast-majority-cis-kids-study

---

Så.
Med andre ord, å forby kjønnsbekreftende behandling for barn ville først og fremst rammet cis-personer.

Mikropenis og/eller brystvekst hos gutter gir kjønnsdysfori.
Hva er kilden din? Er det jenter eller gutter som har fjernet bryster i statistikken?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Mars2029 said:

Nja, er ikke helt enig der. Syns de har et mer åpent sinn. De var blant annet ikke en del av media som prøvde å skjule de kognitive svekkelsene til Biden.

Det stemmer nok at de var hardere på det, men jeg tror det kom mye av at de ønsket noen til venstre for Biden og at de er mer opprørske i formen sin.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (10 minutter siden):

Det stemmer nok at de var hardere på det, men jeg tror det kom mye av at de ønsket noen til venstre for Biden og at de er mer opprørske i formen sin.

Eller bare at de er ærlige og sier det som de ser det ;)

Jeg er ikke noen spesiell fan av de, men jeg syns de virker genuine.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

De kunne gjort som republikanerene, og laget lover standardisert praksiser som gagner målgruppen sin med vikarierende argumenter skreddersydd for å nå målgruppen og ingen andre, som republikanerene dokumenterbart gjør og har vært praksisen deres i over 40 år.

Det er jo AKKURAT det de gjorde! Demokratene altså, i saken jeg viste til 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (11 minutter siden):

Det er jo AKKURAT det de gjorde! Demokratene altså, i saken jeg viste til 

De løy om hva de gjorde for å oppnå en villet tilstand av diskriminering som er skjult, og som dermed folk ikke er klar over eksisterer -- slik at ethvert forsøk på å korrigere uretten blir møtt med spørsmål om hvorfor de som korrigerer uretten diskriminerer, av folk som ikke setter seg inn i hva som faktisk har skjedd?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (56 minutter siden):

De løy om hva de gjorde for å oppnå en villet tilstand av diskriminering som er skjult, og som dermed folk ikke er klar over eksisterer -- slik at ethvert forsøk på å korrigere uretten blir møtt med spørsmål om hvorfor de som korrigerer uretten diskriminerer, av folk som ikke setter seg inn i hva som faktisk har skjedd?

Du er altså for å korrigere skjult diskriminering med juridisk diskriminering, det er ganske alvorlig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (49 minutter siden):

Det er bare å trykke på bildet, så kommer du til artikkelen.

Som bekrefter at det kan være cis-gutter med hormonforstyrrelser og brystvekst og kjønnsdysfori som følge av dette, i tallene.

.Gender Incongruence ville betydd at de er trans eller ikke-binære,

Tussi skrev (14 minutter siden):

Du er altså for å korrigere skjult diskriminering med juridisk diskriminering, det er ganske alvorlig!

Jeg synes langvarig og villet politisk drevet systemisk diskriminering som er ment å vare evig...

...er verre enn...

...åpen og ærlig korrigering av diskriminering, som er midlertidig og bare i effekt frem til situasjonen bedrer seg.

---

Alle grupper kan få lån til å starte en gård av samme långiver.

Du ignorerer at diskriminering fremdeles er et enormt problem i sektoren, men synes det er greit med skjult diskriminering..?

Hva er din løsning på at disse gruppene ikke får støtte og lån historisk, og fremdeles, og ikke fikk covid-støtte på samme nivå som hvite bønder har fått?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 timer siden):

Generellt så hvis Farmers Against Abortion(FAB) diskrimineres av staten og ikke får lånt pengene de fortjener så kan staten «diskriminere» og kompensere dem for å rette tidligere ufortjent diskriminering

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (52 minutter siden):

Generellt så hvis Farmers Against Abortion(FAB) diskrimineres av staten og ikke får lånt pengene de fortjener så kan staten «diskriminere» og kompensere dem for å rette tidligere ufortjent 

Jeg misforstod. Hvis Farmers against abortion ble dismriminert, så skulle diskrimineringen opøhøre, uten at de fikk en fordel over andre igjen. Hvis loven hadde vært diskriminerende, så skam over de som vedtok den. Hvis det var utro tjenere som diskriminerte, så burde de få sparken. Men løsningen er å få likhet for loven, ikke å diskriminere bønder som er for abort.

Imotsetning til deg og noen andre mener jeg at man ikke skal diskriminere på bakgrunn av etnisitet, kjønn eller politisk syn

Skuffende forøvrig st du trodde jeg ville akseptere diskriminering til fordel for folk med mitt syn, jeg diskuterer et Basic prinsipp her

Det er en snever grense for å gi noen etniske grupper mer enn andre, f eks native americans, så samme måte som samene får noe særbehandling. Men det er noe annet

Endret av Tussi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...