DukeNukem3d Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Nordvarg skrev (28 minutter siden): Tja, det norske barnevaksinasjonsprogrammet skal beskytte mot 12 sykdommer [FHI] mens det amerikanske programmet inkluderer beskyttelse mot 16 [CDC]. I tillegg kommer det et eget program for eldre barn og tenåringer som omfatter mange av de samme sykdommene. Et raskt blikk på programmene viser at det amerikanske bruker langt flere boosterdoser enn det norske, men 3 ganger så mange vaksiner høres i overkant mye ut... Takk! 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 President og justisminister. Og MAGA folk på dette forumet: dette er helt vanlig og normalt. 9 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Det sitter jo en god del fagfolk i amerikanske helsemyndigheter som sannsynligvis ikke deler den nye ministerens syn på saker og ting. Lurer på hvordan dette vil arte seg fremover. Rådgivere som vet bedre vil vel ha vondt for å spre direkte feilinformasjon til befolkningen. 3 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 3 hours ago, Snikpellik said: Men at RFK Jr. er både gal og antivaxer tror jeg ikke mange er uenig i, selv de som støtter ham. La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Selfuniverse skrev (20 minutter siden): La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? JFK jr kunne rullet rundt i sin egen avføring mens han ropte Heil Hitler og spørsmålet "Er det noe MAGA som fansen ikke ville tatt en kule for?" ville forblitt ubesvart. Endret 15. november 2024 av uname -i 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Mars2029 skrev (7 timer siden): RfK er en av de utnevnelsene der vi kan bare sitte tilbake, ta fram popcornet og følge med på 🙈 Han har jo 100% rett i at helsesektoren i USA er korrupt som faen, men fyren sier mye rart og oppfører seg jævlig rart til tider Regner vel med at han ikke får gjennomslag for sine mest gærne teorier, så han gjør forhåpentligvis ikke for stor skade. Han er faktisk en fornuftig fyr ift miljøvern, iforhold til vaksiner er han en mann med tinnfoliehatt, dvs en katastrofe Dragavon skrev (7 timer siden): Berre det at Kennedy seier han skal undersøke effektiviteten og sikkerheten til vaksiner bør få folk til å bli redde. Vaksiner er noko av det som er best dokumentert i medisinen i dag. Ingen vaksiner blir godkjent uten grundig vitenskapelig dokumentasjon på at den er både trygg og effektiv. Nettopp! Barn vil dø av dette jallajall skrev (5 timer siden): Wild. Fornuftig i den posisjonen. Jeg er en dyktig sykepleier, men ville utgjort en ræva ingeniør, dette er det samme egentlig Nordvarg skrev (1 time siden): Tja, det norske barnevaksinasjonsprogrammet skal beskytte mot 12 sykdommer [FHI] mens det amerikanske programmet inkluderer beskyttelse mot 16 [CDC]. I tillegg kommer det et eget program for eldre barn og tenåringer som omfatter mange av de samme sykdommene. Et raskt blikk på programmene viser at det amerikanske bruker langt flere boosterdoser enn det norske, men 3 ganger så mange vaksiner høres i overkant mye ut... Tror de tar flere samtidig I USA enn i Norge, har sikkert en sammenheng med at det koster å gå til helsevesenet i USA uten at jeg vet det sikkert, men det har vært testet og er bevist trygt Selfuniverse skrev (13 minutter siden): La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? Hvis du sammenligner dette med en som vil fjerne lekeplasser er du mer i rute 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 23 minutes ago, Selfuniverse said: La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? Det er sunt at barn skader seg på lekeplasser. 1 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Hva synes dere Trump supportere om den nye justisministeren Matt Gaetz? Trump har en egen evne til å finne kvalifiserte personer til sin nye regjering. Pervers utvikling Onsdag ble det klart at Gaetz brått trakk seg som kongressrepresentant for et distrikt i Florida. Det skjer like før en etikkgransking av ham i Kongressen fredag skulle offentliggjøre en «svært skadelig» rapport om ham og anklager om sex med mindreårige, ifølge Punchbowl News. Nominasjonen har skapt sjokkbølger langt inn i Det republikanske partiet at påtroppende president Donald Trump har nominert ham til den svært mektige jobben som justisminister. Flere tviler sterkt på at Gaetz vil bli godkjent av det knappe republikanske flertallet i Senatet. Endret 15. november 2024 av LuxFerre 4 1 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) LuxFerre skrev (8 minutter siden): Punchbowl News. 🤣 Punchbowl news? Lapsskaus Breaking hevder at dette er bs Endret 15. november 2024 av Musk 1 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 3 hours ago, jallajall said: det er jo bare et slags rådgivende organ. Sansynligvis ikke ulikt dette organet: Spoiler 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 9.11.2024 den 1:43 PM): Fikset det for deg. Nei, er ikke spesielt synd på Canada isåfall. De har jo nøret barnet som få andre. The Enemies of Liberty “Will Not Go Quietly into the Night" sier Peter Boghossian, men kanskje tar han feil da, og at verdens mest woke land får smake mer av sin egen medisin. Begynner å bli en stund siden USA hadde noe særlig å bidra med der. Dyktige artister finnes, men må gjøre det meste selv. Woke ødelegger alt det havner borti. USA dominerer fortsatt kulturelt på denne planeten. Du kan syte så mye du bare vil, men det endrer ikke dette faktum. Og som sagt, dette har vi sett før. Hjernene stikker av fra fascisme, og til steder de har frihet. 4 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 27 minutes ago, Selfuniverse said: Er jeg en lekeparkmotstander? Enkelte her inne som har adoptert taktikken til sine politiske idoler og strør rundt seg med oxymoron for å prøve å stilne all kritikk som er ubehagelig. Stiller du spørsmål om noe som helst så er du anti-* eller eventuelt *fornekter Og ikke bare det, når du først har fått et stempel så kan de videre utlede fra det at du er gal og sinnsyk. Bare se hvor mange ganger folk som diskuterer helt andre ting, plutselig drar inn vaksiner og klima +++, bare for å diskreditere 1 1 Lenke til kommentar
Godjul Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Markiii skrev (1 minutt siden): Og som sagt, dette har vi sett før. Hjernene stikker av fra fascisme, og til steder de har frihet. Håper ikke woke-mind virus kommer hit 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Joeal88 skrev (På 9.11.2024 den 1:46 PM): Stemmer ikke i det hele tatt. Den rekordhøye inflasjonen som USA har hatt de siste åra skyldes den såkalte redningsplanen til Biden under 2021-22. Bidens plan som kom etter inflasjonen skapte inflasjonen?! Fantastisk logikk. Faktum er at inflasjon er noe som ikke skjer med en gang. Effektene i økonomien ligger gjerne kanskje 1-2 år bak det som forårsaket dem. Inflasjonen som Biden fikk under kontroll ble skapt under Trump. 1 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 1 minute ago, Markiii said: Faktum er at inflasjon er noe som ikke skjer med en gang. Effektene i økonomien ligger gjerne kanskje 1-2 år bak det som forårsaket dem. Inflasjonen som Biden fikk under kontroll ble skapt under Trump. Folk klarer ikke tenke mer enn akkurat her og nå. - "Bensinen er dyr akkurat nå. Biden er president akkurat nå. Altså er det Biden sin skyld." Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 2 hours ago, LuxFerre said: Regner med at Musk er som alle andre billionærer mest opptatt av å tjene mest mulig. Hvorfor lage Model 3 i USA da det er mye billigere å lage dem i Kina. Problemet med denne tankegangen er at den tåler ikke at man går bort fra Occams Razor. Du kan f.eks ikke tjene penger på en produksjonslinje du ikke eier, som i praksis går tilbake til spørsmålet: Vis du tjene mest mulig i dag, eller i morgen? Litt av grunnen til at man bruker uttrykk som "opptatt av å tjene mest mulig" som negativt ladede setninger, er at man i praksis påmerker korttengtheten og mangelen på visjon. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Vokteren skrev (På 9.11.2024 den 4:30 PM): Dette har skjedd fordi Trump går mot globalistenes idealer som har blitt genierklært i altfor lang tid. Trump er en globalist, kjære deg. 4 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Selfuniverse skrev (48 minutter siden): La oss si at jeg arbeider i 20 år med å gjøre lekeparker trygge for barn, slik at de ikke blir skadet når de leker seg. Er jeg en lekeparkmotstander? Jeg sier at betong er potensielt veldig skadelig for barn å ha som underlag på lekeparker. Er jeg gal? Støtter du Trump fordi du er stor fan av offentlige reguleringer? 3 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 11 minutes ago, Musk said: 🤣 Punchbowl news? Lapsskaus Breaking hevder at dette er bs Fra Republikaner venlige Sky News Donald Trump has picked fiery Florida congressman Matt Gaetz to be his attorney general - a man who was under investigation over sex trafficking just days ago. Mr Gaetz, 42, has been under investigation by the House of Representatives' ethics committee over allegations he was part of a scheme that led to the sex trafficking of a 17-year-old girl. But after he resigned from Congress on Wednesday following being named as Mr Trump's pick for attorney general, that probe has ended - without the publication of any findings. Er det ingen av dere Trump suportere som ser at dette er et forkastelig valg som Justisminister. Trump er ikke som andre politikere han skaper følgere som vil støtte han samme hva han gjør eller sier. Det er ikke partiet dere støtter men personen Trump, noe som gjør Trump veldig farlig. 1 5 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 15. november 2024 Del Skrevet 15. november 2024 Så var vi kommet til del tre av Trumps flotte avslutningstale under folkemøtet i delstaten Pennsylvania 23. september i år. Kjenn på energien han legger i de siste setningene. Bare deilig! Del en og del to la jeg ut her for henholdsvis fire--fem og to dager siden. Det fine med de siste femten minuttene av denne talen, er at Trump i løpet av dem oppsummerer ganske godt hva han har hevdet å ville gjøre, og hva han har lovet det amerikanske folket. Bare det Trump sier i løpet av disse få minuttene som disse tre klippene dekker, stiller hele dekningen til de vanlige norske mediene av valgkampen i USA i et veldig merkelig lys -- hva er det egentlig de driver med? Hva er det de tror de holder på med? Skulle ikke journalistikk streve mot å være upartisk og objektiv og balansert og rettferdig? Skulle ikke journalister prøve å få fram alle sider ved en sak, og la alle involverte parter få komme til orde? Hvordan er det mulig at så og si alle norske aviser, inkludert det i teorien "konservative" Stavanger Aftenblad, bare leverer den ene ekstremt tendensiøse propaganda-saken etter den andre når det gjelder valget og kandidatene i Amerika? Fortjener ikke leserne bedre? Som jeg påpekte i et tidligere innlegg: Denne oppførselen kan bare virke fordummende på de mange godtroende nordmenn som sluker den rått og ukritisk, og er utrolig arrogant og nedlatende og nesevis sett i forhold til alle de titalls millioner helt vanlige, greie amerikanere som nå har stemt på Trump, og kan på sikt bidra til å skape alvorlig og unødvendig splid mellom Norge og USA, og mellom Europa og Amerika. En slik tendensiøs, propagandistisk dekning av personer og begivenheter i andre land er ikke noe nytt, dessverre. Når man begynner å studere historien -- den egentlige historien, og ikke de overflatiske og unyanserte karikaturene som gjerne tegnes i skolebøker og populære bøker og storfilmer og denslags -- oppdager man at dette er noe som faktisk har pågått i langt over hundre år, siden moderne massemedier for alvor begynte å fange inn befolkningen, og dette gjelder ikke kun Norge, selvfølgelig, men store deler av Europa. Det var en slik forvrengt og løgnaktig og demoniserende dekning som muliggjorde de to store "verdenskrigene" (dvs. at det som kunne ha forblitt lokale og regionale konflikter, og som kunne ha blitt løst, isteden eskalerte til sivilisasjonsødeleggende blodbad og kataklysmer), og som gjorde at første verdenskrig, den grufulle skyttergravskrigen som tok livet av store deler av Europas yngre mannlige befolkning, ikke ble avsluttet etter et år eller to, men pågikk helt til november 2018. Selv i dag har de færreste forstått hva som egentlig skjedde i det tjuende århundre, og nå er faren for en gjentagelse overhengende ... Det er også slik at "de" noen ganger angriper dem "de" egentlig vil ha inn for å gi dem økt troverdighet i øynene til lettlurte medie-forbrukere. Så i dette gamet må nisselua vekk om man skal ha noe som helst håp om å gjøre observasjoner av verdi ... Men vi sporer av litt. I dette klippet snakker Trump om følgende: -- Få bukt med den voldsomme økningen i kriminalitet, som er direkte relatert til det at den illegale innvandringen er helt ute av kontroll -- Få slutt på at det som fysisk sett er menn deltar i kvinneidrett -- Få slutt på ekstrem kulturkritisk ideologi i skolene -- Sikre et skred av et valg som er too big to rig -- Make America safe again -- Etc. Hva som faktisk kommer til å skje under Trump, synes fortsatt temmelig usikkert. Noen av hans utpekte personer er så Israel-tilbedende at nyheten om dette visstnok fikk Benjamin Netan-Yahoo (!) & co til å danse "hora" av glede og opphisselse. Men så er det andre utpekte som visstnok ikke er rabiate neoconservatives, og som noen mener vil få mer makt enn de Israel-vennlige, som kommer til å pushe for å "ta ut" Iran så fort som mulig. Kennedy er inne, og det kan være en veldig god nyhet. Spennende blir det uansett. trump_rally_indiana_pennsylvania_sept_23_2024_last_15_mins_360p_part_three_no_fade_in.mp4 Trump picks 3 pro-Israel lawmakers for top policy posts.mp4 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå